Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:56

Oh heeerlijk!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:11

Oef jeetje wat gaan jullie hard !
Heb een poging gedaan mee te lezen maar er is een hoop gebeurd zo te zien !

Hier hebben we het erg druk gehad met het huis, we hebben funderingen gestort wat dak draagbalken vervangen vloeren deels er uit gebroken etc etc.
Het moest allemaal snel snel wand de metselaars zouden vandaag komen (niet dus...)
Maar goed het heeft wel voordelen gehad ik heb vandaag geen reet uitgevoerd.
Morgen ga ik wel weer verder..
Eerst maar eens mijn paarden fatsoeneren gezien die ook al 2 weken verwaarloosd zijn (niet dat zij dat erg vinden :+ )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:35

Ben blij als het eindelijk gras-groei-weer wordt!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:05

Daar zal ik ook heel blij mee zijn !!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:24

Wat regen zog hier goed zijn. Snachts dan graag
druk bezig geweest rommulus

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 08:27

Heerlijk op de hei! Wij gingen door het bos :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:31

De hei begint hier gewoon aan het einde van de straat, lekker makkelijk dus. Het wordt alleen heel moeilijk om zonder shet te vertrekken. Toen ik nog met mijn paard reed, ging hij wel even over de rooie als ik vertrok, maar sinds die ziek geweest is en ze beiden in de kliniek gestaan hebben, wordt hij helemaal gek als hij moet achter blijven. Nu ze met 3 zijn, had ik trouwens verwacht dat mijn shet gewoon bij mijn oudste ruin ging rondhangen als ik met mijn veulen op stap ga. Maar nee, hij flipt gewoon helemaal door en staat te brullen tot ik terug ben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:08

Is dat niet een kwestie van wennen? wat mooi om de hei zo dicht aan huis te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:53

Lynn_Nikita schreef:
Is dat niet een kwestie van wennen? wat mooi om de hei zo dicht aan huis te hebben

Ik vrees, mijn shet kennende, dat het meer koppigheid en aandacht vragen is. Mijn ruin is nooit een knuffel geweest, dus was hij mijn knuffel maatje. Nu heeft hij pech dat mijn veulen gek op aandacht is en mijn shet me dus moet delen. Op de wei kan hij er ook niet tegen wanneer ik me enkel op mijn veulen focus, terwijl hij er geen probleem van maak als ik even bij mijn oude ruin ga kroelen (sinds hij ziek is wil hij wel wat knuffels). Soms denk ik eraan om ze beide mee te nemen, maar op de wei maken ze achter mijn rug al ruzie als ik met 1 van de 2 iets wil doen, denk dat ze me buiten gewoon in 2 trekken. :+

De hei is super, heb er alleen te paard nog niet veel van kunnen genieten. We wonen hier nu 3 jaar en toen we hier pas waren, moest ik stoppen met rijden tot mijn lichamelijke klachten opgelost waren. Na mijn operatie heb ik max 3 keer gereden en toen werd mijn ruin ziek. Ik kijk er dus echt naar uit om binnen 2 of 3 jaar er met Quick op uit te kunnen trekken.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:54

Onze grond is 2 weken geleden ingezaaid iemand een ideetje hoelang het duurt voor het gras gaat zijn :)

@SVRL opbouwen geen optie ? heb er geen ervaring mee hoor kan me wel voorstellen dat het erg vervelend is om hem zo achter te laten.

Iris_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:02

Hallo, mag ik me hier ook melden? Ik lees al heel lang mee in dit topic, maar had tot op heden nog geen account. Ik ben Iris, 30 jaar en trotse bezitter van een haflinger en een welsh pony. Ik heb nog geen paarden aan huis, maar dat zit er eindelijk aan te komen! Wij hebben zo goed als zeker ons huis verkocht en zijn dus nu op zoek naar een plekje in Limburg waar we de paarden aan huis kunnen gaan houden. Omdat ik hier al zoveel nuttige tips voorbij zag komen, heb ik besloten me eindelijk maar eens te melden.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:19

Welkom !

