Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:28

Wat een mooie slanke mini, bij Quint steekt er aan twee kanten een hoop Quinty uit. Leuk zijn ze he?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:28

Bedenk dat het bijna overal verplicht is bij landbouwgronden, dat je een meter van de grens afblijft met je omheining!
Wordt lang niet altijd gedaan maar het voorkomt een hoop gezeur.

Hier in de buurt staat ook een rijhal met winddoek, inderdaad heel fijn rijden maar ik zou er geen paarden los in durven laten lopen de hele dag, mijn knollen kennende blijft dat niet heel.

laatste foto is lief!

Succes voor diegene die met de tractor gaat rijden.
Mijn man heeft het ook gedaan in het verleden, was nog verder weg maar wat een rit.
Later heeft hij nog eens een schaftwagen opgehaald met tractor, ook zo'n end maar dat was in de zomer.

Sure_lee

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:35

Mijn buren hebben van het voorjaar een trekker uit belgie gehaald. Ook het hele stuk gereden. Was wel een dichte gelukkig. Ze zijn bij gorinchem van de snelweg gehaald. :+

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:43

Sure_lee schreef:
Mijn buren hebben van het voorjaar een trekker uit belgie gehaald. Ook het hele stuk gereden. Was wel een dichte gelukkig. Ze zijn bij gorinchem van de snelweg gehaald. :+

Hoezo zijn ze dan niet binnendoor gegaan? :+

Wat een ruime stallen hebben jullie allemaal zeg! Mijnes zijn zo ruim niet (ong. 4x2,8 voor mijn merrie en net wat kleiner voor de pony), maar we konden niet anders omdat ze ingebouwd zijn in een bestaande ruimte. Nu staan ze er wel enkel in de winter 's nachts in. Als we opnieuw gaan bouwen wil ik in elk geval wel ruimere stallen. Ook wil ik geen dichte wanden tussen de stallen (of het moet een extra optie zijn), nu kan mijn merrie over het 'schot' bij de pony binnen kijken en dat vind ik wel prettig, vindt ze zelf ook leuk om te doen, zo heeft ze toch wat meer 'ruimte'.

Zijn hier mensen met 'voederhekkens' in de stallen? Dan bedoel ik dit:
http://www.cavalo.nl/media/catalog/prod ... 4c_300.jpg

Zijn jullie daar tevreden van? Ik zou dit wel willen, dan kan het hooi in het gangpad en sleuren ze dit minder de stal in volgens mij... Op de foto vind ik het ook ideaal dat de stallen zo open zijn!!! Al zou ik voor verschuifbare wanden gaan, zodat je de stal groter kan maken en makkelijker machinaal kan leeghalen... Denk ik... Of toch maar in steen bouwen? Dilemma's :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:45

Mijn slanke mini is vorig jr bij mij komen wonen. Toen was ze verwaarloosd. Volgens de da worden ponys die echt veel te mager zijn geweest nooit meer heel snel te vet. Tot nu toe klopt dat. Zo was ze toen ze in maart kwam
Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:05

Toen mijn mini shet in Mei bij mij kwam zou je denken dat het een echt minipaard was ipv een shetlander. Zelfs mijn dierenartse vond hem te schraal.
Zou je nu niet meer zeggen :) Al is het nu 1 grote bol wol en vertekent dat wel. Als hij helemaal nat geregend is, is hij ook nog maar de helft van wat je nu ziet :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:31

Superschattig karev!

Zo'n voerrek zou bij sommige van mijn paarden echt niet veilig zijn. Heb er ook eentje die gerust zijn been tussen het hek krijgt als hij ongeduldig is.

Afspraak met een Wabo adviseur gemaakt. Willen hier nog het een en ander bouwen/verbouwen en de gemeente is behoorlijk stug met verlenen van informatie over de mogelijkheden. Volgens mij willen ze liever helemaal geen hobbymatige bouwwerken. Als ik naar het bestemmingsplan kijk zijn er zeker wel mogelijkheden.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:05

Mosh schreef:
Zo'n voerrek zou bij sommige van mijn paarden echt niet veilig zijn. Heb er ook eentje die gerust zijn been tussen het hek krijgt als hij ongeduldig is.

