Paarden die altijd op stal staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden die altijd op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:30

Als er over halve garen wordt gesproken, geen punt mar ooh muts is zo'n erg woord. ... :') wth.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:31

Och, na dat halve gare van weet ik veel wie met uitgebreid geklets over dat wij boeddhistische monniken van de berg af kunnen krijgen kon dat er wel bij in dit topic. Zo fijn was het topic toch al lang niet meer. Wie fijn discussieert met mij krijgt dat terug en zo niet, dan dus niet.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 12-11-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:31

Sees schreef:
Urielle schreef:
Mag hoor Sees, ze zijn toch vast al in overleg over mijn vorige opmerking dus het maakt me echt niet zoveel uit.
Voor mij heeft Bowen het behoorlijk uitgelokt dus ik schrijf gewoon zonder reserve mijn gedachte terug. Zoals ik zei: wie kaatst kan de bal verwachten.

Dat kan Urielle maar ik vind het te ver gaan om mensen uit te gaan schelden voor muts.

Nee,...halve garen mag wel? (zeg niet dat jij dat was...)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:32

[***] schreef:
Sees schreef:
Krijgen jouw paarden iets van de modder? Mok, rasp? Peesblessures? Rotstraal?

Tot nu toe nog niet .. maar aangezien ze pas net 2 weken echt in de modder staan valt daar weinig op te zeggen natuurlijk .. Zal zien hoe ik er na de winter over denk :Y) :+

Ja weet je, tot die tijd zou ik me daar niet te druk over maken. Kun je ze eventueel droog zetten indien nodig? Of moet je ze dan ophokken?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:32

NatasjavE schreef:
Nee,...halve garen mag wel? (zeg niet dat jij dat was...)

Dan had je toen moeten temmen. IK vind dit te ver gaan... En nee dat was ik idd niet. Ik pas wel op :D.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:33

Urielle schreef:
Och, na dat halve gare van weet ik veel wie met uitgebreid geklets over dat wij boeddhistische monniken van de berg af kunnen krijgen kon dat er wel bij in dit topic. Zo fijn was het topic toch al lang niet meer. Wie fijn discussieert met mij krijgt dat terug en zo niet, dan dus niet.

Dan had je toen moeten temmen.

Sees

chelle_dora schreef:
Als er over halve garen wordt gesproken, geen punt mar ooh muts is zo'n erg woord. ... :') wth.

Als het je zo stoorde, waarom heb je dan niet zelf gewoon getemd ;)?

NatasjavE

Urielle schreef:

We naderen de 100 pagina's...zullen we er maar een huiskamertopic van maken??? :D :D

Voor iedereen....is luchtig bedoeld.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:34

Sees schreef:
Caatje87 schreef:
Nou Twiggy! Je verdient een lintje... geniet van je ontbijt.

Nou je doet er wel gekscherend over maar eigenlijk vind ik dat heel veel paardeneigenaren wel een voorbeeld kunnen nemen aan Twiggy :o.

Veel eigenaren willen het beste voor hun paard tótdat ze zelf in moeten leveren op wensen.

Nou, dat is wel heeeeeel erg lief, dank je wel, Sees. Jij doet dat ook, toch? Alles voor je paarden. :j :)
Ik hoef er geen compliment voor, hoor, maar ik zou eerlijk gezegd gewoon niet anders kunnen. Ik ben niet gelukkig, als mijn paard niet gelukkig is (vraag maar aan mijn directe omgeving :o ). Maar concreet en praktisch gezien is het best zwaar met de andere (ook hele belangrijke) zaken die je als moeder en vrouw in je leven hebt. :o

Sees

Ik ben tenminste eerlijk en begin niet áchteraf te zeuren over een opmerking die 10 blz. terug is gemaakt. Had toen dan gewoon getemd ;).

NatasjavE

Sees schreef:
chelle_dora schreef:

Als het je zo stoorde, waarom heb je dan niet zelf gewoon getemd ;)?

Dat heb ik gedaan....maar is blijkbaar niet naar gekeken.(tenminste...ik hoor er niks op terug)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:35

Maar goed: WIE VIND HET ACCEPTABEL DAT PAARDEN ALTIJD OP STAL STAAN MET UITZONDERING VAN HUN 'UITJE' MET DE RUITER?

Feitelijk is dat waar het om draait..... Alle tussenvormen zijn interessant, maar vertroebelen enorm.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:35

Sees schreef:
Urielle schreef:

Dan had je toen moeten temmen.

Had ik al gedaan :)
PLUS in het topic teruggereageerd dat het niet kon, en daarvoor zit ik nog te wachten op mijn OW want dat heb ik in dezelfde trant verwoord.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:36

Sees schreef:
Caatje87 schreef:
Nou Twiggy! Je verdient een lintje... geniet van je ontbijt.

Nou je doet er wel gekscherend over maar eigenlijk vind ik dat heel veel paardeneigenaren wel een voorbeeld kunnen nemen aan Twiggy :o.

