Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arno8 schreef:russel schreef:![]()
Ja, weer zo een paardenmuts...
![]()
Ik denk dat ik mijn man er maar op uit stuur.
Ik betaalde 35 voor een baal van 400 kg.
Nu heb ik balen van 150 kg, maar betaal wel 20 kg. Hoe groter hoe goedkoper.
Ik heb een goed adres voor je in de Betuwe, als je genoeg afneemt, kom het hij ze brengen en stapelen, wel wat brengkosten, maar echt super kwaliteit! Ze hebben nagenoeg droog grof langstelig spul en wat zachter groener spul. Beiden prima.
Heb nu wel goed hooi, maar de boer zei al dat het niet oneindig veel is. Dus een extra adres is zeker welkom! Als hij in Sprang-Capelle/Kaatsheuvel levert.
russel schreef:He Arno, ben je verhuisd?
russel schreef:Ben benieuwd waar je dan staat, want ik ken het daar wel. Nu zit je dan dus heeeel dicht bij het mooiste gebied van Nederland. Wat mis ik dat, ik heb er 8 jaar kunnen rijden en nu door verhuizing moet ik de trailer pakken....
Malenka schreef:Ik ben vanalles aan het verzinnen voor bij ons op stal. daar moet het een en ander vervangen worden en het kan op een aantal punten verbeterd worden. Ik zou het leuk vinden als ik een compleet plan kan aandragen waarbij gezorgt wordt voor een betere bevoorrading met hooi, makkelijker werken, maar natuurlijk ook waarbij de paarden nog prettiger staan.
We hebben 10 paarden op een relatief klein stukje. Ongelukken liggen dus om elke hoek te loeren. Ik wil graag ook een plan aandragen waarbij ik de paarden bij elkaar kan laten lopen in plaats van in tweetallen. Maar dan moet ik eerst het een en ander weten. Bijvoorbeeld; Hoe veel ruimte is er nodig op een pad voor de paarden zodat ze elkaar prettig kunnen passeren? Ik snap dat het al enorm helpt dat de paarden elkaar kunnen ontlopen door het doorlopende pad. Dat is dus een vereiste als ik een soort pp aan zou gaan leggen.
pmarena schreef:Maar gewoon een lekkere ruwe buiten-deurmat om een paal heen draaien werkt ook prima hoor , kunnen ze meteen ook aan alle kanten van de paal schuren
arno8 schreef:Zelf speel ik nog met het idee voor een 'blubberbak'. Een stukje van de track uitgraven tot 20 centimeter diep, met een stevig zijl een vijvertje maken en dat deels opvullen met zand (anders glijden ze uit) zodat de hoeven altijd nattig blijven in de zomer.
marionblo schreef:Als je paarden individueel wilt voederen kun je dat ook doen door ieder paard een emmer om te hangen. Van een emmer het metalen hengsel afhalen, aan weerskanten twee gaten onder de bovenrand erin boren, en er een touw aan maken dat achter de oren van het paard langs gaat. Het touw zo lang maken dat zijn neus in de emmer zit.
Zo heeft ieder paard altijd zijn portie voer bij zich, en kan niet bij een ander in de bak duiken.
marionblo schreef:Als je paarden individueel wilt voederen kun je dat ook doen door ieder paard een emmer om te hangen. Van een emmer het metalen hengsel afhalen, aan weerskanten twee gaten onder de bovenrand erin boren, en er een touw aan maken dat achter de oren van het paard langs gaat. Het touw zo lang maken dat zijn neus in de emmer zit.
Zo heeft ieder paard altijd zijn portie voer bij zich, en kan niet bij een ander in de bak duiken.