Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 14:29

Meer foto's!
Ben het eens met mijn voorgangers, een leuke drone video of slides van het bedrijf geven meteen een goede impressie.
En ik mis fotos van jullie! Misschien een leuke familie foto dat jullie allen een paard vasthouden? Jullie dravers, fjorden en eigen fok?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:18

Ik zou bij Wat bieden wij? eerst een opsomming plaatsen van alles, en daarna pas per faciliteit een foto/toelichting.

En ik zou op de homepagina een zin toevoegen in de trant van: Bij ons staat een ongedwongen sfeer voorop, zowel recreanten als wedstrijdruiters voelen zich thuis. Denk aan lekker buitenrijden, grondwerken of juist fanatiek trainen in de bak. En dan een foto(reeks) waarop je een dressuurruiter, menner, western ruiter, grondwerker etc ziet.

En denk ook even na wat je doel is met de website. Is het mensen overtuigen om een rondleiding te komen doen? Of juist voorkomen dat iedereen maar een rondleiding aanvraagt en dus van veel info vooraf voorzien? Of zorgen dat mensen uberhaupt van jullie 'horen' als ze op zoek gaan naar een stal?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 18:52

Ah, super waardevolle tips fijn!

De prijzen pagina is nog in ontwikkeling maar die komt er zeker. Het is voor ons ook helemaal niet fijn om mensen aan de telefoon te hebben of op een rondleiding te hebben met een ander budget :) . Ik geef inderdaad nu al 3 tot 4 rondleidingen per maand en zou dat graag inperken ook :o

Er komen nog 2 filmpjes aan waarin we onszelf en ons bedrijf voorstellen, dat past ook wel bij jullie opmerkingen denk ik?

Die opmerking van de FAQ moest ik keihard om lachen, prachtig voorbeeld van mijn eigen bedrijfs blindheid :D

@Celebi, altijd welkom maar ik snap ook dat je meer te doen hebt :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 18:55

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 20:39

Wauw _/-\o_

Mooi gedaan en uitgelegd!
Zeker onderste filmpje is iets wat mij al enorm aanspreekt.
Aparte groepen, heel verstandig . De ruime keus die er is.
Helemaal top

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 21:04

Mooie filmpjes! De eerste geeft echt goed aan hoe jullie er in staan. En de tweede geeft over een onderwerp meer uitleg. Heel fijn. Ik zeg nog meer van zulke filmpjes over verschillende onderdelen van het bedrijf!

En ik denk dat investeren in een goede fotograaf echt meerwaarde heeft. En dan inderdaad wat in scène gezette foto’s laten maken. Zoals hiervoor iemand zei over lachende mensen die een paard poetsen. Zodat iemand denkt daar wil ik ook mijn paard staan poetsen. Dus laten zien hoe mensen jullie accommodatie tot volle tevredenheid gebruiken.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 21:39

Ik zou ook een dag een fotograaf langs laten komen. En van alles foto's laten maken.
Veel bedrijvigheid en veel mensen en paarden vast leggen.

Ook een foto van jullie samen met paarden en machines erbij. Zoals jullie zijn en doen.

stuur je even een voorbeeld.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 08:25

Ik ben ook een beetje aan het kijken voor een website dus ik lees even mee :+

Goede foto's zijn inderdaad wel belangrijk. Of zoals al genoemd een filmpje (al dan niet gemaakt met een drone) waar je dan tekst en uitleg kunt geven over dat wat we zien zoals je 2e filmpje.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 08:38

wat een leuke filmpjes! heel duidelijke uitleg zo.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 14:01

Wat grappig ik zie mijn oude manege instructrise op je filmpje.
Ziet er goed uit.!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 16:22

Leuk en duidelijk, die filmpjes.
Dat paard in de paddock, die met die zwarte bak staat te klieren, is dat Elrow nog?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:09

Die filmpjes zijn super!! Lekker hoog op je website zetten. Leuk dat Roy er ook echt in zit.

Enige puntje wat ik me nog bedacht.. Het komt wellicht wel wat over als een 'drukke' stal, maar zo heb ik het nooit ervaren bij jullie. Je reed vaak zat alleen in de bak.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 15:44

Wat een leuke reacties! Zal vanavond ook even voor de PBs gaan zitten!

Ja ik denk dat het bij ons niet druk is doordat we een brede accomodatie hebben, maar we zijn natuurlijk wel gewoon groot qua aantal paarden. Denk je dat het beeld nu niet klopt?

Nee, Elrow was iets kleiner en breder :D

Grappig bekenden op de film, de wereld is ook klein haha.

Lastige van het filmpje vind ik wel dat we zo snel ontwikkelen dat er nu al dingen niet meer kloppen/verouderd zijn. Maar dat is dan maar zo :o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:01

Tof zeg die twee filmpjes!!!
Pensionstallen hebben vaak beroerde website maar ik denk dat de jouwe straks prachtig is! Echt zo eentje waarvan je thuis rustig kunt kijken en voelen waarbij evt de laatste stap is: het in het echt ervaren. Terwijl je alles al weet.

