Zeewater werkt top! Mijn merrie haar staart is nog nooit zo schoon geweest als toen ik door het water ging. Helemaal niet geel meer. Kan geen shampoo tegen op.
Paar maanden geleden voor het eerst dotjes proberen maken bij mijn draver en lange manen vond het wel een leuk resultaat!
Jester_
Geplaatst: 30-09-17 10:23
Waarom neem je dan geen emmer en een kilo zout mee ipv zeewater? dat zou toch hetzelfde moeten werken
Zout bijt gewoon schoon, kijk maar met wondjes
Josien_
Geplaatst: 30-09-17 11:56
Wij zijn één keer een weekend naar zee geweest, inderdaad prachtige witte voetjes! En mokplekjes bij thuiskomst . Geen idee of het toeval is, maar was toen voor het eerst en is daarna na een goede behandeling ook niet meer teruggekomen.
Wat mij elke winter opvalt: sneeuw krijg je ook mooie schone hoefjes van. Lijkt of dat ook een soort van uitbijt. Vooral de onderkant. Wel verse mooie sneeuw natuurlijk.
xRivaldo
Geplaatst: 30-09-17 12:51
ELUNA schreef:
Paar maanden geleden voor het eerst dotjes proberen maken bij mijn draver en lange manen vond het wel een leuk resultaat!
[ [url=m/KpJcrZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Staat inderdaad erg leuk!
Jaime_
Geplaatst: 30-09-17 15:12
Rije schreef:
Wat mij elke winter opvalt: sneeuw krijg je ook mooie schone hoefjes van. Lijkt of dat ook een soort van uitbijt. Vooral de onderkant. Wel verse mooie sneeuw natuurlijk.
Helemaal waar! En ook mooie droge hoeven, sneeuw/vorst is top bij rotstraal enzo.
Paard is weer kaal. Wat is ze er enorm van opgeknapt heeeerlijk.
Zeewater en sneeuw. vooral sneeuw geeft heerlijke schone voeten. En idd goed bij rotstraal. De boel droogt gelijk uit.
Heleennn
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 15:22
Ik ben heel erg aan het twijfelen om al te gaan scheren. Aan de ene kant wil ik mijn paard nog geen dekens opgooien, maar aan de andere kant zweet ze echt al wel heftig na een uur doortrainen. Ik wil ook niet de eerste op stal zijn die gaat scheren haha Ik denk dat ik voorlopig nog even wacht tot al de rest geschoren heeft.
Ja geen idee, ik heb vorig jaar pas eind oktober geschoren... Ik doe het wel erg graag maar degene op stal die altijd snel scheren hebben ook nog niks ondernomen. Ze staan ook nog op de weide dus wil haar zonder deken kunnen buiten doen. Ik ben al wel flink aan het afspoelen en wassen ter voorbereiding Dan glijdt de tondeuze er weer doorheen straks.
Ja ik zet ze sws in jachtmodel, maar dan moet ze nog steeds een deken op hoor. De buik en flanken zijn dan voor de helft mee kaal. En wil meteen het goeie scheren dus ik wacht geduldig af
Ik scheer dat altijd weg. Zoveel haar is dat niet en als dat schuurplekken moet voorkomen zou ik eens kijken naar je zadel/dekje
maya12333
Geplaatst: 30-09-17 19:18
Mijne is vandaag ook geschoren. Laat alles kaal, dus niks bij de zadelplek en ook het hele hoofd. Vanmiddag werd hij ook nog even gemasseerd dus geen goede foto gemaakt.
Anoniem
Geplaatst: 30-09-17 19:22
Hij staat wel lekker te genieten
Peelie
Geplaatst: 30-09-17 19:55
Eline_S_S schreef:
Peelie, laat jij ook zo'n stukje 'zadel' over? Ik vind dat echt ontzettend lelijk, maar ben bang voor schuurplekken oid als ik het wel weg scheer..
Ik scheer altijd alles weg. Ik snap ook nooit zo goed waarom je het zou laten zitten. Als je het om de schuurplekken moet laten dan kan je je beter afvragen of je tuig wel goed past imo.
Oh oke. Wat is dan de reden dat ze dat altijd over laten? Ik dacht dat het was omdat het zadel anders kon gaan schuren. Dan ga ik het ook gewoon lekker helemaal kaal scheren
Volgens mij is dat gewoon ouderwets.. Ik scheer het ook altijd weg.
PanamaD
Geplaatst: 30-09-17 20:24
Hier vandaag paard heerlijk gewast. Het wassen is pas echt leuk als je vieze bruine zeep eraf ziet komen!! Ze was zo vies, zand blubber en zweet. Ben blij dat ik eindelijk heb kunnen wassen.
Before
En omdat het al best donker was is het resultaat niet goed te zien dus die hou ik nog even geheim Maar ze staat iedergeval heerlijk super de luxe onder haar BOT deken op stal vannacht