Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:47

Gisteravond eindelijk een familietochtje.
Vriendlief op mijn fiets met de jongste. De oudste op haar eigen fiets.
Mama te paard! Vriendlief af en toe knorren over mijn fiets (geen versnellingen)
Zijn fiets heeft een platte band. Al jaren...hij fietst nooit. Kids vinden dat geweldig leuk om te doen.
Mama heeeerlijk genoten. Wat galopstukken erbij. Lang geleden zo echt op buitenrit.

Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:48

wat een geluk dat het trailergedoe bij mij maar 10 km was en ik kon rijden, 40 km is een stuk verder zeg. Wat goed dat ze er met hulp wel opging uiteindelijk. Zal je wel flink wat grijze haren hebben opgeleverd

Minime, wat fijn, ik duim dat alles doorgaat, super

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:52

Gistern was inderdaad heerlijk buitenrij weer.Gezellig zo met de fam Anke.
Ik zou gisteren een fotoshoot hebben vanuit bokt maar niemand durfde ivm rhino uitbraak,alleen in zag er geen kwaad in. Concours ed hier om de hoek gaat ook door en de paarden raken elkaar niet aan. Hoop kleding en spullen aangeschaft voor niks :(

ik heb ook 15 km gereden gisteren, lekker in het zonnetje

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:00

Oh balen zeg dat de shoot niet doorging. Alle werk voor nop.
Posterholt was een groot concours.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:00

kvulden, fijn dat die man is komen helpen! En dat ie haar echt op de plek heeft gezet. Soms is dat gewoon nodig!

Minime, wat een goed nieuws! :D Hopelijk gaat het gewoon door!

Wat fijn zo samen als gezin op buitenrit Anke :)

Zaterdag was James* precies 1 jaar dood. Was toch wel een raar begin van de dag. Tranen, en ik was ook nog alleen thuis. Daan was motorrijden met zijn neef. En de kinderen waren uit logeren.
Toen heb ik maar besloten om in mijn eentje met Nick op pad te gaan. En dat was goed. Was wel heel raar... In gedachten bij James, maar met een ander hafje op pad. Blijf het nog steeds moeilijk vinden op bepaalde momenten.
Afbeelding

Afbeelding

Buitenrit wordt je moe van.
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:03

Een jaar geleden alweer Y;( Y;(

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:39

Wat een schrik Kvulden, fijn dat je goede hulp had en hem in de toekomst ook in mag roepen als nodig is. Hele geruststelling lijkt me dat.

Spannend MeMiLona

Tijd gaat dan snel Chasey.... leuke foto's.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:11

Gisteren weer een lekkere lange rit met Stef gedaan. Begin eindelijk weer een beetje zeker te worden in het zadel en draven gaat inmiddels lekker (als meneer te porren is voor wat actie, lui ding). Op een gegeven moment een lang zandpad midden tussen de velden, geen hond te bekennen. Meneer had zin om te gaan dus ik denk ik waag het erop, ik probeer weer eens een gallopje. Ik hem aangespoord en meneer gaat in lekkere uitgestrekte draf (eindelijk, heeft ie lang geen zin in gehad), ik ga in de beugels staan leun wat voorover en spoor opnieuw aan met been en stem. En.... hij valt terug vanuit draf naar stap.... >;)
Nog een keer geprobeerd, draf ging prima, dus een tijdje in de beugels gestaan met draven, ging lekker. Opnieuw aangespoord. Nee hoor. Lekker drafje en weer terug naar stap. :roll: Nou ja dan laat ook maar. |o
Op de terugweg de weg over gestoken, links en rechts gekeken, kwam alleen een wielrenner aan maar die was nog ver weg. Stef kijkt ook altijd mee links en rechts, kwiebus. Overgestoken en aan de overkant het zandpad weer op. Onderweg naar huis, lekker beetje relaxed in het zadel, teugels lang, je weet de weg knul. Achter mij zoeft de wielrenner voorbij en Stef schiet als een mongool in galop er vandoor. :x Geen controle want had teugels lang, benen alle kanten op want ik was onvoorbereid, kon er nog net alles aan doen om mijn beugels niet te verliezen. Vasthouden en hopen op t beste. Na 500 meter was de puf eruit en kreeg ik hem eindelijk terug. Jezus Christus wat kan die hard als die schrikt zeg.
Een beetje oefening op het veld was fijn geweest Stef _-:(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:25

Anke schreef:
Oh balen zeg dat de shoot niet doorging. Alle werk voor nop.
Posterholt was een groot concours.

elk jaar als eerste van het seizoen, hemelsbreed paar honderd meter van mij af, kan ze zien rijden

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:57

Ja het was een hele happening. Het over sneeuwde behoorlijk de mooie rit die we hadden gemaakt. Ik hoor hier ook veel mooie ritjes voorbij komen.

