Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:42

Niwla schreef:
Karin_deB schreef:
Het regent hier flink nu *\o/*

Nachtvoedingen? :')

Jup :D

Vannacht maar 2 dus heel netjes voor een baby van 1 week oud!

Hier richting zuiden van het land, vlakbij Breda.

@MissYvette, gaan jullie er wel naar streven eind deze maand in het nieuwe huis te kunnen of gaan jullie tijdelijk overbruggen ergens?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:45

Ik ben met een voormalige boerenzoon getrouwd die al in zijn ouderlijk huis woonde.Een gespreid bedje dus.Later hebben we nog het voorhuis en het overige land gekocht.We hebben nu ongeveer 1 hectare.Anders konden wij het ook niet betalen hoor.Jullie willen niet weten wat voor een zooi we nog hebben gevonden in het kippenhok,veldschuur, hooizolder en boven verdieping van het voorhuis.

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:52

Ik woon 1 km van de Duitse grens af en de paarden staan er paar honderd meter vandaan. ik zou ook over de grens gaan als ik een leuke woning tegenkwam, wel gekeken maar niet ontzettend in verdiept Voordelen van goedkoper auto rijden en meer kinderbijslag en toch nog meer normen en waarden dan NL.
Tanken en aantal dingen inkopen doe ik nu ook over de grens.
Belgie is hier 10/15 km vandaan, tanken deed mijn man voorheen vanaf vanuit zijn werk maar de euro 95 hebben ze daar nu niet meer

Hier heeft het ok even geregend vannacht geen idee hoeveel mm

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 09:53

Niwla, ik zit niet al te ver bij jou vandaan. Regio Tiel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:56

Zooi hoort erbij op een boerderij ;)

Voordeel van een klein huisje is dat je geen plek hebt voor alle zooi..
Bij een huis met veel ruimte sla je snel dingen op die eventueel misschien nog van pas kunnen komen

Regio Tiel hebben wij ook gezeten, nu in Frankrijk en dat bevalt prima

Hier vannacht ook 2mm regen gehad, de hitte is ook even afwezig voor ongeveer een week *\o/*

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:57

Wij hebben ook wel 3 huizen in NL bekeken voor we naar Duitsland gingen.
Huis 1 was 3.5 ton met 8000m2 wei, mooie stallen en een rijbak, maar huis was echt vreselijk en klein.
Huis 2 had te weinig grond en ook nog eens heel raar in een punt en lag onderaan een 100 weg.
Huis 3 was uiteindelijk al verkocht en net op het moment dat we ons huidige huis kochten belde de makelaar van huis 3 in NL dat de koop niet doorging en of we het alsnog wilden....te laat.... hahah.

Anke die 10% zelf betalen in DL is niet waar!!
Dat ligt helemaal aan je inkomen.
Als jij meer dan voldoende verdient hoef je die 10% helemaal niet zelf in te leggen.
Hebben wij niet hoeven doen, mij buren ook niet en mijn vriendin ook niet.
We hebben het gekocht voor 195.000 en 265.000 aan hypotheek.
Dat is incl de makelaarscourtage, overdrachtbelasting en bouwdepot.

Ik heb nog geen nadelen ondervonden aan het wonen in DL eigenlijk :D

Vanmorgen regende het maar het was niet noemenswaardig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:43

12 jaar geleden moest je hier bij de makelaar. 10 % zelf gelijk kunnen betalen. Kon niet bij de hypotheek.
Fijn dat jullie dat allemaal niet hoefden.

MvBeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:02

Het bestemmingsplan wordt hier op grote schaal aangepakt voor het hele buitengebied. Veel boerenbedrijven die geen opvolging hebben en dus veel "onverkoopbare" objecten. De gemeente heeft het bestemmingsplan pas gewijzigd maar is dit vergeten(?) te doen bij het buitengebied.... stelletje ambtenaren... Provincie lag ook moeilijk omdat je met allerlei stankcirkels zit rondom bedrijven en bestemmingen pas aan kan passen als al het vee weg is en er een aanvaardbaar leefklimaat is.

Tot die wijziging mogen we er dus gaan wonen, alleen de financiering is iets lastiger. Voor zover ik weet is er maar een bank die niet moeilijk doet over de bestemming maar dan wel 0.8 procent meer rente bovenop de lening doet. Ook moesten we 20 procent van het bedrag zelf kunnen financieren.

