[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:53

EstherMe schreef:
Lynn_Nikita schreef:
http://www.ej.nl/products/10000119/8040013/

ik zag net deze, wie heeft deze of kent deze? Hoe sterk zijn ze en hoe worden ze gevuld?
Ik heb namelijk nog een 1000ltr vat waar ik die evt in kan gaan gebruiken maar dan moet die wel goed open kunnen om te vullen en stevig zijn

Ik heb meegenomen om te proberen. Die va de paardendrogist oogt steviger. Maar hij is van boven gemakkelijk te vullen.

Ik heb het net toevallig net binnen.
Mijn andere net is wel vele maler sterker en van betere kwaliteit.
Maar ik denk dat deze ook wel even prima mee gaat.
Ga hem morgen ophangen en kijken of die prettig werkt, denk het wel zo ziet het net er wel uit.

pearlie

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:44

Hoe hangen jullie zo'n slowfeedernet op in een paddock?

Ik zou zelf graag twee van die netten willen hebben in onze paddock/rijbak, paard en shet moeten erbij kunnen maar moet ook veilig zijn.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:08

Toen wij een vierkant net hadden, ging deze tussen 2 bomen. Nu hebben we ronde netten en die hebben we aan takken van de bomen gehangen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:11

Nou, ik heb 3 netten besteld in Duitsland.. 1 van 1 meter, en 2 van 3 meter lang.. Als ik ze heb zal ik wel wat foto's maken. We willen ze op de bodem van de voerbak vastleggen, mijn man had het idee om daar eventueel schommelhaken voor te gebruiken.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:24

Ik heb ej hooinet net opgehangen.
Makkelijk op te hangen maar wel echt heel dunne kwaliteit.
Ben benieuwd hoe lang het mee gaat.
Heb er net met gemak een halve hooibaal ingekregen.
Hij is makkelijk te vullen aan de boven kant en makkelijk daar dicht te knopen.
Wel liet meteen het touwtje van het net los waar mee je het dicht kan knopen maar dat geeft niet heb toch liever stro touwtjes die ben ik niet zo snel kwijt.
Ik kan vanavond wel even een foto uploaden.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:30

@Sanniej_: Heb je ook het vierkante net van 1.20 bij 90 cm? Ik heb die ook en merk dat hij wel redelijk snel stuk gaat als je paard er lomp uit eet... Maar ach, hij is voor mijn paard alleen voor de winter periode en dan koop ik volgend jaar wel weer een nieuwe :')

Ik heb denk ik nu een goede samenstelling voor mijn paard. Hij krijgt nu ongeveer 3 tot 4 plakjes hooi van een klein hooibaaltje, dan is hij voor de helft gevuld. De andere helft vul ik met voordroog. Zijn voorkeur gaat uit naar voordroog, dus hij is eerst de hele tijd bezig om dat er als eerste er uit te plukken. Daarna begint hij maar aan het hooi. 'S ochtends krijgt hij zijn portie voordroog nog van de grond omdat ik daar nog geen alternatief voor gevonden heb. De afgelopen dagen, als ik hem begin van de middag vul, is er de volgende ochtend nog een klein beetje hooi over. Volgens mij begint hij het dus te leren!
Net ziet er dan zo uit
Afbeelding
Afbeelding

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:34

Ja ik heb dat net ook.
Maar heb dus een paar weken geleden zo een duurder net gekocht van 0,90 bij 2m en die was vele malen duurder natuurlijk maar de kwaliteit van die is echt top.
Ik ben zelf nog erg aan het uitproberen kwa voerplekken daarom heb ik die van ej erbij gekocht.
Zodat ik het aanhangernet weg kon halen want dat is echt prut haha.
Als deze manier van voeren bevalt en het net gaat stuk dan koop ik meteen weer zo een duurder net.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:37

Hier een foto hoe mijn ej net nu hangt.
Afbeelding
Heb het net bewust achter het hek gehangen.
In de hoop dat het net minder snel stuk gaat en ze niet proberen uit de kleine opening als nog te eten.

