Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 13:00

Ik heb hier de mogelijkheid maar gegeven dat ze de stallen in kunnen. Vooral de haf wilde naar binnen, nu is hij de stallen leeg aan het vreten. Ze staan echt behoorlijk in de blub nu, hier geen wit zag wel iets op de auto's liggen maar zal ook wel zo weg zijn.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:04

Hier zo goed als niets, maar wij hadden in november al 20 cm sneeuw dus voor mij hoeft het ook niet zo :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:52

Hier nu ook regen en het wordt in de paddock al behoorlijk drabberig, het is nog wel steeds wit en 0 graden. Mijn handen waren aardig blauw na het mesten.
Maar de stallen zijn weer schoon en zo te zien gaan ze vandaag vroeg naar binnen.

Voeren doe ik hooi; 9-12/13-16-22/23 en brok/muesli om 19 uur.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:46

Hier ook zo goed als niks.. ben wel heel blij met het extra stuk verharde paddock. Daar kunnen ze nu fijn staan zonder moddervoetjes.

Vriendin van me heeft n huis gekocht incl paard, maar dat huis wordt helemaal verbouwd inclusief nieuwe stallen dus alles moest weg. Gisteren alle losse hooi gehaald (aanhangwagen vol) en over twee weken de 2 grote zware pakken. En beste van alles, de paarden smullen ervan. Wie houdt er nu niet van gratis hooi :D

Lynn_Nikita schreef:
Alleen in de aanhanger lag een wit laagje verder is alles nat. Het blijft ook de hele dag door regenen
net opgeruimd, moet alleen de stallen nog doen maar dan zet ik de aanhanger ervoor, blijf ik lekker droog staan en het is minder werk.
Mijn dochter wilde vandaag gaan rijden maar dat zit er helaas niet in.
Ze is bijna jarig en wilde graag een nieuwe cap voorkeur glitter en een grote poetskist en haar kennede komt z enog heel veel tegen.
Ik heb nu Kramer in mijn hoofd, maar is er een andere grote in het Zuiden? Uur rijden vanaf het midden van limburg alle kanten op, als het maar ruim assortiment is en niet alleen de hele dure merken.
EJ, Emmers, Equidrome ben ik mee bekend

Zaldi in Cadier en Keer? Ik ken deze alleen vanuit social media (omdat ze equestrian stockholm hebben) dus hoe groot de winkel daadwerkelijk is durf ik niet te zeggen.
Brabants Ruiterhuis, als die nog binnen n uur rijden valt..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:35

Brabants ruiter huis is jammer. Net de btw korting actie voorbij.
Krijgen ze wel weer met carnaval vakantie vermoed ik.

Bleh wat een rot weer.
Nog steeds een droge wei en bak gehad.. Tot nu..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:40

Ik heb ze net maar binnen gehaald. Het waait hard en het regent non stop. Het is alleen niet koud, het was gewoon warm zelfs.

Wat een verschil in weer door Nederland heen.

Lys_ppa, gratis hooi dat ze nog graag eten is geweldig! :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:42

Hier is het al de hele dag erg nat, ik heb inmiddels weer een vijver in de wei en de paarden zijn verzopen.

Zaldi is trouwens niet zo heel erg groot. En volgens mij ook wel wat meer op het duurdere segment gericht. Ben er wel een paar keer geweest maar nu al lang niet meer. Ligt op een paar kilometer van mijn werk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:36

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:25

@belker: heerlijk die shet zo in aktie :)

Hier zijn ze om 4 uur naar binnen gegaan en het water in de paddock staat nu tot waar de korte poot van de L overgaat in de lange poot.
Straks gaat er nog een fikse bui vallen dus ik ben benieuwd wat ik met de laatste voerronde aan tref.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:54

Hier lopen ze altijd buiten met schuilstal maar we mogen komend voorjaar echt even goed aan de bak. De paddock is droog, maar langs het hek en richting schuilstal niet ivm afwateren erf naar hek toe.

Verder baal ik echt van dit weer. De hele dag al steeds hypo’s of bijna, dus eten op hypo’s ipv als je trekt hebt maar vanavond ging het extreem fout. Bij koud weer dropt mijn suiker en met nieuwe pomp en aansturingssysteem zijn we nog zoekende. Laten we zeggen dat glucogeen neusspray gelukkig snel en goed werkt. Het ging zo extreem dat ik in paniek raakte en dat gebeurdt me eigenlijk nooit. Aan manlief had ik ook weinig ondanks zijn diploma’s……

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:02

Poeh, heftig zeg! Dan schrik je wel!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:05

Wat eng Belker! Is dat omdat je verbranding op hol gaat door de kou?

@karin, ja rijd nog steeds heerlijk rond in het bos :D ga zon 3 keer per week.
Afbeelding

En de regen… ja zeg er maar niks over… 30mm

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:09

Oei Belker. Dat is niet zo mooi.
Nu weer stabiel kunnen krijgen?

Marjan. Mooie foto.
Echt top dat jij de juiste pony hebt gevonden

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:10

Klopt Marjan.

Lekker dat je nog zo regelmatig buitenrijdt. Een gouden aankoop.

Ik hoop vanaf morgen beide dames weer op te pakken. Sinds dit jaar ben ik lid bij een RV op 10 minuten van mijn huis, erg fijn, kan ik weer wat serieuzer in de bak gaan rijden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:11

Suiker is nu te hoog maar daalt weer. Hopelijk wel stabiel voor ik naar bed ga en anders ben ik lang wakker.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:15

Leuk Belker!

En mooi oliebol zeg, hoop dat je suiker snel stabiel is

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:46

Sterkte Belker!

Mooie foto Marjan!

