Ik hoop dat de regen hier even voorbij trekt... Hier is de boel bij de schuur en de zadelplek ook weer opgeruimd, daar lag aardig wat oud hooi wat ik daar neergelegd had omdat het zo glad was.
Maartje_M
Geplaatst: 16-02-21 17:59
Oh regen? Goed dat je het zegt, moet Elevada haar deken maar weer op Zo even kijken wat ze hier zeggen. Ik heb in de bak de pomp maar even aangezet. Ik kan er zo hele ijsschotsen uittrekken
De waterbak hier is ook nog steeds bevroren, maar het ijs is wat gezakt en er staat een flinke laag water op dus ze kunnen er in elk geval van drinken...
De wei valt hier ook weer mee. De bak staat nog 1 grote plas in, het achterstuk lijkt op het oog best goed, maar loop ik er door zak ik 10 cm in sluch zand. Maar we gaan de goede kant weer op.
Dais_
Geplaatst: 16-02-21 19:48
Die stortbui kregen we vlak daarna. Ik reed naar huis en zag geen hand voor ogen, wat een bui! Had ik net de (nu weer witte) auto door de krasstraat gegooid. Jammerrr.
Mijn rijbak lag vanaf dag 2 na het sneeuwen vorige week al helemaal schoon, maar wel hard. Op dag 3 was hij al te zwaar. Gister avond was hij alweer flink te zwaar en alle stenen en schelpen zijn boven gekomen. Ik dacht ook dat we sneeuwduinen hadden in de bak, maar het zijn zandduinen. Echt zo waardeloos die bak, ik weet echt niet wat ik er mee moet doen. Geen 1 partij kan me tot nu toe de garantie geven dat het nog een goede bodem gaat worden :-(.
belle_boef
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 19:55
]
Dais_ schreef:
Die stortbui kregen we vlak daarna. Ik reed naar huis en zag geen hand voor ogen, wat een bui! Had ik net de (nu weer witte) auto door de krasstraat gegooid. Jammerrr.
Is je auto er goed vanaf gekomen?
Akshay
Geplaatst: 16-02-21 20:05
belle_boef schreef:
]
Dais_ schreef:
Hier ook regen, maar niet echt hard, kan nog komen. Maar weer eens met Peps iets gedaan, want dat was er met de kou wel bij ingeschoten. Ik moest echt even op hem inpraten voor ik hem kon pakken en vast kon klikken, maar uiteindelijk toch een voetje kunnen uitkrabben en daar heb ik het voor nu maar even bij gehouden.
Onze paddock ligt er best goed bij, alleen de doorgang naar het stoepje is drab, maar alleen de bovenste 3 cm ofzo. Echt wegzakken doen ze niet, maar je ziet eraan dat het vieze prut is. De track is bevroren met 2-3 cm gedooide laag er bovenop. Paarden hoeven er niet te komen, maar hadden zo te zien wel even een rondje gewandeld.
Het water in het IBC vat waar we hooi in natmaken ligt ook nog een cm of 6 aan ijs op. Daar heb ik maar even met de bijl op gehakt
Laurie
Geplaatst: 16-02-21 21:03
belle_boef schreef:
]
Dais_ schreef:
Nee ik ook echt niet! Rijbak pompen we weg en deel van de paddock loopt ook de put in. Alleen nu ligt er nog allemaal ijs en dat pompt zo lastig dus morgen weer verder haha. Dan hoop ik in het weekeind weer voorzichtig te kunnen rijden en dan over twee weken weer les te kunnen rijden. Even positief en ambitieus zijn haha
Leuk! Ik mag zaterdag weer lessen. Ik heb de smaak weer helemaal te pakken
Laurie
Geplaatst: 16-02-21 21:38
Er schoof hier vannacht ineens een enorme ijsplaat van het dak af, schrok me kapot haha. Hele huis trillen, was echt even bang dat alle pannen eraf waren
Prairy
Geplaatst: 16-02-21 21:38
Ik hoop dat het van het weekend ontdooit is want er moeten nog steeds een hele hoop plantjes de grond in. Gelukkig verdwijnt de sneeuw snel, ben ik niet onderuit gegaan al heb ik daartoe wel meerdere pogingen gedaan
Ik was niet helemaal voorbereid op de regenbui dus mn ruin was net lichtelijk cranky omdat hij dekenloos stond Maar goed het is niet echt koud dus hij doet het er maar mee haha.
Mijn les van morgen is verzet naar maandag. Hopelijk kan ik vanaf dan ook gewoon echt weer consequent aan de slag en ook weer 2x per week lessen.
Ik ben lichtelijk jaloers over alle berichten over lessen en rijden. Ik wil ook zo graag rijden maar ik kan nog steeds niets vanwege die *piep* gescheurde enkelbanden. Fysio vind het herstel te langzaam gaan en wilt dat ik doorverwezen wordt. Huisarts wilt het nog een maand aankijken. Voorlopig moet ik het paardrijden maar beleven via anderen
Ik droom verder over het moment dat ik weer eens de trailer kan aankoppelen om naar de bak te gaan en daar mijn paarden op te zadelen. Misschien tegen de tijd dat het zomer is... Zal het zeker weer te warm worden om te rijden
Ik ga de paarden maar hun hooi voor de nacht geven en de vitaminebrokjes. Gelukkig staan ze thuis en kan ik ze wel knuffelen wanneer ik dat wil, ik zal maar het positieve er van in zien.