Gelukkig weten jullie hier hoe lang en hoe ik met Marinka bezig ben geweest met de trailer, want pfff om steeds te moeten horen..... ja je moet ook wel laten zien wie de baas is. En hoe lang heb je haar al. Zo iets moet je ook wel goed trainen en grondwerk doen. Nou ja al kook ik dan van binnen ik laat het maar. De man die Marinka op de trailer heeft gezet. Werk heel veel met paarden en komt dit ook vaker tegen. Paarden die niet willen, paarden die het nooit hebben gedaan. Paarden die het altijd deden en in eens niet. Hij vond Marinka eigenlijk best makkelijk. Ze reageerde goed op zijn tactiek. En eigenlijk was die het zelfde al de mijne alleen zijn buiten de trailer is het niet leuk, was iets dramatischer dan bij mij. Ik deed het goed en ook al had ik het zo gedaan als hij, was het waarschijnlijk niet gelukt zei hij. Dit moest even een vreemde doorbreken. Dus het was goed zo. Ik heb het allemaal op video en kijk het even weer voor ik ga laden. Heel leerzaam, maar dus eigenlijk het zelfde behalve geheel geen emotie. Dus wel straf, maar niet boos zijn of een harde zware strenge stem. Gewoon stil. En dat vind ik wel fijn. Dus even wat harder optreden en dat hoef waarschijnlijk maar een enkele keer. Dus ik ben erg benieuwd en heb wel mijn zelf vertrouwen terug. Dus toeval....??? Nee toeval bestaat niet haha.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:59

AbbyBlues, Ik moet er heel stiekem wel een beetje om lachen. :o
Maar inderdaad je schrik je helemaal rot. Gelukkig is het goed afgelopen.

kvulden, vreemde ogen dwingen, zeggen ze wel eens.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:01

Je schrijft het mooi Abby. Daardoor schiet ik wel in de lag. Maar dat zal jij op dat moment niet gedaan hebben haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:14

Haha Abby, je schrikt je rot als je paard je zoiets flikt hé.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:42

Abbey, ik moest ook wel hard on je verhaal lachen. Als 1 van ons een trailer kan regelen en je wilt de galop oefenen kunnen we wel een keer samen gaan rijden. kliek houd wel van een stevig galopje. Kunnen caj en fabster over meepraten O:)

Ik duim voor je minime!

Gewoon door blijven zetten kvulden. Als je nu stopt begin je nooit meer met Marinka op de trailer te zetten. En we willen nog heel veel weekendjes weg.

Ziet er lekker zen uit srvl!

Ik heb gewoon het hele weekend niet gereden! Is me denk ik al 5 jaar niet meer gebeurd. Zaterdag had ik alleen grondwerk gepland omdat ik met de paarden klaar wilde zijn voor de fysio kwam. Kliek was losser dan ooit *\o/* twix raakte maar weer eens ernstig in conflict met zichzelf _-:( . gelukkig leert ze al wel om beter te communiceren dus ze heeft me wel weer handvatten gegeven om mee verder te gaan. Vrijdag gaat ze weer naar de kliniek en ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Al verwacht ik eigenlijk 100% groen licht.
En zondag was ik gewoon op. Iets met binnen een week met een ziek schaap in een sloot zitten en bij een kettingbotsing betrokken zijn en het was gewoon klaar. Wilde nog wel met kliek naar het bos maar precies toen ik hem geborsteld had begon het te regenen. Was voor mij klaar. Binnen wat klusjes gedaan en toen het groot was met alle drie weer grondwerk. De rest van de middag met kat op de bank gelegen. Ben nog niet helemaal van de verkoudheid en koorts af maar het heeft wel geholpen.
Maak het morgen in de les wel goed met kliek ~~}>

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:08

Goedemorgen, onze paarden komen volgende maand aan huis te staan. Wij zijn nu aan het kijken naar de mogelijkheid tot mestafvoer van 4 paarden die op vlas komen te staan. Hoe groot is jullie mestbak en hoe vaak wordt deze geleegd?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:57

NiN_ME schreef:
Goedemorgen, onze paarden komen volgende maand aan huis te staan. Wij zijn nu aan het kijken naar de mogelijkheid tot mestafvoer van 4 paarden die op vlas komen te staan. Hoe groot is jullie mestbak en hoe vaak wordt deze geleegd?

