Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:52

Grote brand op nog geen 3 km van ons huis, wind staat deze kant op. Campings worden ontruimd.

Eee2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:55

Haiihaii! Ik weet nog niet precies hoe deze site werkt, dus ik plaats misschien deze vraag op een rare plek maar oké.
Ik heb net een halfjaar ervaring met paarden, ben er helemaal dol op. Ik ben 15 jaar oud. Is het voor mij al goed om een lease paard te nemen of ben ik hier dan te vroeg mee?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:57

MizzMontana schreef:
Grote brand op nog geen 3 km van ons huis, wind staat deze kant op. Campings worden ontruimd.

Oei, dan zit jij bij Wateren in de buurt (en ben ik een tikkie jaloers, haha). Foto's zien er heftig uit, maar ik kom er niet helemaal uit waar het nou is. Meer richtingen de Kale Duinen of meer richting Bosschoord?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:02

EBulder schreef:
Haiihaii! Ik weet nog niet precies hoe deze site werkt, dus ik plaats misschien deze vraag op een rare plek maar oké.
Ik heb net een halfjaar ervaring met paarden, ben er helemaal dol op. Ik ben 15 jaar oud. Is het voor mij al goed om een lease paard te nemen of ben ik hier dan te vroeg mee?

Nou, nee, zo werkt het hier niet, nee :) Lees de help even door https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:11

Wat een geluk allemaal met huizen en vaak laag bieden en toch krijgen.
Wij kunnen zelf klussen en keken ook naar klushuizen gezien het budget van rond de 3 ton. 1 huis werd al 2 jaar verhuurd en die huurder wilde er niet uit en daar lagen vuile onderbroeken door het hele huis, afwas tot plafond gestapeld en echt niks gepoetst. Ja jammer dan, ik ga ervanuit dat die ondebroeken bij de overdracht weg zijn dus kijk ik mooi doorheen. Keuken badkamer ed is ook allee smaak, je moet naar de ruimte kijken en niet naar de bruine tegels of eiken kastjes, die kun je vervangen. Qua huis zijn wij niet heel kritisch, als de buurt maar goed is en er minimaal 3000m2 grond bijligt

Helaas is alles anders gelopen, bijna alles was verkocht toen wij onze woning verkocht hadden en nu 1 jaar later is er nog steeds niks nieuws op de markt gekomen in onze buurt en het huis wat wij echt graag wilden kopen daar wilden de verkopers ineens 30.000 meer voor hebben |( . De aantal andere huizen die er nog waren, waren bouwkundig gigantisch afgekeurd en waren eigenlijk onbewoonbaar en hadden ook al te weinig grond en dat werden dan teveel concessies
Helaas nog steeds geen paarden aan huis en gaat er waarschijnlijk ook niet meer van komen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:13

ow ja, ondervloer is beton hoe het er nu naar uitziet, 1 geluk. Dekvloer is wel knudde dus moet eruit. Knoop net doorgehakt met de vloer. Waren bij nog enkele zaken geweest maar man man wat een verschil in offertes, Ik heb ze nu liggen variërend van 6000 tot 12.000 euro en dat voor bijna dezelfde tegel. tegelzetters die 30 euro de m2 vragen en er die 50 de m2 vragen. ook vloerverwarming van 1800- en van 4000- . Ik vraag mij dan echt af waar het verschil inzit.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:14

Hilary schreef:
MizzMontana schreef:

Oei, dan zit jij bij Wateren in de buurt (en ben ik een tikkie jaloers, haha). Foto's zien er heftig uit, maar ik kom er niet helemaal uit waar het nou is. Meer richtingen de Kale Duinen of meer richting Bosschoord?

Volgens mij meer Boschoord, 112 melding is bij fietsknooppunt 23 in wateren. RTV Drenthe heeft een liveblog.

Had willen kijken op de fiets hoe ver en veel het nou is, maar alleen al de oprit op en neer om de honden uit te laten slaat enorm op je keel.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:18

Doldersummerveld, lees ik. Zonde zeg!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:19

Ow jeetje, brand is echt heel naar. Doe maar voorzichtig en blijf binnen als het al zo op je keel slaat.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:31

Jeetje Mizzmontana wat spannend zo dichtbij :\ Doe maar voorzichtig idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:39

Bah wat eng MizzMontana....

Hopelijk wordt het snel geblust.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:43

Mizontana houdt de boel goed in de gaten! Dat verspreidt zo snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:44

Over bieden op huizen gesproken;
Bij ons huis ook een "bieden vanaf" prijs. Maar ik heb als eerste bod toch 50.000 minder geboden }> . Uiteraard heb ik het daar niet voor gekregen, maar ik was meteen wel in
onderhandeling. Uiteindelijk voor 12.000 onder de "bieden vanaf" prijs gekocht.

De markt was toen niet zo gespannen als nu, maar toch.....

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:45

Spannend zeg MM, hopelijk komt het niet jullie kant op.
Balen Lynn_Nikita. Wij waren achteraf echt nét op tijd met het verkopen van ons huis. Nadat wij onze woning hadden gekocht bleken er nog 3 geïnteresseerden op te azen en daarna is er inderdaad ook niets meer te koop gekomen wat qua prijs en grondoppervlakteverhouding ook maar iets in de buurt kwam. Mijn zwager is makelaar en zegt dat we er nu zo twee ton op kunnen verdienen, maar ja.. dan zit je dus zonder huis dus we blijven lekker zitten. :P

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:47

MizzMontana dan woon je vlakbij mij, ik woon ook +- 3 km van de brand. Ik dacht dat jij ergens in brabant zat :+ Komt hier continue brandweer voorbij. Hopen dat de schade beperkt blijft.

