Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:56

Van Diva heb ik een foto van denk ik 7 maanden oud en meer kreeg ik niet. De fokker van Kim wil of kan geen Engels dus die reageert niet op me -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:08

Ik heb van Leo wel eens geprobeerd wat info te krijgen. Hij is bij Natuurmonumenten geboren in Paterswolde. Maar meer info dan de geboortedatum en castreren/verkoop met 11 maanden hadden ze niet. En ik kocht m dat hij 18 was, dus tja. Maar heb wel iemand meteen even gevraagd naar veulenfoto's van Cajra. Wie weet.

Ik zou morgen gaan rijden met een kennis. Nu gaan er ineens allemaal anderen mee en gaan we ook picknicken. Ik wou eigenlijk echt even een training, dus moet even omschakelen. Maar aan de andere kant, dit soort dingen wilde ik ook altijd met haar doen, dus waarom niet. Moet de training maar even laten zitten, dan...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:09

Wel leuk met picknick, Fabster, maar zou fijn zijn als het even met je overlegd was van te voren. Dan had je nog wat makkelijker nee kunnen zeggen, of je er van te voren al op in kunnen stellen. Ik kan dat soort dingen nooit zo goed hebben. Op mijn werk moet ik erg flexibel zijn; in de rest van mijn leven is de rek er dan al een beetje uit.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:14

@Fabster, dan maak je er een ander soort training van. Netjes in een groep rijden is ook een kunst voor veel paarden. :') Met dit soort ritten ben je vaak langer van huis en dat is tussen de oren voor sommige paarden ook lastig. Je kunt onderweg dressuurmatig dingen gaan vragen die je op de afstanden ook weer helpen. Netjes buigen/nageven/wijken waar het kan, tempowisselingen etc. :j In iedere rit kun je altijd wel iets van een trainingselement bouwen. En genieten natuurlijk want het is heerlijk paardrijweer morgen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:41

Nou, ik ben zelf wel flexibel, maar niet op korte termijn :D Dus ik heb even tijd nodig om te acclamatiseren en een nieuw plan te maken. En eigenlijk is dit een prima mentale training voor Caj. Die kan ze ook wel gebruiken. Het kletst alleen niet lekker bij, met zoveel mensen. Maarja, dat dan maar een andere keer.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:55

Jaaa, ik ken dat wel hoor.. heb dat ook wel eens gehad. :+ Loopt je planning anders en daar houd ik ook niet van. :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:02

Ik ben wat dat betreft ook licht autistisch, helemaal uit mijn ritme / planning als er iets wijzigt terwijl ik achteraf vaak denk, jeetje wat was nu het probleem?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:02

Hilary en Sakvis, iemand lopen of iets is voor mij ook een no go. Ik had het ook alleen over afgelopen vrijdag. Ik was even niet berekend op haar houding. Ik heb wel ingegrepen natuurlijk. Maar het leek niet zo veel resultaat te hebben en mijn kinderen stonden mij te dichtbij. En ik kon niet inschatten hoe ze verder zou reageren. En ik wil geen ongelukken. Ik heb het hier neergezet om wat te brainstormen en wat ruggespraak. Het is lang geleden dat ik zo'n puppie in handen heb gehad en ik moet dat ook even weer op frissen. Maar om het goed te doel deel ik het hier. Zeker nog geen reden om er een prof bij te halen naar mijn idee. Maar het is altijd goed om de ideeën van anderen te horen. En ik denk zeker niet dat het touwhalsters de oplossing gaat zijn. Maar het zal beter werken dan haar halster nu.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:26

Zadel: dat moet dan wel een hele dure deken zijn die ze te koop heeft..haha
ik ga met de rest mee. Als je het geld niet echt nodig hebt. Kun je altijd haar tegemoet komen als je het dit meisje graag gunt.

