Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:49

mooi plan bubsj!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:03

Bubsj rond mijn paddock/bak heb ik ook windbreekgaas. Mijn tip is om voor zwart te kiezen, dat valt veel mooier weg in het landschap.

Afbeelding

Voor de beeldvorming gelijk een fotootje van mijn paardenbeesten :)

Overigens, toen destijds Ordeal met Orenda aan de voet liep had ze een stal van 3x5m met uitloop van 4x4m en liep ze overdag op het land. Dat beviel mij prima. Ordeal heeft de jaren daarna in dezelfde stal gestaan en nooit vast gerold.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:25

Oh Lou lou nu maar echt hopen dat je daar niets meer van hoort, altijd fijn die handhavers van de gemeente. Wij hebben hier ook van die nijdige gele autootjes rond rijden. Tot 2x toe bekeuring voor loslopende hond van 75 euro...

Hoor zulke fijne afmetingen van boxen voorbij komen. Mijn paard staat met mini in een 3x3 met uitloop en paddock daaraan vast dus niet echt een probleem ze kunnen gaan en staan waar ze willen. Bij elkaar 6 boxen , 5 3x3 en 1 iets groter. 3 pension ponys die snachts wel op stal gaan en overdag om 8 uur de bak in gaan tot een uur of 5,6 .

Hmm..zo'n bak met een dal en windgaas dat is echt wel iets om jaloers op te worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:32

@bubsj: dat is één van mijn favo 'binnen' bakken om te zien :)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:35

Daan_Ordeal slopen ze dat windgaas niet als ze loslopen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:36

Ik heb ook een tijdje windgaas langs de paddock gehad en zolang het goed strak staat hebben zelfs veulentandjes er geen vat op :) De 'oudjes' keken er niet naar om.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:51

Jadybabe tot nu toe niet *klopt af*

Wij hebben hier voor gekozen omdat we beplanting er langs willen zetten en ze er zo niet aan kunnen komen. Maar achteraf ook erg blij mee omdat het zo mooi wegvalt in het landschap :)

Wij zitten in een boomkwekersgebied waar je dit gaas veel ziet. Maar eigenlijk zie je voornamelijk de groene variant, wat ik persoonlijk dus veel minder mooi vind, het valt veel meer op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:35

Slim dat windbreekgaas :j Nooit aan gedacht, maar idd een goede optie als je niet wilt dat ze je struikjes opeten. Alleen misschien een stomme vraag, maar hoe houd je het gras aan weerszijden dan een beetje kort?

@bubsj: mooie plannen zeg! Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Hier gaat manlief vanavond ook kijken bij een tractor. Een mini wordt het niet, is in verhouding toch nog best duur. Eigenlijk wilde ik graag mee kijken, maar manlief gaat, samen met zijn vader en een kennis van zijn vader die er veel verstand van heeft (restaureert klassieke tractoren). Dus ik zie het wel als het echt wat wordt, want dan mag manlief zaterdag meteen 40 km rijden met dat ding om hier te komen :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:38

40 km is een aardig ritje met een trekker, zeker als deze open is :brr:
Kan hij geen autoambulance lenen ergens om de trekker op te zetten?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:44

palousa_boy schreef:
40 km is een aardig ritje met een trekker, zeker als deze open is :brr:
Kan hij geen autoambulance lenen ergens om de trekker op te zetten?

De auto ambulance van zijn broer kon het gewicht in ieder geval niet aan :n De tractor weegt zo'n 1700 kilo. Het is idd een open tractor, ik zag het plan ook niet zo zitten, maar manlief wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:48

Dat wordt een koud ritje :)

Het is met het plaatsen van omheiningen altijd handig om minimaal 50 cm ruimte te laten zodat je er nog achterlangs kunt :)
Ik heb langs de weg een heg staan en om te voorkomen dat ze er van peuzelen staat er een gaashek voor van 1,80 hoog, maar om te zorgen dat het snoeisel niet in de paddock komt heb ik aan de onderkant een stuk winddoek tot 50 cm hoog gespannen en een stukje ingegraven. Zodoende zijn ze nu ook niet kontant bezig om evt grassprietjes door het gaas heen te pakken en blijft dat mooi strak staan.
Tussen de heg en het hek is 50 cm zodat je er mooi bij kunt om de boel te snoeien.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:50

Nouja dan hoop ik voor hem (als het doorgaat enzo) dat het niet vriest :P
Ik vind 10 minuten al te lang, bevriezen je knieën enzo..

Heeft hij een skibroek? Die zou ik zeker aantrekken als ik hem was, ook een muts en sjaal kunnen erg lekker zijn ;) dan kan hij nog praten als hij thuis komt :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:52

Ik ga hem in ieder geval dwingen om zijn thermokleding onder zijn gewone kleren aan te doen. En misschien regel ik als verrassing nog een regenbroek voor hem. Dat helpt immers ook tegen de wind :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:54

Dat is een goed idee Wendy een extra (paarden)deken om over je benen te leggen kan ook fijn zijn

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:56

Hier een echtgenoot die heeeel blij is met zijn Thermo overall ;) Maar een regenbroek helpt ook en daarna de warme chocolademelk klaar als hij thuis is :D

@Dubbeldun, ik zie het met een bosmaaier nog niet echt voor me.... je blijft toch (aan de buitenkant) een randje met hoog gras houden? Binnenkant eten ze wel kaal ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:58

Regenbroek kan wel weer gaan zweten omdat het natuurlijk plastic is.

Een deken over je benen is wel lekker, maar niet handig als je versnellingspook tussen je benen zit ;) (afhankelijk van het model trekker uiteraard)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:00

Santos_05 schreef:
Hier een echtgenoot die heeeel blij is met zijn Thermo overall ;) Maar een regenbroek helpt ook en daarna de warme chocolademelk klaar als hij thuis is :D

@Dubbeldun, ik zie het met een bosmaaier nog niet echt voor me.... je blijft toch (aan de buitenkant) een randje met hoog gras houden? Binnenkant eten ze wel kaal ;)

Je kan natuurlijk ook een stukje gras uitsteken en er af en toe met de schoffel er doorheen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:00

@satos: op het 'looppad' staat wel gras, maar dat komt niet zo hoog dat het over het winddoek heen komt. Achter de heg is het vrij donker, er ligt ook veel aangetrapt snoeisel dus het groeit daar niet zo hard/hoog. In de paddock is geen sprietje te vinden :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:02

Ow ja haha had ik niet over nagedacht palousa_boy :')

Wij willen grind langs de bak leggen aan een lange en een korte zijde, zodat ze niet meer steeds proberen onder het hek door te eten en hiermee het toch al gammele hek slopen, planning is natuurlijk ook een nieuw hek maar ja we willen nog zoveel :')

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:09

Afbeelding
Kkkkkoud he ! ;(

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:20

Haha die is echt lief!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:23

Ahw cute!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:23

Alleen lijkt het nu wel alsof hij een fjord op zijn hoofd heeft :') Arme poown.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:26

Leuke foto! Zat er echt op te studeren: hoe zit dat nou met dat kussen op de rug :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:27

Hahah wat een leuke foto.. De fjord denkt 'gelukkig hoef ik het niet te doen' :P