Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:49

Slim plan SSdesign.
Ik ga morgen ook eerst maar eens een rondje langs de weides en over het erf lopen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:02

Ik ook. Takken en eventuele bomen uit het draad vissen. Tot nu toe nog niet meer dan de berk van vanochtend. De platen van de schuilstal hebben we met touw vastgebonden, ziet er vast grappig uit. Maar zo kunnen de platen alleen klepperen maar niet gaan vliegen. Dat hebben we al twee keer eerder gehad, ik hoef niet elk jaar een nieuw dak op de schuilstal ;)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:37

Oeps, jullie gaan hard (als de wind :+ )

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, zowel huis als paard! Wat een knapperd ook weer <3
Hier houd ik mijn hart ook vast. De buurman is ook flink aan het snoeien geweest en gelukkig staat de wind de 'goede' kant op. Er staan wel bomen achter de stallen, maar toen ik tegen schemering het hooinet weer vulde leek alles ook nog heel. Ben benieuwd hoe het er morgenochtend uit ziet. Ik zit hier echt in een tochtgat.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:23

Merexa schreef:
Oeps, jullie gaan hard (als de wind :+ )

:') :')

Afbeelding

Hier ein-de-lijk de camera aan de praat gekregen.. ik dacht: doen we ff, maar we zijn er héél wat uurtjes zoet mee geweest :') Wel met een gerust hart naar bed straks :D Kunnen we in ieder geval de twee oudjes in de smiezen houden <3

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:19

Net een laatste check gedaan nu het ergste erop zit. De score voor nu is een missende windveer, een deels ontwortelde boom in de paddock (maar gelukkig in een hoek waar de paarden eigenlijk niet komen) en een gespleten wilg net buiten de wei. Morgenochtend maar met de zaag in de weer.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:21

Hier voor zover ik kan zien weinig bijzonders.
Alleen heel erg veel takken overal.
Helaas zie ik met mij. Zaklamp te weinig richting de paarden maar ik zag Rocky verderop wel staan, dus gok dat Melle wel bij hem staat.
Het is nu eindelijk wat rustiger buiten qua weer.
Morgen maar eens kijken of er verder geen schade is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:48

Camera is ideaal, heb er ook 1.
Hier valt het allemaal mee met het weer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:22

Het is hier nog te donker om iets te zien, ik ben wel blij dat ik pas in de middag moet beginnen met werken dus dat ik zometeen nog even alles kan nalopen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:28

Handig die camera Utopia. Heb je kerstverlichting hangen ;-)

Gaat nog best te keer, hoor de pannen klapperen. Paarden zijn rustig staan middenop het erf. Zag zo snel niets schokkends maar zal met licht goed kijken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 08:29

Laat ze voor nu nog binnen staan. Mijn man is later. Moet die maar even kijken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:55

Voor nu at ik kon zien valt het mee, bovenluik van een stal was dichtgewaaid in slot ( gelukkig geen paard erin want als die eronderdoor probeert te kruipen... gaat niet passen :o en een ton van het zaagsel van de kippen was omgewaaid en inmiddels leeg. Achter kon ik nog niet kijken, begon net een partij te onweren en behoorlijk hard te regenen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:23

Geen schade en zo te zien niets weggewaaid hier.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:26

Hier net met het licht even gekeken en er is inderdaad een berk omgegaan, draad van de buitenomheining ligt helemaal plat en hij heeft ook nog wat van de binnenomheining van de track meegenomen. Ben dus erg blij dat ik de paarden veilig op de paddock heb!

Ook nog een dennetje omgegaan, maar die stond toch al op de nominatie om door ons omgehaald te worden, dus dat is niet zo erg haha (en gunstig gevallen).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:43

Hier ook niks noemenswaardig.
Heel veel troep op het erf en na de hoosbui van gisteren 22u stond echt alles blank, maar grootste deel is al weer de grond in getrokken.