We zijn onderweg. ADAC is de duitse anwb. Zijn we idd lid van. Gelukkig!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:27

Teenringen. Misschien helpen ze je om eraan te denken dat je minder moet eten. Meer bewegen en gezond leven.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:40

Kvulden, ik dacht uit je bericht op te maken dat het een 'groter probleem' was. Maar je hebt gelijk, een prof is nou ook niet gelijk nodig. Je moet er weer even inkomen. En als je denkt je jonge paard te begrijpen, dan verzinnen ze weer iets nieuws :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:54

Haha ja precies Sakvis. Ze houden ons mooi bezig zo. En soms weet je even niet wat mijn juiste reactie had moeten zijn. En dan is het fijn dat je het hier kunt vragen. En vaak snel een antwoord van iemand of meerderen hebt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:19

kvulden, wat doet ze precies? Jij gaat links en zij rechts? Een touwhalster kan wat mij betreft wel helpen, omdat je hulp wat duidelijker door komt en daardoor ook vaak kleiner kan zijn dan bij een stalhalster. Uiteindelijk moet ze het natuurlijk gewoon met een stalhalster (of hoofdstel, of touwtje om haar nek) doen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:29

jaaaa, Anke is onderweg *\o/* y *\o/* u go girl! mijn fjordje is op de heenweg overigens traag en op de terugweg snel 8-)

veranderde plannen, ben ik ook nooit zo goed in. Overleg zo'n dingen ff. En bijkletsen met een groepje is ook vaak al niet handig 8-) ben denk ik meer een een op een mens :o

De paarden staan nu ongeveer 3 uurtjes op de wei per dag maar mijn fjordje lijkt wel ontploft -O- wat een buikje meteen....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:35

Die dikke van mij stond net voor het eerst met graasmasker. Ben ik echt geen fan van maar ze wordt me echt te gevaarlijk dik zo. Ze vond het niet leuk :') ach het is maar een paar uur per dag.

Fijn dat je door kunt Anke.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:37

zoefie schreef:
veranderde plannen, ben ik ook nooit zo goed in. Overleg zo'n dingen ff. En bijkletsen met een groepje is ook vaak al niet handig 8-) ben denk ik meer een een op een mens :o

Ik ben ook meer een 1 op 1 mens. Maar soms vind ik wel dat ik dit soort dingen gewoon moet doen. Het zijn gewoon leuke dingen en bijkletsen moet dan maar een andere x. Ik wil dit soort dingen met mijn pasrd kunnen doen. En aangezien het niet echt een makkelijke tante is, is het wel goed om dit te oefenen.

In zo n groep ben ik altijd degene die wat achteraf hangt. Ook bewust. Veel te ingewikkeld, een gesprek met zoveelebbe mensen. Dan concentreer ik me op Caj. En kan ik toch een hele leuke tijd hebben. Over autistisch gesproken.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:04

Yes, Anke is op weg naar huis, toppie!

Ik ben een half uurtje thuis. Zal ff foto's zetten en dan mogen jullie gokken of ik hem nu wel of niet ga kopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:06

Op basis van de foto's heeft Sandra er straks een beest bij :D

Anke eindelijk onderweg *\o/*

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:17

Yay Anke onderweg. Super fijn!
Oh gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Sandra :D (toch?) :=

Zo winterweide is ingezaaid en bemest. Ben benieuwd of Pavo doet wat het beloofd. Echt duur spul. Wij doen hier een regendans!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:18

Dat is wel heel veilig gokken :D
@monmaster: wat een leuke ijsco! Ik kan me goed voorstellen dat je daar voor valt!
@antheman: het overlijden van je moeder had ik niet meegekregen... heel veel sterkte daarmee, ik kan me goed voorstellen dat dat er enorm heeft ingehakt.

