[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 15:15

tine10 schreef:
Ik ben in najaar bij meerdere PP's gaan kijken en ik heb vooral gezien hoe ik het niet wil hebben. Overal enorme blubberzooi. Ik wil niet weten hoe dat er nu dan uit ziet, waarschijnlijk ijsbanen. En er waren ook niet altijd schuilmogelijkheden. Het idee is dan super, maar de uitvoering minder. En 24/7 op stal is natuurlijk het andere uiterste. Gelukkig bestaan er ook heel veel dingen tussenin, waarbij mijn voorkeur natuurlijk uitgaat naar zo veel mogelijk buiten. Maar dan wel zo dat het voor de paarden ook prettig is.

Ik denk niet dat modder voor ijsbanen zorgt. De weg is hier ook een ijsbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:16

Wij zijn er altijd open over geweest tegen onze klanten, sterker nog, de meesten hebben het zelf gezien voor ze hun paarden hierheen brachten. Waaronder jullie zelf. Jullie kwamen namelijk midden in de winter en hebben er nooit met een woord over gerept tot jullie (midden in de zomer) weer vertrokken waren.

Ik zou het, nogmaals, op prijs stellen als deze rot opmerkingen achterwege kunnen blijven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:31

Robijntjah schreef:
Wij zijn er altijd open over geweest tegen onze klanten, sterker nog, de meesten hebben het zelf gezien voor ze hun paarden hierheen brachten. Waaronder jullie zelf. Jullie kwamen namelijk midden in de winter en hebben er nooit met een woord over gerept tot jullie (midden in de zomer) weer vertrokken waren.

Ik zou het, nogmaals, op prijs stellen als deze rot opmerkingen achterwege kunnen blijven.

Heb je dit tegen mij?? Ik denk dan toch echt dat je je vergist. Ik heb mijn paarden aan huis en die staan daar al 16 jaar!. En wat een nare toon!

Maartje, als alles eerst zeiknat is en blubber/modder en dan vriest het, tja, dan krijg je ijsbanen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:32

tine10 schreef:
Robijntjah schreef:

Heb je dit tegen mij?? Ik denk dan toch echt dat je je vergist. Ik heb mijn paarden aan huis en die staan daar al 16 jaar!. En wat een nare toon!

Maartje, als alles eerst zeiknat is en blubber/modder en dan vriest het, tja, dan krijg je ijsbanen.

Nee hoor, tegen Maartje ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 15:33

tine10 schreef:
Robijntjah schreef:

Hmm het droogt hier wel snel (zandgrond), maar stuk bij de stal kan ik toch niet zeggen dat het daar een ijsbaan is. Eerder juist hobbeliger.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:36

Ik heb het idee dat zodra xxx met een opmerking komt over te nat en geen schuilmogelijkheid de sfeer omslaat. Dat was de vorige keer ook al.

Laten we het er gewoon op houden dan iedereen een andere standaard aanhoudt voor zijn paarden. Niet alle mensen zijn hetzelfde en niet alle paarden. Mijn paarden doen het fantastisch op de plek waar ze nu staan maar dit is misschien niet geschikt voor ieder paard en al zeker niet voor iedere eigenaar.
Laatst bijgewerkt door Coby op 28-02-21 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:38

Ik denk dat de sfeer niet hoeft om te slaan, zolang er op de bal gespeeld word en niet op de man.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:53

Robijntjah schreef:
Ik denk dat de sfeer niet hoeft om te slaan, zolang er op de bal gespeeld word en niet op de man.

Als ik even teruglees, denk ik dat jij je onterecht aangevallen voelt. Er wordt gewoon een algemene opmerking gemaakt. Een waarmee ik het totaal eens ben. Dus eigenlijk is jouw reactie in deze op de man gespeeld ipv op de bal, om maar even jouw woorden te gebruiken ;-) Er wordt hier niemand afgezeken, althans zo heb ik dat niet ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:55

Ik kan me voorstellen dat jij dat zo niet leest. Iets met context.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:56

Hier ook een stuk blubber, ook te veel naar onze zin. Dus van het voorjaar komen daar paddockroosters. De hekft van de paddock was zelfs de afgelopen periode nog droog. Ze hebben gelukkig meerdere droge plekken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 16:00

Belker schreef:
Hier ook een stuk blubber, ook te veel naar onze zin. Dus van het voorjaar komen daar paddockroosters. De hekft van de paddock was zelfs de afgelopen periode nog droog. Ze hebben gelukkig meerdere droge plekken.