Ik had een mestbak gemaakt voor die van mij, was ongeveer 2x2x1 maar daar ging met 2 paarden maar hooguit anderhalve maand mest in dus heb hem weer afgebroken en gebruik een kiepaanhanger.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:08

Ik heb ook een aanhangwagen die ik wekelijks wegbreng. Is voor ons ook een stuk goedkoper dan iemand te laten komen voor de afvoer

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:12

pauline wat een beroerd nieuws, heel veel sterkte :(:)

kvulden wat een paard toch, gelukkig iemand gevonden die je kan helpen als ze weer de kont tegen de krib zet.
Ik denk vooral dat het emotie-loze gewoon aan het werk zetten , het belangrijkste is.

minimelona wat een heerlijk nieuws, ik duim mee :j

chasey snap heel goed dat het slikken is, dat heb ik nog steeds, zelfs van mijn welsh cob en die is in 2008 overleden.

abby hihi, gekke Stef, sorry toch een grappig verhaal, zie jou zo vliegen boven enorme Stef :')

Blue was net weer lekker aan de gang en toen begon het hoesten weer, ik denk door de kou.
Dus weer op medicatie wat gelukkig wel goed helpt.

Met Tika begonnen met longeren maar dat was niet echt een succes.
Muilen hebben een hekel aan stomme werkjes en rondjes lopen is stom.
Dus over gegaan op dubbele lijnen en dat voorop lopen vindt ze geweldig, dat ik dan nog steeds bepaal waar we heen gaan , vindt ze duidelijk minder :D
Ik vermoed dat ze een stuk makkelijker is als we buiten gaan wandelen maar op halster is dat denk ik geen goed idee.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:15

Toen onze paarden nog op vlas stonden, hadden we een mestvaalt. Eens in het jaar werd hij leeggehaald door een boer. Dat kostte 150 euro, maar omdat niet alleen mijn paard er gebruik van maakte, kon ik de kosten delen met mijn schoonzus. Zij had 2 pony's. Ik 1. Dus zij betaalde ietsjes meer. 1 keer in het jaar leeghalen was voldoende voor 3 pony's. 2 grote en 1 kleine.
Ik weet de afmetingen van de mestvaalt niet uit mijn hoofd. Ik gok 8m2.

Spatter, Ja het blijft een moeilijk momentje.

Bedankt voor jullie berichtjes allemaal.

Gisteren had Nick last van de gekke 5 minuten. En hij ging ook nog 2 keer bijna onderuit, want de weide was nat. %) Ik riep nog 'Doe eens rustig joh!'
Maar meneer was aan het racen.
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:15

Mijn buurvrouw heeft er 1 van ongeveer 10m3.
ik breng mijn mest naar haar.
Dan wordt ie 1 x per jaar geleegd.
4 paarden en 3 minis
Kost hier slechts 100 euro.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:32

Jeetje Pauline, dat is balen! Sterkte met het herstel.
Abby, de sidepull lijkt mij iets te krap bij de keel. Die van mij heb ik daar laten verlengen bij het ruiterhuis hier. Misschien een idee :)
Afbeelding
Zo is het mij uitgelegd. (zie boven)

Wel grappig dat Stef de galopknop heeft gevonden, of nouja voor ons dan haha. Ik kan mij voorstellen dat jij iets minder blij was.

Balen Kvulden.. Maar dan is het echt dominantie? Succes met het oefenen.
MiniMeLona, super nieuws! Ik duim mee :D
Heerlijk he SVRL. Knuffelen met liggende paarden is echt zo heerlijk penny maar ik doe het ook!
Super leuk Anke! Zo is het echt iets van het hele gezin.
Chasey, sterkte nog. Blijft altijd lastig als je je grote paardenliefde verliest. Ik krijg ook nog een brok in mijn keel bij mijn paardenliefde en zij is al sinds ’10 niet meer bij ons.
Jeetje dat is zuur Lynn_Nikita! Komt er wel een nieuwe poging om foto’s te maken?

Wij rijden 1x per maand 2 grote kiepers naar de boer voor mest. Dit is voor 2 grote paarden, haflinger en shet. Goedkoper dan het op te laten halen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:17

Ik heb een oude mestcontainer laten ingraven. De afmetingen weet ik niet uit mijn hoofd, maar hij is groot en diep := Superpraktisch want ik kan alle oliebol er gewoon inkappen en hoef nooit een mesthoop op te kruien of alles over te scheppen of wekelijks met een aanhanger te rijden. Laten legen is waarschijnlijk wel iets prijziger, ze moeten dan met een grijper komen. Ik heb maar 2 paarden en geen bodembedekker, dus hij zal ongeveer twee keer per jaar geleegd moeten worden. Dan is zoiets goed te doen. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:02

Ik heb stro, geen vlas en een bak van 3.5 x 3.5 x 1. Ik betaal 50- per grote mestkar om het op te halen, ( moet 2 keer rijden met die hoeveelheid) maar de laatste tijd gooi ik het op een kiepaanhanger en breng het gratis weg bij mijn stro leverancier. nadeel dat ik het eerst allemaal in de mesthoop leeg en dan een weel later weer op moet scheppen, mijn paarden staan niet aan huis, vlakbij maar daar worden alle aanhanger ongeacht hoeveel sloten gejat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:51

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:52

Ik heb op jullie gestemd. Moet dan nog wel heel wat bijkomen. Dus iedereen ff invullen..