Vanwaar ben je ? Zoeken jullie een huis met grond ..

Iris_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:27

Dank je!
We wonen nu in Heel, maar de bedoeling is om ergens tussen Susteren en Roermond een huis te zoeken. Grond is inderdaad een vereiste. We zoeken iets met minimaal 5000m2 erbij.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:32

Hebben wij vorig jaar ook gekocht, maar dan in de vorm van bouwgrond. Ben van België dus kan je helaas niet verder helpen qua immobiliën maar succes zou ik zeggen ! ;)

Iris_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:35

Dank je wel! Daar hebben wij ook wel naar gekeken, maar dan kom je uiteindelijk wel heel duur uit, zeker met zo´n grote kavel, geen idee of dat in Belgie anders is.
We zijn naar een aantal bouwbeurzen geweest, maar de prijzen van nieuwbouw vielen ons toch wel tegen. Overigens hebben we zelf geen linkerhanden, dus flink klussen is ook geen probleem

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:43

Iris_82 schreef:
Hallo, mag ik me hier ook melden? Ik lees al heel lang mee in dit topic, maar had tot op heden nog geen account. Ik ben Iris, 30 jaar en trotse bezitter van een haflinger en een welsh pony. Ik heb nog geen paarden aan huis, maar dat zit er eindelijk aan te komen! Wij hebben zo goed als zeker ons huis verkocht en zijn dus nu op zoek naar een plekje in Limburg waar we de paarden aan huis kunnen gaan houden. Omdat ik hier al zoveel nuttige tips voorbij zag komen, heb ik besloten me eindelijk maar eens te melden.

Putbroek al gezien? Weet jullue budget niet. Flink klussen maar genoeg grond en ligt tussen Susteren en roermond

Iris_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:08

Ik weet niet zeker welke je bedoelt, Lynn_Nikita? Vlaskuilse weg?
We gaan komende week wel bellen om een bezichtiging af te spreken in Posterholt. Laatst bij een huis daar geweest, maar daar ligt de grond niet direct aan het huis. Er staat sinds een paar weken ook een gaaf huis vlakbij te koop, dat ideaal zou zijn.
http://www.funda.nl/koop/posterholt/hui ... straat-25/
Zelfs met PP, wat ik al heel lang wil!

Budget hangt een beetje af van wat er moet gebeuren, maar max. rond de 350.000 euro. Jammer dat op het moment de keus een beetje beperkt is, eerder stonden er meer huizen te koop.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:16

:wave: leuk dat je op zoek bent naar een huis met grond.

Wij zijn ook op zoek. :) maar we willen absoluut geen klushuis en op de 1 of andere manier lijkt het wel alsof alleen hele oude mensen die sinds 1970 niks meer aan het huis hebben gedaan willen verkopen :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:15

Idifix, m'n buren hebben het eind maart laten frezen en opnieuw in laten zaaien.
Het is nu nog een zielige bedoening.
Dus ik vrees dat het nog wel even gaat duren.
Snachts is het nog best koud en over dag ook nog niet zo heel warm.
Daarbij valt er (hier iig) bijna geen regen dus groeit de boel ook niet :(
En het ligt natuurlijk ook aan de grondsoort.
Wij zitten op super droge zandgrond dus kalken is echt een must hier. En regen natuurlijk

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:02

Als het goed is is morgenmiddag ons graszaad er en wordt het ingezaaid. Maar het is idd nog erg koud en het gras groeit eigenlijk nog niet. Verwacht dat het wel een paar maanden gaat duren voordat ik daar een beetje fatsoenlijke grasmat heb liggen. Moet ook de tijd geven om het een beetje te laten wortelen.

Ik zei al grappend dat ik de paarden er wel tegen November op ga laten :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:06

Iris_82 schreef:
Ik weet niet zeker welke je bedoelt, Lynn_Nikita? Vlaskuilse weg?
We gaan komende week wel bellen om een bezichtiging af te spreken in Posterholt. Laatst bij een huis daar geweest, maar daar ligt de grond niet direct aan het huis. Er staat sinds een paar weken ook een gaaf huis vlakbij te koop, dat ideaal zou zijn.
http://www.funda.nl/koop/posterholt/hui ... straat-25/
Zelfs met PP, wat ik al heel lang wil!

