Kokos in de buitenbak??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:04

Het lijkt net of het nog plakjes zijn.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:45

dat lijkt dan inderdaad, want dat waren het echt niet ;)

Pearlgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:16

Mooi ! Wij willen ook een piste aanleggen maar zijn er nog niet goed uit welke zand en dergelijke /D

Majken

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:29

hoe duur is het voor een 20x40 bak ? :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:19

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:32

Hoe groot zijn de stukken die jullie uitgeplozen hebben zeg maar? Zaten daar nog stukjes in, of hebben jullie echt alles los gemaakt?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:51

Afbeelding

zo was het bij mij, misschien kun je het dan een beetje inschatten.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:58

Zaten er bij jou nog 'stukjes' tussen, of waren het echt allemaal losse haren?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:00

ik heb het wel zo goed als mogelijk losgetrokken. zodat je echt plukken 'losse' kokos hebt.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:02

Wij zijn gisteren begonnen met pluizen, maar ik zie hier verhalen staan van mensen die het toch wel snel voor elkaar hebben gekregen. Wij hebben gisteren maar 1 baal gedaan, dus ik heb zo'n vermoeden dat wij iets te 'goed' uitpluizen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:43

bij mij is het losgewerkt gestort, dus ik hoefde er alleen maar kleinere plukken van de maken. ik kan je qua lospluizen dus geen tijdindicatie geven.

iig succes/sterkte met plukken :P

fioona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:56

ik ga dit even volgen! heb net mn kokos gepluisd en vanavond het laatste beetje verdelen...

dan zullen we het morgen moeten frezen, ze hadden al een stukje geprobeerd (mn vriend doet het zelf, heeft zo een ding) en ik vond het er heel gek uitzien...het lag er een beetje als plukken doorheen...niet echt vast of samengepakt...

hoop dat het allemaal goed komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:59

Ik ga het ook zelf doen, dus hoop het ook..

Maar op Paard en Koets vertelde een standhouder mij dat kokos naar de bodem zakt en dan gaat rotten...tja we gaan het zien.

Hadden jullie er ook zoveel rotzooi tussen zitten? Veel donkere klei en grote stukken kokos?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:35

Ik had er wel een paar grotere stukken, maar dat viel opzich wel mee.

Bij mij ligt het er nu een paar weken is, en sindsdien heeft het nog niet geregend :+ Verder gaat het heel goed. Ik sprak een vriendin, en zij vertelde dat afvoeren een ramp was :\ Terwijl ik het juist heb genomen omdat het afvoeren ook niet zo'n probleem zou zijn.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:47

Ik zie trouwens op de foto's (kom er ff tussendoor ;) ) dat jullie allemaal van die losse plukken in de bak hebben liggen.
Een lesklant van me heeft ook kokos in de buitenbak -en die bak is er van òpgeknapt! :j onvoorstelbaar- maar dat zijn allemaal vierkante blokjes zeg maar..

Heeft iemand uit dit topic dit ook of hebben jullie echt alleen maar van die lange plukken?

Ik vind die blokjes wel heel fijn, paarden lopen er goed op, ze zijn veerkrachtig want ik kan ze inknijpen en ze nemen ontzettend goed water op en en houden dit ook goed vast want met die droge periode afgelopen voorjaar/zomer hebben zij (bijna?) niet moeten sproeien terwijl er bij de buren en omstreken niet meer te rijden was... zij konden gewoon heerlijk doorrijden zonder dat het zwaar/stoffig/of wat dan ook werd.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:17

Bij ons ligt het nu 3½ jaar en er is nog niks naar de bodem gezakt; integendeel, het komt eerder naar boven dan andersom!

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:30

De meningen kunnen erg verschillen , maar bij ons op de manege hebben ze het ook en heel veel mensen vinden het rotzooi..ja de bak is erop vooruitgegaan in de zin dat de bodem niet meer zo zacht is en dus wel stabieler..het blijft langer vochtig dus dat maakt het wel fijner..

