Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:13

pol013 schreef:
Wij zijn uiteindelijk in het huis gaan wonen wat ons in eerste instantie niet meteen aansprak. Is ook het allerlaatste huis wat er nog te koop stond op dat moment. Maar terwijl we er met een heel neutraal gezicht heen reden gingen we met zoveel enthousiasme weg dat we het een week later al gekocht hebben. En van alle huizen die we bekeken hebben is dit oprecht ook de beste. Met een heel leuk huis, genoeg grond en een handige indeling.

Dit kon ik getypt hebben :')
Van ons huis stonden er maar 8 foto's op een onoverzichtelijke site.
De helft van de kamers stond niet eens op de foto.
Toen we de eerste keer kwamen kijken waren we dan ook zeer verbaasd over de enorme ruimte.
Het huis was ouderwets en donker ingericht en heel minimaal.
Hij stond ook als laatste op ons lijstje maar we hebben dezelfde dag nog een bod gedaan en een week later getekend.
Het was ook nog eens het grootste huis, meeste grond en laagste prijs :D

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:14

ClaudiaHS schreef:
pol013 schreef:
Wij zijn uiteindelijk in het huis gaan wonen wat ons in eerste instantie niet meteen aansprak. Is ook het allerlaatste huis wat er nog te koop stond op dat moment. Maar terwijl we er met een heel neutraal gezicht heen reden gingen we met zoveel enthousiasme weg dat we het een week later al gekocht hebben. En van alle huizen die we bekeken hebben is dit oprecht ook de beste. Met een heel leuk huis, genoeg grond en een handige indeling.

Dit kon ik getypt hebben :')
Van ons huis stonden er maar 8 foto's op een onoverzichtelijke site.
De helft van de kamers stond niet eens op de foto.
Toen we de eerste keer kwamen kijken waren we dan ook zeer verbaasd over de enorme ruimte.
Het huis was ouderwets en donker ingericht en heel minimaal.
Hij stond ook als laatste op ons lijstje maar we hebben dezelfde dag nog een bod gedaan en een week later getekend.
Het was ook nog eens het grootste huis, meeste grond en laagste prijs :D

Bij ons precies hetzelfde, mijn vriend wilde eerst niet eens kijken.

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:18

Hahaha nee.
Deze kwam ik bij toeval tegen op een site.
Ik liet hem zien aan mijn man maar die was eigenlijk al verliefd op een ander huis.
Nadeel van dat huis was dat die een uur rijden van zijn werk was.
Ik liet de advertentie zien en hij had zoiets van nou laten we die maar niet doen _O-
Maar omdat het totale perceel 13000m2 was en voldoende schuren wilde ik perse gaan kijken.
Gelukkig maar dat we alsnog zijn gegaan.
Het huis wat we diezelfde ochtend ook hadden bekeken was echt prachtig afgewerkt maar had maar 4500m2 grond

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:23

Gefelicteerd Karin! Wat een mooi mannetje en een leuke naam!

Welkom nieuwen!

Ik had ook een zwaluwnest in de stal, toen de jonkies uitgevlogen waren heb ik het nest gesloopt. :o Mijn ruin kreeg er vreselijk jeuk van.
Ik heb laatst hooi van een lokale boer gekocht, fantastisch spul. Ik zag dat hij nu weer een advertentie had staan en overweeg om voor de winter vast te kopen, dan moet ik het alleen de zolder van de garage op sjouwen dus dat is nog al een rotklus.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:36

Hier ook uiteindelijk een huis gekocht wat onderaan de lijst stond.
Huis waar ik via funda helemaal verliefd op was vond mn man niks en daar zat een onhandige bestemming bij.
Huis waar mn man helemaal verliefd op was (ook in real life) was niet geschikt om paarden te houden,nog bezig geweest om de wei er recht tegenover bij te kopen. Dat kon, alleen daar mocht ik niks mee behalve laten grazen, dus dat schoot ook niet op.
Huis daarna was een serieuze optie, alleen zaten zoveel verbouwingen en kosten aan dat we die toch hebben laten schieten.
Vervolgens hebben we dit huis gekocht en uiteindelijk nog meer verbouwd/nog meer gekost dan die andere die we hebben laten schieten :Y)
Maar toegegeven, dit huis is wel ruimer/levensloopbestendig en mooiere locatie.
Alleen geen eigen wei helaas.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:42

Goeiemorgen :)