Budget hangt een beetje af van wat er moet gebeuren, maar max. rond de 350.000 euro. Jammer dat op het moment de keus een beetje beperkt is, eerder stonden er meer huizen te koop.

Ik ken t huis. Ik zou t nl kopen voor t op de markt kwam is van bekenden. Koop gaar niet meer doir nu.
Nee niet Vlaskuilse weg Annedaalderweg

Ons huis nl ook verkocht en zoeken in dezelfde regio idd niks te koop helaas. Of alemaal bouwkundig niet in orde

Ben jij bij dat boerderijtje geweest op de voorsterstraatweg? Is ook uit de vekoop dr dochter gaat er wonen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:14

Lynn_Nikita jazeker !
We gaan vrolijk door !!
Ik zal zodra de boel een beetje geordend is eens foto's maken dan hebben jullie een idee :D

Ohhh heerlijk heide pal aan de deur !
Wij zochten ook een huisje aan het drents friese wold maar dat was gewoon niet te betalen en ons budget is niet heel erg hoog helaas.
Maar we zitten er nu wel dichtbij 15 min met de trailer en we hebben hier ook wel wat uitrij mogelijkheden voor de korte ritjes.

Welkom Iris_82
Huizenjacht is erg leuk !
Tenzij je zoals wij 5 jaar aan het zoeken bent geweest :+
Vent wilde ook geen grote klus woning maar we wonen nu in een halve zandbak :+
Maar het gaat wel erg mooi worden!

Opnieuw doorzaaien wilde ik hier ook dit jaar gaan doen maar zijn we nog niet aan toe gekomen..
Ik moet zelfs nog bemesten ed...
Misschien dat ik het doorzaaien pas volgend jaar ga doen..
Ons hele perceel ligt bijna een meter hoger dan de rest van de directe omgeving en het is hier best vruchtbaar dus we zitten hier ernstig goed wat dat betreft :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:23

rommulus schreef:
Wij zochten ook een huisje aan het drents friese wold maar dat was gewoon niet te betalen en ons budget is niet heel erg hoog helaas.
Maar we zitten er nu wel dichtbij 15 min met de trailer en we hebben hier ook wel wat uitrij mogelijkheden voor de korte ritjes.

Wij zoeken ook bij het DFW, maar ook Veluwe / Ginkelse Hei. Helaas is dat laatste echt duur. DFW gaat soms nog wel; zo staat er net een huis te koop wat voor ons heel goed zou zijn, maar nét effe te duur. Zo jammer :( Ter compensatie gaan we nu een paar dagen vakantie houden bij het DFW, met de pony's :)
Niet dat we nu slecht zitten hoor! Vanmorgen vroeg (9u op stal weg) een leuke rit gemaakt van bijna 15 km. Onderweg ook de schaapskudde nog even tegengekomen <3

Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:34

Voor ons was dat idd ook steeds net te duur of net i budget maar te weinig grond en ik wilde gewoon perse minimaal een halve ha het liefs rond de volle ha.

Ach als we hier klaar zijn en er komt een gek die er genoeg voor bied hier hebben we meer te makken :+

Waar ga je heen ??
Zorgvlied ???

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:06

@ Iris82 jawel verschrikkelijk duur maar ik werk dichtbij de waalse grens en daar is gelukkig alles nog een stuk goedkoper. Ervoor ook eerst naar huizen gezocht met grond maar op een of andere manier was er wel altijd iets mee dus hebben het dan maar laten varen en met wat geluk dit kunnen kopen. Hopelijk vind je iets leuk !

@ClaudiaHs, ja ik ben gaan kijken hier en daar zag ik een sprietje maar verder niets .. ja, veel regent het niet idd. Het is kleigrond dus als het niet veel regent is dat echt zo droog.