DubbelDun schreef:Zijn er hier nog PP'ers die nat hooi voeren ??
Ik stoom tegenwoordig en dat lijkt me voor een PP ook een handige optie (sowieso met dit vriesweer

)
Ja, ik!
Ik lees hier al een tijdje mee om ideeën op te doen en ervaringen te lezen.
Ik woon in de Noordoostpolder, 3 ponies (C-D maat) aan huis. Ze hebben een schuilstal, betonplaat met 4 m lange ruif erop en een paddock waar ze 24/7 staan. Erachter heb ik een stukje wei van 1/4 ha ongeveer. Ik heb 2 eczemers, en wil ze aankomend voorjaar niet op de wei hebben om te kijken wat dat met het eczeem doet. Als dat goed bevalt wil ik wrs dat stukje wei ook om laten halen, en er dan wat leuks doen qua paradijs. Ik heb nu ook wel een looppad om de wei heen, maar dat is alleen zomers in gebruik geweest.
In ieder geval, ik heb ook een pony die snel hoest van hooi, en maak het dus nat. Doe ik nu nog steeds in een grote vijverton, plak voor plak, met rubber handschoenen over mijn gewone. Wel koud, en soms niet te doen omdat het water te erg bevroren is. Maar tot nu toe lukt het me meestal wel om het nat te maken.
Zo'n stomer heb ik wel eens gezien. Nogal duur in aanschaf toch? Werkt het nu echt goed en praktisch? Vreet het geen stroom?