Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:18

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:26

Afbeelding

Vandaag een onverwachte shoot gehad. Hij had geen zin om stil op 4 benen te staan maar deze is wel erg leuk geworden

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:33

Doet me aan Elfia denken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:34

Was ook kleding voor een romantische bloemenshoot die laatst niet doorging ik aan getrokken heb. Zou idd goed in die sfeer passen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:34

Anke schreef:
Iris_82 schreef:

Wauw...kant en klaar!

Echt niet! De wei ja. Verder mooi op foto maar hoop werk. 4e slaapkamer? ?? Is en wc met boiler die dus ook niet op de foto staar. Oud dak, zat Boktor in ook, oude ketel, oude keuken en badkamer. Hele huis moet aangepakte worden daarom staat t in de vekoop .de bewoners wilden nl slopen en opnieuw bouwen maar werd te duur in verhouding en hebben daardoor wat anders gekocht

Deze woning heeft dus een vriendschap van 20 jaar gekost.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:40

Oh wat zonde zeg vd vriendschap.

Het ziet er instap-klaar uit op de foto's.
Paardengedeelte prachtig. Zijn er ook stallen bij?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:41

Foto's ja. .... je kan dr best zo instappen hun wonen dr ook al zo 8 jaar maar moet ook echt een hoop aan gebeuren. Wij zouden dit kopen en beetje bij beetje opknappen maar zij willen nu dus die vp hebben en met als wat eraan gedaan moet worden icm het drukbezochte café aan overkant en race baan om de hoek en ons budget is het niet haalbaar.

Ja achter die schuur is een schuilhokje met hooizolder
de wei is af. Ook echt mooi. Huis daarintegen nog hoop werk

Annedaalderweg heeft meer grond en een loods. Tegenover bos en accepteerde biedingen vanaf 3 ton. Ook hoop werk in de woning maar ook flink groter als het verbouwd is. Voor ons helaas niet genoeg budget om het helemaal aan te pakken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:14

Mooie foto Lynn_Nikita!

Och ik wil het liefst bij mij geliefde LDD blijven maar daar is echt niks te vinden met grond. En als je het vindt dan kun je gerust meer dan een miljoen neertellen.

Ik zou willen dat we in het noorden ofzo zouden wonen haha :D

Iris_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:30

Selka; kant en klare huizen voor ons budget zie ik idd nauwelijks. De meeste zijn dan ook royaal boven budget. In het Noorden is het vaak nog goedkoper, maar ik weet niet of ik daar zou willen wonen. Ben wel gehecht aan het Limburgse.

Nou Rommulus, hopelijk hoeven wij geen 5 jaar te zoeken :D

Lynn_nikita: Het huis in Putbroek moet echt gesloopt of helemaal opnieuw gebouwd. Dat gaat ons dan net weer te ver! Bovendien ligt dat in het dorp en willen wij liever nog wat meer buitenaf wonen.
Het huis in Posterholt valt dan alles mee. En dat van die 4de slaapkamer staat idd in de beschrijving dat daar een wc en cv is. Met 4 slaapkamers hebben we alsnog veel meer dan nodig is. Als we gaan kijken zal ik je punten in mijn achterhoofd houden.
We zijn daar wel bekend en het is daar erg rustig en fijne ruiterroutes. Dat cafe is bijna alleen op zondag druk en ik begreep van kennissen dat je daar niks van hoort. Ik was er ook bang voor. We zullen wel zien.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:56

rommulus schreef:
Waar ga je heen ??
Zorgvlied ???

Hoogersmilde :) Bij de Reeenwissel, de pony's kunnen daar samen in een paddock met schuilstal en wij in een stacaravan. We zijn daar vorig jaar ook geweest, beviel erg goed :j Dus we gaan voor wat leuke dagtochten, hopelijk een keer goed genoeg weer om even naar de spartelvijver te gaan en wellicht nog even naar het extreme trail park.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:11

Iris_82 schreef:
Selka; kant en klare huizen voor ons budget zie ik idd nauwelijks. De meeste zijn dan ook royaal boven budget. In het Noorden is het vaak nog goedkoper, maar ik weet niet of ik daar zou willen wonen. Ben wel gehecht aan het Limburgse.