Omdat we zelf een financiele meevaller hebben gehad kunnen we het buiten de bank om doen en scheelt het ons veel rente...

Mocht er interesse zijn kan ik altijd een topicje maken als we er daadwerkelijk gaan wonen en het op gaan knappen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:23

Karin_deB schreef:
@MissYvette, gaan jullie er wel naar streven eind deze maand in het nieuwe huis te kunnen of gaan jullie tijdelijk overbruggen ergens?

We willen er deze maand echt in wonen :roll: wc en badkamer hebben prioriteit, daarna slaapkamer en rest van het huis. Slapen kunnen we in onze camper (wat overigens veel lekkerder slaapt dan mijn eigen bed! :j) oh en het dak van de aanbouw moet er ook nog eerst op %) we wachten op vanvakantieterugkomende familie & vrienden die ons hiermee zouden helpen :roll:

Om even een beeld te geven van huidige stand van zaken :P :
de aanbouw
Afbeelding

de keuken (ben druk bezig met het opbouwen ervan ivm leidingen ed)
Afbeelding

de wc :+
Afbeelding

@katteneigenaren; hoe hebben jullie je katten verhuisd? We hebben 2 katten die min of meer langzaamaan zijn aan komen lopen en zo goed als direct gewend waren om bij ons te wonen. Maar we verhuizen dadelijk van binnenstad naar buitengebied := sowieso een aantal dagen (of weken?) binnenhouden? Ik zat te denken om ze nu alvast een keertje mee te nemen voor een paar uur en aan een tuigje....
Ik ben zo benieuwd hoe ze op paarden reageren die hebben ze nog nooit gezien!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:15

MissYvette4u schreef:
@katteneigenaren; hoe hebben jullie je katten verhuisd? We hebben 2 katten die min of meer langzaamaan zijn aan komen lopen en zo goed als direct gewend waren om bij ons te wonen. Maar we verhuizen dadelijk van binnenstad naar buitengebied := sowieso een aantal dagen (of weken?) binnenhouden? Ik zat te denken om ze nu alvast een keertje mee te nemen voor een paar uur en aan een tuigje....

Katten zo lang mogelijk in het oude huis laten zitten, in een kamertje met hun spullen. Als laatste over verhuizen als het nieuwe huis is ingericht, dan inderdaad een week of twee binnen houden en dan rustig de buurt laten verkennen.

Nu heen en weer met tuigjes zorgt alleen voor extra stress, in 1x wennen in een huis dat is ingericht met bekende spullen is beter.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:18

Nou missyvette, appeltje eitje, daar kun je zo in (gelukkig hebben jullie een camper)

Over katten kan ik niets zinnigs zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:31

Daphara schreef:
MissYvette4u schreef:

Katten zo lang mogelijk in het oude huis laten zitten, in een kamertje met hun spullen. Als laatste over verhuizen als het nieuwe huis is ingericht, dan inderdaad een week of twee binnen houden en dan rustig de buurt laten verkennen.

Nu heen en weer met tuigjes zorgt alleen voor extra stress, in 1x wennen in een huis dat is ingericht met bekende spullen is beter.

Zo hebben wij het ook gedaan. 1 van de 2 katten had wel erg veel moeite met het lange binnen blijven, maar ze waren vrij snel gewend. Komen jouw katten nu ook al buiten?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:43

MissYvette,
Wij hebben nu 11 jaar (dezelfde) katten en zijn in die tijd al 7 keer verhuisd met de katten :')
Dat is altijd gewoon goed gegaan.
Idd zo lang mogelijk even laten wennen de nieuwe omgeving met vertrouwde spullen en vertrouwde mensen. En dan gaat het eigenlijk wel goed.
Ik kan mij niet zo goed herinneren hoelang we ze elke keer 'opgesloten' hebben voor ze los mochten.
Ze mochten pas in ons huidige huis helemaal los naar buiten. Voorheen altijd een kattenren of gewoon niet naar buiten.
En gewoon paaien met eten. Dan komen ze altijd wel terug als er wat lekkers te bikken valt :')