Dit was voor ons het eerste huis wat wij bekeken hadden. Wel meteen verliefd, maar de vraagprijs was in onze ogen veel te hoog. Er moest nog zoveel gebeuren. Daarna nog heeeeel veel huizen bekeken, een stuk of 25. Maar we bleven continue dit huis weer opzoeken. Daarna alsnog een tweede bezichtiging gedaan met een makelaar die wat meer kon vertellen over het huis en de buurt etc. Eigenlijk gewoon een betere verkoper. En toen een absurt laag bod gedaan die geaccepteerd werd. Het huis heeft 10 jaar te koop gestaan.

we hebben ons huis voor €150.000 gekocht en we hebben 3 slaapkamers,
Ruime woonkamer, mooie keuken, 3 paardenstallen, mooie badkamer, 1 schuur waar wij een tweede woning van willen maken en ruim 3000m2 grond. Precies genoeg voor 1 grote pony en twee mini's.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:53

Hier ook een huis gekocht, wat ik wel had gezien, maar echt niet wilde kijken. Ouwe meuk en véééél te duur. Maar een kennis attendeerde ons er toch op en stelde voor om de helft te bieden. Dus wezen kijken, helft geboden. Dáár trapten ze natuurlijk niet in, maar er is uiteindelijk ruim 2 ton van de vraagprijs af gegaan. Huis is lelijk binnen en oud, maar wel goed bewoonbaar, dus prima en echt verbouwen komt nog. We waren eigenlijk verliefd op een ander huis. Ondanks dat die goedkoper was, kregn we de financiering niet rond (net een eigen bedrijf en net midden in de crisis). Achteraf ben ik blij dat die andere het niet is geworden. De locatie is slechter en er zat 800m2 schuur bij (oude varkensboer) met asbest dak. Had nog een leuke klus geweest... <<)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:56

Wij waren al langer op Funda aan het rondkijken maar konden nog niks kopen omdat we nog een huis in Duitsland te koop hadden staan. Heel veel leuke huizen gezien en al een route gemaakt met welke huizen we al eerste zouden gaan bezichtigen.... Afijn huis in Duitsland verkocht maar ook alle huizen waar we interesse in hadden werden als warme broodjes verkocht omdat de markt weer aantrok. Uit eindelijk stond er nog 1 huis met grond te koop maar trok ons al die tijd al niet. Toch de stoute schoenen aangetrokken en maar wezen kijken.... volgende dag een tweede bezichtiging en bod gedaan... En nu wonen we er alweer meer dan een half jaar :-)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:00

Wij hebben ook een redelijk brutaal bod gedaan op dit huis. Ver onder de vraagprijs. Ik was aan het werk op een evenement voor het weekend. Krijg een appje van mijn vriend dat hij het bod ingediend had en een half uur later belt hij mij dat ik even moest aan zitten...... Dat ze het bod geaccepteerd hadden *\%/*

Het huis was al een keer verkocht geweest en de kopers waren zelf al bezig met hun volgende huis. Toen werd de verkoop ineens gecanceld en konden ze zelf dus ook niet verder. Dat was dus echt mazzel hebben voor ons want ze verkozen snelheid boven dat laatste beetje geld.

Achteraf zijn we in onze zoektocht ook vaak enthousiast geworden van de verkeerde huizen. Te weinig schuur, slechte buitenrij mogelijkheden, slooprijpe panden, huizen in te kerkelijke gebieden, te kleine huizen, te kleine percelen, onhandige percelen etc. Maar ja, als je een droom hebt van paarden aan huis :x

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:08

Wat leuk om te horen dat veel mensen zijn gegaan voor het huis wat in 1e instantie niet het droomhuis was op de foto's!
Wij merken ook dat veel huizen toch behoorlijke nadelen hebben die niet vermeld staan. Hebben ook een huis gezien waar mij vriend niet eens rechtop in de woonkamer kon staan :') Tja.. de hoogte van een huis hoeft niet op funda hahaha.
Djoena jullie huis was wel heel goedkoop zeg :oo

We merken wel dat de markt echt heel hard gaat op het moment. Als we iets zien is het al heel snel weg, nog voor we kans hebben op bezichtiging. Nu kijken we ook wel echt in een prijsklasse waar veel mensen kijken volgens mij.

Pol013 en Fabster wat een mazzel hebben jullie ook gehad zeg!
Dat vind ik nog wel lastig hoor, hoeveel ga je bieden..
Hebben jullie ook gekeken naar bijvoorbeeld huizen (iets) boven budget die al lang te koop staan? Ik vind het allemaal maar lastig hahaha.

