Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Grote puzzel inderdaad!
Wat is de reden dan precies om die puzzel te beginnen? Zijn er klachten over het 4 uur zonder ruwvoer of te kort buitenkomen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:15

Puzzelen maakt het werk ook leuk en uitdagend :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:05

Zeker waar,is eigenlijk het leukste deel: constant verbeteren!

@Duhelo: Ik heb geen klachten en een wachtlijst, maar de vraag is of dat komt omdat men het goed genoeg vind, of dat er in de omgeving niet meer te vinden is :o .

Ik denk dat het aanbod in mijn regio niet groot is. Ik denk trouwens dat dat overal in NL steeds meer is. Er sluiten zoveel stallen.. is echt bizar :o

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

ruitje schreef:
Zeker waar,is eigenlijk het leukste deel: constant verbeteren!

@Duhelo: Ik heb geen klachten en een wachtlijst, maar de vraag is of dat komt omdat men het goed genoeg vind, of dat er in de omgeving niet meer te vinden is :o .

Ik denk dat het aanbod in mijn regio niet groot is. Ik denk trouwens dat dat overal in NL steeds meer is. Er sluiten zoveel stallen.. is echt bizar :o

Ik denk een combinatie. Wat jullie aanbieden vind ik behoorlijk uniek. Zeker voor randstad begrippen.

Ze staan elke dag buiten, ze krijgen goed onbeperkt ruwvoer (buiten weide seizoen 20 uur per dag), staan ruim in stro, geen wedstrijd gerichte stal, binnenbak, buitenbakken, losgooi mogelijkheden, drafbaan.

En vooral heel belangrijk: de stalhouder(s).
Hoeveel stallen zijn er in de regio waar een "koeienboer" even paarden ernaast doet/deed om makkelijk geld te verdienen?
Oke, heel veel van die stallen zijn nu weg. Natuurlijk niet zonder reden...

Jij/jullie denken na, wat kan ik verbeteren, wat ligt binnen ons bereik, wat wil ik voor de paarden.
En niet als doel overal op bezuinigen om zo zo veel mogelijk te verdienen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Er zijn hier overigens wel echt een paar hele grote en professionele pensionstallen gewoon opgeheven. Niet de regio van Ruitje, maar het aanbod lijkt echt wel af te nemen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

In de omgeving van Ruitje heerst een paardenbeleid, alle kleinschalige stalletjes/privedomeintjes zijn jaren geleden uit de omgeving 'schoongeveegd'. De gemeente/provincie wil geen 'verrommeling van de omgeving', met name paarden worden gezien als oorzaak daarvan en daarom paardenhouderij alleen toegestaan op aangewezen punten. Enkele boerderijen en een aantal pensionstallen hebben daartoe vergunning.
Aanbod van stalling is er wel maar overal zijn wachtlijsten, vraag is groter dan aanbod. En natuurlijk verschillen de stallen ook behoorlijk, maar die van Ruitje is wel een hele grote in deze omgeving met verschillende mogelijkheden voor veel verschillende paarden, leuk om te zien hoe dat zo steeds verbeterd wordt