Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 17:15

Supergaaf, die honden!

Elastiek gebruiken in de omheining vind ik juist niet heel prettig. We hebben één doorgang met elastiek, maar dat hebben we in een jaar al een keer vervangen en een keer opnieuw opgespannen omdat het snel slap wordt. Kan ook aan de leeftijd of kwaliteit liggen natuurlijk :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 17:30

Een goede bodem heeft echt water nodig. Zonder water is een aghterberg bodem ook waardeloos om maar een voorbeeld te geven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 17:35

Wauw wat gaaf die honden! En daar zou je elk jaar gewoon geld voor opzij zetten om ze te laten komen zeg := Dat scheelt als ze ze zo snel al herkennen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 19:41

Ook die snuffel honden, wat gaaf! Brengt mij ook op ideeën, mocht ik ooit teveel tijd hebben ga ik kijken of onze hond (kan al speuren) hier ook iets mee kan haha

Ir111 schreef:
ruitje schreef:
Geen idee of het M3C mul word, volgens mij ligt dat nu ook in de bak en dat is zeker niet mul? Misschien omdat je de bak door het eb en vloed systeem eigenlijk altijd nat hebt hij niet mul word? Ik ga het mijn broer vragen goed :D

Ben benieuwd. Het ligt hier op vrij stevig zand/leemgrond. Het blijft er echt op liggen, droog is het mul, nat is het papperig. In beide gevallen niet stabiel.

Dat komt hoogstwaarschijnlijk door je opbouw. Als het water onder de M3C niet weg kan, zal het soppig/papperig worden welk zand het ook is. Met een waterdoorlatende onderlaag (of gooi er drainage in) heb je dat waarschijnlijk opgelost.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:00

Dit is mijn paddock, waar de tracks op uitkomen. Over het middenstuk (kippenhok) is er een elastiek gehangen. Ik kan zo de ingang van de kippen afsluiten, een van de tracks dichtmaken of beide
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kleinere weides hebben een elastiek met twee handvaten.

Afbeelding
En ik heb een langere elastiek die ik van paal naar paal kan doen om een soort strookbegrazing te voorzien (dit vooral zodat ze niet teveel rondmesten. Dit is 15 m overspannen. 20 m lukt ook. )
Dit zou imo prima gaan in de piste.

Afbeelding

Mijn paddock sluit ik zo af van de verharding

Afbeelding

Afbeelding

En de blijvende doorgangen zijn zo.

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 07:34

Bedankt voor het delen!!