Zag net onderweg dat de buurman flink wat dakpannen mist van de oude schuur en de buurvrouw heeft wat omgevallen bomen.
Her en der liggen er wat bomen in de berm/op de weg.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:05

Hier is alleen een speciekuip weggewaaid. Ik heb (had)er 2 staan in de paddock en deze zat nog bijna half vol, maar helaas niet genoeg dus, haha. Vanmiddag ga ik na het werk maar even zoeken om hem weer te weer vullen.
Mijn kippetjes liepen ook gewoon buiten. Ik was vergeten het hok dicht te doen gisteravond, maar ze zijn bij schemering weer naar binnen gegaan. Gelukkig hadden ze ook genoeg plekjes om te schuilen.

Mensen die wel schade hebben; sterkte. Het scheelt gelukkig wel dat veel bomen niet in het blad staan. Vorig jaar April is hier toen wel een mooie appelboom om gegaan (zonder schade) en heb ik wel weer overeind laten zetten met versteviging. Nu hopen dat de wortels goed gaan groeien.
Gelukkig geen gewonden. Erg prettig ook, een camera! Ziet er gezellig uit in de stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:36

Hier dus 2 boomtoppen, 1 andere boom en het afdak.

Ben wel zo ontzettend klaar met deze eeuwige herfst. Laat het maar eens goed vriezen en daarna gewoon lente ofzo.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:40

Hier vooral veel takken overal maar geen schade verder.
Paarden staan alweer uur op de wei uit te waaien.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:48

Verlichting in de stal is nog van het feest, is inderdaad kerstverlichting :') Maar het was maar goed dat we de camera toch nog aan de praat hebben gekregen, want we hadden er 1 met koliek!! Midden in de nacht nog de DA erbij geweest. Zonder camera was het me nooit opgevallen. Als we erbij stonden was er niets aan de hand, maar zodra we in bed lagen en ik nog even via de camera keek, gedroeg ze zich toch wel opvallend.. na ff te hebben geobserveerd maar er naartoe en toen ik zag dat ze d'r eten niet op had gelijk maar de DA gebeld :') Gelukkig nu wel weer goed!! +:)+

Fijn dat er bij niemand echt hele grote schade is..

Goed dat je ze van de track had gehaald Marlies!! Zonde van je omheining..

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:51

Oei.. Hopelijk vallen de kosten een beetje mee om dat te (laten) repareren/verwijderen Robijn.

Maar daar ben ik het helemaal mee eens, maar zoals het lijkt blijft het overdag voorlopig boven de 5 graden. Een paar dagen flink vriezen zal wel even goed zijn voor de natuur, maar er staan hier ook al dingen in bloei. Zouden we weer een lange zomer krijgen zoals in 2018?

Edit: Oh, jeetje Utopia! Zo zie je maar.. Gelukkig lijkt het weer goed nu en hopelijk blijft dat ook zo. Wel frapant dat ze zich anders gaat gedragen wanneer jullie er bij zijn.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 10-02-20 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:52

Hopelijk dan niet weer zo'n droge zomer _O- Gewoon een keer normaal aub haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:55

Oh ja hoor, we wouden hem toch al vervangen door een afdak met pannen dus dat is het probleem niet.

Ik zit nu ook niet echt met een gerust hart op mijn werk gezien de buien die ik onderweg weer tegen kwam.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 10:59

Man heeft besloten alle dieren binnen te laten. Goeie keuze als ik het weer zie

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:42

uitmesten met storm is niet handig haha. Net waaide het iets minder dus ik zag mijn kan om even de drollen en natte plekken eruit te halen en precies toen ik het de aanhanger op wilde rijden kwam een windvlaag. niet leuk -O-

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:25

Wij hebben vanochtend de ontwortelde boom uit de paddock gehaald. Paardjes vonden het machtig interessant, die lieten ons niet meer met rust. :')

De windveer is een ander verhaal, maar die wilden we toch al eens laten vervangen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:38

Hier vanochtend alles weer buiten gezet, vandaag ben ik thuis, dus dat ben ik er zo als er iets is. Hier ook veel takken tot bijna halve bomen, maar de omheining is nog heel gelukkig.
Ze hebben gisteren ook heel rustig binnen gestaan. Hebben sowieso altijd onbeperkt hooi en zijn gewend om snachts op stal te staan, dus dat was geen probleem voor ze gelukkig.
Vind wel dat het nog steeds hard waait, had gehoopt dat het al een stuk minder zou zijn...