Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:39

Jullie zijn er weer vroeg bij. Hoe is het met je slaapritme, Tinky?

Oef, ik zou dat paardje meteen ingepakt hebben. Strikje er om.... :D

Bijna thuis, Anke. Wat een rit!

Nou, snel alles klaar zetten, zodat ik kan picknikken met t peerd. Hoop ook dat het wat geregend heeft. Ik ben niet aan het sproeien. Zou eigenlijk wel moeten. Het lijkt hier de Sahara wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:40

Ik vind het anders best heel stoer dat jullie op een bepaalde leeftijd nog aan zon jonkie beginnen:

Als ik dat af en toe zie en lees, dan ben ik maar wat blij dat ik dat stadium al lang voorbij ben en vooral grote vanaf de grond met stem/blik/houding goed onder controle heb. Ok kleine is wat minder makkelijk, maar ze is ook een oliebol, flessenkind en heeft ppid. Dat laatste maakt mij te vergevingsgezind naar haar, maar toch is ook zij netjes opgedroogd qua gedrag.

Had het er gister nog met een vriendin over, dat als MiniMe er niet meer is ik er dan wel 1 van haar gratis in bruikleen neem als gezelschap, maar dan wel een oudje, de veulens mag ze mooi bij zich houden, mij te veel gedoe.... O:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:58

Heb ik ook, Ojajoh. Ik vind ze heel lief, had nog wel een veulen van mijn merrie gewild, maar dat slaan we toch maar over. Als er nu ooit nog 1 bij komt (moeten er wel 2 omvallen, dus duurt nog wel even, hoop ik), geen jonkie meer. Niet dat je die dan niet moet opvoeden, maar ik wil er gewoon wel vanalles mee kunnen doen. En niet nog jaren moeten wachten.

Ik hoef niet meer te sproeien, zie ik. Het regent hier aardig.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:42

Goedemorgen,
Ha, Anke ben je thuis?
Sandra dat is go! Herken het... Deed de nieuwe van mij ook, en ik was om.
Ik ga straks wel grondwerklessen volgen met mijn jonkie.....
Zodat ik straks zo kan opstappen.

Stroop onder mijn schoenen.... Autoriteitsconflict met mijn wekker.... Ik moet weer aan het werk. Maar het is allemaal weer gelukt.

Hier gisteravond ook nog gereden.... Onderweg even laten grazen... Ze kunnen door het spuiten nog niet het land op.....volgende week pas weer. Volgens mij zijn ze hier goed humeurig van.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:04

Ik heb ooit les gehad met grondwerk, doe ik nooit meer. Was voor een filmpje op YouTube en ze heeft me echt als een idioot neer gezet en kreeg het zelf ook niet gedaan netjes te leiden.
De dag na ze was geweest even met mijn moeder aan Dief gewerkt en toen ging het op mijn manier wel gewoon goed en nooit meer problemen gehad. Ik vertrouwen mijn eigen kunnen maar weer gewoon :j

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:08

Afbeelding

Gisteren pony's naar de wei gebracht. Bijrijdster op de quarter en de shet als handpaard mee en ik met de auto met spullen er achteraan. Voor mijn man een fijne periode, kunnen dingen een paar maanden spontaan doen. B.v. Hapje eten onderweg zonder gezeur dat ik op tijd thuis moet zijn om de paarden te doen.

Anke, hopelijk ben je veilig aangekomen.

