Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:15

Knap paard, anke!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:20

Vereniginglessen:

Hier mag je 3 dressuurlessen per week volgen. (Ze zijn op: zondag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag). Wil je ook springles (op maandag) dan betaal je 15,-/maand extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:30

Mooie foto's Tamara!

Grote heet officieel Ulona, maar dat was al voor dat zij van mij was verbasterd in de naam van haam moeder: Lona. Die noem ik nog wel eens "loontje komt om zijn boontje" of ik brul Loooon! Als ze wat flikt.

En kleine had nog steeds geen naam toen ze op 3 jarige leeftijd bij mij kwam en omdat ze Lona in alles na probeerde te doen werd dat al snel MiniMe van de austin power films. Ook noem ik haar regelmatig paasei als ze aan het draken is dus toen ze paar jaar geleden haar paspoort kreeg heb ik het maar officieel gemaakt: MiniMe van de paasei heet ze nu officieel. Maar daar bleer ik dus heel simpel Mien! naar... :+
Doe je zo je best voor een originele naam , brul je toch nog steeds iets simpels O:)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:39

karev schreef:
Ja staat los. Heeft wel enige opvoeding genoten hihi. Ik stond er wel naast hoor.

Idd kristel samen met ineke! Hihi klootviool

Thanx ladies

Karev haar stamboek naam is allcum. Moest ws allium zijn (sier ui in latijn)
Fokker gaf zijn paarden Latijnse bloemen en planten Namen. Maar allcum is niks. De I in allium is ws als c over genomen.

Dan heb ik wel een idee welke fokker dat is geweest. Ik heb een tijdje een fjord gereden met de stamboeknaam Waldsteinia :')

Op het moment hebben we een Wonderboy, Rolex, Naomi en Doucette. Allemaal prima namen dus die mochten blijven.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:43

Mooie foto's Karev!!

Die van ons hebben gewoon een stamboeknaam gehouden behalve onze Bartholie... Dat is Dobby geworden. Vonden we veel schattiger haha. Prince William wordt echter nooit zo genoemd. Gewoon Will of Willie. Vind paarden prins(je) etc. noemen maar niks haha.

Er komen hier wel erg bijzondere namen voorbij :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:53

karev prachtige foto's!

jaren terug heb ik eens foto's gemaakt met Blue, ook met tulpen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:35

Prachtige foto's Karev...altijd mooi foto's tussen de bloemen <3

Anke...vitamine P is altijd goed na zo'n avontuur :)

Wat namen betreft...

Fax heet eigenlijk Húmfaxi maar dat was al afgekort tot Fax voordat hij bij mij kwam wonen...bijnaam "de draadloze"of "drakepit","pittepit"...niet zonder reden :D

Beer heet eigenlijk Pipar (peper in het IJslands) maar omdat hij zo wollig en knuffelig is werd dat al snel Beer...en hij is wat uhmmmm flatulent....wat liefkozend "beren"werd genoemd :D

Kjarni is gewoon Kjarni of Kjarnemans.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:40

lizy29 schreef:
karev schreef:
Ja staat los. Heeft wel enige opvoeding genoten hihi. Ik stond er wel naast hoor.

Idd kristel samen met ineke! Hihi klootviool

Thanx ladies

Karev haar stamboek naam is allcum. Moest ws allium zijn (sier ui in latijn)
Fokker gaf zijn paarden Latijnse bloemen en planten Namen. Maar allcum is niks. De I in allium is ws als c over genomen.

Dan heb ik wel een idee welke fokker dat is geweest. Ik heb een tijdje een fjord gereden met de stamboeknaam Waldsteinia :')

Op het moment hebben we een Wonderboy, Rolex, Naomi en Doucette. Allemaal prima namen dus die mochten blijven.

Jacob reinders uit Anderen

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:48

Fijn dat je weer thuis bent Anke!

Klootviool. Echt briljant. _O-

Wij hebben hier een Rachel staan. Je spreekt tuit als raa sjél. Vreselijk. Maar beter dan raggel waar ik bang voor was. := Meestal is het ook gewoon Rachel of Sjellie, Sjelleke. En als ik met d'r bezig ben vaak dikke of trut. :oo

En Stef. Die is gewoon Stef of Stefke. Maar vaak ook dummie. :D tis af en toe zo'n sukkel. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:54

Andor heet officieel ook Andor. Wat wordt afgekort naar Dorrie of Drinus. De shettemans heet officieel Grey van't Klein Reeshof maar die is omgedoopt naar Buddy en dat wordt dan vaak Buds of budske.
Un Ami heet gewoon Un Ami en ik gebruik gewoon altijd Ami maar vaak noem ik hem Sok van Oude Sok. Haha. Op stal noemen ze hem Mieke, Sneeuwitje, Wittekop, Witte. Ze hebben er nogal wat namen voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:11

Over bijnamen gesproken, die van mij zijn nogal partners in crime, als het baas pesten betreft (wat ik stiekem geweldig vind, als ik de dezelfde pretkoppies zie). Dus grote heet dan dikke darm en kleine dunne darm en samen zijn ze dan het darmstelsel als ik er weer eens achteraan kon om het een of ander...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:10

AH leuk, iedereen heeft dus wel een bijnaam voor zijn paard....
Mijn laatste Jordy.... Jordebor.... Auwe gek... Jord... Als ik boos was...

