[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:10

hetlevenwint schreef:
Ik ga niet voor een net die maar een seizoen mee gaat dan kan ik net zo goed direct mijn geld in de vuilbak gooien.... mijn ingesteldheid zit op dat vlak anders dan andere mensen vaak.
1 Seizoen is voor mij niet lang... stel dat dat dan 50euro kost al incl. als het dan +2 jaar meegaat dan liever dat dat het jaren mee gaat dan een goedkopere van de EJ die na 1 seizoen kapot is.

Daarom zeg ik het ook.
Het was voor mij meer ff snel makkelijk om uit te proberen omdat ik nog zoekende ben kwa voeren.
Als dit bevalt koop ik zeker een duurdere wanneer het ej net stuk is.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:12

Ik heb een net van de Paardendrogist. Niet duur, maar wel heel stevig.
Bij mijn voorgaande netten waren mazen al heel snel stuk, maar deze hangt nu al twee seizoenen.

pearlie

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:14

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:24

Heeft iemand ook ervaring met driehoekige slowfeedbakken die je in een hoek kunt plaatsen? Onze paddock is tevens rijbak dus het is handiger als ik ze in de hoeken kwijt kan, ook heb ik begrepen dat de paarden dan gestimuleerd worden om te lopen. (Hier doen ze regelmatig bultjeruilen als ik bulten hooi neerleg).

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:31

Diertjec schreef:
Weten jullie wat de levertijd bij Huck is? Ik heb zaterdag besteld en nog steeds niks binnen -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:38

Levertijd bij Huck kan makkelijk 2 weken of langer zijn, staat ook wel ergens op de site volgens mij.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:45

pmarena schreef:
Levertijd bij Huck kan makkelijk 2 weken of langer zijn, staat ook wel ergens op de site volgens mij.

Ik zag het nergens op de site staan. Balen, dat het zo lang duurt :(
Ik ga er dan maar eens een telefoontje aan wagen

marry22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:45

Ik heb hem via paardnatuurlijk besteld, is gemakkelijk twee jaar mee gegaan ondanks hard getrek van de paarden. Daarna heb ik haar bij een reguliere stalling geplaatst dus heb ik niet meer zelf hoeven voeren.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:02

Soms....... >;)

Heb vandaag de 2 netten die een meter korter waren dan besteld terug gestuurd.. Het 1 meter net, wat ik besteld had en wel goed was, natuurlijk niet terug gestuurd..
Krijg ik net een mail dat er 3 netten naar mij onderweg zijn.. 2 van 3 meter (= goed) en 1 van 1 meter... Ja maar... die heb ik niet terug gestuurd.. Ze vroeg of ik de verkeerd bezorgde terug wou sturen..
Ben benieuwd of ze die ook terug gestuurd wil hebben (á 19,50 verzend kosten).
Ga hem in ieder geval niet betalen.. Of zou het een soort "sorry" zijn?
Heb er een mail weer heen gestuurd, ben benieuwd.

Die 1 meter hebben we alvast al opgehangen, bevalt perfect! Kan niet wachtten tot ik de 2 grote ook heb!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:16

Ik heb de eigen merk EJ netten en die bevallen prima, eentje met een gaatje maar verder alles nog heel, ook met nat hooi en dagelijks gebruik...
(heb de oudste netten nu toch wel ruim een jaar)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:26

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:15

Ik ben van plan drie hooinetten maat x small van equiculinair te kopen, voor drie shetlanderpony's. Er past 3 kilo in 1 net, dus dat is prima. Nu vroegen wij ons af wat de lengte en breedte ongeveer is van deze netten, weet iemand van jullie dit toevallig? Kan het via google niet zo snel vinden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:17

Mariska van waar kwamen jou netten ?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:11

Die Duitse site die ook hierboven staat.. Op zich was de levering super snel hoor, zou er zo weer iets bestellen.. Heb alleen net pech gehad :D
Ze kunnen ook engels lezen/schrijven, gelukkig want mijn Duits is bagger..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:23

Ohh net een mail ontvangen, hun verzendmailtje klopt niet, ze hebben alleen de 3 mt netten opgestuurd... Gelukkig....

