Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:47

Ik ben ook voorstander van les. Ongeacht leeftijd, als je er zelf niet uitkomt niet aanrommelen maar hulp vragen. Ik les momenteel niet vanwege verhuizingen, nieuw paard etc., maar weet wel wie ik ga vragen dus komt hopelijk binnenkort weer. Dan liefst combinvan kyra ohz en lola lange teugels. Heb met beide gelukkig niet echt problemen maar bijleren is fijn. Lola wordt nu 2 en is heeeeel veeel tijd in gestoken qua grondwerk, ben daar nu al heel blij mee. Al blijft het een puberende brutale aap soms, daarom hou ik zo van haar :D

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:56

Ik vind les heel leuk! Ben vorig jaar lid geworden van de rijvereniging hier in de buurt alleen die gaan verhuizen naar een stek veeeeeel verder rijden dus even zien of ik volgend winterseizoen daar blijf of ergens anders heen ga. Daarvoor leste ik bij iemand aan huis af en toe en had ik van een stalgenote regelmatig 'meekijktipgeefmomenten'. Toen ik Beer inreed heb ik dat ook met elke 2 weken les aan huis gedaan, lekker zelf oefenen in tussentijd en kilometers buiten maken. Verder vind ik het leuk om aan clinics mee te doen, laatst een dag bij Chris Irwin gelest met mijn project merrie, zo leuk en leerzaam en bijzonder wat er daar gebeurde! :j

En buiten dat train ik in het bos ook wel dressuurmatig als afwisseling op de lange afstanden die we doorgaans rijden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:22

Hoi!
Afbeelding

haha. Foto's gemaakt bij de tulpen. Ze Had ook een selfie stick mee. Valt nog niet mee om alles op de foto te krijgen lol

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:28

Ik vind hem super goed gelukt. Wauw.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:39

Karev zegt: HAP!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:40

Leuke foto met de tulpen! En Karev niet eens met een tulp in haar smoel :D

Mijn ruin heeft op zijn papier een naam waar ik echt niks mee kon, behalve Goldie. Meh, niet echt mijn ding. Dus hij is Whiz blijven heten. In eerste instantie had de fokker de verkeerde papieren aan de trainer gegeven, dus we hadden hem al een roepnaam gegeven, maar dus op basis van de verkeerde papieren. Het verkeerde papier was van een afstamming van Topsail Whiz, wat de trainer ook elke keer trots verkondigde.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:43

Wel een poging gedaan uiteraard hihi smaakte niet..Afbeelding
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:44

Supermooi Tamara! Was je met Ineke samen? Zag op FB Brittje ook in de tulpen!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:45

AH, mooi hoor!

Lynn_Nikita

Leuke foto, foto 2 is hap uit tulpen? :D

Ik vind de naam quick step juist
    heb zelf een Hanneke ( nu Nikita) en Gladiator ( nu Marròn ) en er staat bij mij Wolken tanzerin gestald van een vriendin (nu Noa) De enige die dr naam gehouden heeft is kayleigh

edit in tussentijd zijn er meer fotos bij gekomen, mooi zeg!
    Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 10-05-16 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

kvulden

Oh die zijn echt gaaf geworden. Staat die daar nu gewoon los?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:49

Sommige paardennamen zijn echt raar.. :') Er is ook een topic met rare kindernamen hier op Bokt, je lacht je rot!

Mijn Beer heet eigenlijk Bjorn (met puntjes op de o) maar dat krijg ik mijn strot niet uit, ken alleen maar stomme ventjes die zo heten. :') :x . Bjorn is Noors voor Beer en aangezien mijn Beer 1,57 is en een Noorse god... en extreem wollig toen ik hem leerde kennen was hij meteen tot Beer omgedoopt. Viola heet Viola. Die wordt van de week 16 en luistert ook echt naar haar naam. Het is wel verbasterd naar Viool en als ze stom doet klootViool. En mijn vriend noemt haar altijd Violi. :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:50

kristelhans schreef:
    Het is wel verbasterd naar Viool en als ze stom doet klootViool. En mijn vriend noemt haar altijd Violi. :P

Daar vraag je met zo'n naam ook om _/-\o_

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:51

:') Erg he...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:52

Ja staat los. Heeft wel enige opvoeding genoten hihi. Ik stond er wel naast hoor.

