Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:44

[***] schreef:
MizzMontana hoe staat het ervoor bij jou? Is het gevaar een beetje geweken?

Wat huizen, hypotheken, makelaars enz betreft is dus eigenlijk geen situatie gelijk.....

Gevaar is geweken, ze zijn nu aan het nablussen. Van alle 4 de ontruime campings mochten om 21u de gasten weer terug. Chinook ging nog een paar keer recht en laag bij ons over het huis. Indrukwekkend. De kleine man vond het geweldig. Paarden keken niet op of om, gelukkig.
Brandweer blijft de hele nacht in het gebied om te controleren, wel een fijn idee.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:46

nils schreef:
Anke, waar zit jij bij de grens? Ik heb ook net over de grens gewoond. Bij Schoonebeek/Coevorden de grens over.

Helemaal onderaan. Bij Zuid Limburg.

Sinds een tijdje een trekpleister in de buurt: Het meest westelijke punt van Duitsland.
Ik woon in Dl en zit:
3 km van NL
13 km van BE

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:46

Lijkt me doodeng zoiets. Gelukkig is het goed afgelopen.
En idd ee veilig idee dat nablussen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:47

Voor de kinderen is zo'n chinook een heel spektakel. Fijn dat het gevaar geweken is en de brandweer nog een oogje in het zeil houdt.

Welkom MvB. Klinkt idd als een heel project. Vanwaar de wijziging van het bestemmingsplan over 4 jaar? Het klinkt alsof jullie al een heel deel van de (langdurige) procedure doorlopen hebben.

Met een half jaar al heel veel klaar ipv 5 jaar is ook wat voor te zeggen. :D

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:03

MM, waarschijnlijk slaap je vannacht een stuk beter!

Anke, jij kan heel makkelijk al het goede uit de verschillende landen halen, wel zo makkelijk!

MvB, welkom! Uiteraard doen gemeentes moeilijk en kost alles een vermogen. Hopenlijk gaat het van af nu een beetje vlotten!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:04

Daar heb je gelijk in, ik zou er veel bewuster mee om moeten gaan en dingen uitzoeken.

Het voer en vlas komt uit België en wordt gratis thuis geleverd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:25

Skymarian, ja dat schijnt normaal te zijn. Je ziet ook niet overal borden in de tuin, dus moet je echt via de makelaar op zoek of via via. Dat hebben de makelaars goed bekeken daar. Maar de courtage of hoe ze het daar noemen, vind ik ook hoog.

Nils, mag ik vragen wat jullie reden is van terug naar Ndl? Dat houdt mij nog wat tegen. Het terug moeten of willen.

MizzMontana, het is echt heftig. Vanuit de lucht ook beelden op tv en het is echt een flink stuk. Iemand op fb had foto's van de chinook, omdat ze in Fr water haalden. Het is fijn dat het onder controle is. Het is echt vreselijk, maar hoop toch dat het niet aangestoken is en er geen slachtoffers gevonden worden.

Anke, dat gebied trekt me dus al veel meer, maar daar kennen we niemand, dus nog geen huizen bekeken. En heeft qua werk iets meer moeite nodig. Maar ik hou zo van wat meer mooi landschap.

MvB, dat is handig. En in de tussentijd? Dan mag je er dus gewoon wonen? Hopelijk gaan de buren niet op de vlucht van hun nieuwe buurtjes, hahahaha Vlakbij je (schoon) ouders wonen kan ook heel leuk en makkelijk zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 01:36

SkyMarian schreef:
We hopen heel veel zelf te kunnen doen. Al is het maar om zoveel mogelijk wensen te kunnen realiseren met het budget wat we nu hebben. De praktijk zal vast wel anders uitpakken :')
Voor degene die alles hebben laten doen. Was dat financieel te overzien of in delen alles laten doen?

Viel bij ons financieel flink tegen, wij zijn begonnen en tegen aantal dingen aangelopen die dan ook gelijk moesten/die we toch ook maar gelijk lieten doen en daardoor zijn de kosten aardig opgelopen.
We hebben beneden nu af en buiten/paardendeel zo goed als, op nog een paar kosten na.
Dan is het even klaar en gaan we sparen voor boven (dakkapel over gehele lengte huis + 2e badkamer aanleggen + dakpannen en boeiboorden gehele huis vervangen).
Dit hopen we over een jaar of 2/3 te kunnen doen.

