Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:31

Anke schreef:
Zag op FB iets van teenringen en pleisters voorbij komen waarvan je afvalt. Propeganda of zou dat echt werken? Iemand ervaring daarmee?

Haha, ik geloof dat die alweer waren afgedaan als een hoax? En zelfs gevaarlijk waren voor je voeten. :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:39

Kirrr schreef:
Vond zijn urine ook dikker en geler dan anders.. dus ga sowieso even laten nakijken door da.
Met dit warme weer (en misschien te weinig drinken) is gelere urine vrij normaal.
Ik zou een schepje zout extra door de brok doen, drinkt ie meer en spoelt de boel ook mooi door.

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:45

Jadybabe, dat artikel bedoelde ik inderdaad! Heb het bewaard. Vond het toen al zo’n leuk idee.
Kirrr, balen zeg! Alles komt altijd tegelijk.. Wij gaan vanavond zaaien. Zou als het goed is mooi uit moeten komen met de regen. Die van ons hebben de winterweide kapot getrapt door het aanhoudende natte weer.
Fabster, oh echt? Dan kan ik het ook weleens proberen bij de Shire. Maar die kriebelt (en laat zich kriebelen) in zijn sokken. Het is wel super giftig. Ben je niet bang dat ze het toch binnen krijgen?
Zoefie, heerlijke foto’s!
Monmaster, ik zet die van mij gewoon in de emmer 20 minuten. Scheelt een hoop werk!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:45

AbbyBlues schreef:
Anke schreef:
Zag op FB iets van teenringen en pleisters voorbij komen waarvan je afvalt. Propeganda of zou dat echt werken? Iemand ervaring daarmee?

Haha, ik geloof dat die alweer waren afgedaan als een hoax? En zelfs gevaarlijk waren voor je voeten. :n

Zoals ik zei:
https://www.vetvrij.com/afslankringen.html

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:51

Het was donderdag dat de urine me op viel.. toen was het nog niet zo warm. Maar kan zout altijd eens proberen. Zie hem niet zo vaak plassen, dus kan ook moeilijk de verschillende checken.

Een ring om af te vallen, dat zou een gat in de markt zijn. Ik vrees dat daar maar 1 oplossing voor is, dat is voeding en beweging.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:19

ik ken alleen een maagring, waar je vanaf valt.

Monmaster van harte gefeliciteerd met je ijsco *\o/*

sandra veulen gezien?

anke geen reisverzekering of lidmaatschap ANWB ?
Ik hoop dat je snel geholpen bent

kirr balen van je wei in aanleg

Verder weet ik het niet meer, waren zoveel pagina's bijlezen. :o

Paar fotootjes van hier
Afbeelding

Afbeelding

en Tika met haar nieuwe halster
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:43

Ahh wat leuk een muildier!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:48

@spatter: lekker veel schaduw bij je. Hier alleen in de ochtend, helaas de middag en begin avond alleen zon.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:30

Ja, dat is het fijne van die bomen.

Pas in de middag komt de zon voorbij de bomen maar dan is het donker en koel bij de stallen en onder het afdak.

Nu staan ze trouwens op de boswei.
Over een paar weken komen de processie rupsen naar beneden dus dan is het even 2 wekewn verboden gebied daar.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:39

Even iets in de groep gooien hier. We hebben al een tijdje ons boomloos westernzadel van Bronco te koop staan omdat dit gewoon niet mooi ligt op onze trekpaarden. Nu heeft een meiske dat redelijk actief is hier op bokt zich gemeld als geïnteresseerde. Ze is pas 14 en heeft, wat ik zo uit de berichten opmaak, net haar eigen paardje. Maar ze komt erg volwassen over. Gaf ook in een reactie aan dat ze het zadel helaas toch niet kan kopen omdat de verkoop van een deken niet is door gegaan en ze het hele bedrag niet kan neerleggen. Ik ben stiekem best geneigd omdat meiske gewoon een plezier te doen en het zadel voor minder weg te doen. Gewoon even hand over je hart momentje, weet je wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:50

Als je er iemand gelukkig mee kunt maken en je hebt het geld niet zelf hard nodig... wat let je :D
Overigens zal het zadel een 16" (western) zijn en geen 18" ;)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:51

Ow echt waar? :oo Maar het zitvlak is dezelfde grootte als mijn 18" zadel. Is dat anders bij western zadels?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:52

Ja, western zadels worden op een andere manier gemeten (niet dwars over zoals engels) en zijn 2" maten kleiner dan :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:53