Nou ik ga weer aan het werk.... Ik heb wel 1 lesuur vandaag!
Maar moet tot 14:15 blijven omdat ik om 14:00 surveillance heb op het plein.

Mijn kindjes staan weer schoon en droog... Hebben tot Sint juttemis te vreten... Ik kan gaan.
Vanavond, als het droog is gaan we rijden....

Weer een nachtje minder totdat Luna komt.... Ze heet officieel Lumen...fra huppeldepup....nog ff kijken.Afstamming? Geen idee... Ik rijd niet op een papiertje.... Moet ik ook nog bekijken.

Gisteren waren de paardjes helemaal zels.... Ze moesten weer afkicken door mijn afwezigheid de hele dag....dat uit zich dan door vreselijk om knuffels te vragen en mij te stalken, zodra ze me zien.... Wel heel schattig!

Actieve vereniging Anke, bij niet zoiets in de buurt .... Dus gewoon op privéles, half uurtje met de trailer!
Fijne dag....
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 11-05-16 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:19

Kim is hier gewoon Kim en Diva is Dief of aapie of nogal wat meer.

Prachtige foto's Karev.
Ook leuk plaatje Anke.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:26

Hiep piep piep hoera, gefeliciteerd Amazy!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:28

Gefelicipaard Amazy!

En regen?? Hier nog steeds 25 graden... al de hele week. Zaterdag pas kans op regen.

En goedemorgen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:29

Monmaster schreef:
Hiep piep piep hoera, gefeliciteerd Amazy!

Dankjewel :o
Ik blijf nu eigenlijk bewust in bed, heb een hekel aan felicitaties :+
van mij mogen ze dat jarig zijn wel over slaan :')

Hier gister veel maar wel zachte regen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:37

Dan ga ik je mooi niet feliciteren :P

Hier ook geen regen :(

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:42

Nou mooi niet gefeliciteerd dan. :+

Hier is het best lekker. Aangenaam temperatuurtje, weinig wind, blauwe lucht. Ben benieuwd wat dat wordt vandaag, voorspellingen zijn niet al te goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:42

Y)(^) dan maar azmay?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:45

azmay Y)(^) en meer zeg ik niet :D

hier weer heerlijk weer

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:55

Gefeliciteerd

Kids op school en hen mijn vrije ochtends en wilde gaan rijden en sporten ben ik ziek. ...barstende hoofdpijn en wat misselijk. Vanmiddag en avond alleen met de kids hoop dat het dan weg trekt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:56

Wat namen betreft heb ik iets met Blue

We kregen een ponnytje dat Blue Boy heettte wat mijn man vervolgend Dirkje noemde :roll:

Toen kocht ik veulens en mocht ik de naam verzinnen :P
Once in a Blue Moon-Menno
Trueblue pony-Pipo en volle broer van Menno, was een echte clown deze pony
Spatter Blue Diamond-Spatter (Daimond was de naam van de moeder)
Jolly Blue Blossom-Jolly( Blossom naam van de moeder)

En toen kwam Spots On The Moon met zijn blauwe ogen dus dat werd natuurlijk Blue Spots On The Moon, al zijn er ondertussen weinig spots meer over :))

Nina had al een naam en was trouwens de pony van mijn dochter dus daar kwam geen Blue in.
Ze heeft een franse naam met Nischja erin en dat werd Nina.

Tika heette al Mistic Lady en na wat puzzelen werd dat Tika, vernoemd naar de dochter van Tita Tovernaar, wat ik wel vond passen bij haar officiele naam en er ook gedeeltelijk inzit.
Misschien dat haar wedstrijdnaam ooit Mistic Blue Lady wordt :P

lynn beterschap :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:17

@azmay: gewoon een prettige dag gewenst dan maar :D

Mijn bonte heet "Boon" wat komt van Beanie en dat is weer afgeleid van haar officiële stamboeknaam I Bin There Dun That, mijn oudje heet Missy en dat komt van Miss Pavo Market. Missy is vaak Muts of T(r)utje en Boon is vaak Leo, wat aardig weergeeft hoe ze is :D
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 11-05-16 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:31

Wat gaan jullie weer hard!!!!
Ik ben een paar dagen bijna niet online (mooi weer, hier 3 veulentjes al, dus ik zit de halve dag veulens te kijken/knuffelen in de wei :') ) en jullie zijn weet ik hoeveel pagina's verder....

Zag mooie foto's met tulpen voorbij komen, mooi hoor Karev, ben er jaloers op! Ik heb hier de keus tussen weiland of (later in het jaar) mais...

Anke weer thuis gelukkig! En fijn gelijk even rijden en ponies knuffelen! Ik mis alleen stippen op je veulen :')

@Azmay, gefeliciteerd!!! (je mag morgen wraak nemen, dan ben ik jarig...)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:33

azmay je hebt een moeilijke naam _O- _O- _O- :))