@MM, fijn dat het onder controle is!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 01:41

Het regent hier flink nu *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 03:43

Hier alleen nog een heerlijke wind. Heb spontaan zin om alle ramen en deuren open te zetten om alles af te laten koelen, maar ik durf het toch niet aan. Er is net eergisteren in onze straat een overval geweest bij een oudere dame, dus dan ga je weer (te) veel nadenken over het feit dat het hier ook had kunnen gebeuren :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:50

Weet niet hoeveel regen er valt maar hebben het raam al dicht(er) moeten doen om de wind dus het is bloedheet binnen en ik werd net wakker van een enorme klap donder.

Ben blij met elke druppel maar het is niet best voor mijn nachtrust zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:56

Hier vannacht ook wind en een buitje. Het is nu nog behoorlijk warm en benauwd.

MM fijn dat er weer een beetje rust in je omgeving is!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 06:25

SkyMarian, hier ook erg veel tegenvallers. Budget x2 en wij hadden erg ruim gebudgetteerd.

Ik heb heerlijk vanaf 3 uur wakker gelegen. Wat een onweer. Heeft ruim een uur geduurd. Een van de honden was compleet over de zeik. Paarden stonden rustig te grazen. Maar eindelijk sinds weken heeft het geregend *\o/*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:39

Net even in de regenmeter gekeken, 1 mm. Hoorde het vannacht op het raam en dacht dat het meer zou zijn. Het ging best hard en waaide enorm.
Het stinkt hier nu vreselijk naar half geblust vuur. Meer regen is welkom!

Heb idd wel aardig rustig geslapen. Heb tijdens de evacuaties van de campings wel even met ml doorgesproken wie in geval van nood welke auto meenam gevuld met kinderen of dieren. Maar gelukkig is dat niet nodig geweest.

Ik snap wel dat mensen naar Duitsland willen verhuizen. Ben er regelmatig geweest voor mijn werk en kom er graag. Voor ons was dat te ver van het werk van mijn man.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:16

Mizontana war fijn dat je je niet meer druk hoeft te maken over de brand

Wij hebben destijds (12 jaar geleden) best veel huizen gezien. Ik had maar 1 eis/wens de paarden aan huis. De rest maakte me niet veel uit. Dit huis wilde ik eigenlijk niet gaan bekijken maar mijn man wel en het stond te koop bij een makelaar waar we wel een ander huis wilden bezichtigen. Uiteindelijk is het dit huis geworden. Aan de binnenkant zi'n beetje alles zelf verbouwd. Wij wonen vlakbij Anke in Duitsland en dus tanken in Belgie, boodschappen in DL werken in NL. Makkelijk om de voordelen van alle landen mee te pikken mocht ik opnieuw voor de keuze staan zou ik denk ik toch voor nl kiezen als woonland.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:19

superpony schreef:
Skymarian, ja dat schijnt normaal te zijn. Je ziet ook niet overal borden in de tuin, dus moet je echt via de makelaar op zoek of via via. Dat hebben de makelaars goed bekeken daar. Maar de courtage of hoe ze het daar noemen, vind ik ook hoog.

Nils, mag ik vragen wat jullie reden is van terug naar Ndl? Dat houdt mij nog wat tegen. Het terug moeten of willen.

MizzMontana, het is echt heftig. Vanuit de lucht ook beelden op tv en het is echt een flink stuk. Iemand op fb had foto's van de chinook, omdat ze in Fr water haalden. Het is fijn dat het onder controle is. Het is echt vreselijk, maar hoop toch dat het niet aangestoken is en er geen slachtoffers gevonden worden.

Anke, dat gebied trekt me dus al veel meer, maar daar kennen we niemand, dus nog geen huizen bekeken. En heeft qua werk iets meer moeite nodig. Maar ik hou zo van wat meer mooi landschap.

MvB, dat is handig. En in de tussentijd? Dan mag je er dus gewoon wonen? Hopelijk gaan de buren niet op de vlucht van hun nieuwe buurtjes, hahahaha Vlakbij je (schoon) ouders wonen kan ook heel leuk en makkelijk zijn.

