Serieus slepen jullie allemaal je je zadel van hot naar her? Mijn man accepteert een plukje hooi en de bagger maar zou dol worden als ik mijn zadel erin bewaarde. Gelukkig heb ik in mijn opslag van 7x 3m waar onder andere mijn hooi ligt en mooie zadelkast staan
Ik heb mn zadelkast ook op stal... Alleen vind ik een zadel te inbraak gevoelig en te duur. Hoofdstel wordt wss niet gejat en anders heb je voor €40 n nieuwe. Zadel is iets ander prijskaartje. Die van mij is 1,5 jaar oud.
Anoniem
Geplaatst: 08-03-20 01:31
Wij hebben thuis geen bergruimte en vriend wil ook niet dat ik het in de garage bewaar. Reden: plaats en geur (en stof...). Ik heb 2 zadels, 3 hoofdstellen, een stapeltje dekens, 2 caps, een stuk of 5 zadeldoeken, longeer spullen, poetsbak etc. Met een auto, een fiets, de vuilnisbakken en een opbergkast zit die namelijk al vol genoeg.
Ik heb geen zadelkamer in de trailer en op slechts 2 van de 3 weilanden een schuilhok. Maar niks wat op slot kan.
Dus ja, alle zooi ligt tijdens het weideseizoen in mijn auto. Dat is gelijk de reden waarom ik een lichte vracht heb... omwille van de nodige kofferruimte.
Ik zou een soort van steekkar nemen (met grote wielen) en daar een zadelkast op bouwen die goed afgesloten kan worden en die aan een paal oid vastzetten.
_ENGEL_
Geplaatst: 08-03-20 19:18
ruitje schreef:
Daar zou ik echt gek van worden, dat de hele tijd in mn auto . Een zadelkast kopen en op de locatie zetten geen optie?
Ik ook, maar ik durf eerlijk toe toegegeven dat ik wellicht wat verwend ben .... Binnenbak en faciliteiten zoals spuitplaats met warm water op 140 m lopen en bij nood binnenboxen, op 500m van het strand en 1,5 km van huis vandaan.
Anoniem
Geplaatst: 08-03-20 20:06
Ik zet geen zadelkast in een schuilhok, sorry vorig jaar hebben ze zelfs op klaarlichte dag een stroomapparaat met zonnepaneel van €600 gepikt dat in een boom op 3m hoogte stond en met een ketting aan de boom vastzat. En de boom stond niet aan de straatkant, ze moesten er de hele weide voor oversteken (of 200m door een maïsveld ploeteren).
Zou er ziek van zijn moest ik mijn tuig ook kwijtraken op zo'n manier.
Ik zou het wel aandurven om mijn tuig in het hok te laten.Momenteel ligt daar ook de kettingzaag en bosmaaier in. Probleem is de vochtigheid en muizen. Aan mijn weides zijn ooit al wel eens goedkope dingen meegenomen zoals emmers,waterbakken en poortgrepen.
Anoniem
Geplaatst: 08-03-20 20:24
De bosmaaier laten ze ook liggen maar kleine draagbare batterijen verdwijnen regelmatig, tonnetjes voor water, de metserskuipen die ik als waterbak gebruik, een reservewiel van de kruiwagen...
Ook vaak laten ze afval van tuinieren achter of komen ze groenten/fruit droppen. Of beschimmeld brood.
Dat lijkt me echt vreselijk! Laat je dan wel met een gerust hart je pony's achter als je weggaat?
Anoniem
Geplaatst: 08-03-20 20:33
Yep Dat wel. Ze staan zonder halster en laten zich door vreemden niet zo snel vangen. Met eten lokken is niet slim: bij onbekenden veranderen ze in ongeleide losgeslagen bulldozers die net een maand uitgehongerd lijken. Ze rammen je omver voor je er erg in hebt, met de oren plat in de nek. En door vreemden laten ze zich moeilijk laden. Ik krijg ze allemaal zo de trailer op, maar ik ken hun eigenaardigheidjes
Hier gelukkig genoeg opslagruimte in de schuur voor al ons gerief. Ik ben op een weide gebotst, op 2 km van mijn klein paddock paradise. Ik wou graag nog een extra weide als 'back-up' dus ik ga even kijken. Op wat moet ik letten? Op mijn plekje was alles al in orde door de vorige huurder, nu vrees ik er een beetje voor.
Duhelo
Geplaatst: 11-03-20 22:55
Hangt er wat vanaf voor wat je het wil gebruiken lijkt me? Als gewone zomerweide zou ik tevreden zijn met een degelijke omheining en mogelijkheid tot water geven.
