het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:30

boemel schreef:
Ik hoop dat ze er aan wennen! Heb ze voor nu maar onder de tuinslang gezet.

Mirna longeren ging top! 1 miscommunicatie waar ze heel boos van werd maar verder hartstikke braaf.

Jammer dat er nog geen animo is. Lijkt mij wel super fijn voor ze! Hier lopen ze altijd weg als ik de slang richting wei op nevelen zet., maar het is dan ook geen vast punt. Meestal dus gewoon onder de slang en dan vinden ze het oneens wel lekker. Gekke paarden :P !

Super dat het longeren goed ging!

DubbelFun schreef:
Hij wil naar binnen zo te zien :)

Ik zie op filmpjes uit Amerika veel vernevelaars ook ín de stallen. ik weet zeker dat Boon er geen gebruik van gaat maken. Al krijgt die straks wel een emmer water over zich heen :)

Hier wel wat vliegen, maar nog niet extreem. Ook nog geen dazen gezien.

@Stephanie: flinke ritssluiting toch nog, maar ziet er niet verkeerd uit. Vliegvrij houden is wel belangrijk nu.

Ik wissel in voorjaar/zomer en herfst/winter van kleine meubeltjes, lampen, klokken etc. die ik zelf maak. Soms gebruik ik dingen wat vaker, maar een deel gaat na een seizoen weer weg (verkocht of weggegeven). Ik heb een speciale kast waar ik het nodige 'op voorraad' heb liggen en als ik een idee heb en/of een mooi stukje hout maak ik weer iets nieuws.

Ja die Amerikaanse filmpjes geven je het idee dat paarden er om staan te springen. Soms hebben ze ook van de vennen in de stal hangen waar paarden dan zo lekker in hangen met bewegende lippen. Nouja wat je zegt, zie die van mij er nog niet zo bij staan. Wel jammer, leek mij zo fijn voor ze.

Ja dat vliegvrij houden is wel een dingetje hoor. Ik was 1 avond de vliegenspray vergeten… volgende dag zat ze helemaal onder de muggenbulten. Zo sneu! Wond ziet er nog steeds wel mooi uit. Met dit weer check ik toch wel een paar keer per dag := . Hopelijk vandaag uitslag van het lab… :list:

Oh wat leuk. Nieuw seizoen, nieuwe look :D . Ik heb er bewondering voor hoor.

——-

Hard gewerkt Horsii, zijn de palen er inmiddels?

———

Solleke_Noah schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Manlief heeft haar vasthouden en ik ben blij dat hij wil helpen maar wat mis je dan een paardenmens naast je. Hij leert steeds meer maar met een schoppende zure merrie heb ik liever iemand die iets meer ziet en reageert als ik aan de achterbenen bezig ben. Hoe doen jullie dat?

Herkenbaar! Als ik echt een paardenmens nodig heb, komt er een vriendin helpen. Mijn vriend heeft over de jaren al veel bijgeleerd maar de echte handigheid ontbreekt :=

Hier hetzelfde, hoewel m’n man wel steeds meer handigheid krijgt. Ik leg hem altijd nadien ook uit waaraan hij bepaalde dingen had kunnen herkennen. Dit helpt wel… lange adem :+

Al moet ik bekennen dat in situaties die onhandelbaar zijn ik wel naar domosedan grijp. Gewoon omdat het dan niet veilig werken is. Mijn overleden shetlandmerrie was absoluut niet te bekappen. Enige manier om dat voor elkaar te krijgen was met verdoving. Zo heb ik ook een hoefzweer bij haar moeten behandelen. Niet wenselijk, maar je moet toch wat… Hopelijk is jouw paard wat beter gezind met je man.

Wat Mooney zegt trouwens… ook voor en na deze behandeling meenemen in het gedrag :j is een goede tip denk ik.

——

Ik las nog wat over de wolf. Ja hier was het wachten natuurlijk op. Zal ook vast niet de laatste zijn. Ik vind het goed dat ze deze wolf hebben afgemaakt. En erg zorgelijk dat het pro-wolf kamp de situatie probeert te draaien door de boer als aanvaller neer te zetten. Die handelt ook alleen maar vanuit emotie en bescherming van je dieren. Zou ik - en met mij veel anderen - ook doen. Er zijn buurtlanden waar wolven voor minder worden afgeschoten.

Van mij mogen ze die burgermeester met toepasselijke naam wel een lintje geven. Om dit besluit te maken in een ver polariserende politieke discussie getuigt echt van lef. De burgermeester had geprobeerd om een ‘wolven expert’ te spreken, maar deze waren zo vroeg nog niet bereikbaar. Ik snap dat je dan over gaat op een besluit in een stressvolle situatie. Iets waar een burgermeester zeker wel een besluit over mag maken. Bovendien was het waarschijnlijk ook niet goed geweest als ze die wolf hadden laten lopen in de ogen van ‘het volk’. Je kan het toch niet meer goed doen mbt dit onderwerp.

