Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:38

Ik ga morgen naar de buitenbak van de vereniging. Hopen dat die te doen is...ligt net een nieuwe bodem is dus duimen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:54

Dat is dan weer het voordeel van lid zijn van de vereniging!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:30

Hier had het afgelopen nacht al flink geregend en vanochtend ook nog eens. Glad was het gelukkig niet.

Bij thuiskomst stond de paddock weer blank, maar de dompelpomp werkt nog dus de grootste plas is al richting sloot :-).

Morgen sluit ik ook het water weer aan, dat doe ik liever bij daglicht. Ik ga dat zeulen met gieters niet missen hoor! :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:37

Hier is alle sneeuw ook zo goed als weg. Grond is wel nog bevroren met daar bovenop gesmolten drab.
En het mijnenveld aan poep komt tevoorschijn (met name bij de varkens). :')

@Lynn, hier goede ervaringen met bruikleen, maar wel van andere kant.
Ik heb mijn merrie een jaar in bruikleen gehad en inmiddels is ze alweer bijna 15 jaar in mijn bezit :)

Hier mensen ervaringen met hoefschoenen om mee te wandelen?
De merrie is sinds haar pensioen echt te dik en met alleen voeding aanpassen kom ik er niet. Ik wil net haar gaan wandelen (ook goed voor mij) maar ze staat al bijna te kort en ik wil haar niet terug op ijzers.
Dus zat aan hoefschoenen te denken.
Zou niet voor meer dan een uurtje per dag zijn.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:39

Ik heb voor Dids 6 jaar terug easyboots gekocht.ik vind ze ideaal. Zitten stevig genoeg, geen last gehad. Hij is er op boomwortels etc niet heel handig mee, maar dat is ie met kale voeten ook. :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:44

Mijn merrie heeft equine fusion active, mijn ruin Renegade Viper. Ik ben over beide soorten wel tevreden. De fusions dempen beter.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 07:50

Ik heb voor x ook hoefschoenen. Dit zijn heel eenvoudige, die eigenlijk inmiddels wel aan vervanging toe zijn ook, want ik gebruik ze toch best regelmatig. Van het voorjaar ga ik daar maar eens voor kijken.
Laatst bijgewerkt door Flew op 15-02-25 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:01

Hier ook nog sneeuw, weilanden vanochtend al wel grotendeels groen. Kan niet wachten tot het uit de paddock is en bodem weer geschikt om te longeren. Mijn paard is zeer energiek en haalt capriolen uit dus wil geen risico nemen als ze hard neer komt op een nog te harde bodem. Dan liever dagje extra wachten.

Heb veel ervaring met hoefschoenen Karin, diverse soorten.
Afhankelijk van de maat van de hoeven welke beste blijven zitten. Vaak kan je er tweedehands wel goed aankomen. Mijn paard momenteel rondom op schoenen met wandelen als ik de weg op ga. Eerder nooit nodig geweest maar dit jaar waren ze te kort geworden en in de winter krijgt het de kans niet om aan te groeien.
Heeft ze alleen voor problemen? (Vaak red je het daar wel mee)
Als je een foto maakt van onderkant voeten met meetlint midden teen naar ballen en 1 op breedste punt Kan ik meekijken als je dat handig vindt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:44

Akshay schreef:
Ik heb voor Dids 6 jaar terug easyboots gekocht.ik vind ze ideaal. Zitten stevig genoeg, geen last gehad. Hij is er op boomwortels etc niet heel handig mee, maar dat is ie met kale voeten ook. :')

Hier ook easyboot epics voor mijn grote bonte, nooit afgevlogen en kan er buiten alle gangen mee rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:12

Karin_deB schreef:
Ik rij al dik 10 jaar met hoefschoenen. Eerst mijn mijn oude HB-merrie en nu met de bolle met dunne zolen. Vroeger had ik Old Mac's, maar de rotten mij te snel weg omdat de schoen nat wordt en te langzaam op droogt.
Nu al jaren Easy Boots Glove. Die gaan iets moeilijker aan en je moet de hoeven regelmatig bij houden (vijlen), maar die bevallen qua schoon uitstekend. Ik gebruik ze met een zacht zooltje onder de hoeven voor extra demping.