Wat betreft lessen in grondwerk, ik ben daar redelijk fanatiek in. Ik doe het eerste jaar van de opleiding van Emiel Voest maar neem regelmatig les van iemand hier in de buurt. Ook met mensen van de opleiding onderling spreken we af. Het is zo goed, zeker voor jonge paarden, om ze voor te bereiden op het rijden en gewoon gehoorzaamheid natuurlijk. Ik geloof dat Hillary hier in dit topic drie jaar heeft gedaan bij Voest.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:09

Mijn lessen hebben vanalles wat. Bij fe ene kuf heeft dat een schema. Ik heb 1 x per maand les (met nog 3 anderen) en elke keer een thema, die 2 x achter elkaar komt. Dus loswerken, longe, dll, handwerk, grondwerk en rijden. Mijn andere juf komt bij mij aan huis en ik beslis (op basis van waar ik tegen aan loop met dat paard) wat het onderwerp wordt. Zij komt 1 x per kwartaal en dan een hele ochtend, zodat ik meerdere pasrden kan trainen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:21

Hier geen les niets meer op het moment. Ik zou dat wel weer willen maar ik ben nogal een lastige....er zijn maar weinig lesgeefmensen waar ik echt een klik mee heb en weer superenthousiast van wordt daarnaast ben ik ook wel een buitenrijmens.

Anke, ik vermoed dat je nog steeds niet thuis bent gezien de afstanden. Rij voorzichtig enne dan gaan we toch gewoon 2x uit rijden dan weten we wat de beste match is

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:33

Hier precies zo zoefie. Kan nooit enthousiast worden van een les. Voelt dan meer als moeten.

Anke weer thuis!?

Vanavond fotoshoot tussen de rode tulpen! Hoop dat hysterica zich gedraagt. .Gister an sich braaf maar overal van schrikken. Ze heeft vast met cajra gepraat hihi

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:04

Ik heb altijd vrij fanatiek gelest zonder dat ik een wedstrijd doel had. Ik wil gewoon graag dat iemand met me mee kijkt wat ik doe en het paard. Wekelijks privéles gehad. Moet zeggen dat ik dat wel mis. Het rijden helemaal maar ook de les. Was gezellig maar ook super leerzaam.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:06

Monmaster schreef:
Sebacil; op het flesje stond na zeven dagen herhalen... Dus daar ga ik maar vanuit.
Ja plantenspuit en al kammend spuiten... Maare... Ik was wel dik een uur bezig hoor...
Eerst met een stalen hondenborstel alles uitgekamd... Veel korsten...
Ze is heel braaf dus grotendeels zat ik op een krukje....

Ik ben al even op zoek naar Sebacil,niet aan te komen lijkt wel! Hoe ben jij eraan gekomen?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:08

Ik ben er gewoon via de dierenarts aan gekomen

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:16

Hmm heb er al een paar geprobeerd schijnt niet meer te mogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:18

:D Ik wist wel dat de foto's voor zich zouden spreken! Haha

Maar goed, mijn dagje gisteren was super! We zijn alleen enorm lang onderweg geweest, ze waren overal aan het werken, pff.
Toen we toe kwamen, hebben we eerst rustig een koffietje gedronken en daarna moesten er 2 merries met veulen binnen en mochten er 3 hoogdrachtige merries buiten. Het ene veulentje was nog maar 1 dag jong, het andere 6. Dat veulen van 6 dagen zou wel in smaak vallen bij dubbeldun, twas een champagne merrie, met dun en ze vermoed dat er nog wel wat bij gemengd zit. Beestje wordt nog op kleur getest. Maar goed, toen was het tijd om naar Quickstep te gaan, via een ommetje langs nog 4 veulens van dit jaar.