Ik weet niet of jullie regels hebben kwa bezoektijden voor de eigenaren? En het uit het land halen en weer terug zetten onbeperkt of bijv na 14.00 niet meer terug de wei in? Buiten/binnenzet tijden. Springen / vrij gooien wel of niet. Lichten aan/uit hoe laat. Wc. Hoeveel hooi, en hooinet stal of niet? Dekenrekken? Voerton/voerruimte? Mesten/opstrijken etc. Bak reserveren voor lessen/lessenboek, digitaal voor iedereen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:03

Ik heb ook altijd het idee dat het bij jullie altijd wel "druk" levendig is. Maar blijkbaar heb ik dit ook verkeerd in mijn hoofd?

Natuurlijk, op social media komen ook de grote dingen naar voor. Evenementen, wedstrijdjes, dingen in groep uitgevoerd, grote werken, etc.

Maar de klanten die in de winter na 17 uur komen en alleen staan te poetsen en in de binnenbak zijn omdat de rest al lekker op de bank zit bij wijze van, die en de daar bij horende rust zal je natuurlijk niet echt "zien" als buitenstaander...

Ik zei de vorige keer bij het bezoekje van, ik zou hier verdwalen, maar ik denk dat dat ook net het fijne ervan is, doordat je alle kleine "dorpjes" hebt, heb je wss ook niet het gevoel dat het druk is. Wat je bijv bij een mega loods met alle boxen erin wel zou hebben omdat je alles en iedereen ziet bewegen.

Misschien is het wel leuk om per "dorpje" een "dag in het leven van " te maken. Bijv een paard die daar gestald staat en die even verteld hoe zijn gemiddelde dag eruit ziet, hoeveel mensen er bij hem passeren, etc. En dit dan per "afdelingetje" zeg maar?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 23:02

Ik zag in het begin heel erg op tegen de grootte, kwam van een heel klein stalletje namelijk.

Waardoor het niet zo groot/druk lijkt is dat de mensen heel verspreid over de dag komen. D'r zitten best wat mensen bij die niet elke dag komen en er zijn meerdere plekken om te poetsen, waardoor je niet bij elkaar op de lip staat.

Ik bekend ook meteen eerlijk, ik ken, na 3 jaar, echt niet iedereen. De vaste mensen, die vaak op zelfde tijdstippen zijn als ik, die op dezelfde plek poetsen als ik, die dezelfde buitenrit ambities hebben, of waarvan hun paard bij die van mij in de loopstal staat, dat zijn de mensen die ik ken en waar ik mee om ga/mee praat.

Van de 100 (paarden en dus eigenaren) ken ik er denk ik zo'n 60, waarvan ik er 20/30 ook echt af en toe spreek (meer als hoi/doei).

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 11:18

Heel erg goed filmpjes!
Welke punten je aanstipt, uitgelegd op een manier die bij jullie past en goed ondersteund met beelden.
Vooral ook de combi waarin je in een andere video wat meer uitleg geeft over hoe en waarom. Zoiets moet je inderdaad niet in 1 video willen proppen.
Dát je zo veel uitleg geeft laat meteen zien hoe serieus jullie bezig zijn met klanten/kennis/paarden.

Op de langere termijn zou ik die stoffige beelden misschien wel vervangen door iets fijnere plaatjes. Niet omdat je moet 'liegen' maar omdat die hoeveelheid stof waarschijnlijk vooral representatief is voor zomer 2025 en niet voor alle zomers.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 12:22

Ik heb mijn lijst gestuurd. Nog niet naar de video's gekeken trouwens, maar kan me goed voorstellen dat die heel fijn zullen werken.

Denk dat je met het juiste beeldmateriaal echt iets kan maken. Oh en misschien leuke reviews/klantervaringen delen op de site. Dat doet het natuurlijk ook goed. Ik vond het altijd een hele gemoedelijke plek ondanks het formaat. Vaak zeggen mensen dat ze niet bij jullie willen staan vanwege de grote van de stal en eigenlijk zeg ik dan altijd steevast dat je daar niks van merkt doordat je zoveel kleine blokjes hebt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 12:41

Hannanas schreef:
Ik weet niet of jullie regels hebben kwa bezoektijden voor de eigenaren? En het uit het land halen en weer terug zetten onbeperkt of bijv na 14.00 niet meer terug de wei in? Buiten/binnenzet tijden. Springen / vrij gooien wel of niet. Lichten aan/uit hoe laat. Wc. Hoeveel hooi, en hooinet stal of niet? Dekenrekken? Voerton/voerruimte? Mesten/opstrijken etc. Bak reserveren voor lessen/lessenboek, digitaal voor iedereen?

Ik mis ook deze informatie ongeveer moet ik zeggen:) wat kan en mag allemaal wel en niet?

Mag ik als klant zelf mesten en zelf hooi pakken, gaan jullie mijn muesli met vijf poedertjes erin ook voeren, kan ik de bak boeken als ik wil springen of grondwerk doen etc.

