Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:12

Tot zondagavond was het hier mooi droog, maar nu drama... Ik kan er echt niet nóg meer water bij hebben.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:42

xXutopiaXx schreef:
Op welke weersites kijken jullie?

Ik zou inderdaad ook alleen in medisch noodgeval nu met de trailer op pad gaan. Zéker als ik over de snelweg moet. Een ritje van 5 minuten zou ik met dat bakbeest van ons nog wel aandurven, maar zou het er niet op wagen... waarom zou je het risico lopen, voor een pleziertje?! Je vergeeft het jezelf nooit als het misgaat...

Zit eraan te denken om voor 't weekend nog even m'n nieuwe weerstationnetje te installeren :D Kan ik 't mooi in de gaten houden haha, maar weet niet zo goed wat een goede plek is.. wij zitten zo achter de bomen verscholen, dat eigenlijk nergens de wind echt vrij spel heeft...

Wat bizar veel regen gevallen Libera! :oo :oo !!

Hier waait het vandaag niet echt spectaculair ofzo, zal denk ik ook afhangen van de regio? Is gewoon blauwe lucht met wolkjes en een zonnetje :D en wat wind, maar zeker niets extreems. Ik moet binnendoor een klein stukje en dat kan zeker met het weer zoals het nu is.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:44

Moet zeggen dat ik nu ook amper buiten kom :') Doordeweeks sowieso.. ren vanuit huis naar de auto, en ren vanuit m'n auto naar m'n werk en 's avonds omgekeerd _O- Maar heb niks op de planning staan, om op pad te gaan, en dat houd ik lekker zo haha :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:52

ClaudiaHS schreef:
Ik moet zondag Melle naar pension brengen.
Ik hoop van harte dat het niet zo hard waait, ze komen Rocky dan ook ophalen als het goed is.

Komt nu heel dichtbij of niet, wanneer verhuisden jullie?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:53

xXutopiaXx schreef:
Moet zeggen dat ik nu ook amper buiten kom :') Doordeweeks sowieso.. ren vanuit huis naar de auto, en ren vanuit m'n auto naar m'n werk en 's avonds omgekeerd _O- Maar heb niks op de planning staan, om op pad te gaan, en dat houd ik lekker zo haha :D

Was het maar zo'n feest hier, ik moet al bijna 7 minuten lopen voordat ik in het gebouw ben op het werk :+

Ik moet altijd naar de bak om te rijden. Dus standaard al drie keer per week minimaal. Maar dat is 3km verderop over binnendoor wegen. Maandag niet gegaan omdat het toch wel feller begon te waaien 's avonds, maar om 18.00 uur had het op zich wel gekund, maar weerbericht gecheckt en het zou flink aantrekken dus thuis gebleven.

ClaudiaHS, hopelijk valt het zondag allemaal mee.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:57

Lynn, als het een beetje meezit ergens halverwege volgende week.
Stucadoor is boven nog bezig, al 3 dagen langer dan gepland.
Dus hoop dat hij opschiet :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:59

Ben inderdaad ook wel eens naar les gereden, dat ik dacht: gaat wel! Maar toen de les afgelopen was, scheet ik toch wel 7 kleuren om die 5 minuten weer naar huis te rijden met de trailer _O-
En heb inderdaad het geluk dat de auto steeds voor de deur staat/stopt :P Ik carpool met mijn vriend, en die zet mij voor de deur op het werk af haha +:)+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:05

xXutopiaXx schreef:
Ben inderdaad ook wel eens naar les gereden, dat ik dacht: gaat wel! Maar toen de les afgelopen was, scheet ik toch wel 7 kleuren om die 5 minuten weer naar huis te rijden met de trailer _O-
En heb inderdaad het geluk dat de auto steeds voor de deur staat/stopt :P Ik carpool met mijn vriend, en die zet mij voor de deur op het werk af haha +:)+

Wij wonen bovenop een plateau en het waait eigenlijk altijd wel. Ik weet van mijzelf vrij goed wanneer ik wel nog oke vind om te gaan en wanneer ik beter thuis kan blijven. Ik heb soms ook wel eens gehad dat er ineens een hele heftige windval was met zwaar onweer, maar goed dan bel ik even naar huis en dan helpt iemand mij afladen zodat ze zo snel mogelijk binnen staan. Maar goed, ik kan ook nog via een andere weg naar huis rijden, is ietsjes langer maar dan rijd je bijna alleen maar tussen de bebouwing door op een klein stukje van een paar honderd meter na.

