Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zweetvos schreef:Veulen84 schreef:Mag ik vragen wat jullie eigenlijk belangrijk vinden aan een slowfeeder?
Moet er veel in kunnen? OF juist weinig?
En hoe zit het dan met de prijzen? Wat geef je nou eigenlijk uit aan zo'n net?
Veulen84, dat ligt eraan hoeveel paarden ervan eten. En wil je het eten echt flink beperken of alleen dat ze er iets langer mee doen? Hoeveel hooi krijgen ze ongeveer en wil je dat alles in de netten past?
marleen_usar schreef:Ik zelf zit te denken aan een aanhangwagen net van de Action, de zij kanten dicht naaien. Dan heb je ook een groot net en niet duur.
Exponent schreef:Heb het topic snel een beetje doorgelezen, maar kom nu nog steeds niet uit mijn vraag.
Ik zoek een slowfeeder net dat ik binnen in mijn stal kan hangen. Deze staat heel de dag open als extra stal waar ze extra in kunnen schuilen. Heb dus een wand van 3.5m.
Nu zoek ik een net dat redelijk duurzaam is maar waar ze ook écht lang ( liefst hele dag) mee bezig zijn!
Snachts gaan ze hier op stal.
Net is voor 1 paard bedoeld maar mag dus best wat groter zijn!
Lynn_Nikita schreef:onlineshop schreef:Iemand gaf hier de tip om de EJ netten te vullen mbv een speciekuip. Handige tip, doe ik nu ook!
denk dat ik dat was, passen precies over de rand heen namelijk en zo heb je een grote stevige vulopening
Erna strik ik ze dich talsof het veters zijn, en door al die lussen trek ik een touwtje met musketonhaak ( Met aan 1 kant een lus, andere kant die haak, door de lussen van het net heen en dan door de lus van het uiteinde van het touwtje, als een strop) en die klik ik vast aan stal
Lynn_Nikita schreef:Iemand ervaring met zemelen en bietenpulp combinatie?
Ik geef s`morgens alle 4de paarden ( 2 kleine paarden, een grote D en een A pony) een eigen net met 5 kg voordroog in hun open stal, ze kunnen dan ook de paddock en bak op ( in zomer ook wei)
Sàvonds krijgen 3 van de 4 weer een net met 5 kg en het paard ( 24 jaar en mager ) die staat in de avond apart en krijgt een ej net helemaal volgepropt en doet hiermee tot de volgende ochtend
Nu kreeg deze laatsgenoemde eerst ook maisvlokken ivm zijn mager zijn, maar hij krijgt hier nu jeuk van en willen we wat anders bijvoeren om hem op gewicht te houden.
Ik wil dus extra maagvulling voor die 3 en dikmakend voor de oudere.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik ben wel bekend met bietenpulp, geef dit elk jaar, maar heb dit niet eerder in combinatie gegeven met zemelen en dat wil ik nu wel doen iv, de verhoudingen fosfor en calium
Veulen84 schreef:Hoihoi, het was niet echt een gebruiksvraag. Ik heb maar 1 paard en die krijgt elke dag in de slowfeeder wat.
Maar ik ben bezig met het importeren van een bepaald type slowfeeders. Maar was erg benieuwd wat jullie nu zagen in een slowfeeder en of dat klopt met mijn gevoel (en die van me stalgenoten). Ik kan straks kiezen uit 50 modellen om geleverd te krijgen. Maar ik weet niet of die allemaal wel nut hebben. Heb in dit topic al veel gelezen en kan daardoor wel al wat types laten afvallen. Maar er zijn nog steeds vrij veel opties
Belangrijk was vooral hoe hoog jullie kwaliteit en prijs belangrijk vinden. Maar blijkbaar is kwaliteit heel belangrijk, maar prijs minder. (Wat mij dan weer zegt dat ik bv. moet gaan denken aan een garantie bv. )
fokfanaat schreef:Veulen84 schreef:Hoihoi, het was niet echt een gebruiksvraag. Ik heb maar 1 paard en die krijgt elke dag in de slowfeeder wat.
Maar ik ben bezig met het importeren van een bepaald type slowfeeders. Maar was erg benieuwd wat jullie nu zagen in een slowfeeder en of dat klopt met mijn gevoel (en die van me stalgenoten). Ik kan straks kiezen uit 50 modellen om geleverd te krijgen. Maar ik weet niet of die allemaal wel nut hebben. Heb in dit topic al veel gelezen en kan daardoor wel al wat types laten afvallen. Maar er zijn nog steeds vrij veel opties
Belangrijk was vooral hoe hoog jullie kwaliteit en prijs belangrijk vinden. Maar blijkbaar is kwaliteit heel belangrijk, maar prijs minder. (Wat mij dan weer zegt dat ik bv. moet gaan denken aan een garantie bv. )
wat ik zoek is een royaal stevig apparaat, waar toch zeker 2 standaardbaaltjes in passen, waar paarden van meerdere kanten aan kunnen eten, dat makkelijk te vullen is en er zo min geknoeid kan worden, en graag overdekt.
daar heb ik wel een 500,- voor over