[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:49

Ach TS toch, wat super naar dat het zo'n wneding heeft gekregen.
Vanaf begin gevolgd en wat een negatief commentaar had je te verduren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat met gezin een pensionstal an sich al zwaar is, laat staan al die tegenslagen.
Extra sneu vind het voor je dat je hierdoor de plezier in je eigen paarden bent kwijt geraakt.
Ga je ze allemaal verkopen?
Ben je niet bang dat je daar op de lange termijn spijt van krijgt?

Riel

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:39

Sterkte met je beslissing! Geniet van de rust die je gaat krijgen :-)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:26

Wat jammer. Ik hoop dat je voor al je paarden een fijne plek vindt. Het zal vast niet makkelijk zijn geweest om deze beslissing te nemen.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:35

Marion veel sterkte met je dappere beslissing! Het is een hoop werk en een hoop zorgen. Zo te horen heb jij ook een bepaald beeld hoe paarden gehouden moeten worden. Lekker overdag buiten, onbeperkt voer en dat zijn juist de dingen die hier op pension bijna onmogelijk zijn.

Het helemaal stoppen klinkt mij erg rigoureus. Is het niet een idee om je 2 jarige lekker op het land te zetten, dat het moeten eraf is en je dan in oktober kan kijken of je haar aanhoud

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 15:13

Mijn 2 jarige is inmiddels 3. Ik merk dat ik ook niet de drive heb om te rijden of iets te doen. Ik zou prima haar hele leven naar haar kunnen kijken. Alleen is dat naar haar toe niet eerlijk. Dan hen ik liever iemand die over een tijdje wel met haar aan de slag gaat en van haar geniet. Dat is wat ze verdient. Tuurlijk ga ik ze missen, maar ik denk wel dat ik er goed aan doe

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:30

Ik heb ze aan huis gehad en mijn meisjes droom werd een nachtmerrie, 5 paarden werden er 4 en 4 werden er 2 en 2 aan huis werden er 2 op pension... wat een drama, alleen maar zorg en bezig zijn, genieten was er niet meer bij. Ik ging er echt aan onder door.. maar ben heel blij dat ik er toch 2 heb gehouden (misschien word het er 1) maar wat is het genieten om eindelijk weer wat te kunnen en echt van ze te genieten!
Snap je echt maar krijg geen spijt, je kan bij de juiste stalling echt weer genieten van 1 paard :(:)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 20:49

Dat denk ik ook wel hoor, maar voor mijn gevoel is dat nog te vroeg. Ik moet echt eerst aan mezelf werken weer. Maar ik mag ze nog wel opzoeken en vele paarden vriendinnen hebben aangeboden dat ik altijd mag komen knuffelen met hun paardjes

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:09

Verstandig je keuze en goed dat je het geprobeerd hebt.Gewoon eerst stoppen en bij vrienden inderdaad wat met paarden doen. Tegen de tijd dat alles op de rails is kan je altijd weer een aanschaffen of ergens gaan rijden

Ik rij zelf ook veel minder werd zo'n verplicht en mis het niet. In mijn vrije tijd doe ik alles behalve paarden. Werk nog wel met plezier in de paarden. Maar het moeten/verplicht rijden verzorging in mijn vrije tijd is eraf ende beste keuze ooit nu ik wat ouder ben dan een actieve twintiger

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 07:48

Dank je wel, zo zie ik het ook

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:41

Je bent ook altijd welkom om bij mijn mini-heksjes langs te komen he Marion! :( Knuffel. :(:)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:02

Dank je wel cait, super lief van jou :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 00:47

Sterkte de komende periode!
En bedankt voor het mogen volgen van toch je eigen stal opbouwen! Je hebt er werkelijk iets super moois van gemaakt!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 07:45

Dank je wel Bianca

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:34

Hier ook een stille meelezer, schrik er een beetje van: je hebt het zo mooi gemaakt! Desondanks een dapper besluit en goed dat je het hebt besloten voordat je er helemaal aan onder door was gegaan. Sterkte!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:43

We hebben zojuist wel de keuze gemaakt om onze kleine opa te houden. Voor Lucy en Chico heb ik al leuke meiden gevonden, maar met hem weg doen heb ik toch meer moeite. Het kan altijd nog en wie weet krijg ik door hem toch weer meer plezier.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:10

Wat jammer!
Wel fijn om te horen dat je er toch 1tje van bijhoud.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:32

Goh wat jammer! jullie hebben er zoveel tijd en liefde in gestoken! Maar als het met de buren niet lekker loopt is dat erg vervelend. Daar kun je njiet om heen.

Ik heb zelf inmiddels ruim 10 jaar paarden aan huis en kleinschalig enkele pensionpaarden of pony's. Het is inderdaad pittig, ik heb een aantal maanden 8 gehad en dat kostte me 4 uur per dag aan de dagelijkse klusjes en dan had ik nog niet het algemene onderhoud en groot onderhoud er ij. Ik zat toen ook tegen een burn-out aan. Ook was het werk erg zwaar in de winter met mest met kruiwagen over losgetrokken bouwland ploegen en de mestplaat elke paar maanden met de hand op een karretjes scheppen en over het land verspreiden. Gelukkig hebben we met de jaren bepaalde dingen wel wat handiger kunnen regelen. Maar het heeft ook ontzettend veel geld gekost. De inkomsten van pension dekken niet de extra lasten van hypotheekrente + aflossing + benodigde investeringen. Kan me goed voorstellen dat als je moet huren, dat het extra lastig is omdat het naast je woonlasten is en niet bij huis. Wij zijn juist paarden bij huis gaan houden zodat ik niet elke keer ergens anders heen zou moeten voor de paarden. Af en toe wordt het mij ook te veel als er dingen tegen zitten met de paarden of in gezin. En de zin om wat te doen is ook een tijd weggeweest toen de kinderen klein waren. Gelukkig wordt het nu weer makkelijker.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 20:56