Bomen in de buurt zegt niet alles. Die kunnen net 'verkeerd' staan als de zon op zijn hoogst/heetst is.
Anoniem
Geplaatst: 12-03-20 09:48
Dat heb ik bijvoorbeeld op mijn grootste weiland. Er staan bomen maar onvoldoende beschutting als het regent en naar mijn zin ook veel te weinig schaduw als het echt heet wordt.
Ik ga op die weide gewoon wat palen zetten met een zeil over trouwens. Of een partytent die ik aan de ene kant fixeer aan de omheining en aan de andere kant of achterkant aan mijn trailer.
ikkeniet
Geplaatst: 15-03-20 09:52
Ik wou gisteren even snel uitmesten, dus bedacht ik dat ik dan de paarden op het weiland bij de ingang van de mesthoop zou zetten. Nu sta ik bij een boer, maar moet wel alles zelf regelen. Komt de boer nog net op tijd naar me toe, dat van mijn tijdelijke afgezette noodlandje de draden zijn weg gehaald. Hadden Jut en Jul anders zo de tulpenbollen in kunnen lopen. Wel jammer want het noodlandje ligt hoger dan mijn eigen stuk. Ik heb dus maar mijn eigen stuk land in gebruik genomen, en terwijl Jut en Jul in het verse land de sporen van blijdschap trokken in de zware kleibodem en op sommige plekken nog 25 cm wegzakten ben ik begonnen om de omheining naar het achterland minproof te maken met aan de binnenzijde van de palen 3 schrikdraden te vernieuwen en aan de buitenzijde heb ik een schapennet gespannen. Paarden hebben de hele winter op de paddock, noodlandje en groot stuk beton gestaan. Sinds gisteren is daar dus een schuin stukje gras bij gekomen, wat de hele winter zo nat is geweest, dat er amper wat gegroeid is. Nu hebben de paarden vorig jaar nauwelijks op het land gestaan vanwege te dik zijn, dus het gras staat nu al bijna 30cm hoog. Ik zou in het midden een stuk kunnen afzetten en een looppad buiten om, probleem blijft dat zelfs daar teveel gras op staat wat ze niet kunnen weg eten zonder opnieuw te dik te worden. Ik ben bang dat als ik het pad maai, het gras te gestrest raakt en er teveel fructaan in gaat zitten. De mini de hele dag door vreet, ondanks grasmasker en mijn paard staat liever een half uurtje op het gras en gaat dan uit zichzelf in de paddock staan of in de inloopstal staan naast de koeien. Paard is zwart/ wit en heeft een identiteitscrisis. En raakt echt in paniek als hij niet in de buurt van de koeien kan staan.
Verder kunnen ze de hele dag in de zon of schaduw staan, uit de wind of de inloopstal ingaan. Op het land hadden we vorig jaar erg veel last van vliegen, maar tegen de koeienstal aan, juist veel minder. Nu is de grote overkapping vorig jaar afgebroken, en ben ik erg benieuwd hoe het dit jaar zal zijn. Gelukkig hier amper last van horsels.
Ikketniet; Misschien rustig opbouwen dan, om problemen te voorkomen?
BarbaLala
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-20 21:54
Dames hoe is het met jullie en de paarden, is alles weer wat aan het indrogen? Hier vandaag voor het eerst echt-echt lente, man wat heb ik dat lekkere weer gemist! Zakte van ontspanning door de tuinstoel toen ik daar in plofte na wat klusjes Vanmorgen lekker mijn kleine man zonder deken gezet, de ander het land op gegooid de hele dag en vanavond met binnen halen deze zonsondergang
Eind van de maand gaat er wat aan het land gebeuren dus ik ben heel benieuwd hoe het daarvan gaat opknappen en of ik deze zomer weer zonder hooi bijvoeren ga kunnen.
Wauw heerlijk hè? Helaas door alle corona maatregelen thuis aan het werk en mijn zoontje geen school en dan blijft er geen paardentijd over. Gelukkig had mijn verzorgster geen school dus die heeft van de pony's genoten. Zo blij mee
Wij zijn heel druk om de weide af te maken. We willen voor 1 april verhuizen naar ons eigen stekje. Ik werk veel thuis, morgen vroeg nog even huisbezoeken en daarna smiddags weer vrije tijd. Dus we hebben mooi tijd om aan de gang te kunnen. Alleen af en toe naar de bouwmarkt waar mensen te dicht achter me gingen staan. Brrrrr.
marleen_usar
Geplaatst: 17-03-20 09:07
Fijn engel dat je hulp had, ja hier ook alles lekker aan het op drogen.Misschien volgende maand op de wei en dan opbouwen.Een kwartier per dag, i.v.m de eiwitten.