Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:56

Heerlijk zo vrij wonen.
Ik woon vrij genoeg. Aan de voorkant de doorgaande weg en aan de zijkanten buren op zo'n 20 meter. Allemaal met flinke bomen in de tuin dus het voelt heel vrij. Aan de achterkant ligt onze weide die grenst aan een sloot en dan akkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:11

ClaudiaHS schreef:
Dat is al over 3 weekjes Molenhoek *\o/*
Hoe gaat het met jullie dochter?

Bwa :+ Zij denkt geen slaap nodig te hebben en al zeker niet ‘s nachts. Voor de rest een happy, chubbie baby :D

Ja, ben er achter aan gegaan. Hoorde niets meer van de notaris, kregen toen bericht dat de verkopende partijen in ruzie waren gevallen. Kwam 1 ervan achter het voorschog vragen (euhm, dat is al lang aan de notaris gestort) Heb dus wat druk gezet voor de problemen nog groter worden.

Selka: Was echt geluk hebben. Hier hebben wij 1,5 jaar achter gezocht. Wij verwachtten dat, eenmaal gerenoveerd, het rond de 450.000 gaat draaien. Maar goed, als wij renoveren met de ideeën die er nu zijn kost dat ook al 200.000 :')

Hier naaste buren, maar heel vriendelijke mensen. De andere buren zitten een paar 100 meter verder.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:30

Karin, nog van harte gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje!!! Wat een knapperd en een leuke naam! Die stond ook op ons lijstje, maar niet gebruikt aangezien we alleen dochters hebben :D

Britta, hier hetzelfde. Wij zijn ook in de ouderlijke boerderij gaan wonen. Alleen kregen we mijn zwager erbij die ook in het bedrijf zit :+ Na 11 jaar strubbelingen en enige inbreuk op privacy (wordt toch normaal gevonden om hier dagelijks tussen 7:00-23:00 zomaar binnen te kunnen lopen, privéruimtes als bedrijfsruimtes opeisen e.d. :+ ) hebben we besloten te verhuizen.
Sowieso zagen we het bedrijf niet meer zitten. Veel en hard werken en niet weten wat het opbrengt. Omdat we er met twee gezinnen niet van kunnen leven, werken beide er nog naast.
Weinig kans op bedrijfsopvolgers en wie gaat in de verre toekomst dit overkopen? Pensioen en alles zat in het bedrijf. Zwager wilde wel verder met het bedrijf en heeft ons uitgekocht.
Nu gaan we iets dichter naar het dorp met 5000m2 wei erbij. We wonen nu helemaal achteraf en ik vind het nu een nadeel worden met ouder wordende kinderen. Straks op 8 min. fietsen van het dorp.

Superpony, nu wonen we best afgelegen. De ene buur op 200 meter afstand en de andere op 400 meter. Nu met de mais die eindelijk op hoogte begint te komen zien we helemaal geen buren meer :+
Als we straks verhuist zijn komen we in een straat met alleen overburen. Vrijstaande huizen op een rij.
Zelf zitten we op een hoek (in een soort spie) en onze echte buren wonen dan 150 meter verderop.

Selka, hier vind ik de huizen ook best redelijk aan de prijs als ik sommige bedragen hier lees. Veel oud en met asbest. Wij wilden iets bestaands kopen, maar niks kunnen vinden. Hebben nu een enorm krot gekocht dat plat gaat en wij gaan bouwen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:45

Wij zitten ook op 10 minuten van de eerste bushalte en dorp.Inderdaad het alleen fietsen wanneer gaat dat, vooral als het meisjes zijn.Je moet ze toch een keer los laten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:04

Britta31 schreef:
Wij zitten ook op 10 minuten van de eerste bushalte en dorp.Inderdaad het alleen fietsen wanneer gaat dat, vooral als het meisjes zijn.Je moet ze toch een keer los laten.

Mijn dochters zijn ruim 7 en 10 en de oudste mocht afgelopen schooljaar voor het eerst alleen met een meisje uit groep 8 meefietsen. Dat meisje woont op een boerderij hier zo'n 600 meter vandaan. Maar dat meisje gaat naar de middelbare school dus is zij haar fietsmaatje kwijt.
Nu is het 20-25 min. fietsen. De jongste breng ik vaak met de auto, maar als ze fietst fiets ik er naast. Ze moeten hier een oprit naar de snelweg, afrit van de snelweg en een parallelweg oversteken die vrij kort na elkaar komen.