Het nadeel is dat heel erg veel paarden veel meer struikelen over de plukken, mijn paard is ook al een paar keer achter weggegleden .. en toen we laatst wedstrijd hadden zijn heel veel ruiters naar huis gegaan zonder hun wedstrijd te rijden puur omdat de bak zo slecht was door de kokos die erin lag.

Kan misschien ook aan onderhoud liggen maar veel positiefs brengt het ons niet

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:02

eszsie86 schreef:
De meningen kunnen erg verschillen , maar bij ons op de manege hebben ze het ook en heel veel mensen vinden het rotzooi..ja de bak is erop vooruitgegaan in de zin dat de bodem niet meer zo zacht is en dus wel stabieler..het blijft langer vochtig dus dat maakt het wel fijner..

Het nadeel is dat heel erg veel paarden veel meer struikelen over de plukken, mijn paard is ook al een paar keer achter weggegleden .. en toen we laatst wedstrijd hadden zijn heel veel ruiters naar huis gegaan zonder hun wedstrijd te rijden puur omdat de bak zo slecht was door de kokos die erin lag.

Kan misschien ook aan onderhoud liggen maar veel positiefs brengt het ons niet
`

ik denk dat jullie bak niet goed is gevlakt voor het verdelen en frezen,

want bij mij is hij alleen maar beter geworden,
en ik rijd er maar in met 1 paard,
hij wordt alleen maar beter van veel rijden,
wel heb ik in het begin veel gerold om de kuilen te vlakken,

maar zelfs longeren gaf geen kuilen meer later,
en door regen en slepen wordt hij alleen maar super,

en struikelen over plukken kan alleen als er niet goed gefreesd en gevlakt is

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:19

Hier ook geen gestruikel over plukken kokos
Ik denk ook dat het kokos er niet goed doorheen is gefreesd en daarna goed platgereden
Ik vind het enigste min puntje van kokos dat hij goed vochtig moet blijven

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:42

Ik heb ook kokos door de bak sinds begin dit jaar en vind het echt ideaal.Mijn paard heeft sliding plates ( om beter te kunnen glijden tijdens de stops-western) maar glijd of struikelt niet in mijn eigen rijbak.Enigste lastige vin dik het uitvlakken.Heb daar nog geen simpele manier voor gevonden.Ik rij hem nu aan met de auto,maar dat geeft soms wel wat hobbels,iemand daar nog een goede tip voor?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:51

Ik zou ook zeggen dat er dan niet goed genoeg gefreesd is, bij mij is hij meteen 2 keer gefreeesd, gaat nu heel goed. Er liggen nog maar een paar plukken bovenop, de rest zie je niet meer. Ik twijfel of ik hem nog een keer laat frezen.

Hmmm, lastig catalyst1, bij mij kan de buurman met een trekker en zo'n hele grote rol komen. Dat is nu 1 keer gebeurd, en tot nu toe is hij super.

Bij mij lopen de paarden er trouwens ook gewoon altijd los in, longeren gaat goed, en rijden dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:11

Maar doen jouw paarden ook sprintjes trekken? En hoe sleep jij de bak??

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:02

ik had eigenlijk bijna geen rotzooi ertussen. alleen af en toe een stuk kokos schil.

slepen doe ik niet. in het begin heb ik hem met de auto aangereden, maar dat heb ik nu ook al maanden niet gedaan. (ligt vanaf april ongeveer geloof ik)

glad is het ook niet en stuikelen doet hij ook niet.

catalyst1: ik had na het aanrijden met de auto ook wel eens een beetje hobbels. maar met rijden eigenlijk geen last daarvan.
grotere hobbels trek ik vlak met de hark.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:54

Ja hoor, sprintjes trekken, gek doen, achter elkaar aanzitten. In het begin had je dan wel wat gaten, maar nu al niet meer. Het ligt er bij mij pas in sinds 5 november.
Slepen heb ik nog niet gedaan, toen het net gefreesd was, is er zo'n grote rol overheen gegaan, als dat weer nodig is vraag ik de buurman weer.