De reden dat ik uit Duitsland vertrokken ben was omdat mijn relatie uit ging. Het wonen in Duitsland heeft voor en nadelen. Deze punten moet je tegen over elkaar zetten en daarna tot een conclusie komen of het wel of niet wat is voor jullie.

Heb er jaren met plezier gewoond maar toen de zoektocht naar een huis met grond weer terug kwam heb ik niet over de grens gekeken en ben ik blij dat ik uiteindelijk weer in Nederland woon...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:45

Karin_deB schreef:

Hier op vakantie in Driedorf vannacht eruit.
Alles waaide weg. Gelukkig alles gered voordat het onweer losbarstte.
Giga grote regendruppels.
Hopelijk thuis in de Selfkant ook.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:50

Anke schreef:
Karin_deB schreef:

Hier op vakantie in Driedorf vannacht eruit.
Alles waaide weg. Gelukkig alles gered voordat het onweer losbarstte.
Giga grote regendruppels.
Hopelijk thuis in de Selfkant ook.

Moet echt eens een regenmeter kopen, lijkt erop dat we hier een mm of 4 hebben gehad.
Hopelijk bij jou iets meer, scheelt toch 10km :Y)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:50

Zoefie: gelijktijdig dus verhuisd. Leuk!
Als ik in NL een huis met grond kon kopen (lees: betalen)
Had dat zeker onze voorkeur gehad en nog steeds.
Hoewel die 3 km over de grens, is goed te doen.

In DL moet je 10% van het aankoopbedrag 'cash' hebben.
Dat is ook lastig(er) als starter.

Zware auto rijden is weer voordeliger.
Alles apart verzekeren is oliebol.
Honden, pony's & paarden een eigen WA per dier.
(60 - 120 / per jaar per dier)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:51

Oh yessss...dat zou geweldig zijn voor de weien en het stof.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:57

Ja Anke, thuis in Selfkant heeft het ook geregend. Het is lekker afgekoeld hier

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:04

Jeeeeeeej. Eindelijk regen. Heerlijk!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:27

Karin_deB schreef:

Nachtvoedingen? :')

Hier heeft het vannacht iets geregend, nu miezert het. De loonwerker komt zo de mest ophalen en moet daarvoor door het land, dus ik ben blij dat het nog niet losgebarsten is.

Zitten hier trouwens ook mensen uit het midden van het land?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:33

Schade vannacht valt gelukkig mee. We hebben gisteravond het dak van de aanbouw voor de zekerheid afgedekt met plastic (aanbouw is nog under construction :P ). Een klein stukje was nog open en daar was een beetje regen naar binnen gekomen. Had er toevallig een stapel dozen onder liggen die nu 'alle' regen heeft opgezogen :D pfew!

De koop van ons nieuwe huis is vliegensvlug gegaan;
Ik kreeg een melding van Funda dat er een nieuw object was. Toen ik de straatnaam zag, dacht ik gelijk dat het 'm niet ging worden (Scheidingsweg :') ) maar na spoedoverleg met mijn vriend toch meteen gebeld voor een bezichtiging daags erna. Tja, en na 6 jaar allerlei huizen te hebben gezien word je ineens verliefd op dit huis en alles eromheen <3 . Dezelfde dag een bod gedaan, wat over en weer onderhandeld en dag erna tot een akkoord gekomen *\o/* . Er waren meer geïnteresseerden, kregen een beetje het gevoel dat het ons min of meer gegund werd _/-\o_ Nabestaanden waren ook opgelucht dat het huis nu verkocht was; ze waren al zeker een jaar bezig om het bestemmingsplan aangepast te krijgen en daarbij ook alle schuren af te laten breken of aanpassen zodat bestemming wonen toegepast kon worden.

De bezichtiging was 25 juli 2017....ik vond het wel heel toevallig dat de verkopende makelaar 28 juli 2018 met zijn zoontje aan het fietsen was en een praatje kwam maken.... :wow: ....toeval??

We zaten in een luxe positie dat we ons oude huis niet hoefden te verkopen. We hadden de hoop al opgegeven, veel kijkers geen koper. Maar paar weken geleden kwam er een stel die een goed bod deden en dus nu is ons oude huis toch nog verkocht. We moeten er alleen eind deze maand uit :roll: en het nieuwe huis is nog niet bewoonbaar ppppffff wordt stressen deze maand :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:40

Mooi gelopen. Nu dus even stressen!