het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:32

Oh wat leuk dat ze elkaar tegen kwamen. En ook nog herkenden dat ze dezelfde mams hebben. Ze zijn beide erg knap trouwens <3 .

Maar idd, dit bedoelde ik eigenlijk. Dat je af en toe nog eens wat hoort/ziet. Niet specifiek onderdeel van je leven. Zijn twee prachtige mannen geworden :j .

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:41

Idd heel knap! Ik zou ook wel een quarter of paint willen vind western echt leuk!

Spannend Stephanie! Anders houd jij vast en je vriend de hechtingen? Stelt niks voor :D heb ze er bij Tet toen der tijd ook zelf uit gehaald :')

Qua deken, heb die bij Amy omgeknoopt naar buiten gezet en gezwaaid :') ze rende even maar daarna was het klaar

Mijn sollicitatie was t niet geworden, zij enthousiast en ik niet hihi op naar de volgende

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:39

Lees zo alles rustig bij.
Jammer Marjan, maar liever nu al niet mee verder gaan dan dat je je baan opzegt en je er dan achter komt dat de nieuwe niet past

Ik heb weer onnodig werk. De buurman is alle boomstammen aan het verwijderen met de kraan, maar al die wortels zitten dus ook onder mijn omheining. Als je die stam eruit trekt komen die ook aan mijn kant omhoog en trekken alles kapot.
Nu liggen dus een aantal palen plat, is er gaas kapot en mijn schaduwdoek paal ( die wat dus zo moeilijk de grond inging) ligt plat.
GVD
Net een nieuwe rol van 25 metergaas gehaald en kijken hoe ik alles gemaakt krijg voor mijn varkens en honden ontsnappen.

Ook kunnen de honden nu weglopen omdat aan de voorkant van onze tuin omdat de schutting los is gekomen nadat er bomen en struiken weggetrokken zijn. Die zaten ook onder en tussen de schuttingen en bij het weghalen trok hij dus ook de schuttingen om.

Ook lekker van werk komen, nu snel wat eten en weer verder met alles repareren. NIet hoe ik mijn avond had voorgesteld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:41

@lyn: wat zegt de buurman die dit veroorzaakt heeft hiervan?? Híj zou de boel moeten repareren!!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:47

En voor de kosten opdraaien!!

Sjonge dat zet de verhoudingen wel gelijk op scherp zeg -:(-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:48

Sooo
En de buurman doet ook moeite om het op te lossen of...?

Wat naar zeg.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:53

Dat is flink zuur Lynn. Ben indd benieuwd hoe de buurman tegen deze schade aankijkt.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:04

Jemig wat een gedoe met je buren zeg… dat hadden ze wel met meer beleid mogen doen… overigens is eruit trekken meestal helemaal geen goede oplossing voor de grond. Wat een verstand #) . Kan je beter frezen vooral aan de erfgrens |o … mag toch hopen dat ze wel iets aan de schade gaan meebetalen… staat die schutting op de erfgrens of op je eigen erf?

MarjanB schreef:
Idd heel knap! Ik zou ook wel een quarter of paint willen vind western echt leuk!

Spannend Stephanie! Anders houd jij vast en je vriend de hechtingen? Stelt niks voor :D heb ze er bij Tet toen der tijd ook zelf uit gehaald :')

Qua deken, heb die bij Amy omgeknoopt naar buiten gezet en gezwaaid :') ze rende even maar daarna was het klaar

Mijn sollicitatie was t niet geworden, zij enthousiast en ik niet hihi op naar de volgende

Haha, ooh dat is al een geruststelling ik denk er vast lastiger over dan het is.

Ja dat was ook mijn plan met de deken. En normaal had ik dat ook wel doorgezet. Alleen dat ging even anders. En aangezien ik een flinke buik in de weg heb zitten nu heb ik het maar even wat rustiger aan gepakt. Ze kijkt er al minder naar, ik denk dat ik m over een paar dagen er zo op kan leggen.