Vandaag is de bak af! Een gekeerde bak, meter zand naar boven gehaald en was in 1,5 dag af. Ziet er uit als een bounty strand nu, zonder zee dan helaas. Nu afwachten of ik er straks in kan rijden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:52

Chasey schreef:
Mizontana houdt de boel goed in de gaten! Dat verspreidt zo snel!

Doe ik.
Helikopters zijn nu ook aan het rondvliegen.

Zapje, zit jij ook in de rook of aan de andere kant? Hopen idd dat de schade beperkt blijft en het niet verder uitbreidt. Zoveel droog en dor natuurgebied in de buurt...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:54

Oh bah ...brand zo dicht bij is niet fijn. Zeker niet gezien de droogte. :\

Ons eigen huis is ver boven de vanaf prijs verkocht. Nog nooit zo’n bizar gebeuren meegemaakt. :wow:
Nieuwe huis stond al jaren te koop. Hier is nog een heel leuk bedrag vanaf gegaan. Maar geen huis met grond voor 2-3 ton. We moesten iets meer meebrengen. :$
Maargoed als ik zie hoe snel ook dit soort huizen nu weg zijn...meer dan tevree.

Heb ergens gelezen dat iemand de mesthoop composteert? Nog tips? Zag op fb ook complete groentetuinen er op groeien... Alle input is welkom.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:02

SkyMarian wat lekker zeg dat jullie zoveel extra hebben gekregen!
Ik hoop echt dat wij ons huis nog kunnen verkopen voordat de markt eventueel weer instort.. T is bij ons in de buurt u ook gekkenhuis als ik iedereen zo hoor.. Nu moeten ze ons huis natuurlijk nog net wel willen maar goed... We durven het nu nog niet te koop te zetten omdat we bang zijn dat we zo zonder huis zitten.

Hebben anderen trouwens ook nu dat als je belt dat je al de 10e bent in het rijtje voor bezichtigingen? Dan is het eigenlijk de moeite al niet meer...
Het probleem is een beetje dat we niet echt gebonden zijn aan 1 regio maar dat onze zoektocht vrij breed is.
Heeft er iemand nog tips hoe daarin snel huizen te vinden? Ik heb het gevoel dat veel niet eens op Funda komt bijvoorbeeld, maar dat het voor Funda al verkocht is. Om nou 20 makelaars aan te schrijven om te kijken of er iets vrij komt vind ik ook weer zo wat. Dan hebben we straks 20 aankoop makelaars die allemaal geld willen zien :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:03

MizzMontana schreef:

oei. overheen gelezen, wat akelig

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:05

Camping op 2 km inmiddels ontruimd en vakantiepark op hemelsbreed 1 km wordt nu ook over gesproken om te ontruimen

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:12

Hier (bij Diever) geen rook.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 16:15

Brrr MM dat is naar..

Misschien een optie om extra water neer te zetten voor evt. vluchtende dieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:16

muppetmayo schreef:
SkyMarian wat lekker zeg dat jullie zoveel extra hebben gekregen!
Ik hoop echt dat wij ons huis nog kunnen verkopen voordat de markt eventueel weer instort.. T is bij ons in de buurt u ook gekkenhuis als ik iedereen zo hoor.. Nu moeten ze ons huis natuurlijk nog net wel willen maar goed... We durven het nu nog niet te koop te zetten omdat we bang zijn dat we zo zonder huis zitten.

Hebben anderen trouwens ook nu dat als je belt dat je al de 10e bent in het rijtje voor bezichtigingen? Dan is het eigenlijk de moeite al niet meer...
Het probleem is een beetje dat we niet echt gebonden zijn aan 1 regio maar dat onze zoektocht vrij breed is.
Heeft er iemand nog tips hoe daarin snel huizen te vinden? Ik heb het gevoel dat veel niet eens op Funda komt bijvoorbeeld, maar dat het voor Funda al verkocht is. Om nou 20 makelaars aan te schrijven om te kijken of er iets vrij komt vind ik ook weer zo wat. Dan hebben we straks 20 aankoop makelaars die allemaal geld willen zien :')

Ik zou mijn eigen huis wel te koop zetten nu. Je kunt toch altijd in overleg een ovetdrachtsdatum afspreken? En i eerste instantie de vraagprijs wat hoger maken?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:27

Als je je eigen huis nog hebt moet je rekening houden dat je naast de kosten koper ook nog minimaal 12 mnd dubbele last kunt aantonen in eigen geld. Plus als je eigen woning niet verkocht is wil de bank nog wel eens gaan rekenen met 90% vd marktwaarde. De overige 10% moet je dan ook aan eigen geld op de rekening hebben.

Vrij van een eigen woning is momenteel echt een pre id onderhandelingen.
Aankoopmakelaar is een optie als je wilt weten wat er buiten funda om verhandeld wordt. Let wel dat je niet per definitie goedkoper uit bent.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:37

Dat is gewoon zo lastig, je woning eerst verkopen dan heb je gewoon pech als je huis verkocht is en als andere huizen al weg zijn of moet je tijdje gehuurd zitten en op gemak ander huis zoeken. Is je huis niet verkocht is het lastig met hypotheek en heb je dubbele lasten. Liepen wij ook tegenaan
Wij hadden bij enkele makelaars onze zoekeissen doorgegeven en kregen mailtjes via hun als iets in de verkoop kwam