Vandaag 50 nieuwe baaltjes binnen, 5.50 per baal. Hij is niet omhoog gegaan dus ik klaag niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horsii schreef:Fijn, goedaardig melanoom. Stelt toch weer gerust.
Nou fourage handel komt vandaag acht midi rollen brengen, verpakt en laag in suiker. hopelijk de volgende grote verpakte balen laag in suiker dan koop ik gelijk een grote voorraad.
Vorig jaar 26,50 midi thuisgebracht nu 32. Kleine baaltjes onverpakt 7
Best fors
xXutopiaXx schreef:Snap dat die uitslag wel stof tot nadenken geeft... is wel een toekomst die je ermee op de hals haalt.. goed dat ze een second opinion hebben gedaan!
Dais_ schreef:@Stephanie; Ik ben toevallig tijdig gewaarschuwd dat de hengst schimmel zou zijn. Geen kleurcode was natuurlijk al een beetje gek... wel balen dat ze nu al een melanoom had. Hopelijk blijft het hierbij en is ze nog jaaaaren vrij van melanomen! Is jouw merrie ook een schimmel dan?
Dubbelfun; een spaanse hengst uit Spanje is het geworden. Ik dacht; doe eens gek en kies een hengst uit Spanje! Vers sperma over laten vliegen en in 1 x gepakt! Het aanbod in NL en BE sluit niet mooi aan bij mijn merrie. Veel inteelt zou je dan krijgen. Met deze hengst dus helemaal niet, dus dat vind ik fijn
[ [url=m/jywxi2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Indy haar benen zijn helaas nog niet opgeknapt. Niet erger geworden, maar ook niet beter. Ik heb de dierenarts gebeld voor advies en hij wil het nog even aankijken en verder moet ik koelen en is licht laten bewegen ook goed. Voor de zekerheid weidegang ook beperken. Hopelijk knapt het snel weer op!
Dais_ schreef:Dubbel pearl op zwart als ik het goed zeg, dus enkel doorgegeven zie je daar niks van. Het veulen zal dus alleen maar zwart of bruin kunnen zijn met 1 niet zichtbaar pearl gen.Ik hou niet van dit soort kleurtjes en in eerste instantie had ik deze hengst laten staan omwille van zijn kleur
Dais_ schreef:Al doende leert men. Ik heb gesproken met lusitano kenners omdat ik ook buiten het pre stamboek keek voor een potentiele hengst vanwege de inteeltpercentages en toen bracht ik ice cream naar boven en toen werd me al direct gezegd dat hij mogelijk schimmel is, maar niet officiëel getest is. Schimmel was voor mij echt een no go, dus ik durfde de gok niet te wagen. Het is wel een prachtige hengst en het is jammer dat hij nu naar Duitsland is. We hebben echt weinig goed aanbod hier in NL en BE.
De hengst die ik gekozen heb is geen schimmel, hij is alleen dubbel pearl en heeft geen verdunningen. De kleurcodes in Spanje gebruiken ze iets anders dus ik was daardoor ook heel verward. Creme vermelden ze wel in de kleurcode, maar in kleine letters (ofwel, niet aanwezig), en zo doen de dat met meer kleuren dus die kleurcode is heel lang, maar omvat maar een paar letters die wel meetellen in de kleurIk heb dit seizoen weer veel geleerd!
@Balko, mijn andere merrie is ook gedekt msar tot nu toe 2x niet drachtig en bij de derde poging een hengstenwissel toegepast maar toen was mijn merrie niet optimaal. Toen had ze een soort fop-ei dat niet wou springen dus ik verwacht daar niks meer van want ik heb ze niet nogmaals geinsemineerd. Ik scan ze nog wel eens voor de zekerheid, maar ik reken nergens op. Ik denk dat er bij haar andere problematiek speelt tgv de poging 3 jaar geleden en dat er verbindweefseling heeft plaats gevonden van de baarmoedermond na een ontsteking die erg lang duurde. Nu, na dit seizoen en al die pogingen en gedeelde ervaringen van de dierenartsen vielen voor mij de puzzelstukjes ineens op hun plek. Dus ik verwacht niet dat ze drachtig is en dan gaan we het hierbij laten. Wel jammer want ze is prachtig en ik had er graag een nakomeling van gehad.
DubbelFun schreef:@dais: ik vind het een mooie kleur, maar een gezond veulen is belangrijker
Boon (Bay-dun) haar laatste veulen was van een grullo hengst (homozygoot zwart) dus daar had ik ook meer van verwacht. Dat werd een Bay-dun, wel een hele lichte maar de test liet geen creme zien, waarschijnlijk wel DD.
Hoe gaat het spreekwoord ook weer... 'als een vlag op een strontschip..'
Vandaag voor het eerst de bloem open
[ [url=m/2oF19e.jpg]Afbeelding[/url] ]
DubbelFun schreef:Van Lusi's en KWPN'ers heb ik weinig kaas gegeten en met Boon was ik met de keuze bij de Paints ook beperkter gezien het Frame-gen.