Jammer dat de sollicitatie niets is. Maar als die andere baan op z’n eind loopt kom je vast snel iets anders tegen wat beter in je straatje past :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:33

Afbeelding

-:(-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:34

Nou hier zou ik dus wel ff mee naar de buren gaan en veel foto’s maken.. dit kan echt niet hoor!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:34

Uhhh ik zou toch even aan de buren vragen wat ze van plan zijn hier aan te doen en hoe ze jou gaan compenseren voor de schade. En hoe ze in het vervolg van plan zijn dit soort dingen vooraf naar je te communiceren, zodat je er rekening mee kunt houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:38

Alsof er een aardbeving is geweest ;(
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:41

Hij is nog bezig met graven en hout afvoeren, hij zou helpen om de draad te maken maar ik ben al vanaf 1830 aan het wachten en nu al 2 keer gevraagd of hij wil beginnen. Ik kan alleen niks en die metalen paaltjes moeten eerst uit voor ik straks weer alles kapot heb.
Ik ben al van 6.00 bezig vanmorgen, meteen na werk verder gegaan ivm die schutting en ik wil graag douchen en bijkomen. Honden kunnen dus ook niet de tuin in ivm die kapotte schutting ( was gezamelijk)
Op meer plaatsen zak je zo de grond in en veel meer paaltjes staan los zag ik net
Ik ben eigenlijk niet van plan om dit morgen in mijn eentje te maken en de paarden niet op de track te kunnen laten ivm dit

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:38

Man man man… wat een gedoe zeg! Zo blij dat we geen directe buren hebben

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:47

Deze woont ook 20 meter verder maar de tuinen grenzen wel
Hij wilde net na mijn wachten afsluiten en toen ben ik toch even boos geworden
Ik begrijp dat dit een gevolg is van die wortels maar het is niet de bedoelding om dit onaangekondigd aan het eind van de dag te doen, mij met de puin te laten zitten terwijl hij eerst zei om het te repareren die avond. Ik heb het gaas al betaald, heb er al uren ongevraagd werk aan.
Uiteindelijk heeft hij dan toch nog zand teruggeduwd en hebben wij met 3 mensen dat gaas gespannen.

Er zijn nu nog een hoop paaltjes die nu nog losstaan, de schaduwdoek paal zit nog niet in de grond, nog 2 weipalen die terug de grond in moeten en de hele grond moet ik aan trillen want overal waar je loopt zak je zo een halve meter de grond in. Lekker gevaarlijk dus voor de paarden.

Ik ben wel blij dat ik boos geworden ben anders had ik nu nog mooi met de puin gezeten. manlief zat binnen, die gaat nooit zo`n confrontaties aan, wel weer frustrerend voor mij dat ik het op mag lossen
Nog steeds onkosten en en hoop werk voor mij erbij waar ik niet om gevraagd heb maar dit is al beter dan niks
De schutting is gezamelijk en heb ik al weggehaald nu net want die stond nu hartstikke los en scheef en dreigde tegen onze loods om te vallen. Ik heb echter aangegeven nu niet mee te betalen aan een nieuwe gezamelijke. Stond niet in de planning bij ons, ik heb net zonnepanelen en een nieuwe stal gekocht en ik heb er niet voor gekozen om al het groen weg zo ongecontroleerd weg te halen.
Pffff buren

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:05

Wat een heisa LN. Heel veel sterkte. Echt niet normaal.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:21

Goed dat je boos bent geworden. Dit slaat echt alles hoe ze dit gedaan hebben. Dat hadden ze eruit moeten freezen aan stronken ipv. Eruit trekken . Ronduit aso en o doordacht

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:53

Wat een hufters joh!!!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 07:48

Jemig wat naar LN. Goed dat je je standpunt duidelijk gemaakt hebt. Hopelijk wordt het ‘netjes’ opgelost. Sterkte.

Leuk om te zien DF, veel uitstraling!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:24

@lyn: goed dat je op je strepen bent gaan staan en ik zou hem een rekening sturen van je onkosten én manuren als hij niet verder helpt.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:20

Lyn wat vervelend zeg! Hoe reageerde de buurman?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:25

Jeetje zeg, wat bizar dat ie dat zo gewoon ff doet... :oo

Knappe kinders DF <3

Haha Stephanie, dat kun je dan beter hebben ja :')
Als ze tegen de bevalling aan zitten, en dan praten we over uren, dan zou de PH moeten gaan veranderen.. dus op het stripje geeft het dan een ander kleurtje.. is mij verteld tenminste, dus ik ben braaf om de dag de PH gaan checken _O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:23

Ln hoe is t afgelopen?

Ik ging met kaat naar Klaas feuth met de veronderstelling dat het weer een lastig verhaal werd.. kom terug met een blote voeten paard die goed loopt (op achter na qua spierscheur) :') over 6 weken weer heen

Verder Amy even op de foto gezet voor eventuele verkoop, ze is wel heel knap. Was ze maar 10cm groter. Verwacht niet dat ze nog heel veel groeit helaas

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:26

Ze is echt heel leuk. Hoe groot is ze nu dan?
Toch pas 2?

Hopelijk blijft kaat goed gaan :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:27

Ja in april twee geworden, is nu rond 145 :D