En ja, regen.. hier ook een ‘beetje’ heb maar gewoon laarzen aangedaan en ben bezig gegaan. Vandaag was weer een flinke werkdag en mijn man heeft de dag door poep gevist.

Paarden waren wel oké..
nu een plan gaan maken om een deel van de paden aan te pakken. Want elke zo weg glijden of wegzakken vind ik niets.

En ik ga maar eens de DA bellen voor bloedonderzoek voor mijn vosje (IR meten en wil zijn testoron waarden eens checken) en de nieuwe merrie wil ik laten opvoelen omdat die overmatig hengstig is.
En die combi is: elke 3 weken een Welsh ruintje die een E-pony dekt.. en daardoor heel lelijk tegen de andere doet..

Gedoe :Y)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:49

@Belker, heerlijk filmpje van de paarden <3
Wat enorm schrikken van je hypo's zeg! Zal ook wel uitputtend zijn die constante wissels :(:)
Hopelijk maak je een goede nacht!

@Marjan, heerlijk plaatje! Zo fijn dat je zo lekker op pad kan nu :)

Ik heb de paarden vanmiddag ook een paar uur op stal gezet om even te drogen en rusten.
Dat kunnen ze zelf ook maarja eigenwijs he :Y)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:01

Wat naar Belker, sterkte. Fijn dat je de RV zo dichtbij hebt! Kan je je dan alleen redden?

Leuke foto Marjan, genieten zo.
Hier zo erg dat je op straat vlakbij kon zwemmen. Water kon nergens heen.
Wil niet weten hoe de paddock er nu uitziet. Drainage kan het niet bijbenen dus moet echt wel 1,5 dag droog zijn na al dat water.

Lastig Marit zo’n dekkende pony.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:44

Belker dat is schrikken, hopen dat het nu beter gaat.

Water valt hier mee, voordeel van aflopend perceel. nadeel is dat er altijd zand meestroomd en er op de poetsplek een modderlaagje blijft liggen wat spekglad is. Ook zal ik over paar jaar zand moeten aanvullen denk ik.
Collega was ziek dus klus voor vandaag is afgezegd en ben ik onverwacht vrij. Ik heb alleen barstende koppijn dus ik vind het niet erg dat ik vrij heb.
Ik ben iets op mijn lijn aan het letten en gezonder aan het eten, weet niet of het daardoor kan komen. normaal at ik waar ik zin in had maar vaak waren dat wel ongezonde dingen,. Nu meer groente, volkoren dingen ipv wit en veel water. Ik ben pas ziek geweest dus lijkt mij sterk dat ik alweer iets te pakken heb.

Ik zag mijn vrije dag als een kans om de poetsplek om te bouwen mits mijn hoofdpijn zakt. Ik merk dat de paarden het niet fijn vinden om in die kant waar ze nu vastgezet kunnen worden. het systeem wat ik nu gebruik ( steigerbuizen in beton met horizontale legger, kan ik ze aan vastbinden en meteen het zadel opleggen) want dan sluit ik de poetsplek aan 3 kanten af. Deze is nu aan 2 zijdes dicht door omheining en kunnen er aan 2 kanten onderdoor lopen, Ze staan er ook overdag en kunnen er schuilen
en er hangt een hooinet en ik wil geen hoek creëren waar ze niet uitkunnen als ruzie is.
Denk nu aan houten balken in de grond, diep genoeg of in beton, maar zal 9 x 9 stevig genoeg zijn om ze aan vast te binden? Op 1.50 hoog een ring maken en dan links en rechts 1 met ketting om aan vast te zetten

of toch 2 steigerbuizen in de grond en daar een ring aan vastlassen?

Marit, werkt monnikspeper niet?
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-01-25 09:13, in het totaal 3 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:50

rover_ schreef:
Wat naar Belker, sterkte. Fijn dat je de RV zo dichtbij hebt! Kan je je dan alleen redden?

Leuke foto Marjan, genieten zo.
Hier zo erg dat je op straat vlakbij kon zwemmen. Water kon nergens heen.
Wil niet weten hoe de paddock er nu uitziet. Drainage kan het niet bijbenen dus moet echt wel 1,5 dag droog zijn na al dat water.

Lastig Marit zo’n dekkende pony.

Of lastig zo’n over hengstige merrie.. de ruin loopt hier al langer en zoveel issues hadden we er niet mee haha.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:00

Sterkte Belker, hopelijk knap je snel op.

Er zijn wel serieus veel mensen ziek, of je niet echt ziek ziek, maar meer dat het niet doorzet. Heb zelf ook al 3 weken op en af keelpijn, verstopte neus. Beterschap Lynn.

Leuke foto Marjan! Met zoveel plezier is zo'n pony nooit te duur geweest.

Van het weekend heb ik sinds 3 maanden voor het eerst weer gereden, dus ben een klein beetje trots op mezelf.

Bij ons helaas geen sneeuw, maar heel veel regen. Alles is weer zeik en zeiknat en hier op de klei loopt het ook niet meer zo snel weg. Grond is nog meer dan verzadigd van de vorige winter :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:05

Ik ben net beter, 3 weken keelpijn gehad en extreem moe. daarom hoop ik dat het iets anders is.
Klopt dat veel mensen ziek zijn, en bij iedereen duurt het ook erg lang

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:06

Wat eng belker, hopelijk snel onder controle.

Heerlijk Marjan.

Beterschap ln.

Hier is het ook zijk nat nu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:17

@belker: dat is schrikken. Hopelijk heb je met de nieuwe pomp snel de hypo's snel onder kontrole.

@marjan: mooi plaatje, fijn dat je zoveel plezier hebt van hem.

Hier ook een paar stevige plassen en de pomp staat er al in, dus als ik zo ga uitmesten kan hij weer aan. Ik laat hem niet graag onbeheerd pompen ivm drooglopen.