De paddock is nu officieel rampgebied; de grote plassen is tot daar aan toe, maar de kleine plekjes met nog vast ijs is super link. Ik hoop dat die nu echt snel weg dooien.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:13

Hier een heel dun glibberlaagje op een bevroren ondergrond, dus wij moeten nog even geduld hebben voordat het water weg kan en de bak begaanbaar wordt...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:15

Wat een drama bij de meeste van jullie zo te lezen, hoop dat het water snel wegtrekt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:16

Straks de pomp weer even aanzetten, dat vergroot het loopgebied ook meteen al met de helft :)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:26

Karin_deB schreef:

Ik heb de Explora Magic via Hoofwear gekocht. Wel aardig aan de prijs, maar op langere termijn goedkoper dan hoefijzers. Al moet je deze er wel elke keer weer onder doen. Maar ik ben er blij mee!

Overigens zijn de sneeuwduinen nu alleen nog over hier. In de bak zijn de randjes ook nog wat besneeuwd, de rest is gewoon kletsnat. Laat het voorjaar maar weer komen. {:}

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:32

@merexa: gefeliciteerd !

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:39

Gefeliciteerd!!!

Hier is het nu zo. IJs nog onder het water, en nog sneeuw, maar ook weer gras :)
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:42

Gefeliciteerd!

Hier nog niet buiten geweest maar ik hoor van mijn man dat het nog kei hard is met een laag water :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:04

Gefeliciteerd!

Ik wil straks even door de bak gaan stampen, kijken hoe het daar is. En kijken of onze put al ontdooit/sneeuwvrij is zodat de pomp aan kan

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:06

Gefeliciteerd :)

Het is echt de smurrie der smurries. Zo toch maar even proberen wat uit te mesten. Wat een strontfestijn is het geworden zeg =:)

Vanmiddag kijkers voor m’n paard, wei is heel goed begaanbaar dus daar maar even los gooien. Ben gewoon nerveus. Weet niet precies waarom. _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:08

Hier ook nog veel half drijvende, half vastgevroren mest. :+

Met sneeuw is alles mooi, schoon en netjes. Nu is de 'alles is een &#@!^-zooi' tijd aangebroken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:09

als het echt 15 graden wordt, dan gaat het wel iets sneller met verdampen toch O:)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:12

Thanks voor alle tips, ik ga er eens naar kijken!
Ik hoop dat ze het met alleen voor zou redden.
Mn buurman is mn smid dus als ik twijfels heb kan ik ff langs hem wandelen en later alsnog ook achter aanschaffen.
Ze slijten zoiezo snel door ook de bestrating in de paddock.

Bij mij ziet het er nu zo uit:
Afbeelding

Ze staan toch even in de bak en stukje winterwei.
Vrees alleen dat mn les morgen niet kan doorgaan ivm te natte bak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:34

Net de ene helft van de paddock uitgemest met een bezem!! Door de harde ondergrond kon ik mooi alle kleine poepjes van Peppy bij elkaar vegen en opruimen. Nog niet alles liet los, dus straks een 2e ronde :)
Ook één plas is leeg, de andere laat ik nog maar even want eronder bleek nog en ijsvlak te zitten en die was spekglad. Dan liever een plas dan een spekglad stuk. De PP-gang kunnen ze mooi schoon/droog lopen iig.
Ook met mestoverloopputje zat vol, dus ook die geprobeerd leeg te halen, bleek dus ook halverwege nog een laag ijs in te zitten, dus die is nu halfleeg :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:37

Hier ook ijs onder het water. Wij gaan zo beginnen met mesten..... Er kwam al heel veel naar boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:38

Ik zag op de camera ook al onwijs veel. Gelukkig helpen de pensionmeiden wat mee deze week.

Na mijn overleg ga ik ook.