Mijn tinker schuurt alsnog zijn hele staart en manen naar de vaantjes Ze waren net zo leuk in sportcoupe, kan ik weer lopen klooien om er een hanenkam van te maken.
Heb je cowboy magic anti klit? Die tube? Smeer dat eens voor de gein goed op de staartwortel en manenkam.
Mijn paard schuurde ook altijd mega haar staart tot kaal aan toe. Van alles geprobeert en voor de gein geen idee hoe ik erop kwam, het erop gesmeerd en sinds dien kan ik t goed onder controle houden. Elke keer als ze weer schuurt smeer ik hem in en dan houdt ze m week een aantal weken goed
Nu vrijdag nog een keer helemaal wassen en dan zondag shinen!
Anoniem
Geplaatst: 28-09-17 07:54
Cowboy magie als antischuur? Nooit gehoord. Helaas moet ik daar al een eind voor rijden
Het is zo lang goed gegaan, was echt blij. Ging de manen sowieso op sportcoupe houden, het is alleen zonde van zijn giga staart.
Al begrijp ik het wel. Was er gisteren rond schemer en zelf ook weer goed lek geprikt door die beestjes. Hele hals staat vol. Het ranmbo zebradeken is echter na 2 jaar gebruik echt helemaal in flarden, anders ging dat er weer op. Gelukkig geven ze nu regen, wie weet geeft dat hem even rust.
Grappig eh! Gebruik t nu al een jaar of 5/6! Hoe ik erop kwam geen idee. Der wortel was soms tot bijna bloedens open. Spul van de da werkte niet even als andere anti jeuk spullen.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik der staartwortel wel 2/3 keer in het jaar goed was met tea trea shampo. Maar daarna wel weer cm erin anders heeft ze weer een mooi vogelnestje erin!
Hier ook nog nooit van CM gehoord tegen schuren. Maar fijn dat het werkt!
Hier mijn glimkees op de rasdag vorige week : [RIJ-ITP] Pepper pakt bijna alle prijzen op de Welsh Cob dag! Bij de dressuur nog met knotjes, daarna flink water erop en de rest van de dag mooi met manen los. Dit weekend ze weer wat korter knippen. Wilde ze eigenlijk langer laten groeien, maar er zit nu weer een gat in en mooie knotjes maken is wat lastig. Dus toch maar de schaar erin.
maya12333
Geplaatst: 29-09-17 17:33
Van de week een klein flesje tea tree shampoo gekregen om uit te proberen. Vandaag paard zijn staart gewassen. Maakt heerlijk schoon, maar die gele gloed gaat er niet van weg, wat bij de cowboy magic wel beter lukt.
Anoniem
Geplaatst: 29-09-17 18:17
Paard verhuist morgen al naar pension. Dat wil zeggen dat ik 'm zondag kan wassen
SharonIndezz
Geplaatst: 29-09-17 18:21
Ik ga zondag denk ik ook wassen en voeten opscheren ed. Paard ziet er verwilderd uit
Jaa, wel foto's posten van de resultaten dames! Kunnen we meegenieten
keshia
Geplaatst: 29-09-17 18:40
Erg mooie voetjes zo! En met ijzers.eronder vind ik altijd zo mooi kijken! Zou er bijna mijn paard voor op ijzers zetten haha.. En die haflingerstaart ook erg mooi schoon!
Ik heb mijn meisje deze week ook een beautybehandeling gegeven. Ze staat er weer prima op.. moet alleen nog een keertje de manen wat rechter knippen.. er zat 1 irritante vlieg te vervelen, waardoor stilstaan echt onmogelijk was
Zo op de foto ziet het er al aardig recht uit keshia!
Ik had vandaag de dierenarts op bezoek voor de entingen. Ik moest bij de haflinger de manen maar eens goed uitwassen, want met witte manen vond hij ze veel mooier.
Hier is de tandarts vandaag geweest. Arm paard heeft een wolfskiesje minder.
Ik heb wel filmpjes ervan. Vinden mensen het leuk om te zien?
bellehorses
Geplaatst: 29-09-17 20:52
Gefeliciteerd Josien. Hij zag er ook mooi uit zo te zien aan de foto's.
Heerlijk die witte voetjes.
En ik vind de manen ook al goed recht hoor Keshia.
Vandaag veearts geweest voor Prada. 1,5 jaar terug zat ze vanuit het "niets" opeens onder de korstjes en plekjes, onderzoeken gedaan en na zelf van alles uit te vogelen dacht ik dat het nog wel eens aan het riet kon liggen, dat vond ze heerlijk en at ze ook veel van. Toen het riet afgezet met lint en sinds die tijd geen plekken meer, tot een paar weken terug Geen idee waar het van komt nu.
Van de veearts een zalfje gekregen die ik erop moet smeren maar hij raadde wel aan om de plekken te scheren. Ik twijfel nu om alleen die plekken te doen, verdeeld over vier plekken op haar lichaam of gewoon helemaal scheren.. Ze is nog nooit geschoren en aangezien ik vorige week haar oren niet eens mocht knippen houd ik m'n hart vast voor scheren. Ze is nogal zenuwachtig aangelegd
Ik ga morgen naar zee, niks maakt schoner dan zeewater! Als t zondag een beetje weer is dan gelijk erachterop goed cowboy magic tea tree en heel de mik mak en dan hopelijk witste staart ooit
Anoniem
Geplaatst: 29-09-17 22:03
En wat als je nou met tea tree en zeewater tegelijk zou wassen?
lindamusters
Geplaatst: 29-09-17 22:12
Varekaj schreef:
En wat als je nou met tea tree en zeewater tegelijk zou wassen?