Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:41

Marloes, je zou eens kunnen informeren naar magneetveldtherapie apparaat van magnacare; stimuleert de doorbloeding en kan daarmee de genezing versnellen. Heb een kennis gehad wiens gebroken arm niet aan elkaar wilde groeien die hiermee een operatie heeft kunnen vermijden, vond ik vrij bijzonder om te volgen :)

Sneeuw is hier voor 2/3e weg na vannacht. Paddock is nog wel nat, maar bak was gisteren alweer droog. Paddock is morgen denk ik ook alweer stukje beter

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:59

Hè gatver Marloes wat naar. Sterkte Y;(

Het droogt allemaal goed op gelukkig, het is al een stuk beter gezicht dan gister, alleen allemaal versmeerde uit elkaar gevallen drollen die ik niet aan de mestvork krijg. Hoe moet ik dat nou wegkrijgen :=

De bak was gister zelfs goed genoeg om jongetje even los te gooien, hij is toch ook zo’n knap jochie <3
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:19

Goedemorgen allemaal

Hij is echt heel knap!

Balen Marloes, echt niet luk als je vooruit wilt en het gaat niet :knuffel:

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:25

Mooie kleur <3

Marloes, wat vervelend, positieve is dat het nu toch koud en nat is geweest, liever nu dan in het heerlijke voorjaar
( wat onderweg is)

Hier is het heerlijk, dekens af vogels fluiten, achterdeur staat open
Ik heb zaterdag les, bak is droog nu, nog 2 plasjes in de paddock en verder niks te zin dat er ooit sneeuw heeft gelegen of het zo koud is geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:37

Dat is echt rot Marloes. :(:)

Knapperd!

Hier is het ook echt prachtig nu.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:41

Heel knap!

Beterschap Marloes, zo rot als je lijf niet wil wat jij wil...

Het is echt HEERLIJK weer! Sneeuw is echt bijna helemaal weg, bodem begint goed te dooien, ik ben blij :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:57

Wat balen Marloes, sterkte.

Zeker een knapperd, valk blijft mijn favo kleur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:19

Hier was de paddock nog iets smurrie, maar zeker goed te doen.
Peppy was 'zielig', want de wortels waren op :) Zo bang als hij is , schooien kan die als de beste :)

Ik hoor ook goede dingen over magneetveldtherapie, maar zelf geen ervaring.

@Achaiah: sjiek ding hoor. Hoe oud is hij ??

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:21

Ik zal de complimenten doorgeven :D komende Juli word hij 3.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:25

Zeker een knap jochie. Kun je wat meer over hem vertellen Achaiah?

Sterkte Marloes. Ik moet s het rijden ook enorm. Maar mijn paarden zijn nu gewoon te explosief om mee aan de slag te gaan. Roos raakt in de stress als ik met Nilay weg ben en dan is de bodem nu echt te gevaarlijk. En Nilay zelf is wel heel erg blij als we weer op pad gaan... Met vier benen de lucht in als ik hem ook maar een beetje ruimte/aanleiding geef. En dan blijft het niet bij een keer... Ik kan niet geregeld genoeg met hem op pad. Dus dat gedrag blijft nu hangen. Ik wacht wel tot beter weer en een betere bodem.

Het is hier nu een grote natte bende. Maar Roos is heel blij dat het zand weer onder de sneeuw vandaan is gekomen. Ze is heerlijk gepaneerd nu.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:37

Ik wil dit hele topic niet vervuilen met mijn gezeur en getwijfel over dat paard maar lang verhaal kort, ik heb 2 jonkies wat best pittig is en Vigor zit een hele hoop angst in, rillerig paard. Voor 2 maanden terug kon ik hem niet eens aaien.
Had mezelf eigenlijk ingepraat dat hij mij een maatje teveel was en te koop gezet.

In de tussentijd is hij hier zo opgebloeid, zo lief geworden en begint hij me echt te vertrouwen en andersom.
Gister kijkers gehad en hij was weer zo braaf en dapper, heel goed gevoel bij die mensen maar ikzelf weer een zenuwinzinking en huilen huilen want ja, je kan l*llen wat je wil maar ik bereik hier wel wat met hem en bouw een band op. Dus mag hij weer niet weg :roll:

Moeilijk moeilijk moeilijk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:55

DF, magneethtrapie is erg fijn. Ik gebruik al heel lang een magneetdeken bij de paarden, wel zo 1 die je op ijzer moet opladen. Ik gebruikte sommige losse delen ook op mijn eigen rug. Het ontspande mij heel fijn. Tegenwoordig is er ook een laser lamp, laser therapie werkt bij kapotweefsel (scheur, snijwond etc.)nog beter.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:01

Het gewoon aangeven bij de geïnteresseerden en je tijd nemen lijkt me het beste. De verkoper van Roos was ook zo aan het twijfelen. Het heeft echt een tijd geduurd voordat ik wist of ik haar mocht kopen en in de tussentijd hadden we contact met elkaar over Roos en alles dat ter sprake kwam. Dat heeft heel veel rust en vertrouwen gegeven en uiteindelijk dus tot verkoop geleid. Maar ik had het ook kunnen begrijpen als ze haar had gehouden. En ik denk dat we er dan alsnog een leuk contact aan hadden over gehouden. Ik weet ook wel dat als ik ooit een veulen voor de verkoop fok met Roos en zij wil het kopen, ik niet lang na hoef te denken.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:26

