Was ik druk aan het google net over hoe ik me wei wat leuker kan maken. Kom ik toch weer op bokt uit.
'Even' het hele topic doorgespit. Lijkt leuk dit, maar ik heb een postzegel wei. Zie hier voornamelijk vrij grote voorbeelden. Een wei van 50m bij 50m heb ik nog niet gezien.
Hoe het nu is:

De grijze punt is gewoon modder nu. De weide zelf is vrij voedzaam, dus ik weet dat er met een goede maand straks wel weer gras opstaat, maar met 1 regenbui loopt het deel rechts bij de stal weer onder.
De punt helemaal links bevat eigenlijk nooit gras, dit door de bomen die alle zon wegvangen.
Met een beetje tekenen kom ik op dit:

Normaal zou het waarschijnlijk zo zijn dat een hele cirkel het beste was. Maar door die rare bomenpunt blijft er dan wel heel erg weinig gras over in de zomer. De keuze zo en niet het pad aan de voorkant heb ik gedaan mede om de verhoging. Ze blijven het heerlijk vinden om daar in de zomer tegen op te rennen en dan aan de andere kant weer naar beneden. Waarschijnlijk zullen ze dit in de herfst en de winter minder doen, maar de kans dat het modder word is niet zo groot.
Naja, ik ben heel benieuwd wat voor suggesties, aanvullingen jullie hebben. Wil de wei graag leuker voor ze maken.