Idd kristel samen met ineke! Hihi klootviool

Thanx ladies

Karev haar stamboek naam is allcum. Moest ws allium zijn (sier ui in latijn)
    Fokker gaf zijn paarden Latijnse bloemen en planten Namen. Maar allcum is niks. De I in allium is ws als c over genomen.
    Laatst bijgewerkt door Martje80 op 10-05-16 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:53

haha Kristelhans, die verbastering

Marron is marron Honnepon liefkozend, of maronie macaronie :P van gladiator kun je ook niks leuks maken.
    Mijn dochter is naar Nikita vernoemd, kans dat ze door een flinke wond toto op het bot ingeslapen moest worden was erg groot en ik ben 2 weken na het ongeluk ingeleid door complicaties en als jongensnaam hadden wij Mika en zo werd het voor een meisje Nika.

Ow ja . Lynn was voorheen mijn andere paard, zij heette Linda, zo ook mijn boktnaam meteen verklaart

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:55

Mijn merrie heet Ikja.... Betekent kracht van boven, dat vond ik mooi en heb het zo gelaten.
    Bijnamen ikkie, ikkepik, ikkidikkie...
    Grappige was dat mijn vriendin een pony had die komma heet. Ikja komma.....rrr.

Mijn andere paarden van vroeger.... Jordy van Vlissingen zoon van Notaris ( heette Joep), Newton Niceboy van Heusden ( heette Norbert) Jasmien, Ebecca, Roos, Kimberley , spicy en twee hengstjes: William en Shakespeare ... Wimpie en shakie...
    Laatst bijgewerkt door Monmaster op 10-05-16 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:56

Bijnamen hebben ze overigens genoeg. Speklap is voor Beer dagelijkse kost en Viool is vaak 'meiddie' of trutje. :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:01

Whiz heeft bij het aangalopperen Cookie als bijnaam. Hij had moeite met aangalopperen aan de lange lijnen (ging dan hard draven); ik kwam er al snel achter dat mijn voorspeller zorgde voor stress, dus heb ik mijn voorspeller aangepast :+ Dus wegstappen is "ennnn, stap", wegdraven is "ennnn, drrrraf" en aangalopperen is "Cookie, galop!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:36

Mijn eerste eigen paardje, was Astra, heb nooit een reden gehad om daar iets anders voor te verzinnen. De 2de hadden ze Seppe gedoopt, jakkes, dus daar heb ik Brego van gemaakt. Bacardi, noem ik dus schat, zoet of lieverd en als hij zich slecht gedraagd: Waterhoeve! Toen ik de kleine shet voor het eerst zag, vond ik Matcho een leuke naam, spijt dat ik daar van heb, ik had hem beter Mietje ofzo genoemd dan was hij misschien niet zo'n dondersteen. Als ik hem Match noem, dan zie je hem denken: oeps, nu ben ik precies een beetje te ver gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:37

karev schreef:
    Wel een poging gedaan uiteraard hihi smaakte niet..[ [url=m/tIB70C.jpg]Afbeelding[/url] ]
    [ [url=m/5R8rxe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, die zijn leuk <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:48

Hahaha _O- Die klootviool! Hier hebben alle paarden hun namen gehouden, zoals ze al heetten. Barney (Bar), Cajra (Caj), leo en Beau (Bootje of Bokus). Ik vind Beau geen mooie naam. Maar erg in de mode.... Ik had liever een Frits gehad. Maar hij heette al Beau, dus dat is het gebleven. Sjaak heb ik zelf zijn naam gegeven. Officieel heet hij Bonte Sjaak Mecenas (laatste is naam van opa) Er is even sprake geweest dat iemand andets hem zou kopen. Die had hem een hele ingewikkelde naam gegeven. Wel ook met Mecenas erin verweven. Ik weet niet meer wat die naam was. Masr zij kocht m toch niet en aangezien ik m in het stamboek heb ingeschreven, heb ik hem dus ook een naam gegeven. Alleen zijn geboortedatum staat er verkeerd in. Hij is op 5 mei geboren, maar mijn 5 was zeker niet zo duidelijk. In zijn paspoort staat 6 mei >;)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:58

De mijne heb ik gekocht als Licor en dat heb ik altijd zo gehouden.. ik ben zelf nooit zo van het veranderen van namen..
    Later kwam ik erachter dat zijn stamboek naam Bobo Kavenga was.. maar toen was ik al zo gewend aan Licor dat ik het zo gelaten heb.. bijnamen zijn vriend en liefje haha.. mijn vriend noemt m liekie maar dat vind ik verschrikkelijk :')

Mooie foto's karev!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:13

Hahaha Ikkepik.....Klootviool.
    creatief met namen

Bubbles heet op haar paspoort Erica (vind ik oersaai)
    Roep haar als Buppie!
    Was wel loom van die 1000 km autorijden. Echter toch naar de clubles. Twee weken geleden voor het laatst geweest/gereden.
    Daarna nog lekker een blokje om

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:14

Oh Karev wat mooi zo met die bloemen!