Mijn ervaring met grote pensionstallen is dat er vrij zwart witte regels gelden in veel opzichten, hartstikke logisch want je kunt je beleid individueel gaan aanpassen bij 5 paarden en eigenaren maar niet bij honderd. Mijn vorige stal had ook iets van 100 paarden in pension en ik vond het iig heel fijn dat de regels heel duidelijk waren vanaf dag 1, geen "er is veel mogelijk" maar meer "wij doen het zo en als het niet bevalt dan wegwezen" ook al werd het uiteraard net iets vriendelijker gebracht :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 13:12

Maar moet dat allemaal op een website?

Ik zou dat prima kwijt kunnen in de FAQ hoor, daar niet van. Wij zijn ook duidelijk, want dat moet bij 100 man. Maar ik denk dat sommigen vragen zo specifiek zijn dat die over de app of bij een rondleiding moeten?

Als iedereen zegt nee dat wil ik weten kan ik prima een stuk accomodatie/dekenrekken etc. gebruik kwijt op de site.

Soms denk ik: mensen zouden van te voren de stal regels willen lezen,maar... dat zijn er best veel en krijgt iemand dan niet een verkeerd beeld van je stal? Moeilijk :o

Er komt nog een aparte pagina aan voor ons voerbeleid, maar we zijn achter de schermen ergens mee bezig, dus daar moeten we het eerst over eens zijn voordat ik een pagina maak.

Ja zomer 2025 was drama, maar toen waren bijvoorbeeld ook de bak en de cirkel nog oud. Maar ik denk ook wel: als ik het niet 'te perfect' maak,is het tenminste reëel :') .

@Crista, ik herken wat je schetst. Ik denk dat er van de 100 klanten ook gewoon 15 zijn die ik zelden zie. Dat is ook prima. Die komen 1 x per week ofzo. Dan heb je er zo'n 15 die eigenlijk gewoon op zichzelf zijn, die komen voor hun paard en eigenlijk houden die zich wat afzijdig. Dat is ook prima natuurlijk, kan ook gewoon.
Dan heb je er altijd 1 of 3 ofzo waarvan je denkt: die passen net niet lekker in de groep. Ja, dat is nou eenmaal zo. Probeer je voor te zijn met rondleidingen maar lukt nooit 100%

En de andere 70, daar hangt het net vanaf of je inderdaad elkaar veel treft/ disciplines deelt etc.

Dus ja, het is levendig en soms ook wel druk,maar ik denk gewoon echt dat het niet dramatisch is op ons erf meestal :')

Dag in het leven van stond inderdaad op mijn lijst voor volgend jaar, als extra, om eigenlijk een paard te volgen, leuk dat jullie dat ook benoemen!

We gaan sinds januari trouwens wat nieuws introduceren, een spreekuur. Ik heb hier al eens eerder gedeeld dat ik het echt zwaar vond om constant aangesproken te worden. Ik hoop dat dat voor klanten prettig is, omdat ze weten dat er dan echt ruim de tijd is. En voor ons zodat we iets meer regie hebben over onze eigen tijd.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:22

Jullie hadden toch een heel infoblad aan regels die je meegeeft bij de rondleidingen? Je zou natuurlijk wel een kopje in de FAQ kunnen maken met 'Is er een overzicht van alle regels' met daaronder een linkje naar de PDF. En eventueel ook onder je aanbod bij pensionstalling kun je diezelfde link weer gebruiken. Mits je de regels bij voorbaat al wil delen natuurlijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:50

Ik zou die informatie zeker op je website zetten. Idd bijv met een link naar de pdf. Pdf regels. Pdf dagelijkse gang van zaken. Enz. Lekker duidelijk vooraf.

Je gaat net als met een huis, een contract aan voor je paard. En waarbij je ook van de socialehuur/vereniging van eigenaren etc vooraf de regels/verplichtingen kunt inzien.

Wellicht scheelt dat sowieso ook al vragen bij staande klanten. Alles alles vooraf maar ook tijdens gewoon helder is. Dit is het.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 22:46

Hmm qua drukte, je ziet nu beelden waarop er op alle plekken minimaal 1 iemand bezig is (logisch, een drafbaan met paard erop is leuker dan zonder paard erop), en die zie je ook van dichtbij, en daarnaast zie je diverse activiteiten in groepjes. De realiteit, in mijn herinnering, is dat er heel vaak ook 'lege' faciliteiten waren als je om je heen keek. Of het kwam zo over, want dan was iemand helemaal achteraan de drafbaan ofzo. Ik mis misschien een beetje het ruimtelijke dat jullie terrein heeft.

Ook zie je bij de weidevideo echt een groep mensen klaar staan om de paarden los te laten. Als pensionklant weet je dat iedereen zich daarna weer verspreidt over het terrein en er nog maar een paar mensen hooguit "in jouw buurt" overblijven. Zo stond ik vaak helemaal alleen te poetsen "in mijn stalgang". Maar als je jullie terrein niet kent, kan ik me voorstellen dat je dat nu niet uit de video haalt.

Ik zou zeker de beelden niet weghalen, daar zijn ze veels te leuk voor, maar misschien kun je dit wel ergens nog in verwerken ofzo. En misschien is het ook wel gewoon verandert tov mijn herinnering van 15 jaar terug :D