Quickstep staat bij 3 2-jarigen en een oudere IJslander en Paso Fino (ik heb dus mijn eerste PF gescoord!). Ik vond de jongeman echt schattig reageren. Hij keek naar Mireille en je zag hem denk, jou ken ik al, die andere 2 beners eens testen of ik die kan trainen :wave: . Ik kreeg als eerste zijn snoet tegen mijn arm, maar mijne pa, die ook gek is van paarden, stond vlak achter me en besloot dat hij ook met Quickstep wilde tutten :x . Enfin, ik zeg dus tegen mijn pa dat het de bedoeling is om te kijken of ik een klik met deze uk heb. Ik hoor "hmm" uit de mond van mijn pa, maar hij blijft aaien :? . Dus herhaal ik hetzelfde, krijg hetzelfde gemompel en hij blijft gewoon bij mij staan _-:( . Tja, ik kwam dus geen meter verder, dus heb ik even heel duidelijk gesteld dat ik Quickstep voor mij alleen wou en toen snapte hij de hint ~~}> .
Zoals je kan zien, de uk is een kroelkont, maar wat me vooral aan stond en verbaasde was dat hij zo kalm en relax was. Eigenlijk waren alle jonkies zeer rustig en lief. Nadat ik mijn vader had afgescheept, heb ik wel nog even te stellen gehad met Quiz, het champagne veulen dat ook te koop staat. Die zag dat zijn vriendje geknuffeld werd en kwam ook zijn aandeel opeisen }:) . Tot Quickstep besloot dat hij het kroelen te leuk vond om te delen en stuurde hij zijn vriendje wandelen. En toen zei Mireille:" ik moet je nog iets zeggen, we hebben na de winter ontdekt dat Quickstep een plek roan op zijn rechter achterbeen heeft." %) Ik hou niet van roan! Wat een mens dan op 1 sec denkt: nee, kijken, hmm valt precies nog mee, terug kijken, hey eigenlijk is dat wel speciaal, nog eens kijken, eigenlijk is dit paardje wel uniek, <3
Dus ja, ik ben verkocht, euh verliefd, hij is verkocht :D
We zijn nadien nog even langs zijn ma en zus gereden, ik heb dus echt alle veulentjes kunnen bewonderen. En dan hebben we nog even nagebabbeld met een ijsje.

Nu heb ik wel 1 probleem, ik zou hem 5 juni mogen ophalen en moet dus vervoer regelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:22

@SandraVerl: dat zijn een stel hele leuke paardjes, ik zou het er ook erg moeilijk mee hebben om daar niet mee thuis te komen.
En dus gefeliciteerd :D
Waar ben je precies geweest ??

Vroeger toen ik nog in het westen woonde altijd les gehad, maar toen ik hier kwam wonen eigenlijk niet meer kunnen vinden wat gelijk stond aan wat ik achter had gelaten (en ik heb héél wat maneges in de wijde omtrek geprobeerd). Toen de overstap gemaakt naar western en sindsdien gewoon lekker buiten gereden.

@kvulden: rode tulpen is ook wel vragen om problemen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:38

DubbelDun schreef:
@SandraVerl: dat zijn een stel hele leuke paardjes, ik zou het er ook erg moeilijk mee hebben om daar niet mee thuis te komen.
En dus gefeliciteerd :D
Waar ben je precies geweest ??

Vroeger toen ik nog in het westen woonde altijd les gehad, maar toen ik hier kwam wonen eigenlijk niet meer kunnen vinden wat gelijk stond aan wat ik achter had gelaten (en ik heb héél wat maneges in de wijde omtrek geprobeerd). Toen de overstap gemaakt naar western en sindsdien gewoon lekker buiten gereden.

@kvulden: rode tulpen is ook wel vragen om problemen :D

Ik ben bij schloss Nienover geweest, bij mijn 1ste bezoek had ik onmiddellijk een goed gevoel bij Mireille. Nadat ik in een ander topic vragen begon te stellen, kreeg ik via pb de raad om of een paard uit Amerika te importeren en als ik persé in Europa wilde blijven, dan moest ik eens in Duitsland bij Mireille gaan kijken. Haha, kon ik zeggen dat ik daar al geweest was.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:39

zo weinig mensen die lessen? Ik rij dan wel geen wedstrijden omdat ik daar geen geld en tijd aan op wil offeren. (Misschien van de zomer eens 1 jumping) maar ik heb minimum 1x per week les. Om de week springles en elke week dressuurles, deze week zelfs 2 keer dressuurles. Ik vind lessen gewoon heel fijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:42

