Je paard op vlas of stro ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Je paard op vlas of stro ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:44

Ik had voorheen altijd stro maar er moest bijna elke dag een nieuwe baal in, nu heb ik vlas en ik vind het veel fijner.
Om te voorkomen dat ik het vlas aan mijn schoenen mee naar huis neem heb een lage bak met water bij het hek staan waar ik mijn schoenen even in schoonspoel voor ik wegga(gewoon even in gaan staan).

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:08

Als Miro volgend jaar uit de opfok komt, komt hij ook op vlas te staan.
Ik ben dol op vlas, vind het echt ideaal, voor mij geen stro meer!

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:13

Ik heb ze op stro staan. Dan hebben ze meer te knabbelen (zeker in de winter fijn als ze langer op stal staan).
Vlas heb ik geprobeerd, is op zich inderdaad ideaal. Veel mindervolle mesthoop, verteert snel, is voordelig in gebruik, alleen 1 van mijn paarden at er dus wel van. Niet hele happen tegelijk, maar elke dag kreeg ze wel een beetje binnen. Dit gaat heel lang goed, maar op een gegeven moment krijg je dus een verstopping, met als gevolg, een paard met hevige krampen, die plat in de stal ligt en echt vergaat van de pijn!! Na diverse dierenartsbezoeken is alles gelukkig weer goed gekomen, maar voor mij dus geen vlas meer na deze nare ervaring.