Wij zijn nog aan het mijmeren wat we willen bij het modderige stuk. Het is echt het stuk dat het meest belast wordt. Teveel verharden wil ik ook niet want dat is ook niet ideaal. Keren is op dat stuk helaas geen optie omdat er een oude stal in die grond zit. Dus dan halen we allemaal zooi naar boven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 16:30

Dit is t trouwens onze inloopstal zoals die er nu bij ligt, buiten bevroren de netten dus daarom in de stal (al staan ze nu wel buitente eten) Deel met stro. Hij is ca 13m bij 7m
Afbeelding

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:34

*stille meelezer hier*

Ik volg dit topic vooral omwille van de titel "Show je Paddock Paradise", en hoopte dus dat dit een topic zou worden met veel foto's, ideetjes, nuttige tips en tricks enzo...

Kunnen we weer wat meer 'on topic' blijven aub?
Laatst bijgewerkt door herous op 09-02-21 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:36

Een plaatje dan van onze track in aanleg ;)

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:09

Prairy schreef:
Een plaatje dan van onze track in aanleg ;)

[ [url=m/K8gWEs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh dat wordt echt zo gaaf straks als die haag goed is gegroeid <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:22

Prachtig!

Hier lopen ze uit zichzelf echt niet dus buiten een ritje even de 2 jonkies laten lopen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen zijn de 2 andere pensionners aan de beurt en de andere 2 zijn vandaag gereden!

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:27

Mijn ruin vond vanmorgen een bakfiets verderop op de weg dé aanleiding om de gekke 10 minuten te starten. Daarna nog even met een stalgenootje een rondje door het bos gedaan, en na terugkomst de track opengezet voor iedereen. Dat was nieuwe aanleiding voor dolle minuten, deze keer maar 5 :))

We hadden de track vanaf zaterdag dicht omdat ik bang was voor bevriezende sneeuw op de draden en het lint en daardoor draadbreuken. Alles is heel gebleven, gelukkig :)

Maar af en toe blijf je je verbazen over die beesten: hooi in de schuilstal en net voor de schuilstal (half onder een afdak) en hooi in de paddock. Hooi helemaal opgegeten in de paddock, in de stal hangt het er nu nog. Gistermiddag voor het laatst bijgevuld daar. Prima, dan voeren we jullie buiten wel :roll:

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:05

Hier is het ook nog lang niet ideaal. De paddock is niet af en er is ook nog geen stal. Die hadden er volgens de planning wel moeten zijn. Maar we hebben helaas veel vertraging opgelopen. De schuiltent staat van west naar oost en de heuvel ligt op het oosten. Beide geven met oostenwind geen schuilgelegenheid. Nu heel erg jammer. Maar de overheersende windrichting normaal is zuidwest en dan kunnen ze juist wel uit de wind staan. Als het nat is en waait krijgen de paarden een deken op. De afgelopen dagen een extra deken. Vandaag konden ze overdag lekker zonder deken staan. Aan de modder kunnen we nu ook niks meer doen. Dat kan pas weer als het droog is. Volgende winter is het allemaal beter. En tot die tijd doe ik wat ik kan om het zo aangenaam mogelijk voor de te maken. En dat lijkt best aardig te lukken.

Wat plaatjes van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:21

Mooie plaatjes. Het was vandaag ook heerlijk weer: droog en zonnig zonder wind. Ik wil er zo nog wel een paar.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:32

Ik denk sowieso dat wanneer je iets nieuws gaat maken, je het eerste jaar 's winters ellende hebt :+ Of dat die kans in ieder geval heel erg aanwezig is ;) Je moet immers toch je terrein leren kennen voor je de knelpunten aan kan pakken.

Ons eerste jaar hier was ook drama, gelukkig was de schuilstal wel af voor de winter, maar kwa bodem hadden we ons iets vergist in 'zandgrond'. Zolang je bezig blijft met verbeteren en optimaliseren denk ik dat iedereen heel erg hard op weg is naar het realiseren van een écht paradijsje! Zowel 's winters als 's zomers.

