Symke schreef:Onze oude ruin heeft net een week al zijn snijtanden eruit en twee kiezen. Gelukkig eet hij goed en idd ook seniores priores. De 18+, een soort heel fijn hooi blieft hij niet. Maar krijgt gewone hooi en voordroog goed weg.
Enige lastige vind ik dat hij niet uit hooinet mag eten, v nu niet super erg,loopt met onze merrie met veulen aan de voet dus onbeperkt is niet erg
Maar ze moeten wel weer op de hooinetten.
En gras eten gaat ook.lastig zo der snijtanden dus dag op wei zonder bijvoeren kan niet
En de shetlander staat nu alleen want die kan natuurlijk niet omgaan met die onbeperkte voedsel voorraad.
Misschien toch maar aan graasmasker dan v shet
Steeds als alles beetje loopt moet je weer aanpassen en improviseren....
Bij mijn paard van 22 jaar zijn half december alle snijtanden en twee kiezen getrokken. Voordroog en hooi eet ze prima, en na een maand mocht ze ook weer muesli e.d. Als het gras niet te kort is, kunnen ze dat ook gewoon eten.
Zij staat samen met een minishet en hebben qua voer heel verschillende behoeftes. Ik heb een haybar in de schuilstal voor het paard. Los hooi gooit ze snel naast de haybar, en dan krijgt de mini teveel. Ik heb een hooinet met 4 cm mazen, en heb daar wat grotere gaten in geknipt. Dat gaat onderin de haybar. Het ophangtouw gaat er aan de onderkant uit en maak ik met een karabijnhaak vast aan de muur. Zo kan ze makkelijk eten, en gooit ze er niets uit. De mini heeft een eigen hoekje waar het paard niet bij kan. De mini krijgt haar hooi in een slowfeeder. En 1-2x per dag krijgen ze een portie hooi om gezellig samen te knabbelen.