Zaterdag gaan we op vakantie.
De buurman verzorgd de dieren, mijn moeder komt elke dag voor de tuin en de twee meisjes van de manege komen met hun moeder de paddock uitmesten.
Het voeren laat ik aan 1 persoon over, zodat er geen verwarring ontstaat. Dat doet de buurman gewoon.
Naast een lijst met telefoonnummers van ons, dierenarts etc, waar moet ik dan nog meer aan denken?
Ik heb behoorlijk vakantiestress om de dieren, omdat het dit jaar anders gaat dan geplant.
De vakantieweide ontbreekt... Dus moeten ze in de paddock blijven.
En daarbij komt dat ze nu het huis naast de paddock gaan slopen! Net als wij weg zijn, dat had voor 16 juli er af af gemoeten.
Nou ja, genoeg mensen die wel naar de dieren om kijken, maar toch zit me dat niet heel lekker dat ze met grof geweld naast de paddock bezig gaan als wij er niet zijn.
Scheelt natuurlijk wel een hoop dat Nick en Bliksem aardig wat gewend zijn qua lawaai hoor. Naast het industrie is altijd herrie met bijhorende harde geluiden.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:04

@MissYvette, jeetje dat is nog een berg werk, gelukkig hebben jullie een camper :=
Sterkte en succes!

Ik heb onze katten oververhuisd toen alles hier af en ingericht was. 6 weken binnengehouden en toen mochten ze naar buiten.
Spannend vinden ze het toch wel even, verder geen groot ding van gemaakt.
Ze zijn helaas 2x in 8 maanden tijd verhuisd maar hebben dit goed opgepakt. Waren een paar dagen wat schuw en voorzichtig en daarna zichzelf weer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:28

Oke, gaat best hard in het topic.

MissYvette, wat een werk nog, maar als je maar kun leven en verblijven, kun je je wel even redden.

Apart toch dat sommige mensen fijn in Dld wonen, maar terug zouden gaan naar Nederland als ze de keus hadden.
Natuurlijk heeft het nadelen, maar ik hoor ook veel mensen die het vooral voordelen vinden hebben.En heel realistisch heeft Nederland ook wel nadelen. Ligt er denk ik overal aan waar en hoe je woont.

Voor veel mensen is paarden aan huis toch de wens, maar het budget laat het niet altijd toe. Wij kunnen een stap vooruit zetten na dit huis, maar als je wens paarden aan huis is, is het nog steeds niet ruim genoeg.
Ik zie ook hele ongunstige kavels, echt oude huizen, mindere ligging etc.

Katten ligt ook aan je katten. Onze rooie is een herplaats kat en was hier vanaf dag 1 erg thuis. Waar onze vorige rooie herplaatser echt 2 weken verstopt heeft gezeten.
Beiden luisterden ontzettend goed naar hun naam en komen terug als je roept.
We hebben een zwarte van bijna een jaar die nergens bang voor is. Eerst in de tuin aan tuigje, maar dat vond ik niks voor altijd, dus tuin dichtgemaakt met net. Laatst was hij door foutje van mij ontsnapt en zat achter de tuin. Ik riep hem en kwam meteen. Snoepje erin en klaar. Ze kennen hier het geluid van snoepbakje en daarvoor komen ze ook naar binnen. Ik zou ze lang binnen houden straks en dan toch weer een stuk tuin afzetten in het begin en vaak de snoepjesbak laten rammelen.

Vraagje; wonen jullie allemaal erg afgelegen? Of wel buren naast je of in het zicht?

Anke, zoals jij woont lijkt me juist wel ideaal. Konden jullie daar makkelijk in Nederland aan het werk? Mijn man wil sws in Nederland blijven werken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:31

MM gelukkig is alles goed gegaan en weer veilig! toch schrikken als het zo dichtbij komt.

MissYvette wat een hoop werk nog! Jeetje! Gelukkig kun je in de camper slapen.

Chasey kan me wel voorstellen dat je "vakantiestress" hebt, maar komt vast goed. Fijne vakantie alvast!

Overal een beetje regen gevallen zo te horen *\o/*

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:03

Wij wonen afgelegen. Ik kan de buren net zien als ik goed kijk _O-

Katten hebben wij ook een week of 6 binnen gehouden en daarna nog even kort in de schuur en daarna los.
Ze zijn allemaal geholpen en gaan dus ook niet ver weg.