Ik heb om de week les, dat vind ik een prettig interval, want zo kan ik tussendoor oefenen en met de les weer een stapje verder doen. En tegelijkertijd ook nog andere dingen doen, zoals buitenrijden, grondwerk, longeren. En ik doen niet iedere dag wat met mijn paard, gemiddeld 3-4 keer per week.
Voorheen had ik iedere week les, maar dit vind ik eigenlijk nog wel net zo prettig.
Maar inderdaad, ik vind het fijn als er iemand meekijkt. Rijtechnisch komt het soms zo nauw, dat los ik niet op in mijn eentje. Dat heeft natuurlijk ook met de manier van rijden en combinatie paard/ruiter te maken... maar nee, ik zou niet zonder willen.
En ik ben ook een lastig figuur, ik ben heel blij met mijn lesgeefster. Maar als zij zou stoppen heb ik een probleem, ik wil echt niet van iedereen les...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:52

@SandraVerl: hele mooie paardjes op die site en dat schloss ziet er ook niet verkeerd uit :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:54

Ik heb gewoon niet het held om iedere week te lessen.. een les kost toch al snel 30 euro.. heb overigens wel regelmatig grondwerk les

Wat een leuk verhaal Sandra! Het is vanuit hier nog ruim 3 uur rijden zonder trailer.. Dus wel een eindje.. maar mocht je het qua vervoer nou niet geregeld krijgen moet je het maar laten weten dan kijk ik wel of ik iets kan betekenen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:56

DubbelDun schreef:
@SandraVerl: hele mooie paardjes op die site en dat schloss ziet er ook niet verkeerd uit :)

Schloss staat te koop, heb al geprobeerd om de pot goud aan de andere kant van de regenboog te vinden, maar het lukt me niet. Sassie Lassie is trouwens die merrie met dat veulentje dat zo speciaal is.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:56

Hier momenteel ook geen les, puur omdat ik geen vervoer heb en geen eigen rijbak. Heb wel een paddock van 15x35 waar in gelest zou kunnen worden, maar dat is met regenweer ook niet te doen, das één modderpoel.
Wanneer mijn leven dadelijk weer een klein beetje in een normaal ritme zit wil ik graag om de weekrijles en grondwerkles.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:01

Ik wil straks ook weer gaan lessen als we het rijden een beetje opgepakt hebben. Ik weet alleen nog niet of mijn vorige lesgever ook hier heen komt. Zou wel jammer zijn, had eindelijk een hele fijne gevonden, best lastig met Wester (reining) op locatie. Al zit hier om de hoek wel een westen stal, kwartiertje stappen. Ik weet alleen niet of haar lessen aansluiten bij mijn paard. Kent iemand van jullie Anne grether?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:02

horsies5 schreef:
Ik heb gewoon niet het held om iedere week te lessen.. een les kost toch al snel 30 euro.. heb overigens wel regelmatig grondwerk les

Wat een leuk verhaal Sandra! Het is vanuit hier nog ruim 3 uur rijden zonder trailer.. Dus wel een eindje.. maar mocht je het qua vervoer nou niet geregeld krijgen moet je het maar laten weten dan kijk ik wel of ik iets kan betekenen ;)

Kijk, ik wil geen slijmbal zijn, maar jij bent echt een geschenk uit de hemel! Ik wacht nog even af wat onze vrienden voor stellen, zij hebben ook een trailer en misschien rijden ze wel. Heb ook mijn broer iets laten weten en via fb probeer ik mijn familie en vrienden te pakken te krijgen. Hij moet niet persé op 5 juni weg. 10 juni verhuizen zij naar hun nieuwe stekje, 1,5 uur van Nienover, maar de jonge hengsten en jonge merries blijven voorlopig in Nienover en ze heeft niet zo graag dat er dan nog verkochte paarden achter blijven. Moest het me niet lukken om voor de verhuis iets te regelen, mag hij daar dus nog wel even blijven.

Ah ja, de afstand van bij mij tot bij jou vind ik best te doen, dus zodra ik terug ben van mijn reis in juni (daarvoor zitten mijn dagen gewoon te vol), struur ik je een pb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:12

Laura's Touch of Gold is ook een hele mooie :)