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:55

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:04

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:16

Gisteren de netten opgehangen, en er nu al helemaal blij mee.. Billy, de os, eet er ook goed uit.. Vanmorgen hadden ze net niet alles op van gisteravond, nou dat was nou net de bedoeling :D Normaal was het met een uur of 3 wel op :D

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:40

Laulitz schreef:
Heeft iemand idee hoe groot de gaten zijn in deze hooinet? (HKM MUILKORF- MET SMALLE OPENINGEN)
http://www.hkm-sportsequipment.eu/artik ... el&id=1777

Het ziet er uit alsof er nog grote knoopjes op zitten. Die gaan dan wel strak trekken waardoor de gaten groter worden.
Dat was in ieder geval zo met de EJ netten.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:31

Ik kom ook even binnen vallen.... Dit is mijn slowfeeder:

Afbeelding

Echt ideaal! Verwarmingsbuizen met koppelstukken en daar omheen het net gespannen. Vanaf de bodem van het krat in de hoeken 4 elastieken met een haak en tadaaa! Aanpassing 1 was vervolgens bubbeltjesplactic met duct-tape om de hoeken geplakt aangezien de koppelstukken nogal een herrie maakten tegen de plastic binnenkant van het krat.

Nu heb ik dus blijkbaar een jaarling KWPN-er staan die met serieus bruut geweld zijn voordroog te pakken wil krijgen, dus met elke pluk die hij er woest uittrekt, trek hij het gehele net omhoog en maakt het dus een pokke-herrie |o . Ik werd er 's nachts wakker van. Aanpassing 2 moet ik over na gaan denken, maar voor nu staat deze slowfeeder even aan de kant. De pony's trokken op een normale manier aan de sprietjes en dan is het echt een super fijn ding :j . Makkelijk vullen, kan super veel in en het net bleef strak staan door de elastieken.

Mocht iemand nog suggesties hebben voor een goede aanpassing, dan wel hoe ik mijn jaarling kan leren fatsoenlijk te eten :+ , dan hoor ik het graag!

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:05

ik ben altijd bang bij die slowfeeders dat de tanden hierdoor snel slijten, door het meerdere schrapen langs de fijne mazen. ik kan het ntl gigantisch mis hebben...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:07

Ik heb sinds anderhalve week een net van de paardendrogist. Mijn paard had er in het begin duidelijk de balen van, maar inmiddels is hij er aan gewend en is hij ook erg handig in het pakken van de plukjes hooi met z'n tanden. Hij heeft het net ook sneller leeg dan ik verwacht en gehoopt had, maar hij doet er wel duidelijk veel langer mee.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 01:08

jbverwiel schreef:
ik ben altijd bang bij die slowfeeders dat de tanden hierdoor snel slijten, door het meerdere schrapen langs de fijne mazen. ik kan het ntl gigantisch mis hebben...
Het merendeel gebruikt netten, lijkt mij te zacht materiaal om de tanden te doen slijten.

Estera, wij hebben hetzelfde systeem en ook bij ons klepperen ze er flink mee. Helaas geen oplossing, we hebben schuimrubber om de hoeken en halverwege de buizen getapet. Maar ook dan blijft het lawaai maken.

KarinvdM, in elk geval fijn dat het meer tijdverdrijf geeft!
Je kan altijd nog gaan voor netten met een maas van 3cm. Zo'n halve cm scheelt nog best wat.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:08

Ik heb niet het hele topic door gelezen maar ik heb wel een serieuze vraag: waarom slowfeeders?

Is het zodat ze het niet vertrappen of langzamer eten zoals het woord het al zegt?

Mijn paarden staan zo goed als op onbeperkt hooi, in stal ligt bijna nooit een vertrapt terwijl ik echt veel voer en in de wei hang ik het in hooinetten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:13

Ik wil graag dat mijn paard wat langer met z'n ruwvoer doet.