Over hooi inkopen.. Dat vind ik nu wel een beetje spannend... Stel dat we nu toch een huis tegen komen, vind ik dan nog wel genoeg hooi? Iedereen lijkt compleet in paniek. Stel dat het op is als we een huis vinden...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:40

mm: paniek lijkt mij nou ook weer niet nodig. Er zal voorlopig nog wel hooi te koop zijn. Het zal alleen niet goedkoper worden de komende tijd.
Dan heb je ook nog kans dat het huis nog voorraad heeft liggen. En misschien moet je je paarden anders nog even laten staan waar ze nu staan. Daar komt tegen die tijd wel een oplossing voor. iets vinden, tekenen, overdracht, verhuizen.... Dan ben je al weer bijna in het voorjaar. Soort van....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:47

Ik heb alleen dit huis bekeken :) Ik kende de locatie. We hebben t in de goede periode gekocht en flink onder de vp geboden en dit werd direct geaccepteerd. Het stond al 2 jaar te koop.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:52

Je moet door de oude rommel en zooi heen kijken.Maar dat kunnen een boel mensen niet.Ik zag een keer een tip op tv dat als je twijfeld aan de grote van een ruimte omdat er nog meubels staan,je op de grond moet gaan liggen en naar de grote van het plafond moet kijken.Dus eigenlijk het pafond als vloer zien en in gedachten een beetje inrichten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 11:53

Ons huis was nummer 14 of 15 op de lijst en vriend wilde niet gaan kijken. Want we wilden geen klushuis. Met de kennis van nu hadden we het ook beter niet kunnen kopen := We schieten er financieel niks mee op. We hadden beter een compleet gemoderniseerd huis met land kunnen kopen. Maar dat is achteraf altijd makkelijk bekeken.

De m2's zijn doorslaggevend geweest voor zowel het huis als de grond. Als het 1/11 af is (dat moet van mij :+ ) dan zijn we vast blij. Nu is het vooral nog kamperen op eigen terrein.

Maar wij hebben in een maand tijd al meer buiten gezeten dan in de 3 jaar in onze vorige woning. Wat een genot. Honden lekker spelen, paarden rustig grazen, ver weg kijken. Dat is al het gedoe wel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:59

Ik heb totaal geen moeite met door dingen heen kijken, maar ik ben zelf niet super handig, dus dan moet je voor veel klussen al iemand inhuren. Daar zit natuurlijk wel een prijskaartje aan...
Ik heb mijn droomhuisje op het oog en weet dat hij (binnenkort) in de verkoop komt... Alleen zo jammer dat ik nog geen fatsoenlijke hypotheek kan krijgen omdat ik nog studeer. Dus ik hoop stiekem dat het nog minimaal 1,5 jaar duurt voor hij in de verkoop komt, zodat ik dan afgestudeerd ben en een baan heb waarmee ik een hypotheek af kan sluiten. :)) Het is allemaal niet groot en niet super veel grond, maar met 2 grote en 1 mini moet het precies kunnen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-18 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:59

Pol013 ja klopt ook hoor... Eerst überhaupt maar eens wat zien te vinden.. Voorlopig zijn er bij bijna alle huizen al minstens 10 mensen voor ons bij bezichtiging en hebben ze een bezichtiging stop :\ Of het is al verkocht.
Ik ga er dan maar vanuit dat het huis niet voor ons bestemd is ;)
Zelf ben ik gelukkig niet in paniek hoor, maar overal om mij heen hoor ik in "paniek" mensen nu snel hamsteren. Dat laat mij wel gelijk denken, ojee is het echt zo erg?

Britta door de rommel heen kijken lukt mij gelukkig wel, vriendlief iets minder goed O:) Die zegt met van die oude houten donkere eiken meubels al snel, yuk wat een oud huis.. De tip van op je rug gaan liggen is wel een goede! Ben wel benieuwd hoe de makelaar dan kijkt :')

Selka wel dapper zo'n klushuis! Een beetje klussen vinden we niet erg, maar echt compleet renoveren is wel teveel van het goede.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 12:01

muppetmayo, doe het niet! haha dat is mijn advies tegenwoordig. Wij doen helemaal niks zelf kun je nagaan. Maar dan nog vind ik het niet aan te raden.