Verder ook een foto van mijn hooiruif.
Afbeelding
Heb er hier twee van in iedere stal 1. Deze hangt zo hoog aangezien dit voorheen alleen de stal van ons paard was en hij anders er boven uit kan eten.
Niet ideaal maar er kan enorm veel in en is ook slow eten de tralie afstand is namelijk ook zo een 3/4 cm.

EDIT: ik zie dat mijn telefoon de foto's omdraait excuses daar voor haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:19

jammer dat het zo dun is, is toch niet heel goedkoop, twijfel nu wel of ik het ga aanschaffen dan

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:34

Als je het voor tijdelijk wilt kun je het dien.
Maar anders zal ik wat meer neer leggen voor zo een dikker net.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:07

Nou mijn netten zijn al binnen.... Maar helaas hebben ze 2 netten van 2 meter opgestuurd ipv de 3 meter netten die ik besteld heb.....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:37

Dat is vervelend, van heunetz? Daar was ik van plan te bestellen, dus je er evt 1 kwijt wilt zou ik hem over kunnen nemen. was ook

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:37

Weten jullie wat de levertijd bij Huck is? Ik heb zaterdag besteld en nog steeds niks binnen -O-

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:03

mysa schreef:
Dat is vervelend, van heunetz? Daar was ik van plan te bestellen, dus je er evt 1 kwijt wilt zou ik hem over kunnen nemen. was ook

Heb nu contact met de verkoper, want wil wel de 3 meter netten.. Deze gaan gewoon terug..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:43

Groot gelijk zeg ze moeten maar beter hun orders nakijken zeg. Hopelijk heb je snel de juiste binnen !

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:59

Ik moet wel zeggen dat mijn paard zijn voordroog net zo makkelijk en snel eet uit dit net als van de grond inmiddels... ik vind het dus niet slow gaan, hij stopt alleen met eten als hij er genoeg van heeft, dus dat onbeperkte bevalt goed. Maar slow.... nee hoor, zo slow als hij het wil. En ik heb de hele dure SMHS netten....

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:16

Hoe groot zijn de mazen Brendaa?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:21

3x3

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:07

Is je voordroog fijn of grof? Hier eten ze het fijnere spul ook bijna net zo snel, over het grove voordroog doen ze veel langer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:11

evt wat mengen met stro?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:18

Ik weet nog altijd niet wat te bestellen bij deze hangnetten van cavalor of zo iets kwam er echt veel verzendkosten bij. Kon dan net zo goed direct een net kopen van 30 euro. Enkel welke dan want wil tocht dat die lang mee gaat :).

Dus geen mazen die uitrekken en makkelijk vullen is een + punt.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:34

Ik ga er vanuit dat het ej net een seizoen mee gaat en daarna versleten is.
Dus het is net wat je zelf wilt.
Bij ej betaal je zowieso ook verzendkosten dus je zit je ook op bijna 40 euro.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:53

Ik ga niet voor een net die maar een seizoen mee gaat dan kan ik net zo goed direct mijn geld in de vuilbak gooien.... mijn ingesteldheid zit op dat vlak anders dan andere mensen vaak.
1 Seizoen is voor mij niet lang... stel dat dat dan 50euro kost al incl. als het dan +2 jaar meegaat dan liever dat dat het jaren mee gaat dan een goedkopere van de EJ die na 1 seizoen kapot is.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:32

Ik heb het witte net van de EJ met 25% korting gekocht (in de winkel dus zonder verzendkosten), voor die prijs vind ik het best een leuk ding maar meer zou ik er ook niet voor over hebben. Het scheelt ook dat mijn pony´s ervaren slowfeeder eters zijn, dus slopen doen ze de boel niet meer :) Uit het witte net kunnen ze wel sneller eten dan uit de dikkere groene netten omdat er meer rek in zit. Maar ik heb 6 slowfeeders (verschillende soorten en maten) voor 4 pony´s dus wat afwisseling is ook wel leuk voor ze.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:34

Ik heb de netten van http://www.heunetzshop.de/ Deze gaan al enkele jaren mee, hangen zowel binnen als buiten, nog geen enkele maas is stuk, er zit een flap aan de bovenkant dus ze kunnen er langs boven ook niet uit eten.