[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:34

Jeetje, dat is wel heel rigoureus! Jammer dat het allemaal zo tegengevallen is uiteindelijk.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:39

Jeetje ik dacht dat je alleen met de stal stopte sterkte met je beslissing is niet niks

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:39

Wat zonde dat je ook je eigen paarden te koop hebt.
Sterkte ermee.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:45

Hey wat hoor ik nu? Jeetje joh..ja pensionstal runnen is zwaar meid maar als je doorzet heb je vanzelf een club mensen waarmee het wel goed gaat, je doet veel zelf. Misschie proberen meer onderling te regelen?...wij hebben ook heel veel tegenslagen gehad door de jaren heen ..mensen waarvan je dacht dat ze te vertrouwen waren bleken dit niet te zijn, mensen die heel veel eisen hadden terwijl ze je in het begin zo leuk aardig etc vinden, enzovoorts, tot het werk aan omheining, stallen, leidingen...het is veel.. Je moet leren filteren meis en echt duidelijk zijn vanaf dag 1 dat mensen komen kijken en verder ja is ja en nee is nee. Zodra je makkelijk wordt is het hek van de dam. Wil niet zeggen dat wij heel streng zijn. Bij ons heeft men best veel ruimte in wat je wil en hoe maar tot op bepaalde hoogte, en wel 1 lijn die voor iedere pensionklant geldt.
Buren hebben wij gelukkig geen problemen mee we halen onze mest weg van de laan tot samen afgesproken huis.

Jammer zeg, ben je echt definitief met stoppen? Ik wil je best helpen dat je eens bij ons komt kijken hoe wij het doen?

Groetjes

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:09

Jeetje wat ontzettend jammer.
Ik dacht dat je zelfs een wachtlijst had voor mensen die willen komen staan?

Helemaal stoppen, met alles, is dat niet erg rigoureus? Je hebt er zoveel tijd en liefde in gestopt.
Is er geen andere mogelijkheid?

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:13

Misschien zit ze hier al langer mee in gedachte?
Ik snap het wel. Is veel werk en als alles tegen gaat zitten heb je er weinig zin meer in kwa plezier

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:16

Ik snap je helemaal... maar denk er goed over na of je echt met je eigen paard (en) wil stoppen. Zet ze lekker op voll pension en ga eindelijk eens genieten van je paard zoals ze daarvoor bedoeld zijn. Nu ben je het plezier kwijt door het vele gezeik maar bij de juiste stal kan je zo genieten van je beesten...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:28

Hier stille meelezert vanaf begin.
Ts: wat een dapper besluit...
Maar wat jammer dat je echt met heel paardenfedoe klaar bent...
Weet je dat wel zeker? Is dat geen overhaast besluit als tegen reactie op " het eigen stal" runnen zijn?

Uit ervaring weet ik nl dat een eigen stal runnen killing kan zijn voor je eigen paardenplezier.
Zeker als het complex niet van jezelf is, of je er zelf niet bijwoond, je alles met goede bedoelingen doet maar van hoger hand wordt tegengewerkt. Mijn droom was het ook altijd maar na bijna 1,5 jr goede en slechte tijden kwam er van de hobby "paardrijden" niet veel meer van. Ja, ik was er 2x p dag masr dan geen zin meer in mn eigenste te doen...
Nu gewoon in volpension en ik geniet weer van mijn hobby!

Ik snap je beslissing wel, alleen om helemaal te stoppen?!
Maar dat is uiteraard aan jou!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:31

Ik heb ook paarden aan huis heerlijk maar kost heel veel werk waardoor ik soms
even geen zin meer in heb.

Dan denk ik wel eens van goh wat was het fijn toen mijn paarden in pension stonden.