Ik vind het wel fijn om te horen, dat meer mensen wel begrijpen waar het vandaan komt.
Ik zou ze graag aan huis hebben gehad, zij het niet dat we in een rijtjes huis wonen. Wij weet ooit in de toekomst. Voor nu hoop ik mijn plezier weer terug te krijgen en wat meer tijd aan mijn gezin en mezelf te spenderen

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:52

Ik begrijp het volkomen. Ik heb mijn pony's op een huurweide op 1.5 km van huis staan en deze kreeg ik ongeveer tegelijkertijd als jij. Ook ik heb mij werk, kindje en 2 honden. Gelukkig heb ik geen pensionklanten of iets en bepaal alles zelf. Wel heb ik bewust ervoor gekozen om mijn mest af te laten voeren in een rolcontainer, omdat ik de tijd niet heb met een aanhanger naar den haag te rijden. Ook krijgen ze bij mij onbeperkt hooi, waardoor ze veel meer vreten en poepen dan wanneer afgewogen, maar dan hoef ik maar 1x per dag. Ook is de stal bij mij veranderd in een inloopstal. Dus hoe jij dat geregeld hebt afgelopen maanden je werk, je paarden, je gezin, pensionklanten, je mestafvoer, reisafstand, buiten en binnen zetten, uitmesten en 2 x per dag heen en weer rijden petje af!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 07:09

Wauw, super lief van jou engel.
Ik was alleen wel gestopt met werken, dat was echt niet te combineren.Ik ben tot een paar maanden geleden, zelfs 3x per dag gegaan. Nu met de andere bakken kon ik dat ook aanpassen naar 2x per dag omdat ze dan de hele dag buiten te eten hebben.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:23

Ook ik begrijp het volkomen dat het je teveel werd hoor! Maar ik had al vanaf het begin dat ik dacht ''Mijn hemel, wat zwaar allemaal, dat lijkt me niet vol te houden'' (elke dag weer 2 à 3 keer heen en weer met toch best een hoop werk bij elkaar, elke week/twee weken(?) die aanhanger weer leegscheppen, sowieso alle mest op de aanhanger scheppen en dan natuurlijk nog allerlei onderhoud/opknapwerk). Pff, ik moest er niet aan denken en toch deed je het toen allemaal en daar stond ik echt van te kijken. Nu blijkt dat je het toch niet volhoudt op de lange termijn en dat vind ik oprecht heel jammer voor je maar dus wel heel begrijpelijk.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:13

Ik heb je topic ook altijd met veel belangstelling gevolgd en ik had ook iets van..he? Je was altijd zo positief. Maar zo blijkt maar weer dat de praktijk soms anders kan uitvallen dan je gehoopt had.
Wij hebben 2 jaar geleden een ander huis gekocht en daarvoor had ik mijn paardjes op een gehuurd stuk land staan, echt vlakbij mijn huis dus ik was er binnen 2 minuten. Maar toch blijft het kriebelen dat je ze het liefst aan huis zou willen hebben.
Twee jaar geleden hebben we een huis iets verderop dan ons oude dorp kunnen kopen waarbij onze paardjes aan huis konden staan, er zaten zelfs 2 hallen bij waardoor we alleen maar boxen hoefden neer te zetten en geen hele stalgebouwen neerzetten dus dat was echt een meevaller.
En ondanks dat ik al jaren paardjes heb en alle verzorging altijd op me nam merk ik dat het misschien nog wel meer werk is als je ze aan huis hebt; de paddock moet schoon blijven, het land moet van mest ontdaan worden, we hebben een mestcontainer laten plaatsen etc etc..niet dat ik dat op het stuk land niet deed maar dit is toch meer werk.
Ik doe het met liefde en plezier maar als je zoals jij er naartoe moet, een paar keer per dag, en pensionklanten, daar moet ik echt niet aan denken want oh wat kan dat een hel worden..de goeden niet te na gesproken natuurlijk.
Wat ik wel vreemd vind is dat de buren kennelijk problemen maken, dat vind ik vreemd want die zitten daar toch al jaren? En het lijkt me dat jij het hartstikke netjes voor elkaar had.
Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen met alles, en ik hoop dat je in de toekomst je plezier weer terug krijgt!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 21:13

Dank je wel.
De buren zitten er idd al jaren een de stal ook. Hiervoor stonden er niet zoveel paarden. Volgens hen maar 3.
Ondanks het klagen, stonden ze gister opeens voor me klaar. Mijn merrie werd opgehaald, maar weigerde de trailer in te gaan. Ik mocht hun trailer lenen en mocht zelfs op hun terrein laden. Uiteindelijk ging ze nog steeds niet erop, maar ik vond het wel echt super aardig.
Zo kon het dus ook.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:40

Nou dat is dan weer een fijne ervaring maar wel een beetje te laat helaas :(

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:16

Stille meelezer hier! Wat jammer dat je veel tegenslagen gehad hebt! Maar zoals velen zeggen, je moet doen wat goed voelt.