Overigens de andere twee opmerkelijke dingen in dit verhaal vond ik dat de politie gebeld was en niet kwam opdagen en dat ze in het ziekenhuis niet wisten hoe om te gaan met een wolvenbeet…

Eerder hadden een aantal in dit topic al eens gezegd een schep en hooivork te pakken als er een op ‘ons’ erf zou komen…. Maar dit incident laat je wel even nadenken over de mate van effectiviteit daarvan. Helemaal als ze met meer dan 1 komen… Al denk ik dat je in de situatie zelf altijd instinctief reageert en je nooit 100% kan voorbereiden.

@manzano ik snap je gevoel wel hoor. Ik zet over dit onderwerp en andere politiek beladen onderwerpen vrijwel nooit iets op social media. Je krijgt direct een stempel en mensen gaan je anders behandelen. Ook zeker een van de redenen waarom ik zeer zeer wei ig over mijn werk publiceer in mijn online netwerk. Gevoelige onderwerpen zijn in deze tijd lastig te handhaven in combinatie met je social omgeving. Verdeeldheid is enorm groot := .

Overigens vind ik dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. Als hier een paar mensen zijn die de wolf wel graag zien heb ik daar geen problemen mee. Andersom verwacht ik ook dat het geen probleem is dat ik ze liever in een dierentuin zie of In natuur gebieden die niet in of naast Nederland liggen.

Succes met de drukte trouwens!!

——

Marjan, wat tof dat je een nieuwe uitdaging overweegt! Veel succes. Klinkt alsof je een hele goede keuze gaat maken ;) !!

——-

@flubberboot is dat met camera’s niet gemeente afhankelijk? Ook regels mbt camera’s die een deel van burenerf mee filmen. Brengt mij wel op het idee om dit eens beter uit te zoeken, Thanks! Zou toch wat zijn als hier wat gebeurd en je kan niets met de beelden :P .

——

Ik las ook nog wat over het weer. Hier hadden we alles met code oranje aan de kant gezet, maar volgens mij is het precies om ons heen gegaan. Een regenbui en een beetje onweer op afstand, maar dat was het ook wel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:09

Hooooooi allen! Afgelopen tijd m'n best gedaan om weer een beetje bij te lezen, maar ik liep steeds achter de feiten aan _O- Maar, nu ben ik dan echt bij! :D

Fijn om te lezen dat er geen echt erge schade is geweest door de storm bij jullie, hier viel 't ook alles mee!

En ik zie een hoop kittens.. dan moet ik toch ook ff mee doen haha <3
Heb sinds een paar weken een opvangkatje met kittens zitten. Was een zwerfkatje hier op de grens met België, is opgenomen bij een eerste opvang, is daar bevallen en na een tijdje richting mij gekomen incl. de baby's.. die groeien hier nu mooi op en mogen over een weekje of 2 naar hun nieuwe thuis :D :+:

Afbeelding

Afbeelding

En daarnaast kreeg ik 't ineens op m'n heupen en besloot ik dat ik er extra poesjes bij wil hebben om muizen te vangen! Heb zelf al 4 katten: 3 gecastreerde katers en een poes, maar het loopt hier de spuigaten uit met muizen. En dan is 't nu nog lekker warm en lopen ze vooral buiten.. maar wil niet weten hoe dat straks in de winter gaat zijn.. en wil graag m'n voerzakken en paardendekens etc. heel houden. Dus ging ik op zoek naar een poes erbij... en dat werden er 3.... _O-

Deze had ik gereserveerd via Marktplaats:

Afbeelding

Toen ik die kwam ophalen, vertelden ze mij dat de volgende kitten ook vrij was gekomen, tja... kijk dat snoetje nou.. dus die ging ook mee naar huis :')

Afbeelding

En vervolgens krijg ik bericht van een vriendin dat een kennis van haar nog met een kitten omhoog zat, die nog een plekje moest krijgen.... dat werd nummer 3 :') <3

Afbeelding

En ik hou niet van oneven getallen :') Dus mag er ook een poesje blijven van het opvangnestje, en dat is deze knapperd geworden:

Afbeelding

Dus zie hier, mijn zielsgelukkige gezicht met mijn 4 nieuwe poezels _O- <3

Afbeelding

Poezels een iets minder gelukkig gezicht :7

Verder op het moment natuurlijk de nodige babykonijntjes weer <3 Een hoop leuke nieuwe mensen/gezinnetjes mogen ontmoeten die de babykonijntjes een nieuwe thuis geven <3 En geregeld paarden op stal om te trainen/zadelmak te maken :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:20

Nou de muizen mogen hun borst nat maken :D

Dat ene opvangkitten met dat witte gezichtje is mijn favo :)

Hier de boel weer uitgemest en van 4 m2 straatwerk de voegen schoon gekrabt (de auto stond net een stuk verder naar voren als normaal, dus ik kon er nu makkelijk bij). Nu heb ik de pap wel op en heb mijn koffie weer verdiend :)

Malenka

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:37

:D dat is nogal een uitbreiding! Veel plezier met ze.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:52

DubbelFun schreef:
Nou de muizen mogen hun borst nat maken :D

Laten we het hopen! Loop net de schuur in en toen schoot er alweer 1 naar buiten....