Laatst was het ineens zo erg dicht getrokken dat de weg haast niet meer te zien was, voor het eerst het mistachterlicht op de trailer aangehad.

Begrijp mij niet verkeerd, als het echt stormt/te slecht weer is ga ik gewoon niet. Met een reële kans op sneeuw blijf ik bijvoorbeeld ook gewoon thuis.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:10

Je kent je eigen combinatie ook het beste, wat je auto + trailer kunnen handelen :j En soms wordt je toch wel verrast, het weer kan ineens omslaan. Niemand is er op uit om van de weg geblazen te worden met paard in de trailer lijkt mij :P Dus niemand zal het bewust opzoeken of expres teveel risico nemen.. Mistlicht op de trailer heb ik niet eens volgens mij _O- In ieder geval nooit bewust gezien, laat staan aangehad haha, überhaupt heb ik ooit 1x m'n mistlamp aangehad, verder nooit :P

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:19

xXutopiaXx schreef:
Je kent je eigen combinatie ook het beste, wat je auto + trailer kunnen handelen :j En soms wordt je toch wel verrast, het weer kan ineens omslaan. Niemand is er op uit om van de weg geblazen te worden met paard in de trailer lijkt mij :P Dus niemand zal het bewust opzoeken of expres teveel risico nemen.. Mistlicht op de trailer heb ik niet eens volgens mij _O- In ieder geval nooit bewust gezien, laat staan aangehad haha, überhaupt heb ik ooit 1x m'n mistlamp aangehad, verder nooit :P

Ja dat klopt, plus dat ik twee paarden in de trailer heb staan wat er voor zorgt dat hij best stabiel staat.
Maar ik ben echt niet van de onnodige risico's nemen maar ik rijd dat stuk al bijna vier jaar meerdere keren per week, ken mijn combi en mijn paarden.

Mistlampen heb ik ook zelden aan, bijna nooit een reden voor om ze aan te doen en het is zeker wel regelmatig mistig maar eigenlijk altijd wel genoeg zicht. Even gegoogled trouwens, alle aanhangwagens met eigen kenteken moeten vanaf 1/1/1998 een mistachterlicht hebben. Die van mij is er namelijk achteraf opgebouwd en ik kon mij al niet voorstellen dat ze dat voor de lol hadden gedaan :P Kun je nagaan hoe oud mijn trailer is, ben aan het sparen voor een nieuwe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:23

Ik ren hetzelfde rond Natasja :+
Wel fijn dat het al wat langer licht aan het worden is, krijg ik thuis nog iets van de dag mee :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:31

Oh hahaha, dan zal ie er vast op zitten _O- Ga voor de lol 's kijken binnenkort! :D En als ie nog goed is, is het prima toch! :D

Hahaha ja fijn hè Jolijn... _O- En dat ja... zó fijn om heeeeel even nog iets in het licht te kunnen doen <3 En vaak sta ik dan gewoon om me heen te kijken en te genieten, om vervolgens in het donker weer te poedersuiker met water en hooi _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:39

Tot nu toe viel het mee met de wind, maar de wind begint wat aan te trekken. Moet om 13:00 vertrekken met de trailer. Als het niet harder gaat waaien dan dit, dan ga ik door de stad. Snelweg sla ik vandaag sowieso dan over.
Als het vanavond niet verantwoord is om terug te rijden, laat ik Nick wel op de manege. Haal ik hem morgen vroeg op.