Hier een druk weekend gehad, vanwege het 40-jarig huwelijk van mijn schoonouders waren we al twee dagen onder de pannen.
Vanavond nog lekker gereden! Wat een genieten is het toch zo, helemaal fijn!
Sinds gisteren ben ik trouwens wel aan het sproeien, net als tinky las ik.
Want het is hier stiekum gewoon heel erg droog... code rood voor bosbranden, is sinds 2011 niet meer voorgekomen... En die hoge temperaturen wil ik graag omzetten in mijn voordeel: gras!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:47

Hilary, wat ze de laatste keer deed (ik heb het vanavond toch niet gedaan, moe en hoofdpijn) ze was onrustig met het volgen. Meestal gaat ze dan mijn kant op en kan ik haar met een beetje druk op afstand houden. Soms wil ze sneller en dan kan ik haar halt houden. Meestal door voor haar te gaan staan. Soms luktte het al als ik naast haar sta en met iets voor haar langs ga om te blokkeren. Maar nu was ze nog wat drukker en wijkt ze dus meer naar rechts om in te draaien. Op dat moment kan ik mijn lijf(waar ze zo goed op reageerd) niet gebruiken omdat ze van me af draait. Natuurlijk een ruk aan het touw, maar dat was al te laat denk ik. Daar kwam geen reactie op, omdat ik dat ook nog niet eerder als middel gebruikt had. Ik vond het lastig om het weer terug op te pakken omdat je dan geheel op de verkeerde plek staat. En daar maakte ze natuurlijk wel even gebruik van hihi. Allemaal begrijpelijk, maar zat even van hoe kan ik dit voorkomen en als het toch gebeurd wat doe ik dan om het zo snel mogelijk te herstellen. Het was natuurlijk ook de eerste keer nadat ik terug was. En ik kon direct al merken dat ze veel brutaler was in de omgang. Nu na een paar dagen is dat helemaal hersteld. Dus misschien was het gewoon het moment, maar ik wil er wel goed mee omgaan. Ze zal vast vaker van dit soort momenten hebben in haar pubertijd. ;-)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:54

Toch snap ik niet zo goed waarom er zo weinig hulp wordt gezocht met grondwerk. Dat is toch de basis en vrij lastig te fixen via een forum....
Ik zit er over te denken om deze zomer naar een clinic te gaan van warwick schiller :)
Die heeft trouwens ook veel op youtube staan, zoals dit https://www.youtube.com/watch?v=eAM_t56q2wA

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 04:10

Denk ook dat je als een blok ervoor bent gevallen.
(Ik vind het hoofd niet zo mooi..zeikerd ben ik he)

Zoefie. Dat is lastig. Ik heb er een die liefste sjokt en een die een rap doorlooptempo heeft.
Denk als we samen gaan rijden, neem ik die wat bij jouw fjordje past mbt tempo.

Ja...we rijden gewoon de hele nacht door. Ik heb net 550 km gereden. Nu gewisseld.

Hoeven nog maar 650 km !!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 04:15

Wendy meestal wil men alleen betalen voor les als men erop zit of op de koets.
Blijkbaar vinden velen het grondwerk niet waardevol genoeg om lesgeldtarief aan uit te geven.
Toch is dat de basis voor al het andere.

Puberpaardjes. Soms grappig, soms strontirritant!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:12

Je zal nu wel dicht in de buurt van huis zijn Anke...wel thuis!!

Als een paard tijdens de bezichtiging een neus in je nek legt,dan moet je wel van heul goede huizen komen om te zeggen dat het paard niets is voor je :D

Net wat Anke zegt...vaak wil men alleen maar betalen voor onder het zadel...wat ook wel opvalt is dat er een categorie mensen is die alleen maar dingen aannemen van mensen als ze daar dik voor betalen.Goed gratis advies van een ervaren iemand doet het hem niet...zelfs niet als dit exact hetzelfde is als waar men bakken geld voor leerlegt :?

Hier inderdaad al aan de sproei,even profiteren van de warmte,gras moet de grond uitrennen en dat kan enkel als er een slokje water bijkomt met deze temperaturen.Dat is dan weer een klein nadeel van zandgrond...ook dan snel droog,maar straks weer blij als het weer met bakken naar beneden komt :P