) en uiteindelijk het perfecte paar gevonden.Ik kan er alles mee, gewoon over gras, strand, door water. Ze blijven perfect zitten. Maar het liefst draven we lekker over het asfalt. Je hebt hier in de polder alleen maar modderige bermen. Als het nat is en er rijd een trekker doorheen omdat 'ie moet passeren is in ene 20 meter berm naar de
Nou neem dan je paard maar terug naar stap en ga de weg maar op, als je geen ijzers hebt.
Op den duur was ik dat echt beu. Nu kunnen we aan een stuk door draven en zelfs galopperen doe ik op de weg, veel veiliger.
Nu bekap ik wel zelf, bij PN de cursus NB gedaan. Mega interessant. Je stuit wel op wat weerstand, iedereen op stal riep van nou straks heb je geen paard meer als je dit gaat doen. Tja... Alledrie de paarden die ik zo bekapt heb deden het er prima op. Ik heb een ex-hb'er staan, die kwam met platte tot bolle zolen bij de vorige eigenaar vandaan. HB was al een paar jaar geleden. Binnen enkele maanden had ze de mooiste holle zolen. Heeft nooit ook maar 1 pas gevoelig gelopen.
Sorry nu zal ik weer ophouden met mijn zweefteef gelul.
Klinkt heerlijk die schouwpaden... Wij hebben maar een trailer aangeschaft, af en toe gaan we dan maar naar de domeinen. (Bos, duin, strand.) Da's ook niet verkeerd.
Sommige paarden worden heet als ze hun springzadel opkrijgen, sommigen als ze een martingaal omkrijgen. De mijne doet
als ze haar hardloopschoenen ziet want dan weet ze dat we lekker gaan scheuren.
Wat betreft de vrijheid van het inrichten van het erf worden wij ook aardig beteugeld