Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:11

Ik gebruik die wasmachine er niet voor. Doe ik in mijn moeders huis. Eerst laat ik altijd mijn dekjes/dekens 1 a 2 dagen in de vanish. Daarna spoel ik ze na en als het dan ng nodig is doe ik ze in de wasmachine. :o

Mooie kast is het geworden!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:17

Heel erg mooie ruime kast. :)
Alleen.. Is de druk goed verdeeld van je kast? Anders kan zie namelijk inzakken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:24

Hoe bedoel je?
De kast heeft een vast gezette middenwand, naast alle zijwanden die vast gezet zijn.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:26

Oh oke! Nee ik heb eens gezien bij een grote kast dat die het gewicht niet kon dragen en toen inelkaar zakte. :P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:28

Dat zou zonde zijn! Hij is ook 'maar' 170 hoog, maar dankzij alle schroeven heel stevig :) De platen zijn ook 18mm dik, wat ook wel meer stevigheid geeft dan dunne wandjes natuurlijk. En ander hebben we nog hout over om te stutten :P

Afmetingen zijn trouwens 170x120 en 70 cm diep.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:02

RianneH schreef:
Ah, heerlijk, een zadelkamer. Mag je dan de wasmachine gebruiken voor de dekjes enz? Als ik ooit de paarden aan huis heb, dan wist ik het wel :P

Hier hebben we inmiddels de kast af :D De meneer van de bouwmarkt raadde MDF af dus het is Underlayment plaat geworden, wat wel een mooi effect gaf. Ter zijne tijd zal er nog een lakje overheen gaan.
Kostte ons twee dagen, dag 1 was hout ophalen en laten zagen, meenemen naar stal en toen bleek mijn goedkope accuboormachine niet sterk genoeg. Dus vandaag verder gegaan met de zware boormachine van vaders en met hulp van schoonbroer, met als resultaat een mooie grote kast waar al onze zooi in past :D
[ Afbeelding ]

Haha wat leuk! lijkt precies op mijn kast van binnen :P ( staat ook ergens in dit topic )

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:44

Ik zou ook nog wat foto's plaatsen van mn nieuwe kast :):)
De hoogte is 180 cm, breedte is 90cm en de diepte is 80cm

Hij staat op pootjes en heeft een aantal ventilatie gaatjes waar gaas voor zit of zo'n rooster ding
Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:04

Buitenkant (op het bordje wil ik nog een eigen gemaakt A4tje op plakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jong paard nog geen zadel dus, verder moet ik er nog een stukje uit zagen zodat de halsters niet worden geplet en zodat mijn kaptoom en hoofdstel kan hangen! En wil ik er nog een mandje bij van de Xenos!

Mijn kast is gemaakt door mijn opa, en zelf de deur een likje verg gegeven en de hoofdstel hangers er in geschroefd!

En de kast in de maak:

Zij want op twee dikke 'latten' afgezaagde houten balkjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zit dus wat te ver naar voren en wil ik dus een stukje uit zagen zodat mijn halsters vrij hangen.
Afbeelding

Afbeelding

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:18

Wat komen er weer mooie, ruime, opgeruimde kasten voorbij!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:21

Haha die van mij is nogal volgepropt.. mja ik leen een kleintje momenteel op stal.
Maar ik krijg de komende twee maanden hopelijk fatsoendelijk wat loon waardoor ik een eigen(grote) kast kan kopen. Yay :')

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:04

Als ik thuis mijn dekjes heb gewassen dan is met 3 dekjes het droogrek vol. Laat er altijd wat ruimte tussen. Maar als ik nou zo'n onderstaande foto ding neem ben ik bang dat ze te zwaar worden en krom buigen. Wat is jullie mening?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:13

hier thuis is het echt 'vol'
ik heb een hoekje voor de stal waar ik mijn spullen kwijt kan
er staat een tafel waaop/waarboven echt alles ligt/hangt: hoofdstellen halsters, beenbescherming (normaal in 1 grote emmer maar dat is nu al een knoeiboel :P) liggen waarschijnlijk ook een paar dekjes op en een bak met reservespullen van hoofdstellen en stijgbeugels
voor mijn tafel staat iets gemaakt van hout (heeft mijn papa zelf gemaakt) zijn 4 zadelsteunen boven elkaar echt handig, liggen 2 zadels van mijn moeder, eentje van mij (dat morgen verhuisd naar de wei waar rahere staat) en die van de verzorgster
mijn 2de zadel ligt op een schraag waarboven nog een hoop dekens en dekjes liggen :oo
voor mijn zadelsteunen heb ik ook nog een oude lattenbodem waar ik mijn dekjes op leg (kunnen ze ook goed drogen enz.)

