Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:04

Mooi plaatje... :)

Hier is de boel ook weer lekker aan het opdrogen en mogen ze weer buiten slapen. Al heeft ze toch liever de houtkrulstal aan oren en staart te zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:26

Ik werk als verpleegkundige in een rusthuis in België. Voor mij zijn het nu hele drukke tijden.

Normaal werk ik 20u/week in de administratie en 10u/werk in de zorg. Dat is sinds gisteren omgezet naar 30u uitsluitend zorg. Gisteren dag van 6u gedraaid, vandaag eentje van 7,5u en morgen maar liefst 9,5u op de planning. Het aantal zieken is bij ons enorm. Zijn ze allemaal echt ziek? Geen idee. Er zullen er vast bij zijn die het wel handig vinden om extra thuis te zijn met/voor de kinderen. Hierdoor hebben we nu al personeelsproblemen en word ik wss opgeschaald naar 38u. Aan de ene kant wel fijn (extra inkomsten voor mij) aan de andere kant... ik heb de paarden nog én mijn partner is thuis. Die kan/mag niet telewerken, we hebben geen tuin, die is nu al immens aan het balen als er een complete lockdown komt. Dus ergens zou ik het op 30u willen houden, gewoon om hem niet 12u/dag of meer alleen te laten zitten.

Ik ga vandaag rondrijden om kattenvoer en kattenbakvulling te scoren en pakken hooi/voordroog. We weten immers niet of ik de paarden nog ga mogen verhuizen naar een ander weiland als de lockdown ingaat, of ik nog hooi ga kunnen/mogen halen bij mijn hooiboer, laat staan hoe vaak ik naar de paarden ga mogen. Want die staan niet aan huis. Als ik ze niet meer per trailer mag vervoeren moeten ze nog 2 weken op hun huidige landje blijven tot ik ze te voet naar het grote weiland kan overbrengen.

En ik wil ook alle zakken kalk uit de auto, is extra laadruimte voor dus hooi etc.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:52

O,niet aan gedacht.Voorraad voer voor de dieren.Of overdrijf ik nu?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:05

Nee hoor je overdrijft niet, er zijn winkels waar het schap bijna leeg is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:42

Ik was net bij de Boerenbond.Bijna geen paardenvoer meer.De Senior Priores was op en komt volgende week dinsdag weer.Er waren meer lege schappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:47

Er wordt zo gezegd; NIET hamsteren!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:49

Ach het wordt vanzelf weer aangevuld, maar wel sneu als je het nu echt nodig hebt zeker als je niet kunt 'uitwijken' naar een ander product.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:43

Ik heb een zak recreatiemuesli gehaald en wat extra hooi. De weide waar ze nu op staan begint wel wat kaal te worden. Ik hoop ze deze week naar een weide met meer gras te kunnen verzetten maar als dat niet meer zou mogen moet ik toch echt eerst nog tot bij de hooiboer raken. Die 2 pakjes uit de winkel maken het verschil niet.

En daarbij, mijn werkschema is nu 7 op 7 in de zorg. Ik kan gewoon niet altijd tijdens de gewone uren even de winkel in lopen zoals diegene die thuis zijn. Dus ook een zak van 4kg korrels voor de katten meegenomen. Kom ik ook alweer een paar weken mee verder.
Ik hamster niet uit paniek, voor mij is dat nu gewoon praktischer ivm werk.

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:07

Hoi bokkers,
Voor mijn afstuderen ben ik op zoek naar mensen met meerdere paarden in eigen beheer/aan huis. Daarbij dacht ik natuurlijk meteen aan dit topic! Zouden jullie mij willen helpen met mijn onderzoek door deze enquête in te vullen? https://forms.gle/mRuEqKc1mVAxdFJD8
Het invullen van de enquête duurt ongeveer 5 minuten. Er wordt zorgvuldig met je gegevens omgegaan en de resultaten worden anoniem verwerkt.

Excuses als dit hier niet mag. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:18

Ingevuld, ik mis de optie tot meerdere antwoorden want heb zowel paarden van mezelf als van 'ons bedrijf' staan.