Maar dat been kan er dan toch vlot weer uit? Of hoe bedoel je?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:32

Afbeelding

Afbeelding
Met zo'n paard zou ik geen voederhekken durven gebruiken.
Wees gerust, doet hij al jaren , kan hij over de schutting kijken om te zien wat er bij de buren enzo gebeurd.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:09

Grinnik..wat een grapjas

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:48

Hahaha, geweldig! Zou die van mij ook kunnen doen gok ik.. :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:50

Pffff ik ben blij dat die van mij dat niet doet/nog nooit heeft gedaan. Die is nogal onhandig en zou waarschijnlijk een poot breken :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:59

Ik had een bonte pony , klein Dtje, en die is er mee begonnen.
Spatter nam dat rap over, Dtje is verkocht en na al die jaren en verschillende groepsgenoten verder heeft nooit 1 het over genomen, gelukkig!
Al vrees ik voor mijn muildiertje, die zou dat geintje misschien wel nadoen, maar voorlopig heeft ze nog geen stal met betonnen voerbak.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:11

Ben jij dat spatter, die dat muildierveulentje heeft gekocht? Waar enkele topics van zijn?

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:16

Hahaha....wat een grapjas!!! Nee, zou ik ook geen voerhek bij durven doen. Die van mij zou een nekwervel breken. Om een of andere rede reageert ze erg heftig met haar hoofd. Dat resulteerde twee maanden geleden in een fractuur op haar hoofd. Hoorde smorgens vroeg een klap die ik niet herkende, je weet wel openslaande deur of trap tegen een schot herken je wel, kwam ik bij haar stond ze helemaal verdwaasd in der box, bloed spoot uit haar neus, gelukkig op zondag...... Waarschijnlijk aan een voorbak maar met een enorme rot vaart, pfff, nu uit een plastic bak op de grond en die bak naar het grof vuil gebracht.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:19

Oei Karev, dat was geen vette, och arm dier.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:33

karev wat een droppie <3 maar wat zag die eruit zeg! Gelukkig geniet hij nu van een goed leven bij jou

Spatter wat een paard :') ben je niet bang dat hij ooit probeert er helemaal uit te klimmen?

Wel erg mooi die voerhekken maar ik zou ook bang zijn dat ze erover stappen en dan ineens niet meer snappen hoe ze terug moeten ofzo

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:12

Ja die kwam van ver. Schat zeker 50 kg te licht. Vol wormen en ander gespuis. ..maar nu zo gezond en ondeugend als wat!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:27

Mijn paarden staan momenteel snachts met zijn 2en in een box met zo'n looprek, het bevalt heel goed, het hooi blijft zo mooi schoon. Enige nadeel is dat ze het hooi af en toe omspitten/weggooien met hun neus en er dan niet meer bij kunnen :') ik heb overigens ook 1 grapjas die overal ontsnapt en creatief mee omgaat en ook het looprek is al getest, maar hufterproof gebleken :+

Afbeelding

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:06

Toen mijn paard nog mijn verzorgpaard was stond ze ook op een stal met een voerhek. Het heeft voor en nadelen. Je voer blijft mooi schoon en wordt niet in de stal versmeedt.

In de tijd dat ze een veulen had moest ik hem dicht doen omdat een veulen er wel doorheen kan. En als je een partij hooi hebt die ze minder lekker vinden gaan ze zoeken in de hoop en ligt het hooi door de hele gang en kunnen ze er niet meer bij. Verder nooit gekke dingen meegemaakt met benen er doorheen ofzo.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:58

Laatst bijgewerkt door Jadybabe op 22-01-15 10:07, in het totaal 3 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:02

Ik heb hooi ruiven hangen.
Heb ook met hooi netten gewerkt, maar vond dat veel werk en hoe leger ze werden, des te lager ze kwamen te hangen.
hooi zak was zo stuk, die gebruik ik alleen in de trailer

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:04

Ik krijg er toch nooit een foto op.....grrrrr.......lukt me niet om de afbeelding zelf te laten zien. Als je hem aanklikt kan je wel mijn mini zien.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:17

@jadybabe: je linkt werkt in ieder geval :j Wat een leukerd!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:39

Ik krijg een foutmelding..