En die met dat witte gezichtje is héél knap.. is een katertje, maar heeft lang haar! <3 Geen idee wie de papa is geweest, maar moet een hele knappe zijn geweest :D

Afbeelding

Malenka schreef:
:D dat is nogal een uitbreiding! Veel plezier met ze.

Ja hè haha, was niet helemaal de planning :') Dankjewel! :+:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:58

Ik vond hem er idd erg fluffy uitzien. Langhaar vraag wel wat meer onderhoud bij een dier en zeker een kat is daar niet altijd van gediend als ze het niet van jongs af aan meekrijgen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:14

Oooh wat een heerlijke foto's <3
Blijheid straalt er ook vanaf!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:49

DubbelFun schreef:
Ik vond hem er idd erg fluffy uitzien. Langhaar vraag wel wat meer onderhoud bij een dier en zeker een kat is daar niet altijd van gediend als ze het niet van jongs af aan meekrijgen.

Dat verschilt ook erg per kat. Ik heb hier ook een langhaar en die heeft nog nooit een klit in zijn vacht gehad. We hoeven hem dus niet te kammen. En zo ken ik er gelukkig meer.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:11

Flinke uitbreiding zeg. Wat een lieve kopjes hebben ze. Ik heb totaal geen verstand van katten, Maar is dat niet veel werk vier van die jonge spruiten in een keer? Of zitten ze niet in huis? (Ik zie echt voor mij dat je ze steeds uit plantenbakken, gordijnen etc moet halen, maar misschien is dat een totaal verkeerd beeld dat ik bij kittens heb :') )

De muizen kunnen nu beter verhuizen :P .

——

Heb een topic aangemaakt met de foto’s van laatst:
[ITP] Fotoshoot tijdens zwangerschap

Ga nog even bedenken op wat voor manier ik ze uitvergroot wil hebben. Leuk klusje voor als de verbouwing klaar is :list:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:18

<3 Wat een schatjes <3 ik ben echt kattengek maar nu niet….

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:28

Hahaha _O- Dat is wel een heel grappig beeld :') Maar nee, zo gaat 't gelukkig niet, want ik heb ze niet in huis haha.. heb een stal voor ze ingericht :P

Afbeelding

Had de vorige kittens altijd wel in huis met opvoeden, maar nu maar bedacht het anders te gaan doen :')

Belker schreef:
<3 Wat een schatjes <3 ik ben echt kattengek maar nu niet….

Hoezo niet?! :oo

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:40

Omdat we een oudje van 15 hebben. Als die overlijdt komen er weer 2 nieuwe katten. Die oude is erg gesteld op enige kat zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:51

Sjieke bank... volgens mij heb ik laatst zoiets op whoppah of catawiki zien staan :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:59

Een poging tot 7blz bijlezen

@Lorette, gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
@horsi, balen dat de levering van je palen zomaar geannuleerd is, zeker na al zo lang wachten!
@LN, wat fijn dat pensionpaard weer op 4 benen loopt en de hoef weer bijgroeit!
Je buren hebben flink huisgehouden! Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als ze klaar zijn en weer opgebouwd hebben.
@Stephanie, wat fijn dat de operatie goed verlopen is. Balen dat het hartruisje, hopelijk groeit ze er nog overheen.
Zonde dat er op je verkochte pony een zadel gegooid wordt, zo blijkt maar weer dat je bijna niemand meer kan vertrouwen :(:)
@boemel, beterschap nog! Ziek zijn is rot, zeker als het werk gewoon doorgaat :(:)
@Belker, er staat een paard in de keuken :D Gezellig hoor, dat zou de shet hier ook zo doen.
@Flubberboot, sterkte met je keelontsteking :(:)
@Marjan, alvast succes voor je gesprek maandag *\o/*

Wij hebben de afgelopen dagen, ondanks de warmte, toch aardig wat regen gehad *\o/* Doet de tuin en wei goed.
Onweer hebben we zondag ook even gekeken met de kinderen vanuit de stal met de shetlander ernaast. Paar mooie flitsen maar was snel weer over.