Dit is onze 3e winter nu en ik ben erg blij met hoe de paddock er bij ligt. We gingen kurkdroog deze sneeuwweek in. Vandaag einde dag een groot deel gesleept. Mijn quarter had zich flink uitgeleefd vandaag dus het was één groot mijnenveld, nu kan het mooi vlak opvriezen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een extra schuilstalletje op het stukje waar alleen de mini's kunnen komen (onder draadje door). Deze hebben we vorige week nog snel uit de grond gestampt :Y)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:36

Prachtig britt!
Wat hebben jullie precies met de paddock gedaan dan?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:54

De gehele paddock en track laten keren, dus wit zand naar boven en zwart zand naar beneden, bevalt echt uitstekend.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:57

Bij ons is alles nog goed begaanbaar gelukkig. We hebben zaterdag nog gepoetst met de kraan dus alles was super vlak. Heb alleen de bak vandaag afgesloten. Die hadden we niet gedaan en was hobbelig. Afbeelding

De natheid is wel weg gevriesdroogd (de plas op rechts heb ik weg gepompt nog).

Wij moeten ook nog zoooo veel leren. Maar kleine stapjes vooruit elke keer. :D

Dit zag ik vanaf mijn werk. Via de camera dus. Zo mooi. Kan nu pas genieten na dit helse weekend.
Afbeelding

Afbeelding

En na het werk snel even wat plaatjes gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gluren bij de buren vanaf de heuvel :')
Afbeelding

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:00

Jullie hebben inderdaad echt een hele mooie paddock Britt!
Zo gaaf dat jullie voor zoveel zand hebben gekozen, waardoor de paarden echt alle ruimte hebben. Ze zien er altijd zo gelukkig uit en die foto's en filmpjes waar ze lekker ronddollen zijn geweldig <3

Voor ons is dit de derde winter dat de paarden aan huis staan. Maar we leren nog steeds iedere keer weer bij. We hebben nog niet echt zoveel vorst en sneeuw meegemaakt sinds we hier wonen en tot vandaag waren de problemen omtrent water nooit echt "herkenbaar". Maar helaas sinds vandaag geen water meer bij de paarden, wat betekent dat we vanaf nu ook met emmertjes aan de slag moeten. Daar gaan we dus iets op verzinnen voor deze of volgende winter :Y)

En ik heb het al eerder genoemd, maar wij hebben ons echt vergist in de droge zandgrond waar we op wonen. We komen er steeds meer achter dat investeren in een goed ontwerp én een goede bodem echt wel heel belangrijk zijn. De gekeerde rijbak hebben we direct aangelegd nog voor we startten met het aanleggen van de track. Dit is voor ons echt goud waard geweest. De rijbak gebruiken we zó ontzettend veel. Gelukkig hebben we vrij snel daarna de schuilstal af kunnen maken waar ze toch ook wel regelmatig gebruik van maakten. Wij hadden alleen de fout gemaakt door niet direct een stuk voor de stal te verharden waardoor we echt maandenlang met enorme drek zaten. Maar ook dit hebben we hersteld en inmiddels een heel fijn stoepje wat altijd goed begaanbaar is.

Nu hebben we alleen flinke modder voor het stoepje. Ik denk dat we dit op gaan lossen door een stukje grond te keren en hier paddockroosters in te leggen, zodat we vooraan altijd een grote en goede paddock hebben. Daarna wordt het investeren in het verbeteren van de track. Ik heb niet het doel om een altijd droge track te hebben, maar een smal "verhard" pad zou enorm helpen. Wij hebben nog diverse opties open. Of we maken een mini track die we echt goed aanpakken, bijvoorbeeld door de grond te keren. Of we focussen nu eerst op de aanleg van verharde voerplekken (bestrating of paddockroosters). Beide in 1x aanpakken wordt waarschijnlijk te kostbaar. Verder willen we een vijver of wadi aan gaan leggen.

Ik denk juist dat het de kracht is van een paddock paradise dat je iedere keer een stukje toevoegt of verbetert. Met de kennis die ik nu heb - na ruim 2 jaar een eigen stekje te hebben - zou ik heel anders zijn begonnen met de paddock. Niet direct focus op lange, rechte paden maar juist op een aantal góede paden en brede voerplekken. Achteraf gezien had het van mij meer een "paddock" mogen zijn met mooie grote voerplaatse dan een weiland met looppad rondom. Maar dat is juist ook de kracht; door iedere keer weer nieuwe ideeën op te doen, te ervaren hoe het gaat én te brainstormen met anderen kom je uiteindelijk tot een prachtig paradijsje :) Erg blij dat jullie steeds weer jullie mooie ideeën delen, dankjewel!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:08

Kijk, dat bied hoop, wij gaan dit voorjaar keren.