Heb nu kleur keuze stress. En vloer keuze stress. :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:05

Haha Selke dat lijkt mij ook wel heel lastig, zoveel keuzes :))
Wel echt een groot voordeel dat je het huis echt helemaal naar je eigen smaak kan maken.
Lijkt me heerlijk als je dan daarna echt je droomhuis hebt <3 S ochtends uit het raam kijken met je kop koffie en dan je paardjes zien staan, lijkt me echt fantastisch!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:23

Wat een herkenbare verhalen. Zo ging het hier ook wel. Eerste huis wilde we een bod op uitbrengen maar toen konden onze kopers niet. Tegen de tijd dat zij de boel rond hadden kregen we te horen dat het net verkocht was.
Toen nig tig huizen bekeken die het allemaal net niet waren. Uiteindelijk in ons dorp gebleven waar we nu wonen. Was een net huis met genoeg grond. Niks voor de paarden dus alles moest aangelegd. Helaas nig een kas van 800m2 die we willen afbreken wat wel de nodige kosten mee brengt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:41

belle_boef schreef:
Wat een herkenbare verhalen. Zo ging het hier ook wel. Eerste huis wilde we een bod op uitbrengen maar toen konden onze kopers niet. Tegen de tijd dat zij de boel rond hadden kregen we te horen dat het net verkocht was.
Toen nig tig huizen bekeken die het allemaal net niet waren. Uiteindelijk in ons dorp gebleven waar we nu wonen. Was een net huis met genoeg grond. Niks voor de paarden dus alles moest aangelegd. Helaas nig een kas van 800m2 die we willen afbreken wat wel de nodige kosten mee brengt

Kun je die kas niet gebruiken als winterschuilstal voor de paarden? Droge voeten, droge kop en wel lekker licht. In de zomer natuulijk te heet. Zet je er een sinasappelboom in :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:46

Fabster schreef:
Hier ook een huis gekocht, wat ik wel had gezien, maar echt niet wilde kijken. Ouwe meuk en véééél te duur. Maar een kennis attendeerde ons er toch op en stelde voor om de helft te bieden. Dus wezen kijken, helft geboden. Dáár trapten ze natuurlijk niet in, maar er is uiteindelijk ruim 2 ton van de vraagprijs af gegaan. Huis is lelijk binnen en oud, maar wel goed bewoonbaar, dus prima en echt verbouwen komt nog. We waren eigenlijk verliefd op een ander huis. Ondanks dat die goedkoper was, kregn we de financiering niet rond (net een eigen bedrijf en net midden in de crisis). Achteraf ben ik blij dat die andere het niet is geworden. De locatie is slechter en er zat 800m2 schuur bij (oude varkensboer) met asbest dak. Had nog een leuke klus geweest... <<)

En wat ik me ineens bedenk: grote schuren staan altijd achter het huis (hier dan), waardoor je geen uitzicht hebt op de paarden. Dat was dus ook bij het huis wat onze eerste keuze was. Nu hebben we eigenlijk geen schuren. Dat is op zich wel een gemis, want ook geen boxen. Niet dat ik die gebruik. Maar met oud en nieuw is het hier altijd een hele volksverhuizing. Dan had dat wel makkelijk geweest. Er was wel een carport voor 2 auto’s die we hebben omgebouwd tot schuilstal en we hebben een zeecontainer neergezet met 2 afdakken eraan. Als schuilstal en hooischuur. Dat staat aan de zijkant van het huis, dus naar achteren lekker uitzicht op de paarden, vanuit keuken en woonkamer. Vind ik ook heerlijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:51

Leuke verhalen!

Ons huidige huis is een apart rijtjes huis van 4 op een rij. Het was verhuurd en echt uitgewoond. Het stonk, stond vol, de kleuren waren enorm heftig, maar hebben we totaal niet naar gekeken. Wel enorm veel werk gehad. Keuken, badkamer, een washok gemaakt, apart toilet, de wanden, de tuin, alles met onze eigen 2 handen. En het loont, want we kunnen het goed verkopen.

We gaan anar een andere regio, omdat het hier te duur is. Dat maakt ons zoekgebied redelijk groot, omdat we dan open staan voor meerdere regio's.

Ik wil per se wel buiten kunnen rijden en dat is soms moeilijk te beoordelen vooraf. Dan rij je ergens heen en mogen er geen ruiters het bos in. Dat kun je wel negeren, maar ik moet er nog gaan wonen en heb gen zin in teleurstellingen en gezeur daarover.

Hoeveelheid grond die we nodig hebben is zo afhankelijk van de afmetingen en ligging. We huren nu iets wat volgens mij maar 2500m2 is, maar hebben een mini pp aangelegd en ze bewegen echt veel. Zandgrond, dus hele jaar rond goed te gebruiken.