De oudste breng ik nog steeds zelf naar sport en even naar een vriendinnetje fietsen zit er nu niet in. Toen ze jonger waren had ik er minder moeite mee, maar nu zie ik wel de nadelen tegen echt achteraf wonen. Natuurlijk zijn er ook heel veel voordelen. De rust en stilte zal straks minder zijn. Maar ik ben straks toch blij om dichter bij het dorp te gaan wonen. En de paardjes kunnen lekker mee verhuizen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:23

Zijn jullie ook zo aan het genieten van het winderige bewolkte regenachtige weer?? De paarden en ik hier in elk geval wel <3

Vanochtend bij EJ naar het tentenkamp geweest en deze futuristische outfit gekocht 8-)
Vliegenkap sluit super strak aan, zoals zo’n paarden pyjama. Hopelijk is dit iets voor de madam die panisch wordt van vliegjes achter haar kap. Ze staat nu in elk geval heerlijk rustig in de wei.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:04

Hihi! Net of ze zo uit haar ruimteschip is gestapt :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:06

WoW, mooie outfit, van Rambo zelfs. Niet verwacht dat dat aanbieding zou zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:26

Mooie outfit! Was Rambo in de aanbieding? En zijn de prijzen de moeite waard? :o Ik woon op 1,5 uur rijden van het tentenkamp. Was er laatst in de buurt maar ze gingen pas de volgende dag open, dus alsnog niet kunnen kijken ;( Als het echt interessant is kan ik altijd nog overwegen om er een dagje uit van te maken... Ik heb in ieder geval alvast online even mijn slag geslagen bij de EJ, nieuwe rijbroek en wat shirtjes met 50% korting gescoord :))

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:36

Die was ook niet met de superaanbieding, maar als nog 25% korting op die dekens is een mooi bedrag :)
Bij agradi kan ik bij de rambo dekens nooit de kortingscodes gebruiken :(
Kleding zomercollectie was idd 50% en in de tent heb ik wat oude wintercollectie van HV polo gescoord voor een tientje per stuk.
Die 25 % op de Rambo kan je geloof ik ook online gebruiken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:39

ClauH, slimme paarden gewoon. Waar woonde jij in Dld?

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Alles in 1 huis vinden is best lastig, tenzij je budget alles toelaat denk ik.
Ik gaf les aan huis altijd en heb wel 1 en ander meegemaakt met buren van mensen. Aan de andere kant kan het wel fijn zijn vanwege de sociale controle.
Vanwege de honden en katten probeer ik niet aan een doorgaande/drukke weg terecht te komen. Soms zijn de wegen wel rustig, maar wordt er behoorlijk hard gereden.

Het is even een dip in het zoeken. We wisten wat we konden besteden en kregen veel uit onze zoekopties, maar als je dan een aantal keren verder gaat kijken, komen de twijfels over de huizen en plekken.

Ik hoopte dat er minder vliegen zouden zijn. Bij 2 vliegenmaskers af gelaten gister. Die hadden lycra dingen en waren te uitgerekt geraakt, dus vliegen konden eronder. De 2 quarters hadden net nieuwe. Maar het stikte gewoon nog van de vliegen. Zag wel enkele groene plekjes op ons weitje.

Ik zoek me suf naar een nieuwe vliegenmasker maat shet. Ik had voor de 2 quarters een harry's horse met franje op de neus en die blijken echt ideaal te zijn. Wilde die ook voor de new forest en shet, dus een S en XS nodig, maar XS is nergens te vinden, ggrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:06

MizzMontana schreef:
Die was ook niet met de superaanbieding, maar als nog 25% korting op die dekens is een mooi bedrag :)
Bij agradi kan ik bij de rambo dekens nooit de kortingscodes gebruiken :(
Kleding zomercollectie was idd 50% en in de tent heb ik wat oude wintercollectie van HV polo gescoord voor een tientje per stuk.
Die 25 % op de Rambo kan je geloof ik ook online gebruiken.

Dankje! Dan is het de moeite niet waard, 25% op Rambo hebben ze inderdaad vaak en de zomercollectie is ook online in de opruiming :D

@superpony drama met de vliegen he... Het waaide hier vanmorgen redelijk hard, dus ik had gehoopt dat er wat minder zouden zijn... Helaas konden de vliegenmaskers nog niet af, maar ik heb de 2 niet-eczemers wel de deken afgedaan, vonden ze heerlijk :j
Is dit een beetje wat je zoekt voor je shetlander? https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... gIU6fD_BwE

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:17

Wij wonen niet afgelegen maar buren horen wij eigenlijk niet. Zitten aan een doodlopende weg en zijn het laatste huis...

Mm, zo lopen mijn paarden er ook bij!