Ow... :o?
Tx voor de tip.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:31

anke,hoop snel dat je weer thuis bent.het is mooi weer jongens. het waait hier wel als een orkaan.
donderdag en zaterdagavond lekker gereden met de tinker. als we een beetje op tijd eten, dan wil ik vanavond ook nog even rijden. de paardjes weer helemaal in hun sas. ze kunnen weer in de wei. ik heb de tinker 2 keer gewassen met vlooienshampoo en behandeld met frontline. maar ze stampt en heeft nog steeds jeuk. volgens mij heeft ze ook rasp. is sebaciel wat makkelijk te verkrijgen? en wat kost dat ongeveer? of heeft iemand anders nog ideeeen?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:53

Sebacil kun je bij de veearts krijgen, volgens mij kostte het 15 euro... Heel klein flesje... Tien druppels op een liter water... Ik had gisteren anderhalve liter nodig.... Nou daarna kan ik nog wel 20 flessen van een liter maken.
Afbeelding

Ik kreeg ook nog wat veulenfotos van Luna..... Ff showen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:57

O wat een leuke foto's van het veulen, ben blij dat we niet genoeg ruimte hebben anders had ik er zo 1 bijgenomen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:00

Wat een leuke foto's.

Dat is wel het leuke van tegenwoordig, er worden genoeg foto's gemaakt.
Ik heb van mijn oudere dieren nauwlijks foto's gehad van toen ze jong waren, nu ze overleden zijn , vind ik dat best jammer.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:16

Meggiemeg, dat heb ik ook. Ik ben een soort van blij dat ik stalgeld moet betalen, en dat we nu een cluppie paarden hebben waar ik niet in wil rommelen. Anders had ik er al een IJslander bij, en de pony's van een kennis die ze ineens niet meer wilden, en... en... en...

kvulden, ik ben het wel met sakvis eens. Een touwhalster kan heel goed helpen, mits je 'm goed inzet. Mensen voorbij of omver lopen is voor mij echt een no go. Een kennis van ons heeft een Tinker die dat in haar jonge jaren ook bij iedereen deed (ze was toen 1 of 2). Ik heb 10 minuutjes met haar gewerkt en haar daarin één keer heel duidelijk op haar plek gezet. Daarna was het klaar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:19

OleJon, niet alle dierenartsen verkopen sebacil nog. Mag namelijk niet meer in Nederland. Vervanger is ByeMite. Werkt hetzelfde :) kost geloof ik €37 voor een 250ml flesje.

Leuke babyfoto's!!
Ik heb van mijn kwpner zelfs in de buik foto's haha. De fokker is een vriend van mijn moeder. Dat is wel echt heel erg gaaf!! Mijn Shire is geïmporteerd dus daar heb ik helaas geen babyfoto's van :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:27

Als je het geld en zadel kunt missen moet je het doen Abby

Ik al aantal keren gebeld over het tuig, maar mensen zijn brutaal zeg, ik vraag 140- , wil best iets zakken maar is naar mijn idee een nette vraagprijs, eerst 10 min bellen, nameten, meer foto`s enz, doen ze een bod van 50- euro , want ja er staat nog genoeg goedkoop te koop zei de man mij, ja ehmm, koop dat dan???

wat een leuke veulenfoto!
Ik heb van de shet en nf veulen foto`s, vooral shet is leuk aangezien die nu schimmel is. PRE gevraagd, 1 gekregen rest kreeg ik nog

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:38

Babyfoto's zijn wel heel erg leuk. Heb ik van 2 van mijn paarden. Van de rest ook niet, helaas.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:44

Babyfotos van mijn rooie draak was ik ook erg blij mee! Hartstikke lief zo die pluizebol. <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:49

Van Blue heb ik een CDtje vol door een echte fotograaf gemaakt, was voor de verkoop.

Van Nina heb ik ze van internet kunnen afplukken.
Fokster zat/zit op bokt en op een ander forum had ze ook foto's geplaats met de officiele naam dus na wat googlen kwam ik daar op uit.
Van Tika kreeg ik ook een stickje mee, maar veel foto's had ik al van facebook gevist.

Zo leuk, die baby foto's :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:52

Ik heb van mijn pony's ook geen foto's van toen ze baby waren. Mijn merrie was (ongeveer) 3 toen ze op de manege kwam, heeft daar (ongeveer) 6 jaar rondgelopen en werd toen van mij. Uit haar manegeperiode heb ik één foto, ik denk dat ze toen 7 was.
Mijn ruin heb ik gekocht toen hij nog net geen 4 was. Van voor die tijd heb ik ook geen foto's. Ik heb wel het adres van de fokkers, dus die wil ik nog een keer aanschrijven. Maar het zijn oudere mensen, volgens mij zonder computer / e-mail. Geen idee of ze foto's maken van al hun veulens (stuk of 10 per jaar, geloof ik).

Hier was hij net een week in Nederland, bij een vriendin in de achtertuin (kon hij mooi verkeersmak worden naast de 50 km/u weg en de woonwijk). Geen idee of hij sneeuw kende.

Afbeelding