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:25

Dankjewel! En de rest die hem al heeft ingevuld/nog gaat invullen natuurlijk ook bedankt! :D

Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Mocht iemand hier nog tegen aanlopen of bij andere vragen een antwoord missen, dan staat er aan het einde van de enquête nog een vakje voor 'overige opmerkingen'.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:56

evelien1000 schreef:
Hoi bokkers,
Voor mijn afstuderen ben ik op zoek naar mensen met meerdere paarden in eigen beheer/aan huis. Daarbij dacht ik natuurlijk meteen aan dit topic! Zouden jullie mij willen helpen met mijn onderzoek door deze enquête in te vullen? https://forms.gle/mRuEqKc1mVAxdFJD8
Het invullen van de enquête duurt ongeveer 5 minuten. Er wordt zorgvuldig met je gegevens omgegaan en de resultaten worden anoniem verwerkt.

Het lijkt wel een reclame enquete :o

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:45

Newallure schreef:
evelien1000 schreef:
Hoi bokkers,

Het lijkt wel een reclame enquete :o

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, ik stuur je even een pb.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:31

Ik heb een geldschieter op het oog, ik wil het land kopen wat ik nu huur. De prijs is echt veel te hoog, ik hoop dat daar iets van af kan.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:40

Afbeelding

Hier staan ze lekker weer op de wei! Tenminste een paar dagen, eind van de week komt de loonwerker injecteren. Moet even kijken of onze tweede wei dan droog genoeg is om ze op te zetten anders gaan ze nog even terug op de paddock.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:17

Oh ja heerlijk op de wei is echt zo fijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:33

Bij mij staan ze ook op de wei sinds deze week een paar uurtjes.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:14

Mer1980 schreef:
Bij mij staan ze ook op de wei sinds deze week een paar uurtjes.

Hier ook per dag nu 4 uur ongeveer. De rest op de paddock en s'nachts op stal.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:20

De geit staat wel veel op de wei, het is best nog nat en ik wil geen uitglijders.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:22

Hier gingen ze normaal 10 april terug naar mijn eigen plekje maar met al de maatregelen met Corona weet ik niet wat wijsheid is. De maatregelen zullen zeker langer blijvend duren denk ik maar ik wil hem ook niet langer dan nodig op pension, daar is het toch niet 100% hoe ik het wil.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:37

Jessol schreef:
Hier gingen ze normaal 10 april terug naar mijn eigen plekje maar met al de maatregelen met Corona weet ik niet wat wijsheid is. De maatregelen zullen zeker langer blijvend duren denk ik maar ik wil hem ook niet langer dan nodig op pension, daar is het toch niet 100% hoe ik het wil.

Ik sta nu op een eigen plekje, maar vind het wel spannend

Voordelen:
- ze kunnen me niet tegenhouden om naar de paarden te gaan, want ze hebben hun voeders nodig.

Nadelen
- als ik of mijn vriend ziek val (of erger, ziekenhuisopname), dan moet ik mensen hebben die de paarden kunnen komen verzorgen. Ik heb gelukkig wel een aantal mensen, maar dat is enkel in het geval dat ze zelf niet ziek worden.

Als ze nu nog op pension staan, zou ik dat op dit moment zo laten, nadeel is dat je eventueel kan weerhouden worden om op bezoek te gaan, maar je zit wel safer kwa verzorging. (of je moet op je eigen stekje de verzorging kunnen garanderen door andere mensen in the worst case scenario, dan zou ik ze wel verhuizen.)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:53

Op een pensionstal kunnen ze ook te ziek worden om de paarden te doen, dus ik denk niet dat het wat uit maakt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:54

Ik maak me er niet zo druk om. Loop geen groot risico en leef in het nu. Word ik veel gelukkiger van dan doemscenario's bedenken. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:03

Ik maak me er ook niet druk om, je hoort de hele dag niet anders.Wie weet hoe het volgende maand gaat, dan ziet alles er misschien veel roos kleuriger uit.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:43

Afbeelding

Nou de loonwerker is ook weer geweest.. die stond natuurlijk weer een dag te vroeg op de stoep. Dus hals over kop de paarden nog moeten verplaatsen. Gelukkig was onze bijrijdster vrij en standby om de paarden even te verplaatsen.

Laat de grasjes nu maar weer groeien!