Superpony, met een "beperkt" budget is het heel lastig om het juiste huis te vinden... Wij hebben concessies gedaan op dingen die wij minder belangrijk vonden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:03

We komen redelijk afgelegen te wonen. Aan de ene kant wonen ze er direct naast, maar daar zit verplicht beplanting tussen. De rest woont allemaal wat verder weg en hebben veel struiken/ bomen id tuin.

Afbeelding

Ben heel benieuwd hoe de nieuwe plek is qua beessies. Op de huidige stal vooral vliegen, maar nauwelijks dazen. Hoop dat het straks zo blijft....hoop doet leven toch? O:)

Hypotheekofferte is zojuist getekend en wel retour gegaan. Wat betekent dat ook mijn inkomen (zzper) is goed gekeurd door de bank. Wij hebben een redelijk budget voor een nieuw huis, maar zwerven ook daarmee echt nog wel in de 'goedkopere' huizen voor wat we willen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:02

Superpony heb jij de HH lycra of een ander merk?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:24

Jitskeee, ja die heb ik van HH voor de 2 quarters. Ga die maar bestellen, super thanx!!

Nils, geen idee wat een ander een groot of klein budget vinden eigenlijk. Voor ons is het veel geld, maar nu de prijzen zijn gestegen, is het lastiger dan 2 jr geleden toen we erover nadachten en wat rond keken. Wij krijgen ook iets meer, maar dat scheelt te weinig op het gat dat iets groter is geworden. Hadden beter iets minder overwaarde kunnen hebben en goedkoper kopen. Maar goed... dat is achteraf.
Wij zullen ook keuzes moeten maken.

SkyMarian, zo uit de lucht lijkt de ligging in ieder geval ideaal. Waar was dit?

MizzMontana, ik kan geen merk meer vinden. Het zijn lycra dingen met zebra print. Lycra ging tot neusnetje, dus best stuk lycra. Dat is door aan en uittrekken gaan uitlubberen.
Als je lycra wil zijn die van professionals choice erg mooi. Kun je kopen bij cowgirlstore.

Maar ben zo blij met de franje, dat ik die er maar in hou. Ze sluiten verder ook mooi aan, dus prima, helemaal voor dat geld. Waren 14 nog wat bij Agradi en kon nog korting iets invullen, dus had er wel 6 moeten bestellen eigenlijk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:28

Ik heb nu de HH meegenomen, kan me inderdaad voorstellen dat het uiteindelijk gaat lubberen.
De PC zal ik ook eens bekijken en Waldhausen heeft er ook 1 die ik wil hebben. Ga ze allemaal testen :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:33

Welke van Waldhausen?

Het ligt er natuurlijk aan of je alleen de ogen wil bedekken of ook oren en neus etc. Onze lycra hadden ook gaas om de oren en het netje was gaas. Ze blijven rond de kaak wel mooi, maar zijn bij de neus gaan lubberen. Of die van ons kauwen niet zo netjes :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:36

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:50

Ik heb er ook 2 van Waldhausen.
Maar dan de zebra.
Ik heb de oren er af geknipt want dat vond ik niet zo fijn zitten :o
Verder sluiten ze mooi aan en genoeg ruimte bij de ogen.

Superpony, ClauH woont volgens mij in NL.
Wij wonen net onder Itterbeck.
Grens over bij Tubbergen Overijssel.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:52

Superpony dit is in Sinderen....postzegelplaatje id achterhoek.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:29

SkyMarian schreef:

Dat is een supermooi plekje! Tegenover je woont een hoefsmid :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:37

Hier buren recht tegenover ons, links ook directe buren (wel met flinke loods ertussen) en rechts eerst een paar velden en dan pas buren.

Rustig en afgelegen maar toch wat sociale controle.
Met 10min fietsen de ene kant op zit ik in de hoofdstraat van ons dorp en 5min fietsen de andere kant op in natuurgebied de Pannenhoef.
Kan niet wachten op mn eerste buitenrit hier :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:03

suffie schreef:
SkyMarian schreef:

Dat is een supermooi plekje! Tegenover je woont een hoefsmid :D

Was ergens zoiets tegengekomen idd, maar hoop dat mijn bekapper mee reist hier naar toe. Pony’s staan zo mooi op de voeten. <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:11

Karin_deB schreef:
Hier buren recht tegenover ons, links ook directe buren (wel met flinke loods ertussen) en rechts eerst een paar velden en dan pas buren.

Rustig en afgelegen maar toch wat sociale controle.
Met 10min fietsen de ene kant op zit ik in de hoofdstraat van ons dorp en 5min fietsen de andere kant op in natuurgebied de Pannenhoef.
Kan niet wachten op mn eerste buitenrit hier
:D

Jaloers :') :D Dat ga ik wel missen hier als we straks een grote rijpony hebben, het gebrek aan uitrijmogelijkheden O:)