Belker schreef:
DF, magneetherapie is erg fijn. Ik gebruik al heel lang een magneetdeken bij de paarden, wel zo 1 die je op ijzer moet opladen.

er is wel een verschil tussen een pulserend magneet veld en een 'gewoon' magneetveld. De laatste heb ik geen ervaring mee en ook geen wetenschappelijke onderzoeken van gezien waar positief effect uit blijkt :)

achaiah, ik heb met mijn merrie ook een periode gehad dat ik er weinig plezier uit haalde en iedereen om mij heen vond dat ik haar moest verkopen. Uiteindelijk niet gedaan, is wel heel leerzaam geweest, maar het is een moeilijke en hele persoonlijke beslissing denk ik.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:48

Wat een knappie Achaiah! Als je je er echt niet goed bij voelt hem te verkopen kun je jezelf misschien nog iets meer tijd gunnen? Het is ook geen makkelijke beslissing!

Dat is ook super balen Marloes :(:) Kan me goed voorstellen dat je het rijden mist, echt niet leuk als het zo lang duurt.

Hoe gaat het nu met jou Belker?

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:30

Is ook lastig dit. Als het nou een rotbok was was het makkelijker :+

Probleem is ook dat ik niet zelf met hem aan wil gaan klooien en nu even niet de mogelijkheid heb een trainer van €50 per uur 3 keer in de week te laten komen. En niet echt in mezelf geloof dat het gaat lukken.

Maargoed de kijkers wilden er nog even over nadenken. Alleen maar goed. Ze twijfelt een beetje of hij te klein zal blijven voor haar. Verder vind ze m wel echt leuk. Ik wacht dat even af. Ben wel geneigd hem mee te geven aan hun want ik weet zeker dat hij het daar top krijgt! Maar als ze toch verder gaat kijken trek ik hem denk ik eerst ook wel terug uit de verkoop.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:37

Bedankt iedereen voor de berichtjes...

De pulserende magneetveldtherapie houd ik in mijn achterhoofd, ik schrok wel een beetje van de huurbedragen die daar aan verbonden zitten. Ik zal het eens met de fysio overleggen.
Ik heb wel een FIR-tech enkelband, die zorgt er wel voor dat het minder stijf wordt, en het helpt ook wel de doorbloeding beter op gang houden, je ziet 's ochtends wel echt het verschil met de enkel die geen band heeft qua doorbloeding. Draag ik 's nachts alleen met slapen.

Achaiah het lijkt mij heel moeilijk zo'n beslissing te moeten maken...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:42

Marloes, ik snap je helemaal wat het gemis naar paardrijden betreft. Ik rijd nu al bijna 6 jaar niet meer.

Nu heb ik 6 maanden een paard waar ik in theorie mee kan rijden, maar mijn nieuwe bak is niet rijdbaar en ik kan niet met haar weg want dan flipt mijn andere merrie volledig en dat is echt geen grapje.

Dus ik ben lichamelijk wel in staat om te rijden, ik heb een paard, hoofdstel, zadel en een rijbak, en nóg lukt het niet. Waarschijnlijk zit je zelfs eerder te paard dan ik ;-). Heel veel beterschap toegewenst!

Achaiah, als je twijfelt zou ik het niet doen, maar ik kan niks weg doen dus ik ben een slechte om het aan te vragen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:57

@dais: een shetje er bij voor de achterblijver geen oplossing ??

Boon heeft hier de eerste jaren ook op stal gemoeten als ik Missy mee nam uit tijden, maar de laatste jaren ging dat een stuk beter. In het begin als ik Peppy mee nam ook weer idioot doen, maar dat ging gelukkig ook snel over. Andersom precies zo; Peps kan nog wel druk doen, maar geeft zichzelf mooi beweging :)

Verder ben ik even flabbergasted... ik heb net 4 string-arts tegelijk verkocht *\%/*

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:19

Dais, jij was het toch met de merrie met PSSM hé? Kan je daar nog wat mee trouwens? Ik meen dat jij dat was, de PRE met PSSM. Ik ben daar wel benieuwd naar, nu zoveel jaar later hoe die het doet. Die PSSM diagnose blijft iets vaags/moeilijks voor mij om te begrijpen wat dat nu precies inhoudt net omdat de prognose zo breed is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:57

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:55

Laurie, hier gaat het goed. Gewoon doorgaan met ademhalen en leven.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:07

Het dilemma heeft zichzelf opgelost, kijker vond het echt een te grote gok qua zijn hoogte dus knoop doorgehakt het jongetje blijft hier **\O/** ik ben wel opgelucht.
Laat mij een paard verkopen zeg, jemig _O- :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:09

Soms worden dingen voor je besloten en pakt dat ook gewoon goed uit :)

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:11

Het voelt inderdaad een beetje als het teken van boven dat ik nodig had :=