Het laatste veulen van Boon is 'op bestelling' gemaakt en Mooni is ondertussen al weer 10 jaar oid
Net terug van een lekker 'bejaarden'ritje, Boon was braaf zonder lui te zijn. Goede kombi om lekker te rijden. Ik kwam op het zandpad naar huis nog een kennis met hond tegen, dus we hebben even gezellig gekletst
xXutopiaXx schreef:Wat een prachtige hengsten, beide!![]()
En wat grappig, die zonnebloem haha
Ik had dit jaar een veulentje verwacht van mijn mini cremello hengstje.. maar de merrie in kwestie heeft me lekker in de zeik genomen en was schijndrachtigZe begon zelfs al uier te vormen en ik kon haar melken om op de PH strips te kijken wat de stand van zaken was... wat uiteraard niet veranderde
Maar toen werd ze ook nog 's écht héél erg hengstig en was 't mij wel duidelijk: die is gewoon lekker leeg
Wel heel erg jammer.. had me er enorm op verheugd... nu hopelijk volgend jaar..
Mijn cremello hengstje:
[ [url=m/4R0nIO.jpg]Afbeelding[/url] ]
De merrie in kwestie:
[ [url=m/PCSfqo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft vorig jaar wel een veulentje gehad, van m'n oudere hengstje:
[ [url=m/IcvW7g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het veulentje van vorig jaar, Roosje![]()
:
[ [url=m/ANpq25.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel duidelijk wiens dochter het is
[ [url=m/qzH9QG.jpg]Afbeelding[/url] ]
belle_boef schreef:Wat een leuke plaatjes komen er hier weet voorbij.
Om ook wat toe te voegen.
[ [url=m/SDG8Si.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oogst vandaag.
[ [url=m/PUn2LJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze Libelle met z’n rode kleur kwam ook voor ik op de sugar snaps
[ [url=m/wEaCDP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze krijgt steeds meer kracht en ruimte in haar beweging. Van de week ook 2 keer gereden en ook 2 keer fijn. Hopelijk zet het zich door.
[ [url=m/LIYcI5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SaGwRA.png]Afbeelding[/url] ]
En de 2 samen. Als ze het op hun heupen krijgen hebben: beweging genoeg.
Balko schreef:Pffff klikte mn bijleespost weg toen ik foto’s wilde toevoegen.
Dan maar alleen even mn heerlijke foto’s!
Vandaag een heerlijk paardendagje![]()
Rijden met error en terror aan de bakrand
[ [url=m/q8dpUl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarna heerlijk uitgestapt buiten
[ [url=m/ia5xB9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KRIIwI.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vanmiddag met de hele kinderclang een lekkere buitenrit met de kar gemaakt. Ze had er al 1 jaar niet voor gestaan maar we huppelde zo weer weg.
[ [url=m/4p6DSV.jpg]Afbeelding[/url] ]
@Utopia, wat een teleurstelling! Laat je nu scannen voor de zekerheid?
@Bella, leuk zo uit eigen tuin!
En ze zien er goed uit!
Belker schreef:Gelukkig net op tijd hooi gehaald en die baal ligt alweer op zijn plek.
Fiesta is te kort bekapt en loopt gevoelig. Balen. Die heeft dus even vrij. Ik zou gister Trec training hebben maar ik werd maar toeschouwer.
Lynn_Nikita schreef:Hier nog geen regen geien,
wel net gaan kijken, 2e snee is gisteren ingepakt voor mij, ik heb nu 31 pakken. Zaterdag open ik het eerste pak, ben benieuwd, loonwerker heeft misschien gesneden ipv allen gemaaid hoorde ik net bij de eerste snee ( 17 pakken) dus ik ben benieuwd, lastiger met voeren dus ik hoop het niet
MarjanB schreef:Bijrijdpaard is misschien een optie maar met mijn chaos thuis is het gewoon geen doen om regelmatige tijden enz af te spreken. En als ik dan eerst een half uur in de auto zit schiet het voor mij ook niet op. Dus wat dat betreft wil ik ook geen beloftes doen die ik niet kan nakomen. Ga wel ff het vakantie adres van kaat en Amy vragen of hij wat weet. Wellicht heeft hij wat qua handel staan wat ik kan rijden.
Maar ja paarden aan huis heb je ook wel een beetje met een doel. Nu ben ik alleen veredelde poepscheppermet wel hele lieve knuffel paarden
boemel schreef:Tess is nog steeds rad en ik heb haar afgelopen weekend 2x gereden. Veel stappen en korte stukjes draf. Tot nu toe vindt ze het leuk en gaat het goed. Ik vraag heel weinig van haar en ik zit er max 20 minuten op.
Vandaag of morgen verwacht ik uitslag van nieuw mestonderzoek en hopelijk zijn tess en Mirtje beide wormvrij.
Mirtje heeft nog steeds geen goede mest en ik vond haar ook behoorlijk humeurig. Voor mij een teken dat het allemaal niet lekker zit bij haar.
31 juli een afspraak met een dierenarts die ook werkt met acupunctuur en kruiden om te kijken of zij kan ondersteunen.
Inmiddels zelf sinds 2 dagen van muesli overgegaan naar een slobber met probiotica en een mix voor darmen en voor maag van de paardendrogist.
Mest ziet er nog niet beter uit, maar ze is wel veel liever en vrolijker, dus dat is een goed teken.
Longeren gaat ook goed.
Als de paardentandarts begin Augustus geweest is, ga ik haar bitwijs maken.
En verder gaat alles z'n gangetje. Ik heb nog steeds erg weinig energie nadat ik ziek was. Werk is druk, thuis genoeg te doen, dus ik vind het allemaal behoorlijk pittig op dit moment![]()
Zou mooi zijn Marjan als je bij de handelsstal wat te rijden hebt. Misschien word je wel helemaal verliefd op een paard daar en kan je het paard kopen.