Veel eigenaren willen het beste voor hun paard tótdat ze zelf in moeten leveren op wensen.

Nou sorry hoor Sees, maar ik kan echt niet tegen die: kijk-hoe-geweldig-goed-ik-voor-mijn-paard-zorg-en-hoe-slecht-de-rest-het-doet-posts

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:37

Ninx schreef:
Maar goed: WIE VIND HET ACCEPTABEL DAT PAARDEN ALTIJD OP STAL STAAN MET UITZONDERING VAN HUN 'UITJE' MET DE RUITER?

Feitelijk is dat waar het om draait..... Alle tussenvormen zijn interessant, maar vertroebelen enorm.

Ik vind dat niet acceptabel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:38

Ninx schreef:

Ligt eraan hoe het uitje met de ruiter eruit ziet en of ze bijv. ook nog in de stapmolen komen, aanvullend gelongeerd, losgegooid in bak of paddock, keertje vrijspringen, meegenomen worden om te grazen, etc. etc.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:39

NatasjavE schreef:
Dat heb ik gedaan....maar is blijkbaar niet naar gekeken.(tenminste...ik hoor er niks op terug)

Oké nou dan doen wij toch gewoon hetzelfde? Waarom dan nu vallen over het feit dat ik tem over iets wat mij stoort maar jij mag wel temmen over halve gare :o ?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:39

Ninx schreef:

Ik vind dat niet acceptabel. :(

Caatje87; ik vind heel, heel veel anderen PRIMA voor hun paard zorgen, dus waar je dat nou weer vandaan haalt? Blijkbaar voel je je persoonlijk aangesproken en dat kan, want ik heb mijn mening inderdaad wel over mensen met paarden die (in de wintermaanden) te weinig buiten komen. Mijn goed recht. Net als jij recht hebt op jouw mening. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:41

Sees schreef:
[***] schreef:
Tot nu toe nog niet .. maar aangezien ze pas net 2 weken echt in de modder staan valt daar weinig op te zeggen natuurlijk .. Zal zien hoe ik er na de winter over denk :Y) :+

Ja weet je, tot die tijd zou ik me daar niet te druk over maken. Kun je ze eventueel droog zetten indien nodig? Of moet je ze dan ophokken?

Dan moeten ze opgehokt worden (verkies liever gewoon "op stal gezet", maar bon :+ ).
De paddock is bij regen gewoon modderig, de ene plek al erger dan de andere (loopt bergaf, is trouwens wel weer goed voor de spiertjes, kan ook niet iedereen zeggen :Y) ) maar over het algemeen is er gewoon modder..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:42

Urielle schreef:
PLUS in het topic teruggereageerd dat het niet kon, en daarvoor zit ik nog te wachten op mijn OW want dat heb ik in dezelfde trant verwoord.

Nou netjes van jou. Ik doe dus hetzelfde ;).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:42

Urielle schreef:
Ninx schreef:

Ligt eraan hoe het uitje met de ruiter eruit ziet en of ze bijv. ook nog in de stapmolen komen, aanvullend gelongeerd, losgegooid in bak of paddock, keertje vrijspringen, meegenomen worden om te grazen, etc. etc.

Dat zijn allemaal geregisseerde handelingen.... dus geen vrijheid, bewegingsvrijheid, eigen keuze, sociale interactie...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:43

Sees schreef:
NatasjavE schreef:

Oké nou dan doen wij toch gewoon hetzelfde? Waarom dan nu vallen over het feit dat ik tem over iets wat mij stoort maar jij mag wel temmen over halve gare :o ?

Ik stoor me daar niet zo zeer aan.

Kan me echter de irritatie van Urielle wel erg goed voorstellen.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:44

@Twiggy

Nou de uitleg over hoeveel jij wel niet over hebt voor je paarden en dat je nu pas aan je ontbijt zit dat werkte een beetje op mijn kokhals reflex. Maar goed misschien een beetje kinderachtig van mij.

Ik vind het prima dat jij het daar niet mee eens bent en vind ook vooral dat jij je paard lekker naar buiten moet doen. Ik snap jouw beweegredenen. Mijne zijn anders omdat ik het helaas heb zien misgaan bij paarden die ook gewend waren om buiten te staan in allerlei omstandigheden. Als je dat meemaakt, dan word je voorzichtiger.
Laatst bijgewerkt door Caatje87 op 12-11-13 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Caatje87 schreef:
Nou sorry hoor Sees, maar ik kan echt niet tegen die: kijk-hoe-geweldig-goed-ik-voor-mijn-paard-zorg-en-hoe-slecht-de-rest-het-doet-posts

Ik heb de post van Twiggy nog eens heel aandachtig gelezen en ze haalt in haar post op geen enkele manier uit naar anderen hoor ;).

Urielle

Sees schreef:
Urielle schreef:

Nou netjes van jou. Ik doe dus hetzelfde ;).

Is prima hoor, maar dat had ik al gezegd :D :D :D