boemel schreef:Ik hoop dat ze er aan wennen! Heb ze voor nu maar onder de tuinslang gezet.
Mirna longeren ging top! 1 miscommunicatie waar ze heel boos van werd maar verder hartstikke braaf.
Jammer dat er nog geen animo is. Lijkt mij wel super fijn voor ze! Hier lopen ze altijd weg als ik de slang richting wei op nevelen zet., maar het is dan ook geen vast punt. Meestal dus gewoon onder de slang en dan vinden ze het oneens wel lekker. Gekke paarden

Super dat het longeren goed ging!
DubbelFun schreef:Hij wil naar binnen zo te zien
Ik zie op filmpjes uit Amerika veel vernevelaars ook ín de stallen. ik weet zeker dat Boon er geen gebruik van gaat maken. Al krijgt die straks wel een emmer water over zich heen
Hier wel wat vliegen, maar nog niet extreem. Ook nog geen dazen gezien.
@Stephanie: flinke ritssluiting toch nog, maar ziet er niet verkeerd uit. Vliegvrij houden is wel belangrijk nu.
Ik wissel in voorjaar/zomer en herfst/winter van kleine meubeltjes, lampen, klokken etc. die ik zelf maak. Soms gebruik ik dingen wat vaker, maar een deel gaat na een seizoen weer weg (verkocht of weggegeven). Ik heb een speciale kast waar ik het nodige 'op voorraad' heb liggen en als ik een idee heb en/of een mooi stukje hout maak ik weer iets nieuws.
Ja die Amerikaanse filmpjes geven je het idee dat paarden er om staan te springen. Soms hebben ze ook van de vennen in de stal hangen waar paarden dan zo lekker in hangen met bewegende lippen. Nouja wat je zegt, zie die van mij er nog niet zo bij staan. Wel jammer, leek mij zo fijn voor ze.
Ja dat vliegvrij houden is wel een dingetje hoor. Ik was 1 avond de vliegenspray vergeten… volgende dag zat ze helemaal onder de muggenbulten. Zo sneu! Wond ziet er nog steeds wel mooi uit. Met dit weer check ik toch wel een paar keer per dag

Oh wat leuk. Nieuw seizoen, nieuwe look

——-
Hard gewerkt Horsii, zijn de palen er inmiddels?
———
Solleke_Noah schreef:Lynn_Nikita schreef:Manlief heeft haar vasthouden en ik ben blij dat hij wil helpen maar wat mis je dan een paardenmens naast je. Hij leert steeds meer maar met een schoppende zure merrie heb ik liever iemand die iets meer ziet en reageert als ik aan de achterbenen bezig ben. Hoe doen jullie dat?
Herkenbaar! Als ik echt een paardenmens nodig heb, komt er een vriendin helpen. Mijn vriend heeft over de jaren al veel bijgeleerd maar de echte handigheid ontbreekt
Hier hetzelfde, hoewel m’n man wel steeds meer handigheid krijgt. Ik leg hem altijd nadien ook uit waaraan hij bepaalde dingen had kunnen herkennen. Dit helpt wel… lange adem

Al moet ik bekennen dat in situaties die onhandelbaar zijn ik wel naar domosedan grijp. Gewoon omdat het dan niet veilig werken is. Mijn overleden shetlandmerrie was absoluut niet te bekappen. Enige manier om dat voor elkaar te krijgen was met verdoving. Zo heb ik ook een hoefzweer bij haar moeten behandelen. Niet wenselijk, maar je moet toch wat… Hopelijk is jouw paard wat beter gezind met je man.
Wat Mooney zegt trouwens… ook voor en na deze behandeling meenemen in het gedrag

——
Ik las nog wat over de wolf. Ja hier was het wachten natuurlijk op. Zal ook vast niet de laatste zijn. Ik vind het goed dat ze deze wolf hebben afgemaakt. En erg zorgelijk dat het pro-wolf kamp de situatie probeert te draaien door de boer als aanvaller neer te zetten. Die handelt ook alleen maar vanuit emotie en bescherming van je dieren. Zou ik - en met mij veel anderen - ook doen. Er zijn buurtlanden waar wolven voor minder worden afgeschoten.
Van mij mogen ze die burgermeester met toepasselijke naam wel een lintje geven. Om dit besluit te maken in een ver polariserende politieke discussie getuigt echt van lef. De burgermeester had geprobeerd om een ‘wolven expert’ te spreken, maar deze waren zo vroeg nog niet bereikbaar. Ik snap dat je dan over gaat op een besluit in een stressvolle situatie. Iets waar een burgermeester zeker wel een besluit over mag maken. Bovendien was het waarschijnlijk ook niet goed geweest als ze die wolf hadden laten lopen in de ogen van ‘het volk’. Je kan het toch niet meer goed doen mbt dit onderwerp.
Overigens de andere twee opmerkelijke dingen in dit verhaal vond ik dat de politie gebeld was en niet kwam opdagen en dat ze in het ziekenhuis niet wisten hoe om te gaan met een wolvenbeet…
Eerder hadden een aantal in dit topic al eens gezegd een schep en hooivork te pakken als er een op ‘ons’ erf zou komen…. Maar dit incident laat je wel even nadenken over de mate van effectiviteit daarvan. Helemaal als ze met meer dan 1 komen… Al denk ik dat je in de situatie zelf altijd instinctief reageert en je nooit 100% kan voorbereiden.
@manzano ik snap je gevoel wel hoor. Ik zet over dit onderwerp en andere politiek beladen onderwerpen vrijwel nooit iets op social media. Je krijgt direct een stempel en mensen gaan je anders behandelen. Ook zeker een van de redenen waarom ik zeer zeer wei ig over mijn werk publiceer in mijn online netwerk. Gevoelige onderwerpen zijn in deze tijd lastig te handhaven in combinatie met je social omgeving. Verdeeldheid is enorm groot

Overigens vind ik dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. Als hier een paar mensen zijn die de wolf wel graag zien heb ik daar geen problemen mee. Andersom verwacht ik ook dat het geen probleem is dat ik ze liever in een dierentuin zie of In natuur gebieden die niet in of naast Nederland liggen.
Succes met de drukte trouwens!!
——
Marjan, wat tof dat je een nieuwe uitdaging overweegt! Veel succes. Klinkt alsof je een hele goede keuze gaat maken

——-
@flubberboot is dat met camera’s niet gemeente afhankelijk? Ook regels mbt camera’s die een deel van burenerf mee filmen. Brengt mij wel op het idee om dit eens beter uit te zoeken, Thanks! Zou toch wat zijn als hier wat gebeurd en je kan niets met de beelden

——
Ik las ook nog wat over het weer. Hier hadden we alles met code oranje aan de kant gezet, maar volgens mij is het precies om ons heen gegaan. Een regenbui en een beetje onweer op afstand, maar dat was het ook wel.