Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Xxx schreef:Een paddock paradise is wat mij betreft pas een paradise als de paarden ook echt droog kunnen liggen en ook uit de wind en droog kunnen staan.
Mij maak je niet wijs dat paarden de hele dag en nacht deze ijzige wind en ijzel of sneeuw en regen kunnen waarderen. Koudbloeden en shetlanders kunnen er misschien wel beter tegen maar ik ben heel blij dat mijn paard nu snachts lekker langsuit in een droge grote stal met stro kan slapen. Alle dagen gaat ze de wei op met haar deken op en dan snachts lekker binnen. Ik zie dat mijn paard gelukkig is en dan ben ik dat ook
Ninx schreef:WakuWaku schreef:Een paddock paradise is wat mij betreft pas een paradise als de paarden ook echt droog kunnen liggen en ook uit de wind en droog kunnen staan.
Mij maak je niet wijs dat paarden de hele dag en nacht deze ijzige wind en ijzel of sneeuw en regen kunnen waarderen. Koudbloeden en shetlanders kunnen er misschien wel beter tegen maar ik ben heel blij dat mijn paard nu snachts lekker langsuit in een droge grote stal met stro kan slapen. Alle dagen gaat ze de wei op met haar deken op en dan snachts lekker binnen. Ik zie dat mijn paard gelukkig is en dan ben ik dat ook
Laat haar lekker kiezen, dan weet je het zeker
Xx schreef:Die keus moeten paarden dan wel hebben en ik denk dat er bij vele PP dat niet altijd zo is, helaas.
Maar ik zie hier ook erg goede PP's voorbij komen en het kan dus wel.
WakuWaku schreef:Een paddock paradise is wat mij betreft pas een paradise als de paarden ook echt droog kunnen liggen en ook uit de wind en droog kunnen staan.
Ninx schreef:Ik denk dat er meer pp's zijn met goede schuilvoorzieningen, dan traditionele stallingen met goede uitloopmogelijkheden.
Ik denk dat er juist aan die kant de meeste winst te behalen valt.... laten we ons dus op beter welzijn richten en dieren meer de ruimte geven.
Xx schreef:Ninx schreef:Ik denk dat er meer pp's zijn met goede schuilvoorzieningen, dan traditionele stallingen met goede uitloopmogelijkheden.
Ik denk dat er juist aan die kant de meeste winst te behalen valt.... laten we ons dus op beter welzijn richten en dieren meer de ruimte geven.
Dat ben ik met je eens.
Alleen waar ik mij een beetje over verwonder is dat ik op social media zoveel eigenaren hoor vertellen dat hun paarden zo goed tegen de sneeuw kunnen en dat juist die paarden geen goede schuilmogelijkheid hebben. Dan vraag ik mij af, wie hou je nou voor de gek![]()
Hetzelfde geldt voor paarden in een traditionele stal die helemaal met dit weer niet buiten komen.
Xxx schreef:Ninx schreef:Ik denk dat er meer pp's zijn met goede schuilvoorzieningen, dan traditionele stallingen met goede uitloopmogelijkheden.
Dat ben ik met je eens.
Alleen waar ik mij een beetje over verwonder is dat ik op social media zoveel eigenaren hoor vertellen dat hun paarden zo goed tegen de sneeuw kunnen en dat juist die paarden geen goede schuilmogelijkheid hebben. Dan vraag ik mij af, wie hou je nou voor de gek![]()
Hetzelfde geldt voor paarden in een traditionele stal die helemaal met dit weer niet buiten komen.
pol013 schreef:Ah op die manier. Dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Ik zou in ieder geval geen oog dicht gedaan hebben de afgelopen 2 nachten als ik geen royale schuilstal en droge vloer zou kunnen bieden.
Aan de andere kant 'overleven' die paarden het blijkbaar ook gewoon goed. En heb ik me er ook over verwonderd hoe prima de paarden het blijkbaar vinden dat er sneeuw op hun kont geplakt zit.
Robijntjah schreef:Dat ben ik zeker met je eens maar ik ga mezelf herhalen.
Waar paarden lopen is onderhoud nodig. Zeker met de steeds natter wordende winters kun je het niet altijd in alle omstandigheden helemaal droog houden.
Soms moet je eerst weten wat werkt op je plek om dat overal te kunnen toepassen.
Dus ja, op veel plekken was het een blubber deze winter, er is ook bizar veel water gevallen
Wij gaan dan ook zware verbeteringen aan brengen komend voorjaar. Alsnog vind ik het beter dan op stal.
- ze konden/kunnen altijd droog staan (overdekt en met droge voeten)
- ze kunnen ergens droog liggen
- ze hebben altijd eten en drinken