Mist achterlicht trailer..... heb ik dat? Ik schaam me diep, maar ik zou het niet weten. Stal er straks eens naar kijken :') Zo vaak rijd ik niet met de trailer in de mist. :P

Hoevaak controleren jullie de bandenspanning van je trailer? Ik schrok vorige week toch best wel. In één van de banden zat 1 bar!!!!!!! Das bar weinig :P En de rest wat ook niet op orde.
Gelukkig heeft manlief een compressor in de schuur, dus alles weer op spanning gebracht incl. de auto. Die ik dan wel weer regelmatig controleer...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 12:42

Het wordt wel vaak besproken maar niet vaak genoeg gemeten maar wel 1 keer per jaar.
Al zit er bij de trailer geloof ik stikstof oid in. Die hebben groene dopjes

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:47

Bandenspanning toch wel regelmatig, zeker vaker dan een keer per jaar.

Het langere licht is wel fijn. Kan nu de meeste klusjes van de paarden doen voordat het echt donker is. Ik vind het vooral echt fijn als ik weer in daglicht kan gaan laden om naar de bak te gaan. En dan gaat het altijd weer vrij snel met het langer licht worden :D

Haha wel wat te weeg gebracht met mijn mistachterlicht :Y) Straks weten jullie hem allemaal ook te vinden :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:56

Ik rij niet heel vaak met de trailer met paard, 1 a 2 keer per maand en controleer ook rond de 1 a 2 maanden. Mijn auto band loopt ook erg langzaam leeg ( moeten nieuwe banden onder as maand) dus die controleer ik ook elke maand anders trekt de auto ook naar 1 kant

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:06

Met de winterbanden moet ik iedere week controleren. Stomme dingen lopen leeg. Maar ik rij ze af en dan gaan ze weg. Zijn op.
De trailer ga ik ook maar wat vaker controleren. Rij iedere week met de trailer. Soms 2 keer per week.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:32

Uuhhmmmm... Heb ik nog nooit gedaan :o? :') Mijn vader of de boer zorgden altijd voor de controles van de trailer hahaha.. dus zou ook niet weten hoe vaak eigenlijk.. hebben zelf ook een compressor, dus misschien binnenkort maar 's checken haha :D Banden van de auto check ik dan wel weer vaker ja haha, maar meestal voel ik die ook wel veranderen met rijden.. en dan weet ik al hoe laat het is :P

Nou inderdaad Marloes, je hebt zeker wat teweeg gebracht :')

Voordat je het weet is het alweer de langste dag ;( En heb je steeds zo'n stemmetje in je achterhoofd met: de dagen worden weer korterrrr }:) |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:32

Ik rijd zeker 3 tot 4x per week met de trailer. Mistlamp???? Ik ga straks even kijken :D .

Bandenspanning moet ik eigenlijk veel vaker even controleren, maar dat schiet er bij in :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:33

Ik heb nog geen trailer.

Het lijkt er op dat ik vanmiddag gewoon weer even lekker op pad kan met Mo!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 13:48

Wij hebben het er op zitten en het was ook de bedoeling dat het ging werken. Echter hebben wij ook achteruit rij licht op de trailer en is het mistlicht komen te vervallen. Heeft de reparateur niet op de juiste manier aangesloten.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:58

Mistlampen op een trailer? Geen idee?
Ik/wij rijden nog altijd met de oude trailer van jou Jolijn :') hebben dat ding helemaal opgeknapt en hobbelen maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:21

Oh wat fijn, was een fijn ding ook om 2 kleinere paarden te kunnen vervoeren.

Ik wil het liefst doorgaan voor een enkelpaards Iforwilliams.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:31

Hier schijnt de zon <3

Ik vergeet zelfs de bandenspanning van mn auto te meten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:35

Hahaha ik doe dat ook alleen als ze me slap lijken.
Hier ook zon, heerlijk! Die heb ik gemist!