Hier ook bizar veel vliegen. Heb nog geen vallen oid hangen, is wel handig om te gaan doen denk ik zo.
Met het hele warm weer spuit ik ze in de ochtend helemaal af, dan rollen ze flink en hebben ze een mooi crispy laagje erop :D

Verder alles op een laag tempo hier. Af en toe een klein ritje of wandeling maar meer komt er niet uit mijn handen met deze hitte haha.

Welkom terug Natasja :D
De kittens heb ik helemaal gemist laatst, die bewonder ik nog stiekem even als Roos komt logeren bij je :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:33

Belker schreef:
Omdat we een oudje van 15 hebben. Als die overlijdt komen er weer 2 nieuwe katten. Die oude is erg gesteld op enige kat zijn.

Ohhh ja, snap 't...

DubbelFun schreef:
Sjieke bank... volgens mij heb ik laatst zoiets op whoppah of catawiki zien staan :)

Kon deze hier in de buurt ophalen, omdat de dochter 'd'r innerlijke Picasso had losgelaten op de bank', zoals de advertentie zei _O- Maar ik vind 'm helemaal leuk voor de katten, en zij zijn er ook helemaal gelukkig mee :D En nu kan ik er ook lekker bij liggen :D <3

Karin_deB schreef:
Verder alles op een laag tempo hier. Af en toe een klein ritje of wandeling maar meer komt er niet uit mijn handen met deze hitte haha.

Welkom terug Natasja :D
De kittens heb ik helemaal gemist laatst, die bewonder ik nog stiekem even als Roos komt logeren bij je :D

Nou echt hè... ik ben ook echt helemaal sloom en doe 't liefst niets :')
Haha jaa!! Heb er ook niet aan gedacht om ze te laten zien, maar komt nog straks :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:52

Jullie zijn niet bij te houden met wat er allemaal gebeurd.

Hier vakantie en dan alsnog weer druk bezig.
We zijn een kantoor aan het maken bende scheidingswand gaan 2 grote zadelkasten worden.

Afbeelding
Afbeelding

Kan nu al uitkijken naar het inrichten en ook dat mijn keukentafel weer vrij is van allerlei werkspul en stapel boeken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:57

'Innerlijke Picasso' is wel leuk, die houden we er in :D

@belle: gaan vast mooi ruimtes worden , even doorbijten met de troep :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:57

DubbelFun schreef:
'Innerlijke Picasso' is wel leuk, die houden we er in :D

Haha ja mooi hè, moest daar ook zo hard om lachen, dat ik dacht: die bank moet ik hebben :')

Klinkt als mooie plannen belle! Ben benieuwd :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 00:07

Er komt hier nu een goede onweer en regenbui over. Lekker, weer wat water voor het groenspul.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 00:31

Hier ook, maar was er even wat minder blij mee. Kwam thuis en toen lag er een pony is de wei kapot te gaan van de koliek (zal je altijd zien... er is in 2 weken tijd altijd maar 1 dag dat we beiden tegelijk weg zijn voor werk). Twee keer dierenarts erbij, was twijfelen of we richting kliniek gingen. Maar ze knapte uiteindelijk toch voldoende op thuis.
Dus die stond net te herstellen in de paddock, dus maar even in het donker de schuilstal zo ingericht dat ik een halve ziekenboeg heb en de rest ook kan schuilen. Lijkt me niet het moment om nat te regenen nu.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 00:34

Jeetje Mooney, wat balen. Sterkte.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 01:05

Oh bah wat naar mooney!! Hopelijk hersteld de pony snel weer! Lijkt me enorm schrikken!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 04:23

Beterschap met de pony

Hier een ziek kind. Nacht 3 op een rij dat ik weer zo vroeg wakker ben. Gisteren en eergisteren hadden ze nachtmerries. Zo gezellig kinderen.

Regent en waait nu flink hier

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 07:19

Sterkte Mooney met je pony en Lynn met je kind.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:23

Ohhh ik ben op vakantie en kan jullie niet bijhouden.

Maar Xutopia, ik had dat ook bedacht id stal maar dacht dat ze dan door de spijlen heen zouden gaan, gebeurt dat?
Bij mij binnen zijn dus alle planten en gordijnen gesneuveld :').

@Lynn ohhh zo herkenbaar, na deze week vakantie ben ik toe aan n week vakantie zonder blagen :').

Hier nog foto’s van mn laatste wedstrijd, ging weer niet zoals gewenst. Hele goede stukken maar ook nog wat ontploffingen van madame…
Maar we oefenen rustig door.

Afbeelding
Afbeelding

Jullie misschien nog ideeen?
Ik wil mijn stal wolfproof kunnen afsluiten maar niet de grote deur dicht, want ik heb ze nu binnen ‘s nachts, en zeker als het zo warm is, is het bloedheet…

Afbeelding