op de wei is het ordelijk, liggen van mij alleen maar 2 hoofstellen een dekje een touwhalster en een halster :P en morgen een zadel :P en dan nog de spulletjes van het weilandgenootje

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:26

esmespitfire schreef:
Als ik thuis mijn dekjes heb gewassen dan is met 3 dekjes het droogrek vol. Laat er altijd wat ruimte tussen. Maar als ik nou zo'n onderstaande foto ding neem ben ik bang dat ze te zwaar worden en krom buigen. Wat is jullie mening?

[ Afbeelding ]

Die heb je ook als dekenrek bij bijvoorbeeld Horze, wil ik uiteindelijk aan de zijkant van mijn kast voor zweetdekens en handdoeken

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:43

@esmespitfire ik ken dat rekje, kennis van mij hebben die ook hangen maar die gebruiken ze voor theedoeken ;p uit mijn ervaring weet ik dat ze best stevig zijn dus ik denk dat hij 4 dekjes ook wel kan houden, ze zullen misschien alleen net te kort zijn voor een full dekje, maar dat weet ik niet. :) Het is het uitproberen wel waard :)

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:04

@ RianneH Ik ga eens even kijken.

@ Ilonka_96 daar worden ze oficieel ook voor gebruikt. Ik weet dat ze 10 tot 15cm te kort zijn maar ik vraag me meer af of dat ze niet door zakken een handdoek is toch lichter dan een dressuur dekje.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:44

Esme , denk dat dat rekje je dekje wel houdt ;) normaal zou hij 4 handoeken moeten houden, ook in natte staat. Denk dat ze dan zwaarder zijn dan je dekje.

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:05

Waar ik op stal staat hadden ze geen kastjes tot me vader ze aanbood om te maken nu heeft elk paard een eigen kastje. Ze staan op wieltjes want als de koeien verplaatst moeten worden staan de kastjes in de weg. 1 kastje is 1.80 hoog 90 diep en 80 breed dus lekker groot iedereen nog zelf bepalen waar ze de planken wouden ideaal dus.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:58

Afbeelding

Mijn steigerhouten zadelkast! Hij is enorm. 2,10m hoog bij 80cm diep en 1m wijd. Gebouwd door een oom naar mijn eigen ontwerp. Hoofdstellen hangen aan de linkerdeur, poetskist rechts onder, dekjes en dekens liggen boven. Ideaal ding, hij is alleen erg groot, haha!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:59

Wauw wat een práchtige kast!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:02

SuperAssie schreef:
Wauw wat een práchtige kast!

Dankjewel :D Ben er ook echt blij mee, geen gezeul meer met spullen van en naar het paard!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:02

Heel mooi!!
Maar enorm??? Haha, mijn kast heeft ongeveer dezelfde afmetingen (iets minder diep alleen) en ik kom chronisch ruimte te kort _O-

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:22

Haha ja enorm voor mij dan! Ik ben geen kast at-all gewend, dus dan zijn ze al snel groot :D

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:10

DAMWolf schreef:
Mijn steigerhouten zadelkast! Hij is enorm. 2,10m hoog bij 80cm diep en 1m wijd. Gebouwd door een oom naar mijn eigen ontwerp. Hoofdstellen hangen aan de linkerdeur, poetskist rechts onder, dekjes en dekens liggen boven. Ideaal ding, hij is alleen erg groot, haha!

Ik vind hem ook echt ontzettend mooi! Zou hem precies zo ingedeeld hebben:-) Veel plezier ermee!!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:22

Dankjewel Brenda!

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:08

echt heel mooi gemaakt! En ideale indeling.

Ik heb heel wat foto's voorbij zien komen maar kan er niet zo goed uitkomen welke scharnieren en sloten ik wil gebruiken. Zie veel scharnieren die er aan de buitenkant op liggen, maar wil liever iets wat je niet van de buitenkant kan los schroeven. Heeft iemand foto's van de scharnieren / sloten op houten zadelkasten?