Als ik uitga van 100 kilo dan gaan er 7 van mijn baaltjes uit van 15 kilo a 4,50 = 31.5 en dan heb ik de kosten van het wikkelen niet eens. Bij 120 kilo ben jij weer iets gunstiger. Verder heb ik ook geen rekening gehouden met het wat hogere vochtpercentage in voordroog.
Deze zijn echt kurk droog. Vorig jaar betaalde ik 26,50
Hopelijk gaan deze langer mee dan drie dagen voor twee paarden. Die andere waren van een andere leverancier en minder goed. En gok weinig voedingswaarde.
Ik schrok ook nogal van de prijzen. Mijn paarden hebben ook midibalen en doen daar met zijn tweeën nu drie dagen mee. Ze zijn ook niet zo zwaar. Erg droog materiaal Ben blij als die balen 100kg zijn.
Al met al voor 2 paarden wel €100,- in de maand meer kwijt. Ik hoop dat we snel weer aan de grotere balen kunnen.
De prijzen variëren wel zeg. Hier is het echt een stuk duurder en geen fatsoenlijk spul te krijgen (ofja, ik krijg vaak rommel!). Ik zag vandaag weer een weide gehooid en dat stond echt vol met jkk. Ieder jaar weer. En dat gaat naar de fourage handel hier in de buurt. Je zal het maar bestellen....
@Stephanie; Ik ben toevallig tijdig gewaarschuwd dat de hengst schimmel zou zijn. Geen kleurcode was natuurlijk al een beetje gek... wel balen dat ze nu al een melanoom had. Hopelijk blijft het hierbij en is ze nog jaaaaren vrij van melanomen! Is jouw merrie ook een schimmel dan?
Dubbelfun; een spaanse hengst uit Spanje is het geworden. Ik dacht; doe eens gek en kies een hengst uit Spanje! Vers sperma over laten vliegen en in 1 x gepakt! Het aanbod in NL en BE sluit niet mooi aan bij mijn merrie. Veel inteelt zou je dan krijgen. Met deze hengst dus helemaal niet, dus dat vind ik fijn
Indy haar benen zijn helaas nog niet opgeknapt. Niet erger geworden, maar ook niet beter. Ik heb de dierenarts gebeld voor advies en hij wil het nog even aankijken en verder moet ik koelen en is licht laten bewegen ook goed. Voor de zekerheid weidegang ook beperken. Hopelijk knapt het snel weer op!
@Solleke; mijn eerste paard heeft dat ook eens gehad midden in de nacht. De stalhouder was letterlijk uit bed gehoest. Snel naar stal gegaan en da gebeld en laten komen want het was echt heel naar om te zien en te horen. Spuitje gehad met iets en de dag erna niks meer aan de hand. Nooit geweten wat het nou was...
Belker: ik zie een heel fijn plaatje op de foto. Je bent hartstikke lekker bezig joh!
Ooohhh wat een knapperd heb je uitgekozen Dais!! Ben benieuwd wat voor knaps ze ervan gaan maken!
Dais_
Geplaatst: 13-07-23 19:33
Dubbel pearl op zwart als ik het goed zeg, dus enkel doorgegeven zie je daar niks van. Het veulen zal dus alleen maar zwart of bruin kunnen zijn met 1 niet zichtbaar pearl gen.
Ik hou niet van dit soort kleurtjes en in eerste instantie had ik deze hengst laten staan omwille van zijn kleur
@Dais knapperd hoor! Was je nou nog eentje aan het dekken?
Waar laten jullie je hooi testen? Ik ben wel benieuwd heb namelijk constant mn paarden veul te vet, dus wil het wel is testen. Van afgelopen jaar is het op maar de nieuwe baaltjes wil ik graag is weten voor ik eraan begin.
Grote vierkante balen zijn bij ons 17,50 (ex) persen en wikkelen. Ronde balen 18 Kleintjes 0,95 Bundelen van de kleintjes 10 per bundel.
Ik had havens vorig jaar. Nu heb ik twee partijen van 40 baaltjes van eigen gras en van de buren. Vind t eigenlijk te duur om die beiden te laten analyseren. Dus ga het maar voorzichtig voeren en kijken hoe ze het er op doen