Twiggy2008 schreef:Wat een ongelofelijke onzin lees ik her en der...... paarden die nooit op sneeuw mogen lopen? Waarom niet? Haal in de langere periodes met sneeuw je ijzers er af. Want tja, we hebben tegenwoordig elke winter langdurig sneeuw en vorst. Ik vind het triest dat mensen hun paarden dan wekenlang binnen houden. Heb op zo'n stalling gestaan, waar de paarden wekenlang de stal niet uitkwamen hierdoor. Dieptriest. De paarden die buiten staan vinden sneeuw meestal geweldig. En ze passen zich aan, aan de gladheid. Maar ja, heb je je paard meer op stal dan buiten, tja, dan gaan ze inderdaad wel eens gek doen. Dat doen ze, omdat paarden horen te kunnen bewegen!!! Ik begrijp nog steeds niet dat allerlei bakken wel gedraineerd en goed zijn het hele jaar door, maar de gemiddelde pensionstalling niet zorgt voor goede paddocks (desnoods met schuilmogelijkheid). En over het inzaaien van gras en de plek die je huurt, wij huren ook van iemand en laten het gras jaarlijks inzaaien op de eventuele kale(re) plekken. Niets moeilijks aan, hoor.
Ik heb overigens niets tegen de nachten op stal (al wil ik dat voor mijn buitenpaard niet), maar tevreden zijn met 4 uurtjes buiten overdag, nee, sorry, ik kan dat niet begrijpen. Want dat betekent dat je paard alsnog 20 uur op stal staat. Ik kan niet begrijpen dat mensen daar tevreden mee zijn. Ik kom in stallingen waar paarden urenlang binnen staan en je ziet meteen ze heel anders in hun vel zitten dat paarden die veel meer buiten komen. Mensen maken verder barbiepaarden van hun paarden (bang voor blessures, bang voor een beetje kou en regen).
.
Volgens mij wordt het hier toch echt wel gezegd...