Zondagavond mochten de paarden even een uurtje op de wei nadat ze er dik een maand niet meer op hadden gelopen.
Daarna weer terug op de paddock.
Maandag 2 uurtjes op de wei gehad en daarna weer paddock.
Gisteravond om half 9 ze weer op de wei gedaan.
Half 11 ik rammelen met brokjes...no way dat ze kwamen :')
Dus nu staan ze er nog.
Ze zijn niet gek die beesten _O-

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 08-08-18 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:06

Hier 30 augustus sleuteloverdracht *\o/* Wij hebben 230.000 betaald voor een huis met 3 schuren, 2 garages en 83 are weiland. Moet wel volledig gerenoveerd worden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:12

Dat is al over 3 weekjes Molenhoek *\o/*
Hoe gaat het met jullie dochter?

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:23

Niwla schreef:
Karin_deB schreef:
Het regent hier flink nu *\o/*

Nachtvoedingen? :')

Hier heeft het vannacht iets geregend, nu miezert het. De loonwerker komt zo de mest ophalen en moet daarvoor door het land, dus ik ben blij dat het nog niet losgebarsten is.

Zitten hier trouwens ook mensen uit het midden van het land?

Ja ik zit in het midden. Vlak bij jou

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:24

Oke de katten dus pas naar het nieuwe huis als ze een "eigen kamer" met eigen spullen hebben +:)+ ik zit me waarschijnlijk drukker te maken dan nodig. Eentje is vrij gemakkelijk, zolang hij maar geknuffeld wordt en eten krijgt :roll: de ander is meer op zichzelf. Ik verwacht bij hem probleempjes maar we zullen zien. Ik betwijfel of ik ze 2 laat staan 6 weken kan binnenhouden := met name die wat meer op zichzelf is, die wordt gek binnen |o Dank jullie wel voor jullie ervaringen en tips!

superpony schreef:
Vraagje; wonen jullie allemaal erg afgelegen? Of wel buren naast je of in het zicht?

Onze familie & vrienden doen net alsof we kei achteraf wonen ver van de bewoonde wereld :+ maar dat valt reuze mee haha. Met een paar minuutjes in de auto zitten we in het dorp, met 20 min in onze oude woonplaats.
We wonen tussen 2 buren in met genoeg afstand. Van de ene buur zien we het huis geeneens (staat een schuur tussen en een weiland) en de andere buur woont wat dichterbij maar op genoeg afstand, zien we soms weken niet. Tegenover ons vrij uitzicht over een weiland en akkers, hetzelfde achter ons met aan de zijkant een boerderij die best ver van ons af ligt.

Proficiat DeMolenhoek! 30 aug is al bijna!! *\o/*

Hahaha ClaudiaHS _O- Baasje? Baasje wie? Toedeledokie Baasje! :wave: _O-

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 14:29

Wij hebben aan de overkant een rijtje huizen die wij kunnen zien. De buren naast ons en achter ons zijn te ver weg.

Wat fijn DeMolenhoek :) Maar wat een lage prijzen allemaal. Ons hoekhuis in een Vinex wijk was helaas al niet zo fijn geprijsd laat staan de huidige woning. Heerlijk hoor. Ben heus niet jaloers ;)

Slimme paarden ClaudiaHS. Wie wil er brokjes als je ook gras kunt eten?!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:36

superpony schreef:

Onze buren zijn niet op zwaaiafstand
Rood dak daar ergens tussen de bomenrij.

Afbeelding

Hihi Claudia die vinden het wel lekker op het gras :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:41

Ik woon gewoon in een 2 onder 1 kapper met een lange tuin, boerderij was leuk geweest maar 3x zo duur dus helaas :+

Huizen staan hier ongeveer zo dicht op elkaar als in een gemiddeld dorp, maar heb geen overburen of achterburen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:52

Wij wonen ook 2 onder 1 kap. En nog 4 andere buren in de straat.
Wel lekker rustig, maar ook wel wat sociale controle.
Maar het liefst woon ik nog altijd in een hutje op de hei. Ach wie weet in de toekomst.