Bestemming wisselt. Kwam iets tegen met agrarische bestemming en dan denk ik al, laat maar.......Vanwege verhuizing over afstand, moeten we toch wel echt erheen verhuizen en paarden vrij snel meenemen.

Op veel plekken is nog niks voor paarden. Dan ben ik wel iets huiverig voor buren. Zeker als mensen van buitenaf wil je geen geirriteerde buren.

Sowieso wil ik een fijne buurt. Helaas leert de ervaring dat je je buren en buurt pas leert kennen als je er echt woont. Zoals lawaai overlast, gezeur van mensen of ander gedoe.

Bij een aantal huizen is het al een bieden va prijs of zijn er open dagen om te bezichtigen. Hier begonnen de makelaars er toen ook al over om bij veel vraag een kijk middag te organiseren waar mensen een bod kunnen inleveren.
Ook hebben ze zoekende mensen in hun bestand. Hier verderop stond ene huis te koop. Geen interesse, maar ik was nieuwsgierig. Het stond niet op funda. Binnen een week stond er al verkocht op. Daarna stond het pas op funda met een omschrijving waar je niet vrolijk van wordt, echt heel erg misleidend.

Als je het ergens kent, is dat goed te doen, maar wij moeten op afstand kijken en dat maakt het wel iets lastiger. Veel mensen die ik ken met huizen met grond heb ik al om info gevraagd over de omgeving en dergelijke. Maar goed, de mensen vinden hun eigen plek vaak heel fijn.

O, ja, daar ben ik ook wel voorzichtig mee; Waarom willen mensen ergens weg als het zo prachtig is?? Tal van redenen, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan. Je bent niet zomaar weer even weg.

Als ik dus slim ben maak ik een lijstje en zet ik het huis, dat ik het leukste vind onderaan :)

Ik moet wel een beetje het gevoel bij een huis uitzetten. Soms vind ik huizen echt lelijk of sfeerloos en moet ik daar echt wel doorheen kijken vanwege de kavel en ligging. Dus puur de buitenkant en uitstraling. Bij andere huizen heb ik dan weleens, van o, verliefd, maar mankeren er weer dingen aan.....

Op dit moment huren we dus en doen alles zelf. Wij kopen normaal eens per 2 weken 25 baaltjes hooi. Dat past in de trailer en opslag. Nu hadden we een bus en ruimte gemaakt en hadden we er 50. Geen idee of de boer gestegen is met de prijzen of een grote partij aan een grote stal heeft verkocht. Ik denk as weekend te gaan halen voor het hooi op is zodat we onze kop bij hem laten zien en we weten wat hij denkt en gaat doen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:31

Ons huis stond eerst te koop voor 350.000 euro maar wel met 5 hectare grond.
Het stond al 3.5 jaar te koop.
Eigenaar heeft toen (helaas) besloten bijna 4 hectare apart te verkopen aan een boer iets verderop.
Daarna de woning opnieuw te koop gezet voor 2 ton.
Dit was al vrij weinig dus 195.000 geboden en geaccepteerd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:33

Hier ook het laatste huis is rij gekocht. We hadden het ad kant geschoven ivm de afstand tot het werk, maar uiteindelijk toch gaan kijken. Schot id roos. Prachtig oud huis waarbij keuken en badkamer al gemoderniseerd zijn. De rest kunnen we naar eigen wens aanpassen. Grote tuin, schuur van 440m2 met 6 grote boxen. Is ook nog een kapschuur die gerenoveerd moet worden.
Weiland en bak. Wij zijn tevree. Zojuist ook het koopcontract ontvangen van onze huidige woning. Kan de financiering afgerond worden en dan is het aftellen en ideeën opdoen voor het nieuwe optrekje.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:41

Fabster schreef:
belle_boef schreef:

Kun je die kas niet gebruiken als winterschuilstal voor de paarden? Droge voeten, droge kop en wel lekker licht. In de zomer natuulijk te heet. Zet je er een sinasappelboom in :+

Ik heb 2 stallen in de kas. 3bii6 groot. Staan ze enkel voor de nacht in. Nu ook want met alles open is het in de avond als de zon verdwijnt net zo warm als buiten. Voordeel is wel droge stallen. Helaas om ze er in los te laten lopen geen optie, dan slopen ze de kas (Opzich niet erg) maar zichzelf ook en dan is glas wel een eng materiaal.