Nou Rommulus, hopelijk hoeven wij geen 5 jaar te zoeken :D

Lynn_nikita: Het huis in Putbroek moet echt gesloopt of helemaal opnieuw gebouwd. Dat gaat ons dan net weer te ver! Bovendien ligt dat in het dorp en willen wij liever nog wat meer buitenaf wonen.
Het huis in Posterholt valt dan alles mee. En dat van die 4de slaapkamer staat idd in de beschrijving dat daar een wc en cv is. Met 4 slaapkamers hebben we alsnog veel meer dan nodig is. Als we gaan kijken zal ik je punten in mijn achterhoofd houden.
We zijn daar wel bekend en het is daar erg rustig en fijne ruiterroutes. Dat cafe is bijna alleen op zondag druk en ik begreep van kennissen dat je daar niks van hoort. Ik was er ook bang voor. We zullen wel zien.

Verkeer merk je dan wel op de zondag daar, Geluid valt mee. Circuit hoor je ook in t weekend.
In t dorp in Putbroek? Bedoelen wij hetzelfde huis? Dat ligt buitenaf. 329.5000 euro.
Fijn bos op de annedaal rij ik ook veel. Waar woon jij nu dan?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:27

Mooi plaatje !
Die is zeker hoed gelukt !

Oef de foto's van dit huis vielen ook reuze mee.
Ook bij beide bezichtigen viel het mee en de aannemer zei ook dat het mee viel dus de gok gewaagd (rekening houdende met meer werk dan we dachten).
Niet verwachtene dat we het huis helemaal kaal hebben moeten strippen tot de buitenmuren en het dak.
Alles er uit alles alles alles.
Muren vloeren isolering gipsplaten alles tot het een grote open zandbak was....
Zelfs het nieuwe dak vertoont rotte punten er in en grote ook nog, was ook nog teen draagpunt....

Iris_82 ik hoop het ook niet...
De eerste paar 100 woningen zijn leuk maar dan gaat het ook echt daad werkelijk tegen staan...
God zijn Dank hebben we niet voor allemaal bezichtigen gedaan maar wel allemaal zonbeetje langs gereden (en illegaal rond gelopen bij de leegstaanden). Is maar goed dat we een diesel hebben :+

Hillary hoogersmilde wonen mijn ouders :D
Moet wel eerlijk zijn dat vanaf daar de spetterplas toch best een eind rijden is.
Of je moet de trailer pakken en bij het canadameer parkeren.
Maar hoe dan ook dfw is een geweldig mooi stuk natuur !!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:33

Naar de spartelvijver gaan we met de trailer :j parkeren bij het buitencentrum en dan naar de vijver. Vorig jaar hebben we dat met de pony's aan de hand gedaan, waarschijnlijk dit jaar weer (dan kunnen ze daarna rollen etc zonder dat er weer een zadel of mentuig op moet). Rijden vanaf de camping én zwemmen is idd net te ver (hoewel ze bijv 20 km makkelijk doen).

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:42

Wat een mooie foto lynn! :D

Hilary, Wat een leuke foto tussen de schapen! Hoe vindt je paard dat?
Ik denk dat Nick dat doodeng vindt :P

Nick en Bliksem hebben vandaag een speciale training gehad,.
[ITP] Nick en Bliksem - Motor schriktraining!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:47

Je kan ook parkeren op de canadaweg dan ben je heel dichtbij.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:56

Ik heb een heerlijk weekend gehad in Parijs, super gezellig.
Gisteravond wel blij de beestjes weer te zien en in mijn eigen bed te slapen (werd 13 uur slaap :z )

Blijkt wel dat mijn schoonmoeder een onbedoelde poging heeft gedaan mijn paardjes om te leggen -O-
Had zelf emmertjes met voer klaar staan maar die had ze niet gezien dus ze had zelf brok gepakt, ik heb 4 tonnen staan en uitgerekend pakt ze die met droge pulp |o
Gelukkig is het goed gegaan maar kreeg het wel even benauwd toen ik hoorde welke ton ze had gepakt :o

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:39

Fijn dat je het leuk gehad hebt Azmay.