Ik snap dat je wilt stoppen maar helemaal? Je kan ook eerst pension proberen wie weet zie je het dan anders :)

xLissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:31

Wat jammer om te horen dat je er geen plezier meer aan beleeft. Het lijkt mee een zeer moeilijke keuze om te maken, maar ik wens je veel succes!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:42

Jeetje, ook een stille meelezer hier, wat jammer dat je opeens met alles stopt! Maar ik hoop voor je dat het een opluchting is :(:)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:45

Jammer, maar goed stoppen met je eigen stal,,, kan gebeuren , dat het gewoon te veel is, en is niks mis mee!!
Maar echt je paardje en shetje had je toch ook? Verkopen
Ben je gelijk hele paarden gebeuren zat?
Ik bedoel gewoon aardig hoor meis, maar heb eigenlijk dezelfde vraag als iedereen,

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:39

Jeetje onverwachts. Maar volg je hart en denk goed na over je beslissingen..!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:52

Oh wat jammer, ik vind het zo'n leuke stal en je hebt er zo hard aan gewerkt...

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 22:58

Ik heb dit natuurlijk niet in 1 dag beslist. Ik heb nu 3 paarden en die in pension, kan ik simpelweg niet betalen.
Het doel was ooit, er zelf gratis staan. Ik bekostig nu meer, dan dat er binnen komt. Daarnaast lijd ook mijn gezin eronder en merk ik dat ik er zelf aan onderdoor ga. Ik wil dit echt niet meer.
Het ook stoppen met mijn eigen paarden is ook omdat ik ze 1 niet kan bekostigen en 2 ook het gebrek aan motivatie en aandacht. Ik gun ze voor nu een gouden huisje en wie weet in de toekomst.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:07

Weet niet eens of ik ooit in dit topic heb gereageerd, maar heb wel altijd meegelezen. Vond het leuk om alles te volgen vanaf het begin. Ondanks dat je er nu mee gaat stoppen, ... je hebt het wel gerealiseerd! Wens je ook van harte toe dat je er met veel plezier op terug zult kijken

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:13

Heel jammer, maar soms moet je voor jezelf kiezen... Is het gebrek aan motivatie voor de eigen paarden ook een beetje ontstaan door het gedoe met de pensionstal?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 07:58

enamorada schreef:
Heel jammer, maar soms moet je voor jezelf kiezen... Is het gebrek aan motivatie voor de eigen paarden ook een beetje ontstaan door het gedoe met de pensionstal?

Ja dat is zeker de reden.

Iedereen bedankt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:04

Jammer. Begrijpelijk dat als je moe bent dat alles teveel word je het niet meer ziet zitten maar een eigen stal of slechts 1 paard ergens op (indien financieel haalbaar ) pension is en flink verschil. Zou zonde zijn als je straks als er rust komt en meer tijd je paard weg is

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:10

Zonde zeg. Hoop dat het voor de rest wel goed met je gaat? Veel sterkte en succes met de verkoop van je paarden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:13

Ontzettend jammer, je was altijd zo optimistisch :j Maar je hebt het wel gedaan, je hoeft je nooit meer af te vragen: wat als.... Dit klinkt als een verstandige beslissing, sterkte met de afhandeling van alles!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:00

Jeetje, die zag ik niet aankomen. Wel begrijpelijk :(:) . Ik wens je veel sterkte met alles.

Faetje_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:10

Jammer dat je het plezier en in verloren hebt, het zag er super uit met al het werk dat jullie hebben verzet daar! heel veel sterkte met alles!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:34

marion82 schreef:
Ik heb dit natuurlijk niet in 1 dag beslist. Ik heb nu 3 paarden en die in pension, kan ik simpelweg niet betalen.
Het doel was ooit, er zelf gratis staan. Ik bekostig nu meer, dan dat er binnen komt. Daarnaast lijd ook mijn gezin eronder en merk ik dat ik er zelf aan onderdoor ga. Ik wil dit echt niet meer.
Het ook stoppen met mijn eigen paarden is ook omdat ik ze 1 niet kan bekostigen en 2 ook het gebrek aan motivatie en aandacht. Ik gun ze voor nu een gouden huisje en wie weet in de toekomst.

Ik bedoelde ook niet dat je er niet goed over na gedacht hebt, heel jammer maar je moet er zelf niet aan onder door gaan en er wel plezier en motivatie voor hebben en het kunnen betalen natuurlijk.

Sterkte, en succes met zoektocht naar een fijn huisje.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 11:48

Dank jullie wel allemaal