Urielle schreef:Sees schreef:Dat moet voor mijn smid ook dus ik pluk mijn paard 30min voor hij komt uit de wei.
Als de DA komt poets ik mijn paard even vantevoren, overigens heeft er nog nooit eentje geklaagd over een nat of vies paard hier.
Wij hebben gewoon noodstallen overigens, mocht het nodig zijn (en ik heb een eigen stal, ik gebruik hem alleen zo min mogelijk.
Ik rij zelfs niet voor de smid komt bij slecht weer omdat ik daarna de benen af moet spuiten en die zijn na een half uur echt nog wel goed nat helaas.
DA idem, haal ik een paard uit de regen dan moet hij dus zeker wel een uurtje of twee op voorhand binnen zijn sinds mijn solarium niet meer aangesloten is oid (doet het niet iig) zodat hij kan opdrogen. En eer die man weer weg is zijn we ook weer even verder, dan staan ze dus niet veel meer buiten, zeker als er ook nog rijden op de planning staat. Het is ook nog irritant dat ik een vage tijdschatting heb omtrent het dagdeel en dat er dan wel gebeld wordt als hij bij het vorige adres vertrekt. (En god verhoede dat ie zonder aankondiging op het erf staat want dan krijg ik mijn ene paard niet eens meer te pakken, die weet dan al hoe laat het is)
Nou zijn dat maar losse dagen natuurlijk.
Hm, tja dan zijn jouw smid en de mijne een andere mening toegedaan over vanaf wanneer ze de hoeven kunnen bekappen

Waarom moet een paard droog zijn als de DA komt? Weigert de DA paarden die 24/7 buiten staan te onderzoeken dan? Zal ook wel DA afhankelijk zijn dan? De onze doet daar nooit moeilijk over...
Toen ik nog op een stal stond waar ze na 15u niet meer naar buiten mochten (als ze voor die tijd buiten stonden werden ze rond 17u binnengehaald) zorgde ik gewoon dat de DA en HS kwamen buiten de weidegang tijd om. Ook rijden deed ik niet in mijn paard zijn weidetijd