Oei dat is wel schrikken met de pulp. Misschien voor de volgende keer daar in ieder geval opplakken: niet voeren pulp oid? En een handleiding waar ze het voer kan vinden?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:41

rover_ schreef:
Fijn dat je het leuk gehad hebt Azmay.

Oei dat is wel schrikken met de pulp. Misschien voor de volgende keer daar in ieder geval opplakken: niet voeren pulp oid? En een handleiding waar ze het voer kan vinden?

Volgende keer tape ik de ton dicht denk ik :+
Gezien ik gewoon emmers klaar had staan en zelfs nog gezegd had dat ze eigenlijk niets hoefde geven had ik ook niet verwacht dat ze zelf zou pakken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:54

Ojee dat is even schrikken. Wel top dat je lekker even weg bent geweest!

Ik heb zoiets ook een keer gehad alleen had toen vriendlief gevoerd. Heb echt dagen gewacht op het omvallen. Is niet gebeurd :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:58

Oh jeetje schrikken met de pulp. Ik heb dat ook een keer gehad. Dan knijp je 'm wel even inderdaad.

Ik heb een heerlijk weekend gehad. Voor de liefhebbers een foto.
Afbeelding
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:30

Pfff had mn kale weilandje, waar de paarden nu voorlopig toch niet op gaan, gesleept, gekalkt en opnieuw ingezaaid. Het zou die avond heel licht regenen, een miezer buitje. Maar in plaats daarvan kregen we een enorme stortbui!! :(

Is al ons werk nu voor niks geweest of zou er toch nog wat graszaad kunnen overleven?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:32

Libera schreef:
Pfff had mn kale weilandje, waar de paarden nu voorlopig toch niet op gaan, gesleept, gekalkt en opnieuw ingezaaid. Het zou die avond heel licht regenen, een miezer buitje. Maar in plaats daarvan kregen we een enorme stortbui!! :(

Is al ons werk nu voor niks geweest of zou er toch nog wat graszaad kunnen overleven?

Overleven wel maar of het weggespoeld is?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:12

naja als het weg gespoeld is spoelt het naar beneden (wonen op een heuvel) dus dan ligt het nu in mn onderste 'weiland' (Lees: wildernis van braamstruiken en ander onkruid wat we nu aan het verwijderen zijn).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:24

Wat een takke weer vandaag, bleh!

lynn wat een prachtige foto <3

Azmay jeetje, dat is schrikken, , volgende keer een grote brief neer leggen waar alles staat :oo

kvulden wat ben je mooi!

Ik heb ook een heerlijk weekend gehad.
Zaterdag naar Katwijk aan Zee geweest met iets meer als 1pk, bij de 4x4 Beach
Afbeelding
zondag een klein buitenritje gemaakt met Blue en toen kwam ik dit tegen <3
Afbeelding
En gisteren een buitenrit gemaakt in de Ardennen met de muilen van een vriendin
Afbeelding
hier de rest van de foto's
[ITP] Prachtige rit in de Ardennen met de muildieren <3

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:11

mooie foto spatter! schattig die oortjes :)

zijn er hier ook mensen die eetbare struiken en bomen hebben neergezet? kwam langs deze website in mijn zoektocht naar wat we in de 'tuin' kunnen zetten: http://www.paardenplant.nl/
Laatst bijgewerkt door Jade op 02-05-17 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt